Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

( . ) TAMMIMASUJEN vko 2 ( . )

05.01.2009 |

*Unetonta yötä leidit isoine masuinenne!*

Aloitin sitten ketjun, kun kuulemma viikko vaihtumassa... Eipä tuolla tunnu paljon merkitystä olevan, kun kotona kuitenkin tulee oltua.. Tai tietenkin mies lähtee muutaman tunnin päästä töihin, niin se ero huomisessa on että päivän vietän yksikseni.. Nuita linkkejä ym en osaa liittää, niin sen saa joku älykkäämpi tehdä :)

Yritin nukkumista, mutta tunnin makoiltuani luovutin ja tulin sohvalle mähöilemään ja surffaamaan netissä. Löysin ihan kivoja kestojen ja villiksien ohjeita ja tilasin itselleni jo imetysliivitkin. Tulee tällä menolla kalliiksi tämä unettomuus...

Flunssa kestäny jo yli viikon ja tympäsee jo ihan kunnolla. Nukun 1-2 tunnin pätkissä ja sitten valvoskelen jonku aikaa. Ei tätä kauaa enää kestä. Nyt sitten en saanu ollenkaan unta, mikä on todella ihmeellistä meikäläiselle. Olen aina ihmetelly unettomia, kun meillä on sukuvikana erityisen sikeät unenlahjat. No näköjään poikkeus vahvistaa säännön ja täällä minäkin nyt sitten unettomana kukun. Mitään ei oikein voi tehdäkään ettei äijä herää.

Kestoilusta ollu melko vilkasta juttua.. Minä sen aloitan (=olen suunnitellut aloittavani/yrittäväni) ihan puhtaasti sen jätemäärän takia. Hirvittää ajatella, kuinka paljon kertakäyttövaippoja tulisi käytettyä ja nakattua kaatopaikalle odottamaan vuotta 2200, jos vaikka silloin olisi edes osa niistä maatunut. Ei kiitos. Muutenkin kierrätän ja suurin osa vauvan tavaroistakin on kierrätettyjä juuri ympäristön takia.

Tehtiin vertailuja ja tilattiin itkuhälyttimeksi semmonen cobran joku lällärihommeli. Oli suunnilleen saman hintanen kun se philipsin halpisjuttu ja kantosäde 5km ja muitakin hienouksia. Mies tietenkin jo suunnitteli ottavansa sen kelkkailuun mukaan kun tulee semmoset korvanapitkin.. Itkuhälytintoiminto kuitenkin löytyy, mikä oli kriteeri ostolle. Ja sitä voi tosiaan käyttää sitten myöhemmin ihan muihinkin tarkoituksiin. Naurettiin,että vois olla kätsy kun toinen menee kauppaan, niin vois sen avulla selostaa ostoslistaa :D

Turvotus sen kun pahenee. Nyt on jo varvas kipeä ja vaikea kävellä, kun nähtävästi niin paljon nestettä kertyny. Jalat ku norsulla ja samoten kädet. Kohta on jo kelkkakengätkin liian pienet (puristaa jo), joten varmaan pitää ottaa käyttöön miehen 45 monot. Mies hiero mun jalkoja, niin oli sitten jo varpaanvälikin hankautunu rikki. Eipä niitä ite enää paljon tutkailla, kun maha edessä. Kunhan mitään pöpöjä ei tuota kautta tule.. Ja lymfaan en edelleenkään flunssan ja yskän takia ole päässy. Toivottavasti pian tästä tervehtyis.

Huomenna monellakin näyttää olevan kokoarvioita. Meillä synnytystapa/ kokoarvio viikon päästä. Saa sitten vauva syntyä, kun mulla riittää nuo raskausmultitabsit ens viikon tiistaille enkä uutta pakettia enää aijo ostaa. Että viikko armon aikaa tulla vauvelilla ulos. :D Nyt on kyllä viime päivinä tullu semmonen tunne, ettei tämä ennen helmikuuta liikahda mihinkään. Ja jos menee ihan viikolle 42, niin voi siis mennä vielä melkein 6 viikkoa!! Apua! Sitten seison jo vaikka päällään,että tulis ulos. On jo nyt niin tukala olo ja haluan nukkua mahallaan ja juoksematta joka välissä vessassa! Toiveajattelua...

Tulee taas niin paljon tekstiä, että parempi kun lopetan tähän. Pitää sitten joku päivä taas tulla tänne urputtamaan teidän iloksenne ;)

Nukkukaa hyvin ja sikeästi! Minäkin tästä sänkyä kohti suunnistan, josko se nukkumatti heittäis hiekat meikäläisenkin silmille ja saisin vaikka neljään asti nukkua yhtä putkea...

Hömppä ja typy 36+3

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan tulin ilmoittamaan, että jos en tämän päivän aikana tule vielä viestiä laittamaan, niin melkein uskallan luvata olevani laitoksella! (Tai sitten sivut taas tökkii ja hermot menee..) Lähdetään pian viemään muksuja mummolle, ja katellaan sitten, että mikä on tilanne, lähdetäänkö kohti synnäriä. Heräsin klo 8.30 ja siitä asti on vatsaa nipistellyt/supistellut + ihan vetenä tulee isommatkin asiat, joten jos ei synnytys lähene, niin kai olen jonkun noron sitten saanut!

Voi että minä toivon, että tää olis nyt menoa..! =)

Minnikki ♥ tutteri 39+5

Vierailija
142/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkoisen kokoinen vauva ollut tosiaan. Vaikka eihän se vauvan paino kai lopulta kauheasti ratkaise millainen se on synnyttää, vaan enemmän merkitsee päänympärys ja hartioiden leveys kuulemma. Itse oli alle 2,5kg ja tein kuulemma kauheaa jälkeä (iso pää ja hörökorvatkin vielä) ja pikkuveli reilut 4 kg tuli niin jouhevasti sieltä.

Itsellä menee nyt täysin hermot. Mä en nyt jaksa enää odottaa ja kaiken lisäksi mulla on äärimmäisen tylsää. Koitan koko ajan keksiä tekemistä ja silti vaan tylsistyttää. Kaupat on kiinni ja kirjastot on kiinni. Mihinkään ei voi mennä ja kotona ei jaksa olla.

En tiedä millä keinoilla tää mukula täältä ulos tulee. Varmaan vanhempainvapaakin ehtii loppua ennen kuin tää tajuaa tulla ulos. Eilen oli sentään hautajaiset, joissa käytiin niin päivä meni suht nopeasti. Tänään ei kertakaikkiaan yhtään mitään.

anteeksi valitus. huono päivä ja kiukuttaa.

noffetus ja jumituspoika 41+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Iiriskukalle,,,mahtava suoritus :D

Jadmiras: Kokeile ihmeessä imettämistä, ei se pumppaaminen mitään herkkua ole eikä varsinkaan pullojen peseminen. Kaksi vauvaa olen imettänyt ja yhden pullolla ruokkinut. Imetys on moninkerroin kyllä vaivattomampaa, varsinkin yöllä. Ei se aluksi mukavaa ole, mutta nopeasti siihen tottuu, rintakumitkin on keksitty jos nännit ovat kovin arat. Rohkeasti vaan....minusta se oli aluksi aivan kamalaa kun pikkuinen oli tississä kiinni kuin hyeena...siitä ei kukaan ollut tosiaan koskaan kertonut, vain siitä kuinka ihanaa imetys on, mutta ihan oikeasti kyllä se sitten ihanaksi muuttui.

Masu on ollut suhteellisen hiljakseen, ahdistaa aikalailla, supistelee säännöllisesti mutta harjoitusta se vasta on, ehkä vähän napakampia kuin ennen mutta ei mitään kovin merkittävää. Pikkuinen muljahtelee puolelta toiselle taitaa silläkin olla jo tukalaa.

Poksahtelemisiin.

JB72 & KeKe:n 37+....

Vierailija
144/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Iiriskukkanen tyttärestä.

Jaksamisia unettomille ja supistuksia kaikille niitä tarvitseville.

Jadmiras: kannattaa kyllä suhtautua aika avoimin mielin tuohon imetykseen. Voithan vaikka loppupeleissä yllättyä positiivisestikkin asian suhteen. Se on kuitenkin niin omanlaatuisensa juttu, että etukäteen on vaikea päättää/tietää miltä se tuntuu ja onnistuuko koko imettäminen ennen kuin tosiaan olet henkilökohtaisesti sitä kokeillut. Joten tsemppiä.

Oma napa voi edelleen hyvin. Kaunokaisen liikkeet voimistuvat päivä päivältä ja vipinää masussa riittää. Alkuviikosta olisi se käynti äityispolille ultraan + lääkärille. Vähän jännittää minkälaiseen päätökseen siellä tullaan tuon synnytystavan suhteen. Toivoisin kyllä, että jos kaunokaisella on kaikki kunnossa, niin käynnistyspäivää en saisi vaan kaunokainen saisi syntyä sitten omassa tahdissaan. Meillä on vaan äityispolilla kovasti erilaisia lääkäreitä tuon käynnistyksen suhteen. Muutama laittaa käynnistykseen pienimmästäkin jutusta ja osa ei sitten lähde siihen vaikka syytä olisikin. Toivottavasti olisi kerrankin hyvä tuuri ja sattuisi lääkäriksi sellainen neutraali tapaus, joka kuuntelisi myös minun mielipidettäni asiasta.

Nyt kutsuu kotihommat, jaksamisia kaikille päivään:).

t:KainoElvi ja kaunokainen 37+2

Vierailija
145/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Iiriskukalle onnea tytöntylleröstä!!*

*Noffetukselle* jaksuja yliaikaisuuteen, täällä ei muita tuskailijoita taida nyt ollakaan.. tullaan vasta perästä..

*Minnikille* onnea matkaan kuin myös ehkä *Lootuskukkaselle*!

Imetyksestä Jadmirakselle..

Mä kans sitä jotenkin kammoksuin odottaessani esikoista, mut kun sain vauvan ekaa kertaa syliin ja heti tissille, niin se tuntu tosi luonnolliselta! Tuntu se aluks kipeeltä, mut niillä rintakumeilla helpottu olo ja sit rasvailin sillä sairaalasta saadulla tahnalla nännejä kotosalla muutaman viikon ehkä, mut sit se rupes sujuun jo ilman rohtumisia (mulla on tosi herkät nännit, joten alkuun hankalaa, mut sitten meni kivasti). Ja ei se pumppailu varmaan herkkua oo, tuntuu varmaan sekin, mua ainakin sattu se enemmän ja sit just tuo pullojen pesu.. not nice.

Täällä laiteltu kaappeja kuntoon edelleen, yllättävän paljon olikin vie kaikkee keskeneräistä.. mut nyt on aikaa ja vie muutama viikko, varmasti ;)

Emmuli rv 37+4

Vierailija
146/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivutkin tökkii taas niin pahasti, niinkuin ei muuten jo ottais päähän! Muksut on mummolla, mut eipä tästä kuitenkaan lähtöä taida tulla. =,( Tää(kin) on siis ihan uutta, et on kipeitä supisteluja, mut ei meinaakaan synnytystä. Välit senkun harvenee. Kaikista muista ekat kipeet supistukset on meinannut synnytystä, siitä on välit vaan tiheentynyt, mutta eipä nyt sit. En jaksa enää odottaa.. Argh!

Nyt taas hetkeks ravaamaan rappusia ylös alas, jos edes jotain vaikutusta olis!

Vierailija
147/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kohkalle & Iiriskukalle!!!

Nama sivut eivat oo avautuneet pariin paivaan - toivottavasti nyt tulee tama viesti perille asti.

Nyt kylla kelpais jo ihan oikeasti lahtea synnyttamaan. Ja sitapaitsi ennen joulua itse sanoin etta tanaan se viela syntyy kun on tyttaren parhaan kaverin 3-vuotissynttarit niin varmasti osuu samalle paivalle, mutta eipa taida niin kylla kayda. Taidan jaada itse kotiin ja tytto saa menna miehen kanssa sinne synttareille silla en tieda jaksanko kaikkien ihmisten kanssa jutella aiheesta 'ai oot vielakin raskaana...'

