Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEI, SIKAVAARA JO OHI! LUKEKAA:

Vierailija
16.11.2009 |

Tämänpäiväisen Ilta-Sanomien etusivulla uutisoitu: "Uhrejatulossa arvioitua vähemmän!"

"HUS:in tartuntataudeista vastaava ylilääkäri Ville Valtonen sanoo, että asiantuntijapiireissä on viime aikoina arvioitu epdemian aiheuttavan kaikkiaan 40 kuolemantapausta Suomessa."

Kesällä julkisuudessa arvioitiin jopa 6000 suomalaisen kuolevan sikainfluenssaan. Normaali kausi-influenssa vaatii Suomessa vuosittain 500-1500 uhria.

Kantaa ottaa myös THL:n ylijohtaja Juhani Eskola.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta LAPISSA on ohi. Keski-Suomessa on nyt pahimmilaan ja etelämpään vasta tulossa seuraavien viikkojen aikana. Ei tosiaankaan ole vielä mitään ohi.

Vierailija
2/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muuki ollu paskaa mitä kuullu. Tosin jos toi totta on, niin uskoisin että osaksi sen takia että moni ottanut lapsen pois tarhasta/koulusta jolloin se ei pääse leviämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä moni minä mukaan lukien olen koittanut täällä sanoa jo pidemmän aikaa, että suhteellisuudentajua ja maalaisjärkeä enemmän ja vähemmän hysteriaa ja paniikkia niin selvitään sikainfluenssastakin, useimmat ilman rokotuksiakin.

ulkosuomalainen briteistä

Vierailija
4/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti voi niin tarkkaan ennustaa. Hygienia, rokotukset ym. auttavat, joten ottakaa rokotuksia, kun saatte, niin yhä harvempi sairastuu ja selviämme ehkä säikähdyksellä.

Vierailija
5/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 400 sikalensuun. Olisi sama jos Suomessa kuolleita olisi 40...

Vierailija
6/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää ihan se, että tauti on kurja sairastaa ja mahdollisesti vaarallinenkin. Ei kiinnosta sellaista tautia tieten tahtoen hakea itselleen.

Ap ei muuten varmaan tunne ketään sairastaneita, itse olen kuullut aika monen tautikuvauksen, eikä tuo tauti ole yleensä mikään miellyttävä seuralainen.

Vierailija
7/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tarkistin nhs:n sivuilta ( http://www.nhs.uk/news/2009/04April/Pages/Swineflulatest.aspx )

ja viimeisimmän teidon mukaan briteissä on 182 kuollut sikainfluenssaan, ja kun muistetaan että koko populaatiota on sitten reilut 61 miljoonaa niin ei todellakaan olla missään av-palstan luvuissa ja prosenteissa...

joka vuosi kuolee tavallisen kausi-influenssan kourissa enemmänkin ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan