Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*^* LOKAKUUN PÄIVÄNSÄTEET 2009 *^*

05.01.2009 |

Uutta ketjua, kirjoitan myöhemmin lisää :)

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merrily:

Juu onhan tuo ihan älytöntä ryöstöä, jokaisesta pulautuksestakin melkein miettii, että "jaahas, sinne meni 5€" :D No ei kai..

Olemme olleet nyt kohta viikon tuolla erityiskorvikkeella ja tuntuisi, että ihottuma ei ole niin paha. Sitä on edelleen yhtä paljon, mutta se ei ole enää niin punainen, eikä ärtyisän näköinen. Olemme nyt vielä kortisonikuurillakin, jos se sitten veisi sen vallan pois. Lääkäri sanoi, että muutamassa viikossa pitäisi auttaa, joillakin jopa muutamassa päivässä. Toivotaan, että teillä paranee tuolla sinun dieetilläsi, eikä tarvitsisi noihin turvautua! Tsemppiä :)

Jännä juttu, ettei ne muuten neuvolassa tajunneet sanoa mitään tuosta maitorupi-vaihtoehdosta. Luin nimittäin tuota sairas lapsi-sivustoa ja siellä kyllä jokaikinen oire täsmää! Punainen, kuiva, hilseilevä ja kutiseva ihottuma erityisesti kasvoilla, kaulassa ja rintakehällä, allergia ja perinnöllisyys (miehelläni on ollut se lapsena ja nyt on melko vaikea atooppinen iho). Lisäksi siinä luki, että jos lapsi raapii ihoa, niin se voi tulehtua ja alkaa märkimään. Joelilla on nyt kahtena aamuna ollut iho täysin sellaisen kirkkaan, tahmean nesteen peitossa ja sitä on paljon! Siis oikein pisaroita iholla, eikä se ole kuolaa, eikä hikeä. Eli Joelilla se on ilmeisesti tulehtunut ja tuon kortisonin pitäisi auttaa siihen. Toivotaan!

Kirjoittelen myöhemmin lisää, nyt väsyttää (Joel on alkanut heräilemään taas öisin :/ ) Mukavaa viikonloppua! :)

Lillian ja Joel 4kk

Vierailija
22/56 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lillian ja merrily: nuo ihottumat kuulostavat kyllä oikein inhottaville, toivottavasti nopeasti helpottavat! ja jos oikein ihottumat tulehtuvat ja märkivät, niin voi kyllä antibioottikuurikin olla paikallaan, jos joku bakteeri siellä jyllää niin siihen ei kortisoni auta vaan voi jopa pahentaa tilannetta....

meilläkin tulee kohta pojalle 4kk täyteen :) hyvin on mennyt, melkein kaikki ainakin.... poika on tyytyväinen, hymyilevä ja hyvinvoiva, mutta kohta kuukauden on kakan seassa tullut verta. ei kovinkaan paljon kerralla, onneksi, mutta ihan selvää punaista viirua on lähes joka kakkavaipassa. käytiinkin päivystyksessä asian takia kun koko homma alkoi, mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt, poika hyvinvoiva ja labrat ok (verikokeen otto oli muuten ihan kauheata). kuulemma tällaista esiintyy, syytä ei tiedetä, lisätutkimuksia jos vaiva pitkittyy... voi myös johtua esim maitoallergiasta. no, nyt on sitten pitkittynyt ja neuvolasta sain lääkäriajan ensi viikolle. saas nähdä mitä keksivät, edelleenkin on poika hyvinvoiva, syö ja nukkuu ihan hyvin. mitään iho-oireita ei meillä ole, vaan iho todella siisti. yritän olla huolehtimatta, mutta on tämä vähän inhottavaa. joten äiti irvistelee kun kurkistaa vaippaan, ja poika vaan nauraa :) sanon kaikille että ei tässä mitään hätää, mutta kai asia vähän mieltä vaivaa kun piti tulla tänne vähän tilittämään tilannetta...

vieläkään ei poika ole kääntymään ryhtynyt, mutta kyljelleen pääsee ja niska kyllä taittuu melkein kaksinverroin kun pitäisi kaikkialle katsoa :) ja uusi asia on myös murahtelu ja ääneen nauraminen, esim keinuttaminen sylissä saa usein aikaan äänekkään kikatuksen. eli ei meillä muuten ole hätäpäivää, arki pyörii mukavasti ja viihdyn kotona murun kanssa oikein hyvin! mahtaa cerisellä (kai se olit sinä, cerise?) olla kova paikka tuo töihin meno jo tässä vaiheessa, toivottavasti jaksat!

tuli siis vähän tilitystä nyt sitten... mutta kirjoitelkaapa muutkin sekä hyvää että huonoa! jaksamisisa kaikille!

sabriina ja poika kohta 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun aurinko paistaa... mielikin on virkeämpi. Ja päivät on kyllä selkeesti pidentyneet, vasta puoli kuuden aikaan alkaa hämärtää! Kevät tulee!!!

Mites teillä muilla lokakuisilla isät osallistuu vauvan hoitoon ja vauvan kanssa olemiseen??

Meillä isä osallistui esikoisen kanssa tuhat kertaa enemmän vauvan hoitoon ja yleiseen olemiseen/viihdyttämiseen. Nyt tämän toisen kanssa on todella vähän. Vaikka ollaan tämäkin viikko oltu koko perhe hiihtolomalla, niin kyllä vauvan hoito on ollut yksin minulla. Mieheni viettää kyllä todella paljon aikaa 5v esikoisen kanssa, jolle isän huomio tuntuu tällä hetkellä olevan erityisen tärkeää. Tietysti silloin minun ei tarvitse olla esikon kanssa niin paljon. Ja nyt "ongelmaksi" on koitunut se, että vauva on todella kiintynyt minuun. Olin esikoisen kanssa torstaina noin 3,5h poissa kotoa (viettämässä hänen kanssa aikaa). Isä oli laittanut vauvan päiväunille klo 13, vauva heräsi jo siitä tunnin päästä. Oli huutanut 14-15.30 jolloin tulin kotiin. Huuto loppui, kun vauva pääsi minun syliini. Oli syönyt viimeksi 11.30 ja nyt kello oli 15.30. Ei ollut suostunut syömään isän sylissä. Minä annoin heti ruoan kun tulin ja söi hyvällä halulla kaikki itkemättä.

