H1N1-rokotteen vastustajat!
Hyvät H1N1-rokotteen vastustajat. Erityisesti ne, jotka ovat paneutuneet Pandemrixin tuoteselosteeseen, ja ne, jotka epäilevät, ettei THL:llä ole aivan puhtaat jauhot pussissa tämän asian suhteen JA joiden lapset rokotetaan kuitenkin normaalin rokotusohjelman mukaisesti.
Pari kysymystä teille:
1. Oletteko tutustuneet yhtä hyvin kaikkiin muihinkin rokotteisiin, joita olette antaneet lapsiinne pistää? Käyneet läpi tuoteselosteet; tutustuneet kaikkiin ainesosiin, joita ne sisältävät; selvittäneet, mitä kaikkia mahdollisia haittavaikutuksia niillä voi olla - yhdessä ja erikseen?
Itse en ole, mutta jotenkin luulen, että aika hurjia juttuja sieltäkin voisi löytyä... Epäilyttäviä aineita, pelottavia sivuvaikutuksia..? Vai eikö?
Ja tiedän kyllä, että vanhat rokotteet on paremmin tutkittu ja testattu, mutta haluaisin tietää, oletteko ne itsekin todenneet turvallisiksi tuoteselosteita myöden?
2. Miten voitte luottaa THL:ään normaalin rokotusohjelman puitteissa, jos ette tässä sikainfluenssarokotusasiassa luota?
Kiitos vastauksista!
Kommentit (5)
joten THL:lää en edes ajattele. Meillä Ranskan terveysviranomaiset on kieltäneet Pandemrixin käytön raskaanaolevilla ja pienillä lapsilla tutkimustulosten puutteessa, joten luotan mieluummin heihin.
Olen kyllä tutkinut lapsieni rokotteiden selosteita netistä aiemminkin, ja ovat toki pelottaaa luettavaa. MUTTA niissä kuolleisuus onkin ihan eri luokkaa kuin tässä piikissä. JA esim jäykkäkouristus on ihan erilainen uhka kuin tämä lievä sikainfluenssa.
En todellakaan anna lapsiani käyttää koekaniineina ison lääkefirman toimesta, piste. Mistä voitte tietää mitä seurauksia rokotteellaa on esim 10v päästä?
Entä eikö se puhu puolestaan mitään että suomessa käyettävä rokote on kielletty esim USA:ssa...
onko se oikeesti kielletty USA:ssa se rokote...???
onko se oikeesti kielletty USA:ssa se rokote...???
raskaanaolevilta ja vauvoilta.
mulle riittä epäilyttäväksi aineeksi se adjuvantti ja se ettei sen käytöstä lapsilla tai raskaanaolevilla ole tietoa eikä tutkimustuloksia. En ole piikin vastustaja mutta en sitä itselleni tai lapsilleni todennäköisesti ota.
Normaalit rokotusten tuoteselosteet luen, sillä lapsellani on kananmuna-allergia, joten saa olla aina silmä tarkkana sen osalta. Lisäksi lasten rokotusohjelman mukaiset rokotukset on testattu pitkällä aikatähtäimellä ja mitään merkittävää pitkäaikaishaittaa ei niistä näytä johtuvan.