Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi?? rokotteen puolustajat??

Vierailija
17.11.2009 |

miksi ihmeessä olette niin kovasti ehdottomia asian suhteen? eikö oikeasti ketään ihmetytä mikään tässä asiassa?

Itse olin menossa rokottamaan lapseni, olinjopa jonossa yhtenä päivänä, mutta nyt olen päättänyt luopua piikeistä.

Miksi?

Kertokaapa mulle yksikin kuollut joka EI olisi saanut rokotetta? Kertokaa mulle miksi vain ja ainoastaan rokotetut sairastuvat vakavimmin? miksei ei-rokotetut sairastu vakavasti?

ITse tiedän lähipiiristä heti äkkiseltään 6 ihmistä jotka ovat sairastuneet viikon sisään piikistä, 2 heistä sairaalakuntoon asti.

Ja sellaisia jotka eivät ole ottaneet piikkiä ovat sairastaneet possun lievänä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät myöskään nämä vanhemmat, yli 65-vuotiaat kuolleet. Kuolleiden joukossa on paljon rokotettuja, koska kuolleiden joukossa on paljon riskiryhmäläisiä, ja riskiryhmäläiset on rokotettu ja terveitä ei. Riskiryhmäläiset kuolevat todennäköisemmin kuin terveet, ja tämä ei tietenkään johdu rokotteesta millään tavalla.

Sitten vielä ihmettelen, että miten vitussa jollain voi olla niin surkea ÄO, ettei tähän päätelmään itse kykene.

Vierailija
2/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monia muita ympäri maailmaa. Me emme myöskään perheenä piikkiä ota, mutta ei se niin ole, että kaikki piikin ottajat vakavasti sairastuisivat ja tiedät sen varmasti itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannalta ottaisin rokotteen, jos saisin.

Vierailija
4/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikainfluenssan seurauksena. Ei ollut rokotettu. Tuskin toipuu ennalleen. Kaksi lapsen tarhakaveria on parhaillaan sairaalahoidossa, toinen oli tehollakin. Kumpaakaan ei ole rokotettu.

Vierailija
5/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lue nyt vähän edes niitä uutisia. Suurin osa kuolleista ei ole saanut rokotusta, sikainfluenssa jylläsi tuolla maailmalla monta kuukautta ja ehti tappaa useita tuhansia ihmisiä ennen kuin kukaan oli saanut rokotusta. Nyt täällä Suomessa kuolleista muistaakseni kolmen ilmoitettiin saaneen rokotuksen mutta ainakaan se 8-vuotias perusterve ja ne monet yli 65-vuotiaat tuskin olivat saaneet rokotusta jollei sitten jostain tiskin alta koska he eivät vielä kuuluneet rokotettavana oleviin kohderyhmiin.

Vierailija
6/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasti kuukausi sitten pahana. Olimme itku kurkussa pitkän aikaa. Kyseessä superterve lapsi joka rokotettaisiin vasta ensi viikolla.

Suosittelen rokotusta koska tauti oli yhdelle meidän perheessä kamala.

Vierailija
7/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän että riskiryhmät rokotetaan, mutta sitä en voi ymmärtää miksi tavalliset terveet ihmiset rokotetaan kovalla myrkyllä lievää tautia vastaan?

Ko tauti tappaa huomattvasti vähemmän kuin kausi influenssa.. t. ap

Vierailija
8/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai riskiryhmäläiset sairastuvat vakavammin, siksihän he ovat riskiryhmäläisiä! Valopää! Riskiryhmäläiset on rokotettu, muita ei. Siksi sinusta näyttää nyt, että rokotetut sairastuvat vakavasti, vaikka oikeastaan se on niin, että riskiryhmäläiset sairastuvat vakavasti.

Vierailija
9/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaliittoteoriat saavat mut lähinnä haukottelemaan...

Itse otin rokotteen koska olen raskaana, myös 2 alle 3-vuotiastani saivat koska heillä on (ainakin taipumus) infektioastmaan, ennenkin siis ollaan molempien kanssa oltu sairaalassa ihan tavis flunssan laukaisemien hengitysvaikeuksien vuoksi.