Jadmiras - joo, kylla se imetys ainakin minulla sattui tosi paljon alkuun, ihan niin etta valilla valui kyyneleet silmista, mutta sitten kun se alkoi sujua niin kylla se oli helppoa yolla kun ei tarvinnut nousta pulloja hakemaan/lammittamaan yms ja uloskin oli helppo lahtea kun vauvan ruuat oli aina mukana. Mutta jos tosiaan tuntuu ettet halua edes kokeilla niin ei sita vakisin kannata yrittaa.

Charlie rv 39+3

Vierailija
148/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan on jotenkin sellanen olo, ettei se imettäminen olis oikeen mun juttu, vaikka eihän sitä voi tietää ennen kun on kokeillut.

Ja sit pelkään myös sitäkin, että se vauva olis liikaa mussa kiinni, ettei itse voi lähteä minnekään, kun pitää imettää. Ja että sitten ei enään isi kelpaa, vaan pitää olla äiti koko ajan sylkyttelemässä..

No joo, ei mulla muuta nyt tähän hätään.

Jaksamisia kaikille ja supistuksia niitä haluaville.

Jadmiras ja neitokainen 38+4

Vierailija
149/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että vihdoin alkaa tapahtua täällä tammikuisten joukossa!

Jadmiras: Ei kannata vielä ottaa paineita sen imetysasian suhteen. Älä kuitenkaan päätä jo etukäteen, ettet aio imettää, vaan ilman muuta kannattaa yrittää. Äidinmaito on kuitenkin moninverroin parempaa ravintoa vauvallesi, kuin mitkään korvikkeet. Kun pääset alkuun imetyksessä, voit hyvin välillä pumppailla maitoa, jolloin vauvan isäkin (tai joku muu) voi syöttää vauvaa pullosta ja voit itse lähteä välillä tuulettumaan.

Täällä ei ole minkäänlaisia merkkejä siitä, että vauva olisi lähiaikoina syntymässä ja hyvä niin. Mun puolesta se saa vielä rauhassa kasvaakin tuolla, varsinkin kun ilmeisesti ei ole mikään jättivauva tulossa. Kyllä se vauva syntyy, kun on siihen valmis. Olo ei kyllä ole mikään häävi, liikkuminen on yhtä tuskaa, närästys järkyttävää (2,5 v esikoispoitsukin muistuttaa äitiä närästyslääkkeen ottamisesta =) ja nukkuminen vaikeeta. So be it, pian nää viimeiset viikot kuitenkin menee.

Jaksamista itse kullekin!

Blomma ja Tytteli 38+0

Vierailija
150/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua muuten, että raskauden alussa kun mietti niitä supistuksia, niin ne pelotti ihan kauheesti, ja nyt niitä jo odottaa. :D Ja raskauden alussa myös tuleva synnytys pelotti ihan kauheesti ja nyt on ihan sama vaikka tulis korvasta ulos, kunhan tulis jo. :DD

Onko muilla ollut mitään tollasia ajatuksia?

Tässä nyt vielä mun mahasta kuva, tosin otettu viikko sitten.

Jadmiras ja neiti 38+4
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8f64f30e-dfe7-11dd-a536-…!

Vierailija
151/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne syntyi poika loppiaisena 6.1.

Synnytys alko vesien menolla 00.30 ja poika oli maailmassa 23.04.

Paino pojulla oli 3498g ja pituus 50cm.

UlMa ja pieni mies=)

Vierailija
152/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen että poju syntyis siis viikoilla 38+3.

Vierailija
153/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä oli tiukka vuorokauden rypistys sitten ja hyvän kokoinen poitsu lopulta maailmassa. Onnittelut kovasti koko perheelle!

Kivaa kun tulee vauvauutisia koko ajan :)

Sivut kieltämättä hetkittäin tökkii. Viisi kertaa on valittanut palvelinvirhettä mulle parin päivän aikana.

noffetus 41+1

Vierailija
154/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA UlMalle ja perheelle :)

Täällä odottelen että supparit kovenis...vähän aikaa sitten ihmettelin että tissit ihan sika kipeet ja huomasin että ne vuotaa :) Voisiko olla yksi merkki lisää että vaavi haluaa kohta muuttaa muualle tuolta yksiöstä.... Saunan ajattelin lämmittää vaikka kuuma mulla jo valmiiksi..hiki siis virtaa...

Eipä mulla nyt muuta taaskaan :)

155/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelen kaikkia vauvautuneita! Perässä tullaan, kunhan saadaan nää nyytit samalle kannalle meidän kans.

(. ) ei mitään uutta. Joskus vähän ahistaa koko olotila ku ei henki kulje eikä jaksa seisoo tai istua saati kävellä, seuraava päivä voi sitte olla täynnä energiaa. Suppareitakin on niin harvakseen, ettei aina edes tunnista, taitaa olla vaan harjoituksia nekin vähät eikä mitää saa aikaan, kunhan kokeilee vaan. Vaikka eipä sillä, hätäisin meidän muksuista on viikkojen perusteella syntynyt vasta ma eli huomenna aamuyöstä, seuraavat la aamuyöllä (käynn.), su illalla (käynn.) ja seuraavan viikon to aamuyöstä. Että ei sen puolesta kiirettä mihinkään. Että odotellaan vaan perjantaita ihan rauhassa ja äitipolin tuomiota... Jospa sitä viikon päästä olis päässyt eroon tästä aina-tiellä-olevasta mahasta...?

*Eikkulia* mietitytti henkilökunta-jutut. Mä voin samassa sairaalassa 4 vauvaa synnyttäneen kokemuksella sanoa, että mulle on ainakin tullut 'yövuoro'-synnytyksiin ihanat kätilöt (kaikilla ollut eri, viimeisimmässä oli vuoronvaihtokin pian saliin tultuani ja yks sun toinen kävi kurkkaamassa vointia raportin välissä :D) ja yksi tosi hyvä 'nukkumatti', joka laittoi kolmosen aikana spinaalin. Tai ainakin mulla ja kätilöllä on ollut hyvä yhteisymmärrys ja sitä kautta myös hyvää yhteistyötä. Äitipolin henkilökunnasta sitten löytyy varsinkin lääkäreistä niitä ei-niin-mukavia -tapauksia, joten se niistä. Anestesialääkäriä lukuunottamatta en oo yhdessäkään synnytyksessä lääkäriä nähnyt, joten niistä en osaa sitte sanoa. Onhan siellä saattanut olla just se inhottavin vuorossa, mutta kun ei oo näkynyt, niin ei tiiä. =)

Yks juttu ottaa mua päähän ja siksi ei oo tullu kauheesti ees kokeiltua mitää pitkiä kävelyitä sun muita. Mulla mahtuu päälle enää tasan yks hame ja hieman jo kiristävät äippähousut. Paidoistaki alkaa olla pulaa, ku eivät riitä niin alas ku pitäis. Sit jää puoli mahaa paljaaksi ku jotain teet ja koko ajan saat olla peittelemäs mahaa.

Onneksi en oo tällä kertaa saanu yhtäkää joko-pian -puhelua/viestiä (kop kop) niinku esikon aikana joka päivä montaki. Oon sanonu jo kk sitte, että pe on äitipolikäynti ja mahdollinen käynnistys, joten ovat jättäneet asian siihen. Ja jos niitä kyselyitä tulee, saatan kyllä tokaista ei-kovin-ysävälliseen sävyyn, että kysy vauvalta, jos se tietäis koska aikoo syntyä...

Sori nyt ku tuli omaa napaa ja vali-valia täältäki, on vaan vähä tympeä päivä muutenki tällä suunnalla tänään. Mutta kai se tästä kirkastuu...?

Äippä ja neiti 39+4

Vierailija
156/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Onnea UlMa!*

Vierailija
157/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistelut siis loppui, ja sama hermoja raastava odotus jatkuu. Muksut saan siis takas kotiin myöhään illalla, sit ne on jo väsymyksestäkin kiukkusia, ja varmasti pettyneitä, kun eivät saakaan jäädä mummolle yökylään (oli pakko vähän "varoitella", että niinkin vois käydä..), ja sit pitäs jaksaa niille väsätä iltapalat ja hoitaa muutkin iltapuuhat. En jaksais. Ja huomenna vielä heti kerhoaamu ja mies tietty töissä. Huoh. Eikö tää lopu koskaan??

Reipas kävelylenkki, sauna, ja rappusten ravaaminen ylös alas, pyllyn heilutus, nännihieronta, siivous.. - ei auta mikään täällä. Ja se yks S ei vaan nyt jaksa kiinnostaa. Sitä paitsi saunan jälkeen yritin itse tunnustella tilannetta tuolla alapäässä, mutta en saanut muuta kuin paikat helläks! Tosi turvonneelta tuntui, mitään kohdunkaulaa/suuta en edes löytänyt (tai mistäs minä niistä tiedän, ei ole mun alaa).

Anteeksi jatkuva valitukseni, mutta säästän näin miehen näiltä turhilta ruikutuksilta.

158/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta. Olen tässä käynyt tyttökavereiden kanssa tätä tuskaani läpi ja moni on kyllä sanonut, että ä-polin kohtelu on usein ollut sitä sun tätä mutta että synnytyksessä olisi sitten ollut ystävällistä porukkaa. Toivottavasti näin... Itsekään en viimeksi nähnytkään lääkäriä ja se oli pelkästään plussaa. Toivoisin että nyt menisi samalla tavalla, mutta mistäs sen tietää - kerron sitten kun se on ohi!

*Jadmirakselle* imetyksestä, kannattaa tosiaan kokeilla - 2 viikkoa on tuskallisinta aikaa mutta se on OIKEASTI pieni paha siitä, että joudut pesemään ja KEITTÄMÄÄN tuttipullot kaikkine osineen monta kertaa vuorokaudessa noin puoli vuotta! Se on oikeasti yksi karseimmista operaatioista mitä sekä minä että mies tiedetään, jostain syystä... Sen ajan voi käyttää todellakin monella tapaa järkevämmin, esimerkiksi nukkumiseen (kaikki ylimääräiset toiminnat on yleensä äidin unesta pois...) Sitä paitsi, kyllä sille vauvalle isä voi silloin antaa ihan hyvin tuttipulloa kun äiti haluaa lähteä käymään jossain, ei se koko imetystä pilaa. Mutta esitän tosiaan että kokeile sitä hommaa pari viikkoa ja päätä sitten vasta lopullinen kantasi...

Nyt iltamuumille.

t. eikkuli 38+2

Vierailija
159/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut nyt lähipäivinä, että olen alkanut hikoilemaan normaalia enemmän, kainalot ja jalkapohjat ja varpaat ihan märät koko ajan. Paitaa saa vaihtaa kolmekin kertaa päivässä, jottei haisisi ihan hielle ja sukkia en edes halua jalkaani, hikoilisi vielä enemmän..:/

Kauheesti taas väsyttäis, mutta tiedän, että kun nukkumaan olen menossa, ei enään väsytäkään yhtään ja istun taas koneella siihen ainakin kahteen asti..

Huomasin muuten, että yksi keino on, jolla saan itselleni supistuksia. Sovittelin tänään vanhoja housuja, että vieläkö menee päälle, ainakin kymmeniä tuli kokeiltua ja oli ilmeisesti sen verran rankkaa hommaa, että alkoi supistelemaan.

Kolmen ässän vaiheita on täällä tosi paha kokeilla, saunaa kun meillä ei ole, ja seksi ei jaksa edes kiinnostaa, siivous on ainut, mutta eipä siitä juuri hyötyä ole ollut..

Jos olisi sauna, istuisin siellä varmaan koko ajan. :D

Mä en kyllä ymmärrä, miten te ootte voinu kokeilla tota kohdunsuun tilannetta, kun itellä ainakin maha niin pahasti tiellä, ettei käsi taivu tuonne. :D

No mutta siirrynpä tästä taas telkkarin ääreen, vaikkei sieltä kyllä vissiin mitään tulekaan..

Jadmiras ja tyttö jälleen 38+4

Vierailija
160/164 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12. tjw---------------28v------1-------Jorvi

2.1. nanna80----------28v------3-------TAYS

2.1. -meea-87----------?--------1-------OYS

3.1. noffetus-----------26v------1--------TAYS

5.1. jasper08----------26v------3-------kättäri

6.1. trio------------------38v------3-------kättäri

7.1. Eno-Elmeri-------35v------2------Jorvi

7.1. uniq-----------------31v------1-------NKL

8.1. duffeli--------------34 v------2--------TYKS

9.1. Tii75----------------33v------2--------KOS

11.1. Anni09-----------31v-------1-------kättäri tai NKL

11.1 Annami-----------31v-------1-------

12.1. tepa84-----------24v-------1--------TAYS

12.1. Lelu----------------?--------1--------NKL

13.1. mae3-------------27v------3-------kättäri

13.1. ela----------------26v-------1--------TYKS

13.1. minnikki---------24v-------4--------SatKs

14.1. pineli--------------37v------2-------kättäri

14.1. Ronjakasperi----32v-----1-------Oys

14.1. Niinanii------------34v------2------naistenklinikka?

15.1. 3xäippä74--------34v------5------Seks

15.1. footprint74--------34v------7-------?

15.1. äitiliini2004-------24v------3------kättäri

15.1. amelie-------------21v------1-------Oulu

15.1. Charlie------------32 v------2------ulkomaa

15.1. Sipis--------------41v.-------1------Porvoo

15.1 Uglyduck---------36v--------3------

16.1. aliisa71-----------?---------1---------NKL

17.1. Pinkspinks------26v-------2--------KOS

17.1. Laura 1981------26v-------3------tammisaari

18.1. kesämamma83--24v------2--------SAS

18.1. winterangel--------31v-----1------------?

18.1. Mehiz---------------29v-------3-------OYS

19.1. Nasu----------------28v------6-------Jorvi

19.1. lootuskukkanen--27v------3------jorvi

19.1. Dazka---------------31v------3------VKS

19.1. Littlestar-----------31v-------1------ulkomaat

19.1. MOELPA-----------??v-------2---------?

19.1. hanski83----------25v-------1-------KHKS

20.1. Thilia-thalia-------26v-------1-------KSKS

20.1. Peppi_82----------25v-------3------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------1--------NKL

20.1. penelope77------??v-------?-------SatKs

20.1. basilika5---------32v-------4-------kättäri

20.1. Salsatar----------27v------2--------OYS

20.1. Maaju------------33v-------2--------K-SKS

21.1. Peregriina------25v-------1--------TAYS

21.1. Jadmiras-------19v-------1---------Lohja

21.1. krista_81--------27v------1---------Lohja

21.1. mamti81---------27v------4------KOS

21.1. Salama-78------29v------1------KOKS

22.1. Sinnuli------------31v------1------Naistenklinikka

22.1. maimu------------24v------2------PKKS

22.1. Ahemo------------??v------3-----Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v------1-----Hys

23.1. Ama-riia-----------27v------2------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v------3-------SEKS

25.1. milo84-------------23v------1------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v------7-------PKKS

25.1. Blomma-76------32v------2------Lohja

25.1. raisa78------------29v------2-------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------2------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v------1-------Jorvi

26.1. aino-maaria-----23v-------1--------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------3-------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------1--------HYS

26.1. MamaLady-------26v-------1------- ?

26.1. Shei---------------22v-------3------ulkomailla

27.1. pibii----------------33v-------2-----TYKS

27.1. Ahava---------------?---------2-----Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------27v-------2-----TAYS

28.1. pumpuli85-------23v-------1-------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------2-------NKL

29.1. ukku---------------34v-------3-------TAYS

29.1. curious------------33v-------2-------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------2--------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------3------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------1------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------3-------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------3-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v------5---------?

30.1. Marlene-----------27 v------2-------TYKS

30.1. kotiäityli-----------37v-------3-------Jorvi

31.1. Jaffa76------------32v-------3-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------4-------K-HK

Syntyneet

19.12.2008 (38+2) kimmi, POIKA 2920g, 49cm

23.12.2008 (38+6) ninette98, TYTTÖ 3010 g, 49 cm

29.12.2008 (38+5) döner78, POIKA 4300 g, 51 cm

02.01.2009 (38+3) puhkarhu, TYTTÖ 3405 g 49cm pipo 34,5cm

05.01.2009 Kohka TYTTÖ 2860g, 50cm

06.01.2009 (38+3) UlMa POIKA 3498g, 50cm

07.01.2009 (38+5) IirisKukka TYTTÖ 4978g, 55cm, pipo 38cm