Tälläinen sama tapaus oli kerran aikasemminkin, kun käytin koiraamme lääkärissä ja käivin samalla reissulla kaupassa. Olin poissa kotoa kork.1,5h, tyttö huusi kun tulin kotiin... minun syliin päästyään lopetti huudon. Olen sanonut miehelleni, että hänen pitäisi olla enemmän tyttömme kanssa, että tottuu myös häneen. Kohta en varmaan voi lähteä kauppaankaan ilman oman tunnon tuskia. Ja nyt mieheni lähtee huomenna Venäjälle työmatkalle ja on koko viikon poissa... saas nähdä kun tulee perjantaina takasin, tunteeko tyttö häntä enää =). Isän hoito kyllä kelpaa kotona ihan normaalisti, kun olen itse myös kotona. Silloin ei itke ja on ihan tyytyväinen. Mieheni ei kyllä koskaan syötä tyttöämme oma-aloitteisesti jos olen kotona, vaan minä hoidan aina syötöt. Minä myös laitan tytön joka ilta nukkumaan ja minä tietysti hoidan yöt myös (mieheni ei herää, vaikka taivas putoaisi niskaan). Hoidan myös vauvan oli mies lomalla tai töissä (luonnollisesti silloin kun hän on töissä). Karrikoiden sanottuna hän pitää tyttöä silloin kun on tavallaan pakko. Montaa kertaa ei ole ottanut häntä oma-aloitteisesti syliin ja alkanut viihdyttää häntä. Tulipas taas sepustusta...

Kyllä varmaan ensi viikko tuntuu pitkältä, kun mies on koko viikon pois tai siis ma-pe. Onneksi anoppini tulee meille pariksi päiväksi ( minulla on ihana anoppi) ja äitini sitten tulee töiden jälkeen niinä päivinä kun olen yksin lasten kanssa ja kun on tuo koirakin, joka pitää viedä ulos.

Tyttö on nyt 4kk+1vko ja edellen melkein joka yö on ilmavaivoja. Viime yönäkin tai siis iltaa tuo kai vielä oli kun heräsi 22.20 ja 10min siinä sitten pitä hyssytellä ja pumpata jalkoja.. pieruja taas sateli... Millonkohan loppuvat??? Muuten yöt menee hyvin ja on alkanut syöttövälin pidentyä tuosta komesta tunnista neljään-viiteen tuntiin. Kaksi kertaa yöllä pääsääntöisesti vielä syödään. Kiinteitä saa vähintään kerran päivässä ja illalla velli. Olen aika hissukseen ottanut uusia makuja juuri noiden ilmavaivojen takia. Pitkään ollan menty maissi, porkkana, peruna linjalla ja hedelmäsoseita vain mustikka , päärynä ja luumu. Tyttö ei oikeen välitä hedelmäsoseista ainakaan vielä.

Tulipas taas romaani tästä kirjoituksesta... Päivän jatkot kaikille ja hauskaa alkavaa viikkoa!!

Tarita ja Vera

Vierailija
24/56 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabriina, tuli mieleen että mun isommalla tytöllä on pienenä ollut samanlaista veriviirua kakassa. Tosin vähän isompana, pottaikäisenä. Silloin meni itsestään ohi... Se oli tarkoitus tähystää, mutten sitten halunnut enää kun ongelmaa ei enää ollut. Muistaakseni sanottiin että suolessa voi olla joku pieni haava mikä vuotaa välillä. Eli tuskin tosiaan on mitään vakavaa.

Meidän pikkutyttö on myös oppinut hekottelemaan vähän paremmin. Ja kiljumaan paljon kovempaa kuin ennen. Tuntuu rakastavan omaa ääntään. Ei vielä(kään) kääntyile, mutta puuhamatolla viihtyy ja vatsallaan entistä paremmin.

Masuvaivoja on vaihtelevasti. Iltapäivällä tyttö syö yleensä perunaa, porkkanaa tai sekoitusta sekä jotain hedelmäsosetta. Luumua olen antanut melkeinpä päivittäin, ettei kakka menisi kovin kovaksi. Maissi- ja peruna-porkkanavelliä syödään myös, yleensä illalla ennen nukkumaanmenoa.

Tarita kyselit isien osallistumisesta. No, osittain kuulostaa samalta kuin meillä. Yöheräilyt varsinkin. Meillä nimittäin oli sopimus, että mies hoitaa yöheräämiset ja minä aamut, mutta kummasti vain hoitovastuu on minulla vuorokaudenajasta riippumatta. Jotenkin muutenkin oma-aloitteisuus ei aina ole ihan parasta mahdollista. Kaikkea uutta on tietty kiva kokeilla, kuten tuo syöttäminen, mutta rutiinit tuntuvat jäävän aika pitkälti minulle. Paitsi jos pyydän tekemään jotain. Ihan hyvin kyllä pärjäävät ilman minuakin, onneksi :) Silloin kaiketi hoitaa vauvaa pyytämättäkin. Tyttö ei kyllä vaikuta valikoivan syliä, kaikki kelpaa. Mielelläni annankin vauvelin muiden hoidettavaksi. Isompi tyttökin kelpuutti kenet tahansa, kun pienestä pitäen oli monta hoitajaa.

Ja pakko vielä tilittää: meidän hiton romuläjä-autosta on pakoputki yhdestä kohdasta rikki, moottorin päästä vielä. Kiva kun tulee pakokaasun hajua sisälle liikennevaloissa seistessä ja rakkine pitää jumalatonta meteliä ja räminää. Aaargh. Eniten harmittaa, kun joudun taas vaivaamaan omaa isääni, joka kiltisti aina korjaa mun hajonneet autot. Onneksi tietysti korjaakin, ei oikein ole varaa käyttää nyt päiväraha-aikana korjaamolla. Varsinkaan sen viimekuisen 500 euron jarruremontin jälkeen. No joka tapauksessa tuolla pommilla ei nyt sitten voi lapsia tai ainakaan vauvaa mielellään kuskata ennen korjausta, mikä ilmeisimmin tapahtuu vasta ensi viikonloppuna.

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Vierailija
25/56 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-neiti täytti eilen 5kk!! Kyllä aika kuluu nopeasti. Torstaina pitkästä aikaa neuvola, sitten laittelen mittoja.

Meillä yöt on aikamoista hulinaa, Iida pyörii ja myllää unissaan, monesti heräytyy omaan punnerrukseen 2-5 välillä ja sitten valvookin tunnin tai pari, onneksi tyytyväisenä hereillä myllää että saan itse torkkua vieressä. Kiljuu ja höpöttöö kyllä niin kovaa ettei saa edes torkuttua. Päivisin nukkuu yleensä kolmet unet, aamulla 1-1.5h, iltapäivällä 2-3h ja illalla vajaan tunnin.

Tarita kyseli isän osallistumisesta vauvan hoitoon. Meillä hoito on pääasiassa minulla jo imetyksestä johtuen. Ja nyt on Iida alkanut itkeskellä isänkin sylissä jos häviän näkyvistä. Isän jäädessä hoitamaan meilläkin itketään minun poissaoloaika. Kummallisesti Iida herää päiväuniltaankin melkein heti kun jonnekin lähden, vaikka olisin juuri hänet pitkille unille nukuttanut vaunuihin. Nyt olenkin useimmiten ottanut sitten mukaan jos on enemmän asioita hoidettavana. Iida myös vierastaa paljon, mummokin käy useamman kerran viikossa mutta silti itkee joka kerta kun syliin ottaa.

