Neuvolan sikarokotusjonossa nähtyä:
Paksu, ruma ja kärttyinen, mutta nenän asennosta päätellen omasta mielestään varmastikin hieno nainen eli tyypillinen AV-MAMMA YSKI JATKUVASTI MUITA KOHTI ilman että olisi ollut pienintäkään aietta laittaa kämmentä / nenäliinaa / hihaa suun eteen! Tilassa oli pieniä (toistaiseksi terveitä lapsia)! Mäkätti myös suureen ääneen puhelimeensa kuinka on kuumettakin ollut eikä töihinkään (arvatenkin sinne Siwan kassalle) voi mennä.
Kommentit (13)
Äiti alkoi lapselta noin 8v tiedustella oliko hänen luokalla monikin yskässä samaan aikaa lapsi alkoi yskimään kammottavan kuuloista kunnon lima irtoaa yskää. Loppu matkan äiti piti sievän suun kiinni eikä puhunut enään mitään.
Ja se mukula yski suoraan mun niskaan koko matkan. En viitsinyt vilkasta pitikö kättä edessä vai ei olisin saanut varmaan suoraan naamalla kaikki limat.
thai-ravintolassa, jossa oli seisova pöytä. Kun olin ottamassa ruokaa, seisoi takanani noin 5-vuotias tyttö, joka yski oikein kunnolla ruokien päälle, millään tavalla edes yrittämättä peittää suutaan.
Mukulan äiti seisoi siinä vieressä, eikä tehnyt elettäkään estääkseen tyttöä saastuttamasta ruokia, vaikka tyttö yski pitkän aikaa. Ei ihme, että epidemia leviää vauhdilla...
ja yskin tänään rokotejonossa. Parhaani yritin, että hihaan yskisin, mutta ilmeisesti epäonnistuin.
Mutta enemmän toi, että oletit heti kyseessä olevan Siwan kassan....
T. Kaupantäti, joka ei pärski muita päin
En kyllä mielestäni ole kärttyinen, enkä niin rumakaan. Kävin hakemassa tänään lapseni aikaisemmin hoidosta rokotusjonoon (siis meidän neuvolassa ei kyllä jonoa ollut), ja yskänpuuska iski. Olen saikulla tuon yskän ja äänen menetyksen vuoksi. En kylläkään pärskinyt ympäriinsä. Ja ei tarvitse pelätä sikaa, minut on jo 3vkoa sitten rokotettu.
Ja jos odotan tuon yskän loppumista, niin tuskin pääsen vielä joulunakaan töihin. Enkä ole siwassa töissä...
Ja jos yskivätkin niin sehän on vain ihkua.
No vei sen miehen tietty...
Mutta arvatkaas mitä. Mä olin syyskuussa Laakson sairaalassa hermorata tms. tutkimuksissa (siellä samassa talossa kuin missä on se sikainfluenssapäivystys) ja siellä lääkäri käveli sinne sikainfluenssapäivystyksen puolelle ja yski suoraan omiin kämmeniinsä ja sitten käänsi oven kahvoja jne. Hienosti on siis myös lääkäreillä asiat mielessä.
PS. Exäni ei ole lääkäri eikä hänen nykyinen vaimonsakaan ;-)
mä olen maannut kans sairaalassa ja huomannut ton saman et ei todellakkan ol ehygienia ojeet khallussa kaikilla hoitajilla ja lääkäreillä.
eivät ilmeisesti välitä enää potilaista tuon vertaa
kunhan kiireellä tekevät ns pakolliset hommat ja sit kyl hinkkkavat kädet ja desinfioivat kun lopettavat ja menevät itse syömään
Ei siwa, mutta vois olla, mikäpä ettei. Käsidesit kassoilla ja takahuoneen oven pielessä, käytetään mennen tullen ja tilanteen salliessa tai vaatiessa. Asiakkaat voivat myös halutessaan töräyttää.
Ymmärrän kyllä sua ap, tekisi mieli tirvaista, kun joku pärskii ympäriinsä, tai äiti joka antaa pentunsa niin tehdä.
vaalean, joskus kauniin akan, jolla epäiltiin sikalenssua, mutta sepä käveli pitkin Itistä ja pärski minne sattui, ja lääppi kaikki mahdolliset kaiteetkin.
tänne että lähiöäiti köhi kolmen köhivän lapsensa kanssa rokotejonossa. Ei vaan oikeesti mietin juuri etä voidaanko edes mennä nöita rokotteita hakemaan kun kaikki yskitään että ei vaan tartuteta ketään vaikka itse yskin hihaan ja yritän lapsiakin muistuttaa hihaan yskimään.
Ja typerää kyllä ollut naisen käytös kun ei huomioi kanssa ihmisiään. Kuumeisena en edes lähtisi minnekkään.
Kai joku sentään toi sille armeliaasti naamasuojuksen...?