Perusterveiden lasten kohdalla vielä harkitaan...

Ja kas, kenellekään meidän perheestä ei ole tullut mitään reaktioita rokotuksesta (myös mieheni rokotettu) eikä olla edes sairastuttu...

Vierailija
10/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa miten lapsesi sairasti taudin? Mitkä oli oireet ja joutuiko lapsenne sairaalaan?

Ikäviä juttuja nämä :(

Vierailija
11/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ottakaa nyt selvää asioista. Tuo menee ihan naurettavuuksiin. Miksiköhän esim. meidän sairaalassa KAIKKI lääkärit ottivat rokotteen, vaikka ihan varmasti olivat perillä rokotteen koostumuksesta. Kova halu saada itseensä kovaa myrkkyä, kenties?

Vierailija
12/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä rokotetakaan missään jolleivät ole terveydenhuoltoalalla.

Tauti kuitenkin tappaa enemmän perusterveitä kuin kausi-influenssa.

Vierailija
13/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei voi täysin varmuudella tietää, onko rokote ok vai ei. Mutta, aion silti mennä rokotukseen ja lapsetkin rokotutan. Itse tiedän 2 tuttua, jotka sairastui sikainfluenssaan. Toinen oli vakavasti sairaana, tehohoidossa sairaalassa. Toinen kotihoidolla selvisi. Kumpaakaan ei oltu rokotettu. Rokotettuja sairastuneita en itse tiedä.

Vierailija
14/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä vakavasti sairaita on, vaikka ei olisi rokotettu. Sä taidat nyt olla itse se ehdoton.

Vierailija
15/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi, ottamalla rokotteen ei tartuta muita ja kolmanneksi, mitä keväällä tulee, sitä ei tiedä ja tämä antaa suojan myös sinne.

Mutta jokainen tehköön päätelmänsä itse mutta minä rokotutin ehdottomasti lapset (ja jos ihan rehellisiä ollaan niin kyllä se rokottamatta jättäminen on hengellä leikkimistä jo)

Ja kaikkia kuolleita EI oltu rokotettu

Vierailija
16/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän lapsi sai sikainfluenssasta aivokuumeen. Sairaalassa meni kaksi viikkoa, lapsi oli todella huonossa kunnossa ja melkein sen kaksi viikkoa itkin ja pelkäsin hänen henkensä puolesta. Nyt pelkään, mitä seurauksia taudista jää, jonkinaisteinen aivovauriohan tuosta aina tulee. Lapsi kouristelikin niin monta kertaa, että varmasti osa aivoista tuhoutui jo siinä.

Sikainfluenssa saattoi tehdä täysin terveestä lapsestani loppuiäksi jonkinasteisesti vammaisen, tai vähintään epileptikon. Ottakaa se rokote.

Vierailija
17/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pitää äippää varmaan tosi stabiilina tapauksena... Nyt mennään rokotteelle, se on tosi tärkeää ettet tule pipiksi. Ai niin, mutta ei nyt jaksetakaan jonottaa vaikka on oltu tässä jo tunti, kun et sä ehkä tulekaan pipiksi paitsi ehkä rokotteesta tuut... Haloo.

Vierailija
18/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan lähtenyt jonosta pois noin kuten kuvasti..hoh hoijaa. Jonotin 1v kanssa tovin ja jono oli niiiiiiiiiiiiiiin pitkä että näin parhaimmaksi siirtää seuraavaan päivään koko touhun. Ja ole huoletta , lapseni ei ymmärtänyt että äiti vaihtoi mielipidettään... voi hyvää päivää!

Vierailija
19/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan itse tauti kesti ja kesti. Toki käytiin lääkärissä, mutta mitäs viirukselle voi. Reipas 5v poika laihtui ja lihaksetkin hävisivät. Lopussa oli niin heikko, että jos sen keuhkokuumeen olisi vielä saanut tuskin olisi jaksanut.

Edelleenkään ei jaksa touhuta ja liikkua kuten ennen tautia. Pitkään menee kunnes palautuu ennalleen.

Vierailija
20/20 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rokotteet lapsilleni, koska toivon sen antavan edes jonkin verran suojaa vakavien sairastumisten varalta.