Iida syö soseita jo kolme kertaa päivässä, nyt saa aamuisin puuroa, päivällä ennen pitkiä unia kasvissosetta ja illalla hedelmä- tai marjasosetta. Syö lähes purkillisen joka kerta. Meillä ilmavaivat on helpottuneet soseiden myötä, piereksii kyllä vieläkin, mutta ne ei näytä enää vaivaavan. Onkin jännää nähdä kuinka paljon on viime käynniltä kasvanut, posket on ainakin pyöristyneet ja nyt alkaa olla osa 56cm vaatteista pieniä.

Nyt on Iida alkanut paremmin viihtyä lattialla, pääsee kierimään pois peitolta ja leluja vie suuhun ja niitä tutkii. Kovasti vetää jalkoja mahan alle ja yrittää liikkelle päästä mutta kädet ei vielä tottele, peruuttaa kyllä välillä.

Hyvää alkanutta viikkoa!

Yritän laittaa kuvan Iidasta 5kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=3792730a-018b-11de-95ab-…!

Vierailija
26/56 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens!

Se ois sitten tammikuu ja nyt saa sitten kevättä odottaa, ihanaa!!!

Meillä vauva viikon ja yhden päivän päästä siis 13.1. täyttää sen 3kk:tta, ja ilmavaivat senkun jatkuu! Onkohan vauvalle palautusoikeutta jos ei masuvaivat häviä kun täyttää 3kk (kirjojen mukaan) =) Tosi hyvin ollaan illan huudoista päästy ja päivät menee todella hienosti, mutta yöllä masuvaivat on edelleen joskus enemmän ja joskus vähemmän.

Viimeyö oli taas sitä enemmän! Vauva nukahti omaan sänkyyn noin 21, ähisi ja puhisi jo 23, mutta nukahti uudelleen. Heräsi syömään 00 (ekaan syöttöön menee yleensä joka yö tuo 3h). Koko syömisen ajan kiemurteli ja piereskeli. Syötön jälkeen alkoi huutaa, huusi muutaman minuutin ja nukahti sänkyyn noin 0.30. No hereillä oltiin taas 02 ja kiemurrellen otti pari huikkaa maitoa pullosta (ei voi olla kamala nälkä, kun söi tuolloin 00 noin 110ml), nukkumaan päästiin uudelleen pienen huudon jälkeen 02.30. Hereille taas 04.40, syötiin kiemurrellen noin 100ml ja taas vähän nyyhkytettiin masua ja päästiin ennen viittä takasin nukkumaan. Hereillä ähisten ja puhisten taas 05.40 (onneksi nukahti itsekseen uudelleen), ylös noustiin 07.

Että tällänen yö takana. Kateellisena luen muiden helpoista vauvoista, jotka nukkuu yönsä rauhallisesti ilman vatsan väänteitä. Olen melko varma, että kunhan noista vaivoista päästään niin toivottavasti alkaa vauva nukkumaan paremmin, ellei sitten ole uudet taidot jo yöllä käytössä.

Viime viikolla menin lääkäriin hakemaan nukahtamispillereitä, kun ei meinaa uni enää tulla illalla silmään... yliväsymystä. Viikonloppuna lauantaina olin sitten siskon luona nukkumassa yhden kokonaisen yön. Otin yhden kokonaisen pillerin ja nukuin 22-06 heräämättä kertaakaan!!! Sitten vielä unta riitti kasiin asti. Eli noi pillerit ei siis ole unilääkkeitä vaan auttaa saamaan unen päästä kiinni. Niitä ei vaan pitäisi ottaa jos pitää yöllä herätä vaan pitäisi varmistaa, että saa nukkua keskeytyksettä 6-8h pillerin ottamisen jäkeen.

Elikkäs univelan jälkeen muuten kaikki ok. Tyttö kasvaa hyvin. Ensi viikolla 3kk neuvola, jolloin saa ekan rokotuksen... saas nähdä mitkä vaivat siitä sitten tulee! Me alotetaan jo kiinteät tossa 3kk iässä. Neuvolatäti ehdotti alottamaan porkkanalla (jos vaikka masuvaivat helpottais).

Meillä kyllä esikoinen oli superhelppo verrattuna tähän kakkoseen, mitä yöuniin tulee. Tässä iässä ei esikolla ollut enää tietoakaan masuvaivoista ja yöllä syötiin vain kerran. No näin ne on erilaisia vauvat.

Musta tuntuu, että meillä vähän kaikki pitää mennä vaikeimman kautta tän kakkosen kanssa. Noi automatkatkin on täyttä tuskaa, kun siellä autossakin pitää huutaa. No onneksi päikkärit nukkuu todella hienosti, nyt nukkunut kohta 3h. Eli tosiaan tossa 8.15 meni jo ekoille päikkäreille.

Jeps eipä muuta valitusta tällä kertaa!! Hyvät päivän jatkot!

Tarita ja Vera

p.s mulla alkoi muuten uusi elämä tänään... toisin sanoen laihdutuskuuri (ties kuinka monennen kerran elämäni aikana).Onneksi on kaikki 10kg raskaudesta jo hävinnyt.

Vierailija
27/56 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään Iidan kanssa 3.5kk neuvolassa kasvun takia, pituutta oli 56cm ja painoi 4.5kg. Soseet olisi tarkoitus aloittaa heti 4kk iässä, tähän asti on ollut täysimetyksellä. Melko tyytyväinen neiti on, mutta ei kyllä kovinkaan kauaa viihdy yksikseen leluja katselemassa, noin vartin verran yleensä. Ilmavaivoja meilläkin vielä on, tosi haisevia pieruja rupsuttelee.

Yöt nukkuu aika hyvin. Illalla tankkaa yötä varten 1-2h väein kunnes sylissä uneen hyssytellään klo 22 aikoihin, nukkuu 3-4h omassa sängyssä, loppuyön vieressä, heräilee syömään vaihtelevasti 2-3 välein. Välillä on kyllä ollut öitä että herää tunninkin välein ja ottaa tissistä vain pari imua ja nukahtaa. Aamulla ylös noustaan 7-9 välillä. Tuttia suostuu päivällä jonkin verran syömään mutta yöllä raivostuu jos tuttia tarjoaa.

Päivällä valvoo 1-2h ja nukkuu 1-3h pätkiä välillä sisällä ja välillä ulkona. Autoilu on nyt paremmin onnistunut kun vien neidin autoon vasta kun on nukahtanut, ei huuda enää matkoja niin useasti.

Vierailija
28/56 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taritalle tsemppiä laihdutukseen, mahtavaa että olet jo raskauskilot karistanut! Itse olin vaa'alla viimeksi jälkitarkastuksessa 11.12., silloin oli vielä 7kg jäljellä... Omaa vaakaa mulla ei ole, vaikea sanoa onko paino tuosta laskenut. Varsinaisesti en oo dieetillä mutta vähän oon yrittänyt katsoa: syödä säännöllisesti vain ruoka-aikoina jne. OIlaan syöty paljon keittoja ja kasviksia. Mutta totuuden nimissä, mä TARVITSEN suklaata melkein joka päivä, oon vaan yrittänyt pitää annokset parissa kolmessa palassa/päivä, vaihtelevalla menestyksellä ;-) Olis kyllä ihanaa mahtua taas kunnolla vanhoihin housuihin.

Saas nähdä onko tää pysyvää, mutta meidän neiti on nyt kolmena yönä nukkunut putkeen iltayhdeksästä/kymmenestä aamukuuteen/seitsemään! Sormet ja varpaat ristissä...

Vierailija
29/56 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta ehdin kirjoittelemaan, kun mies on ollut tähän asti lomalla, joten en ole viitsinyt koneella kököttää. Saas nähdä, että miten taas pärjätään kahdestaan, kun toinen on ollut näin kauan apuna!

Minulla se imetys sitten karahti, 2kk täysimetin, siitä sitten muutaman viikon rinta- ja korvikemaitoa sekaisin ja nyt täysin korvikkeella. Huonon omatunnonhan tästä saa, mutta mielummin kuitenkin näin. Siitä asti, kun Joel alkoi korviketta saamaan hän on nukkunut kokonaisia öitä! (anteeksi tarita, ei ole tarkoitus leveillä!! :( ) Siis nukahtaa n. klo 22 yleensä, ihan itse sänkyyn kun vain jättää sinne ja herää 8-9 aikoihin. TODELLA ruhtinaallista, kun silloin täysimetyksellä ei nukahtanut muutakuin syliin ja heräsi kahden-kolmen tunnin välein yöllä!

Meillä on ensi tiistaina 3kk neuvola, en edes muistanut, että silloin rokotetaan, APUA! Inhoan sitä, kun vauvaa pistetään, olen siinä tilanteessa ihan itku kurkussa. Kun toista sattuu :( Tiedän, tiedän, ehkä se on VÄHÄN pienempi paha kuin kurkkumätä tai polio, mutta kuitenkin, ei se kivaa ole. Eiköhän siitä kuitenkin selvitä!

Minulla kanssa laihdutuskuuri menossa, nyt toivottavasti onnistuu, kun jouluherkut on syöty. Minulla lähti ihan ropisten 12kg (raskausaikana tuli siis järkyttävät 23kg taas, hyi!) ja siihen tyssäsi. Nyt kun en imetä, niin eiköhän se tästä. Ihannepaino olisi minulla noin 65kg ja siihen on kyllä vielä melkein 15kg matkaa, kun lihoin jonkinverran ennen raskauttakin. :( Raportoikaa äiskät, että miten teillä sujuu! Tuetaan toisiamme! :)

Missä kunnossa teidän vauvojen ihot on? Meillä on mennyt aika huonoksi, sekä kyynär-, polvi- että kaulataipeet ihan punaisena, lisäksi hieman sellaista ihottuman näköistä käsissä, poskissa ja jaloissa, en sitten tiedä onko vain kuivat. Päänahka ihan karstainen. Olen yrittänyt talkkia ja rasvaa, kylpy kerran viikossa ja kokeilimme kahdestikin viikossa öljyn kanssa, ei vaikutusta. Miehelläni on todella huono iho (atoopikko) ja pelkäämme, että se on nyt periytynyt. Mutta ei kai noin pienellä vielä olisi sellaista? Toivotaan, että se on vain jokin ohimenevä vauva-juttu. Esikoisellakin oli vauvana kuiva iho, mutta nyt ei ole enää mitään ongelmaa sen suhteen!

Joel on kiinnostunut kovasti käsistään, imeskelee nyrkkiä ja peukkua jatkuvasti ja hieroo naamaansa. Tutti ei meinaa kelvata enää millään, kun ennen hän söi sitä hyvinkin. Nykyään siis, jos on tutti suussa, niin hän nyrkillään huitaisee sen pois ja laittaa käden tilalle. Toivoisin, että hän mielummin söisi tuttia kuin peukkua, koska tutista luullakseni on helpompi sitten aikanaan vieroittaa, sen saa ainakin otettua pois. ;) Minulla on kauhukuvia ystävästäni, jonka olen tuntenut päiväkoti-ikäisestä saakka ja hän vielä esikoulussa 6-vuotiaana imeskeli peukaloaan!

Tarita, oletteko kokeilleet vaihtaa korviketta? Meillä menee sitä Nan-maitoa ja siitä ei ole ainakaan tullut mitään ongelmia. Esikoinenkin söi sitä, eikä hänelläkään ollut ilmavaivoja. Vaikka toki varmaan olette yrittäneet vaikka mitä, jos kerran tilanne noin hankala on. :( Toivottavasti pian helpottaa, yrittäkää jaksaa! Minullakin on ollut univaikeuksia, juuri samanlailla kuin sinulla. Siis kun nukahdan, niin nukun kyllä kuin tukki, mutta se unen saaminen on vaikeaa. Se on todella turhauttavaa, kun vauva nukkuisi, niin ei itse meinaa saada millään unta, pahimpina öinä voi mennä useampi tuntikin. Olen myös miettinyt, että varaisin lääkäristä aikaa tuon takia.. Oletko ollut tyytyväinen noihin lääkkeisiin? Äitini on myös joskus syönyt niitä, mutta hän sanoi, että ne olivat niin vahvoja, että hän oli aamullakin vielä ihan tokkurassa, eikä meinannut lähteä käyntiin ollenkaan. Sinulla tosin tuota voi olla ilmassa muutenkin, jos noin joudut valvomaan. Sitten pelkäsin myöskin sitä, että olen sitten niin syvässä unessa, etten herää, jos Joel herää. Heräätkö sinä kuitenkin herkästi noista lääkkeistä huolimatta?

Tuli taas tällainen romaani, kun niin harvoin kirjoittelee. Meillä ensi viikolla esikoinen täyttää 5 vuotta, nyyh! Yritän kirjoitella vähän ahkerammin. Mukavaa arkeen paluuta kaikille! :)

Lillian ja Joel pian 3kk

Vierailija
30/56 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu ja 5-vuotias isoveli pelaa x-boxia (hyi minua) mutta hetki omaa aikaa on saatava....

Meillä on ihan hyvin kaiken kaikkiaan arki lähtenyt rullaamaan. Tosin välillä tällä 5-vuotiaalla kova uhma ja mustasukkaisuutta ilmassa, roikkuu äidissä kuin takiainen ja muutenkin osoittaa mieltään.Ei tosin onneksi vauvalle, vaan aikuisille.

Onnea ja tsempitykset kaikille laihdutuksen kanssa taisteleville. Minulla kaikki raskauskilot lähteneet mutta ylimääräistä on vielkä ainakin 15 kg joten tarkoitus olisi pikkuhiljaa karistaa. Meillä mennään rintamaidolla ja kasvetaan niin huimaa vauhtia ettei korviketta oo annettu, jässikkä on jo yli 8-kiloinen!! Eli syntymäpaino on jo tuplaantunut kun oli sen himpun yli 4kg. Selkä jumii aina välillä kantamisesta ja sänky meillä oli superhuono (vanhat patjat) mutta nyt on pari yötä nukuttu uusilla patjoilla ja kyllä on luksusta!!

Meillä nukutaan öisin 3-4 tunnin pätkissä ja nyt on muutama yö nukuttu omassa pinnasängyssä ja keskimäärin vain kerran on pitänyt imetyksen lisäksi laittaa tuttia. Ihan tyytyväinen olen.

Mutta nyt täytyy mennä, lautoin takkaan tulet ja täytyy mennä sitä valvomaan. Meillä ollaan tänään tasan 3kk, rokotukset saa ens viikolla. Lääkärineuvola oli jo viikko sitten; meillä kun kärsittiin ummetuksesta (oltiin kakkaamatta 12 pvää) joten sain neuvolalääkärille ajan joka käski antaa Levolacia ja se auttoi, onneksi.

Tanni ja poika 355 (tasan)

Vierailija
31/56 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat on lomailtu ja esikoinen palasi aamulla päiväkotiin. Vauva nukkuu ja niin pitäisi tehdä minunkin, mutta omaasta ajasta nauttiminen vie oikeastaan aina voiton.

Meidän 2,5-kuinen tyttö alkoi nukkua todella huonosti joskus 1,5-kuukauden jälkeen. Ensimmäinen kuukausi meni hienosti vain muutamalla yöheräämisella. Viimeinen kuukausi onkin ollut tosi, tosi r a n k k a yökukkumisien ja tiheyden heräilyjen (ja yöitkujen) vuoksi. Monena yönä oma unisaldoni on ollut vain muutaman tunnin. Olenkin alkanut antamaan iltaisin tissin päälle pakastettua maitoani tai NAN:ia ja ehkäpä tilanne on hieman parempaan päin: ensimmäinen unijakso on pidentynyt usealla tunnilla.

Ensi viikolla on kolmekuukautisneuvola. Tiheän tissuttelun myötä meidän neitokainen on kasvattanut itselleen aika mörsserit reisimakkarat ja kaksoisleuan. Veikkaan kuuden kilon lähenevän. Vaatteista käytössä on 62 cm, jotka bodyjen kohdalla alkavat jäädä pieneksi kestovaippojen muhkeuden vuoksi.

En enää esikoisen ajalta muista, mitä kolmekuisen "pitäisi" osata. Nyrkit on menneet suuhun jo useamman viikon ajan. Niitä sitten maiskutellaan. Selällään ollessa mitään kääntymisyrityksiä tai edes kyljelle menoja ei ole. Mahallaan vierähtää ympäri mielestäni vahingossa pään viedessä muuta kroppaa perässään. Vaikka meille on ostettu lelumatto kaarilla ja kaiken maailman systeemeillä, emme ole vieläkään käyttäneet sitä. Sen voisikin jo ottaa käyttöön. Tarttuuko joidenkin vauvat jo käsillään esineeseen? Meillä ei ole moisesta tietoakaan. Voi että, olen ihan unohtanut nämä asioiden "normaalit" etenemiset!

Nyt päässä suorastaan sumisee ja kun vauva vielä nukkuu, taidan käydä hieman pitkäkseni parantelemaan voipunutta oloani. Jaksamisia kaikille!

Vierailija
32/56 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista nukahtamispillereistä Lillianille... Otin alkuun vaan puolikkaan ja tuntu että uni tuli. Herään hyvin herkästi vauvan ähinään, vaikka olin pillerin ottanut. Vain yhtenä yönä/iltana kun vauva heräsi vatsaansa väännellen aikaisemmin kun normaalisti niin olin melko tokkurassa/syvässä unessa. Olin tuolloin ehtinyt nukkua noin tunnin.

Tosiaan viime la olis siskon luona nukkumassa ja tajukankaalla nukuin putkeen 22-06! Nyt tällä viikolla en ole ottanut pillereitä ja uni on tullut helposti iltaisin. En viitsi ottaa lääkkeitä joka ilta etten vaan jää koukkuun niihin. Tai ettei uni tule ilman niitä.

Päivisin ei väsymystä tunnu ja vauvan päikkäreiden aikaan touhuan aina kaikkea muuta kun nukun. On ihana olla ihan itsekseen! Iltapäivällä huomaan, että alkaa väsyttämään... Meillä vauva on viimeiltoina simahtanut jo 20, joten aikasin sitä pääsee nukkumaan aina melkein putkeen ensin sen 3h. Vauva on alusta asti nukahtanut helposti omaan sänkyyn... ei pahempia seremonioita.

Nyt pitää mennä vaipan vaihtoon... täällä haisee kakka!!!

Palataan.... jaksoin muuten eilen käydä lenkillä koiran kanssa... hikihän siinä tuli.

Tarita

Vierailija
33/56 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva meni nukkumaan, niin saan loputkin asiat tänne kirjoitettua rauhassa.

Vielä meidän neidin ilmavaivoista. Olemme heti alkuunsa käyneet kait kaikki korvikkeet läpi apteekin kalliita maitojauheita myöden. Mun mielestä ei vaikutusta. Esikolla meni vatsa koavaksi tuttelista ja nan sopi hänelle hyvin. Nyt tälle kakkoselle olemme pääsääntöisesti syöttäneet nannia, mutta tällä hetkellä käytössä on tutteli... maito loppui kotona ja oli pyhä (bensiksellä ei ollut muuta kuin tuttelia). Tutteli sopii ihan yhtä hyvin kuin nan-maito.

Maissivelliä on meillä myös jo käytetty. Siitä ei tullut mitään ongelmia, mutta ei se kyllä yöunia pidentänyt. Joten en nyt sitten ole enää sitä antanut, kun ei siitä mitään apuakaan ollut. No eilen alotettiin porkkanasoseella. Vaivoja ei tullut ja ainakaan tuo 1 teelusikallinen ei vaikuttanut yöuniin. Tänään söi lounalla 2 tl+maitoa. Ensi viikolla otan jonkun hedelmäsoseen kokeiluun. Eli meillä alkaa kiinteät nyt!

Ei täällä näytä ihan kaikkien vauvat sentään nukkuvan vielä öitänsä läpi... lohduttavaa omaa tilaa ajatellen, että sentäs vielä jotkut valvovat. No ei meillä varsinaisesti valvota, mutta herätään usein. Viime yönä nukuttiin 3h pätkissä.

Ostin maanantaina vauvalle sellasen puuhamaton, josta joku jo täällä puhui. Sika hintanen oli tuo fisher pricen (60€), onneksi jouduin itse pulittamaan siitä vain kympin, kun oli 50€:n lahjakortti. Meillä vauva viihtyy siinä ihan kohtalaisesti. On jo pitkään lattialla ollessaan kääntynyt kyljelleen. Pääsee vatsalleen, kun vähän pepusta auttaa. Nyrkit ja sormet on alvariinsa suussa!! Mites teidän muiden vauvat pulautellaanko teillä?? Meillä ei aluksi, mutta nyt ihan tajuttomasti! Just on saatu puhtaat vaatteet päälle ja sitten sitä puklua taas tuleekin oikeen roppakaupalla. Kai toi pulauttelu on ihan normaalia.

Esineisiin vauva ei vielä tartu.

Kiva Lillian sulle, että Joel nukkuu hienosti... olen todella kateellinen =) No ehkä joku yö toi meidänkin neiti yllättää mut!

No nyt olen toinut saada sepustettua kaikki. Meillä muuten taitaa olla spp:n kanssa samankaltaiset vauvat, kun kaikki kuulostaa niin tutulle mitä spp kirjoittaa.

Tarita

Vierailija
34/56 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meni taas töihin pitkän joulutauon jälkeen. Minä laiskana en jaksanut lenkille vaan lapsi nukkuu parvekkeella, nyt jo yli 2h. Välillä käyn aina nenänpäätä kokeilemassa ja peittoja lisäämässä, hyvin taitaa tareta, ulkona on kuitenkin alle 10 ja partsilla vielä vähän vähemmän lasituksen ansiosta.

Huomenna alkaa muskari ja vauvauinti. Tulee aika raskas päivä pojalle, mutta onneksi eivät tästä eteenpäin osu päällekkäin.. Mukava saada jotain lisäaktiviteettia..

Painosta. Mulla tuli kiloja 12, joista laitokselle jäi 7. Nyt taitaa olla 1-2 tuossa etuvarustuksessa jäljellä. Kaikki housut menee kyllä jalkaan hyvin, mutta näky vyötärökaistaleen päällä on melko hurja. ;) Ensi viikolla mulla alkaa oma jumppa, odotan jo innolla. Lokakuun puolivälistä asti ollaan käyty 5-6 n. 2h pituista kävelylenkkiä viikossa.

Meidän poitsu on viiihtynyt leikkimatolla kaaren alla jo pitkään. Yrityksiä mahalle kääntymiseen ei ole juuri ollut. Poju ei muutenkaan viihdy mahallaan kuin pari minuuttia kerralla. Käsillä kyllä hamuilee kaikke kovasti ja välillä onnistuu nappaamaankin kaaressa roikkuvasta lelusta kiinni. Puristaa kyllä tiukasti pehmoleluja ja muita helpommin tarrattavia esineitä. Mahallaan oloa ollaan nyt pari viikkoa treenattu tosissaan ja joka päivä jaksaa vähän pidempään.

Saatiin jouluna Bumbo, se vaikuttaa aika mieleiseltä. Nyt hän jaksaa istua siinä n. 5 min ja kerrankin keskittyä esim kirjaan (tai telkkariin, hyi minä!!). Siihen oli saatavilla myös pöytä. Taitaakin tuo Bumbo olla myös meidän 1. syöttötuoli, varmaan kätevämpi kuin sitteri..

Hymyjä ja juttelua tulee valtavasti ja omat nyrkit on meinanneet syrjäyttää tutin jo 2 vkon ajan. Pistän kyllä täälläkin kovasti kampoihin..

Vauvan ihosta. Meillä on tod. hyväkuntoinen, vain muutamia yksittäisiä hormoninäppyjä. Taipeisiin käytän vuoropäivin talkkia ja Bebanthenia ja ja varsinkin tuo Bepsu näyttää auttavan jos punoittaa. Meidän hankaluus on kaulapoimu ja korvan takuiset. Puklaaminen, jota meillä tapahtuu paljon ja joka asennossa(nimim. 3 vaatekertaa päivässä), ärsyttää noita paikkoja paljon ja niiden putsaaminen ei ole tuntunut kaverista kivalta. Väkipakolla hoidan ne sitten edes kerran päivässä, ettei pääse poimut pahaan kuntoon.

Meillä oli pe 2.1 3 kk neuvola. Syntymäpaino oli tuplattu reilusti (nyt 5675 g), painoa tulee edelleen yli 200 g viikossa ja pituutta oli 60 cm. Olen kyllä ostanut jo 68 kokoisia vaatteita, kun 62 bodyt tuntuu liian lyhyiltä ja kirraa hartioista. Ja kestojen kanssa 68 on ihan ehdoton. Piikki tuli ja Rotan toinen annos, aiheuttivat meille vähän levottoman yön ja 8 kakkaa perjantaina, mutta muuten päästiin vähällä.

Unesta. Meillä on käytössä rintaruokinta ainoastaan, 2 kertaa olen joutunut antamaan lisäksi vastiketta. Meillä on menty nyt 3 vkoa nukkumaan 19.30-21 ja homma alkaa toimimaan. Nukutus kestää n. 5 min, mutta poju herää noin tunnin päästä ja silloin menee 5 min-1 h tilanteesta riippuen. (Aiemmin mentiin aina klo 22-24 ja oli mulle tosi raskaita ne viimeiset tunnit). Aamulla herätään 7.30-09 välillä. Välissä syödään 2,5-4 h välein, n. 2-3 krt yössä. Mutta ei ole vielä tuntunut raskaalta, en taida itse edes herätä kunnolla syöttöihin, eikä vauvakaan. (Meillä siis nukutaan välissä). Häkkisänkyyn siirrän pojan nyt 0-2 krt yössä, mutta pitäisi alkaa järjestelmällisemmin nukuttamaan siinä, tiedän..

On kyllä ollut mahtavaa totutella uudestaan käsitteeseen yhteinen, oma aika, jonka tuo aiempi nukkumaan meno on meille suonut.. Ollaan jopa katsottu leffoja. :)

Tulipa omanapaista..

Meillä taidetaan alkaa heräilemään, lähden vielä hoitamaan pyykit ennen sitä.

Jaksamista ja mukavaa alkanutta vuotta mammat!

T. Ksia ja poitsu 3 kk ja 2 pv

Vierailija
35/56 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Ksian ihokuvailu oli kuin omasta kynästäni. Meillä vauvan iho on koko ajan ollut tosi kaunis ja hyväkuntoinen. Mutta korvantakusiin ja kaulapoimuihin kertyy helposti jotain (puklua?) ja niiden kanssa pitää olla tarkkana. Kaula pääsi jo kerran ihan rikki asti vaikka kuinka kuviteltiin sitä hyvin hoitavamme. Nyt olen ottanut tavaksi pyyhkäistä poimut joka aamu kevyesti Septidinillä ja muuten kuivaan erittäin tarkasti joka puklun ja kylvyn jälkeen. Ei ole enää mennyt rikki. Tyttö on kyllä aika makkarainen, joten tuo kaulapoimu on tosi syvä ja hankala :-(

Meillä ilmeisesti sitten nukutaan nykyään yöt läpi syömättä kertaakaan. Monta yötä jo mennyt heräämättä 22.30-07.30 ja sitten maitohuikan jälkeen vielä unta yhdeksään-kymmeneen. Olen tosi onnellinen, koska nyt itselle jää vielä pari tuntia vauvan nukahtamisen jälkeen omaa aikaa (miehen kanssa). Pitää tietty pikku hiljaa alkaa hilata tuota nukahtamisaikaa vähän aikaisemmaksi, että menisi suunnilleen isompien kanssa samaan aikaan (klo 20-21) ja heräisi aikaisemmin. Kymmeneltä aamulla kun tuntuu että "päivä on jo puolessa"... :-/

Unenlahjat on tainnut tulla perintönä mieheltä, tuntuu että vauva nukkuu edelleen ihan hirveän paljon vuorokaudesta. Tänäänkin nukkunut jo 4h päikkärit ulkona klo 11-15 ja nyt taas nukahti vaunuihin neljältä ja heräilee ehkä tuossa kuuden maissa. Miten muuten muilla pakkanen on vaikuttanut? Meillä tuntuu vaan parantavan tyttelin nukkumista. Nytkin -13 mittarissa ja hyvin nukkuu. Meillä on käytössä vaunuissa vauvojen untuvapussi, jonne ei tarvita alle muuta kuin normaalit sisävaatteet. Kovilla pakkasilla olen lisännyt lisäksi untuvatöppöset, villatumput ja kypärämyssyn. On kyllä helppoa, kun ei tarvitse tumpuloida montaa vaatekerrosta päällekkäin (niinkuin aikaisempien lasten vauva-aikana).

Tänään vauvalle annettiin rotarokotteen toinen annos neuvolassa, mutta uusia mittoja ei otettu. Terkan mielestä on silmämääräisesti niin hyvin kasvanut ja maito riittää taatusti, joten odotellaan "oikeaa" neuvolaa 3kk iässä parin viikon päästä. 2kk mitat meillä olivat 61cm ja 6285g (syntyessä 54cm ja 4010g). Tuntuu kyllä, että tyttö on iso pötkylä jo...

Kädet meilläkin kiinnostaa enemmän kuin tutti, jota emme ole vauvaa saaneet syömään kovasta yrittämisestä huolimatta. Käsiä imeskellään hereillä ja unessa. Leluihin tarttuu aika satunnaisesti ja yrittää kääntyä kyljelleen. Vatsallaolosta ei pidä tppaakaan! Naurua, hymyjä ja juttelua tulee paljon paljon :-)

Vierailija
36/56 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää alkanutta vuotta kaikille=)

Olen käynyt lukemassa muiden kuulumisia, mutta en mukamas ole ennättänyt itse kirjoittaa arjen pyörittämisen keskeltä. Meidän neiti täyttää ensi tiistaina 13.1. sen kolmekuukautta. Täysimetyksellä mennään ja ihan ok kasvetaan. Kotivaakan mukaan n. 5.8kg painetaan (synt.paino 3.430). Samanmallinen, pitkä ja hoikka tytsy on kun isoveli aikoinaan.

Neiti viihtyy hyvin lattialla, sekä selällä, että vatsalla. Itse asiassa paremmin kuin sitterissä. Sylissä ei suostu enään olemaan "vauva-asennossa", vaan punkee itseään pystyyn, samoin sitterissä. Mahalle kääntyy, kun pepusta vähän auttaa. Käsillä ottaa leluista kiinni, mutta käsienhallinnan puuttumisen vuoksi lelut putoavat yleensä naamalle. Nyrkkiä ja peukkua jyystetään niinkuin muillakin. Kuolan määrä on lisääntynyt huimasti. Nyt vaatteita saa vaihtaa puklailun lisäksi välillä kuolan takia. Meillä siis edelleen puklataan rajusti. Oksu lentää kaaressa ja parhaimmillaan paitoja olen vaihtanut kymmenkunta kertaa päivässä!! Neuvolan mukaan ei ole syytä huoleen, kun painoa tulee lisää, eikä muita refluxin oireita ole. Tosi rankkaa. Kodista ei enää puhdasta paikkaa löydä ja pyykkirumba on tolkutonta!

Kateellisena luen muiden yönukkumisesta. Onnea teille=). Meillä syödään vielä 2-3 kertaa yössä ja syömisen lisäksi tuttia saa laittaa monenmoista kertaa=(. Aluksi neiti ei huolinut tuttia, mutta neiti "pakotettiin" oppimaan syömään sitä. Viittä mallia kokeiltiin ja TommeTIppee merkkisen huoli. Oma vika, kun nyt se on ongelma. Päiväunet nukkuu ulkona 2-4 tuntia ja sisällä vaan 40 min-1h.

Hymyjä tulee päivittäin ja välillä hekotetaan ääneen. Jutteluakin tulee, mutta paljon vaisummin kuin veljeltä samanikäisenä. Veli on nyt 3,5 v ja mustasukkaisuus on lieventynyt. Tällä hetkellä esittelee ylpeänä siskoaan kaikille.

Ja ne raskauskilot... kuuria tarvittaisiin täälläkin, vielä 7 kiloa jäljellä.

Vierailija
37/56 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää alkanutta vuotta minunkin puolestani.

2kk neuvolakuulumisia: Pituutta oli nyt 58. Tasan 10 cm syntymästä kasvanut. Painoa reilut 4,7kg, 1,9kg lisääntynyt syntymäpainoon verrattuna. Mitat tosin enemmänkin 2,5kk -mittoja :) Keskikäyrien tuntumassa kuulemma kasvetaan.

Meidän tyttö ei vielä ole oikeastaan edes yrittänyt kääntyillä, joskus muutaman kerran vahingossa kellahtanut kyljelleen, kun on nostanut jalat ilmaan. Kädet on suussa melkein koko ajan, tuttikin tosin kelpaa. Masullaan viihtyy pieniä aikoja kerrallaan, samoin leikkimatolla. Vielä ei ole kädet kunnolla löytyneet, mutta ei siihen varmaan enää kauaa mene. Kovasti niillä kyllä huidotaan, mutta aika päämäärättömältä huitomiselta näyttää. Sylissä mielellään pungetaan pystyasentoon seisoskelemaan ja vaippaa vaihtaessa laittaa jalkoja pyllyn alle nostaen takapuolta. Varmaan aika normaalistia tahtia edistytään, vaikkei nyt pitäisikään sen enempää vertailla muiden kehitystahtiin. Jutellaan, kuolataan ja naureskellaan, vähän kiljahdellaankin. Ja puklataan.

Päikkäreitä nukutaan vaunuissa koiranulkoilutuksen ajan, jatkot parvekkeella, vähän päivästä riippuen pari kolme tuntia, joskus pidempäänkin. Kaikki kauppareissut, autossa olot jne nukkuu. Useammat vajaan tunnin torkut vielä päälle sisällä.

Minullakin alkaa jumpat ensi viikolla, innolla odottelen. Mahassa on ylimääräistä nahkaa ja löllöä, vaikka muuten on kohtuuhyvin paikat palautuneet. Vaa'alla en ole just nyt käynyt, mutta kilo tai pari on tainnut jäädä. Vanhat vaatteet mahtuvat onneksi jo päälle, paitsi tiukat paidat rintavarustuksen kohdalta.

Aloitin jälkitarkastuksen jälkeen minipillerit, ja ennen joulua tuli menkat. Nyt sitten tiputteluvuotoa muutamana päivänä ja pms -tyyppisiä oireita. Siis pms-ketutus päällä. Onko teillä muilla ollut vastaavaa? Välillä tuntuu siltä, että jo tää tiputtelu ja ketutus jää päälle, niin lopetan imetyksen ja aloitan tavalliset pillerit.

Vierailija
38/56 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelenpa ekaa kertaa odotus-ketjun jälkeen tänne. Meidänkin poika on Joel nimeltään, syntyi 3.10. Paino oli 2760g eli aikas pieni oli syntyessään.

Imetys loppui 1½ kk jälkeen kun maito tyrehtyi täysin. Koko ajan laitokselta lähtien sai korviketta. Pulauttelua, hikottelua ja mahavaivoja on ollut melkoisesti.

Viikko sitten aloitettiin soseet ja peruna-porkkana velli kun ei muuten enää nukkunut öisin. Nuo auttoivatkin erinomaisesti ja nyt nukkuu joka yö hyvin ja monena yönä syömättäkin, jostain 20-21 lähtien aamu seitsemään, kahdeksaan. Hyvin on alkanut lusikasta syömään ja olen ihan reiluilla annoksilla lähtenyt liikenteeseen, kun näyttää että mahavaivoja ei enää ole.

3kk neuvolassa punnittiin että on jo komiat 6840g ja 60cm. Paino menee yläkäyrällä, koko ajan hyvin kasvanut. Vaatteissa käytetään 62cm kokoa, jotkut 56cm housut saattaa vielä mahtua mutta monet 62cm bodyt tuntuvat jo kintsanoilta ja kohta täytynee siirtyä niissä jo seuraavaan kokoon.

Odottelen innolla vauvauintiin pääsyä ja joskus olisi kiva käydä muskarissakin. Nyt ollaan käyty seurakunnan ekavauvakerhossa syksystä lähtien kerran viikossa.

Vierailija
39/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutaan niin äidillä on hetki aikaa istua koneella....

Imdina oli aloitellut jo soseet; minäkin ajattelin että joko pitäisi, meillä kahdelle ensimmäiselle aloitin jo kolmekuisena, kolmannelle 4.kuukauden iässä ja nyt ajattelin että jos vielä pari viikkoa katsoisi miten maidolla pärjää. Meillä siis rintamaitoa vain ja ainoastaan on syöty. Öisin 3 tunnin sykleissä mutta onneksi nukahtaa heti syönnin päälle uudelleen ja syömissessio on n. 10-15 minuuttia. Ja ihanaa, poika on siirtynyt nukkumaan pinnasänkyyn ja nukkuu siellä ihan hyvin, niin parisaänky on kokonaan äidin ja isän.

Meillä on torstaina rokotusneuvola. Lääkärissä (3kk) käytiin jo joulukuun lopussa kun oli sitä ummetusvaivaa ja lääkäri teki silloin kaikki 3kk-testit. Meillä kovasti nauretaan ja seurataan mitä ympärillä tapahtuu, ei kuitenkaan vielä yritystä kääntyä tai kovasti tarttua esineisiin.

Mutta tämmöisiä tänne. KIrjoitelkaahan muutkin!

tanni ja poika

Vierailija
40/56 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käännyttiin ihan itse selältä vatsalleen perjantaina! No hermohan siinä sitten vauvalla meni, kun se toinen käsi jäi sinne masun alle, eikä saanut sitä sieltä pois.

Mä soittelin perjantaina neuvolaan, kun nyt alkaa olla mitta täynnä tota 2-3h välein yöllä heräämistä... niin siis edelleen niitä vatsavaivoja! Neuvolatäti neuvoi nyt kokeilemaan joka ilta ennen meidän ens keskiviikon neuvolaa niin antamaan myös illalla esim. hedelmäsosetta. Epäili, että maidosta se ilma sinne mahaan kertyy ja sitten yöllä alkaa vaivaamaan.

No perjantai iltana sitten annoin oikeen reilusti päärynää. Vauva nukahti maissivellin jälkeen heti omaan sänkyynsä klo 21.20 ja söi seuraavan kerran vasta 02 ja sitten seuraavan kerran 5.15. En tiedä oliko sattumaa, vai oliko siitä kiinteestä oikeesti apua, että tuli pidempi pätkä nukkumiseen. Normaalisti oltaisiin herätty viim. 0.30 syömään. Vatsaa kyllä selvästi väänsi yöllä, mutta nyt ei sentään huudettu. Viime yö mentiin taas 3h pätkissä...

Neuvolatäti myös ehdotti ihan lastenlääkärillä käyntiä jos vatsavaivat ei nyt selkeesti ala helpottamaan kiinteiden alotuksen myötä. Onhan se tietysti ihan hyvä sulkea pois allergian tai jonkin muun sairauden mahdollisuus. En kyllä usko, että olisi maitoallergiaa, koska ei huuda päivisin eikä enää myöskään iltaisin. Eikä minkään laista ihottumaa tai punoitusta ole. Vaivat tulee joko siinä vaiheessa, kun ollaan menossa nukkumaan (eilen illalla oli näin), mutta yleensä ne tulevat yöllä. No pitää nyt testailla kiinteillä sinne keskiviikkoon asti ja katsotaan sitten mitä mieltä se neuvolatäti on.

Nyt jo pieneksi jääneitä vaatteita vauvalla. Meinasin tehdä suursiivouksen esikoisen vaatteiden kanssa, joita on ihan sikana. Olen säästänyt kaikki esikoisen vanhat vaatteet ja voitte vaan arvata onko niitä joka kaappi täynnä. Meillä siis esikoinen on poika ja nyt kakkonen on tyttö, niin suurin osa vaatteista ei käy tälle vauvalle. Niin tosiaan meinasin jos jaksaisin keväällä tehdä projektin ja mennä vaikka kirppikselle myymään noi vaatteet pois. Kun ei nyt kenellekkään tutulle ole vauvaa tulossa... oisin vaikka ihan antanu kaikki vaatteet pois. Mutta kolmatta lasta meille ei tule, joten nyt noista vaatteista on päästävä eroon.

Laihdutuskuuriin kuuluu sellasta, että äsken vetäsin anopin kanssa pizan naamaan ja eilen ja perjantaina suklaata ja siideriä... että sillä lailla... laihtuukohan näin??? no huomenna taas... joopa joo.

Meillä mies saanut monena yönä passituksen sohvalle nukkumaan järkyttävän kuorsauksen takia. Siis varsinkin silloin jos on ottanut kaljaa, niin kuorsaus on ihan hirveetä! Viime yönä näin kävi myös, että passitus sohvalle nukkumaan tuli klo 3.20. Kuorsaa selvinkin päin jonkun verran, mutta on jotenkin siedettävää, mutta parin kaljan jälkeen sitä ei kyllä kuuntele erkkikään. Ja muutenkin joutuu sen pari kertaa ainakin nousemaan yöllä niin en kyllä sitte jaksa mitään kuorsausta kuunnella, ei meinaa uni tule silmään millään, kun muutenkin on vähän taiteilua ton unen saamisen kanssa.

Tulipa taas juttua. Sunnutain jatkot!

Tarita ja Vera

en tiedä tuliko kuva mukaan, kun en ole kauheen hyvä näis jutuissa.

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=29599894-dff2-11dd-a536-…!