( . ) TAMMIMASUJEN vko 2 ( . )
*Unetonta yötä leidit isoine masuinenne!*
Aloitin sitten ketjun, kun kuulemma viikko vaihtumassa... Eipä tuolla tunnu paljon merkitystä olevan, kun kotona kuitenkin tulee oltua.. Tai tietenkin mies lähtee muutaman tunnin päästä töihin, niin se ero huomisessa on että päivän vietän yksikseni.. Nuita linkkejä ym en osaa liittää, niin sen saa joku älykkäämpi tehdä :)
Yritin nukkumista, mutta tunnin makoiltuani luovutin ja tulin sohvalle mähöilemään ja surffaamaan netissä. Löysin ihan kivoja kestojen ja villiksien ohjeita ja tilasin itselleni jo imetysliivitkin. Tulee tällä menolla kalliiksi tämä unettomuus...
Flunssa kestäny jo yli viikon ja tympäsee jo ihan kunnolla. Nukun 1-2 tunnin pätkissä ja sitten valvoskelen jonku aikaa. Ei tätä kauaa enää kestä. Nyt sitten en saanu ollenkaan unta, mikä on todella ihmeellistä meikäläiselle. Olen aina ihmetelly unettomia, kun meillä on sukuvikana erityisen sikeät unenlahjat. No näköjään poikkeus vahvistaa säännön ja täällä minäkin nyt sitten unettomana kukun. Mitään ei oikein voi tehdäkään ettei äijä herää.
Kestoilusta ollu melko vilkasta juttua.. Minä sen aloitan (=olen suunnitellut aloittavani/yrittäväni) ihan puhtaasti sen jätemäärän takia. Hirvittää ajatella, kuinka paljon kertakäyttövaippoja tulisi käytettyä ja nakattua kaatopaikalle odottamaan vuotta 2200, jos vaikka silloin olisi edes osa niistä maatunut. Ei kiitos. Muutenkin kierrätän ja suurin osa vauvan tavaroistakin on kierrätettyjä juuri ympäristön takia.
Tehtiin vertailuja ja tilattiin itkuhälyttimeksi semmonen cobran joku lällärihommeli. Oli suunnilleen saman hintanen kun se philipsin halpisjuttu ja kantosäde 5km ja muitakin hienouksia. Mies tietenkin jo suunnitteli ottavansa sen kelkkailuun mukaan kun tulee semmoset korvanapitkin.. Itkuhälytintoiminto kuitenkin löytyy, mikä oli kriteeri ostolle. Ja sitä voi tosiaan käyttää sitten myöhemmin ihan muihinkin tarkoituksiin. Naurettiin,että vois olla kätsy kun toinen menee kauppaan, niin vois sen avulla selostaa ostoslistaa :D
Turvotus sen kun pahenee. Nyt on jo varvas kipeä ja vaikea kävellä, kun nähtävästi niin paljon nestettä kertyny. Jalat ku norsulla ja samoten kädet. Kohta on jo kelkkakengätkin liian pienet (puristaa jo), joten varmaan pitää ottaa käyttöön miehen 45 monot. Mies hiero mun jalkoja, niin oli sitten jo varpaanvälikin hankautunu rikki. Eipä niitä ite enää paljon tutkailla, kun maha edessä. Kunhan mitään pöpöjä ei tuota kautta tule.. Ja lymfaan en edelleenkään flunssan ja yskän takia ole päässy. Toivottavasti pian tästä tervehtyis.
Huomenna monellakin näyttää olevan kokoarvioita. Meillä synnytystapa/ kokoarvio viikon päästä. Saa sitten vauva syntyä, kun mulla riittää nuo raskausmultitabsit ens viikon tiistaille enkä uutta pakettia enää aijo ostaa. Että viikko armon aikaa tulla vauvelilla ulos. :D Nyt on kyllä viime päivinä tullu semmonen tunne, ettei tämä ennen helmikuuta liikahda mihinkään. Ja jos menee ihan viikolle 42, niin voi siis mennä vielä melkein 6 viikkoa!! Apua! Sitten seison jo vaikka päällään,että tulis ulos. On jo nyt niin tukala olo ja haluan nukkua mahallaan ja juoksematta joka välissä vessassa! Toiveajattelua...
Tulee taas niin paljon tekstiä, että parempi kun lopetan tähän. Pitää sitten joku päivä taas tulla tänne urputtamaan teidän iloksenne ;)
Nukkukaa hyvin ja sikeästi! Minäkin tästä sänkyä kohti suunnistan, josko se nukkumatti heittäis hiekat meikäläisenkin silmille ja saisin vaikka neljään asti nukkua yhtä putkea...
Hömppä ja typy 36+3
Kommentit (164)
Paljon Onnea Puhkarhulle ja Kohkalle, nauttikaa ensihetkistä vauvojen kanssa!
*kimmi* tuo vauvakuume on kumma juttu, mullakin elämän suurimmat vauvakuumeet on olleet silloin, kun on ollut se pieni vauva siinä tuhisemassa ja synnytyksestä ei ole kulunut kauaakaan. Se taitaa olla hormonien tekemä tepponen! Tiedän että se vauvakuume tulee taas, vaikka tää onkin meille vika lapsi varmasti. Tiedän myös, että se vauvakuume menee kyllä ohi jossain vaiheessa vauvavuoden jälkeen. Ehkä se on enempi sellaista kaipuuta vauvan odotuksen tunnelmiin ja siihen ihanaan syntymän hetkeen! Sen hetken ja tunteen vuoksi kun voisi tehdä vaikka 20 lasta :)
Mäkin kävin taas äippäpolilla, eipä ihmeitä siellä. Verenpaineet 149/96 mutta lääkitystä ei aleta ennenkuin on pysyvästi paineet yli 150/100. Oma olo ei vaan näilläkään paineilla ole hääppöinen.
*Kohka* paljonko sulla oli verenpaineet? Mulle nyt kuitenkin diagnoosiksi laitettiin lievä pre-eklampsia, kuten kakkosestakin.
No niin, lisää vauvauutisia sitten vaan odotellaan
Jaffa rv 36+6
Määki tahron jo eroon täst möhköilyst ja sen kauan odotetun kaverin tähän ulkopuolelle hoivattavaks! Vaan tuskinpa on tulossa ihan hetimiten, sen verran on kaikkee jo urheiltu ja koitettu eikä supistuksen nipistystäkää havaittavis, höh!
Neuvolassa olin siis ja kuulumisia siältä tulin kertoileen...
Painoo tullu +400g/puoltoista viikkoo, paineet normit ja pissa puhdasta. Hemppa samois ku viimeks ollen 112 ja sf noussu 1 sentin ollen nyt 33 vaikka nappula olikin laskeutunut piukkaan jo alas. Hyvä että on, olo onki ollu armoton ku jatkuvast vihloo ja kiristää tuol alakerras :(
Nappulal kaikki ok. Sykkeet hyvät ja liikkuminen. Sen verran on jotenki kääntyny, et ääniä sai hetken etsiskellä ku olivat eri paikas ku ennen.
Ehkäsyy olitte kans pohtinu... Mul on aina ollu e-pillerit ja niin otin viime synnytyksenki jälkee. Imettämine kesti viimeks kokonaiset 5vko joten estettä ei sitte siitä ollu. Nyt ne tuntuu kans iha tutult ja turvalliselt mut oon ajatellu et sopiiko ne mulle enää oikeen... Eihän niitä suositella kauheest 30 ikävuoden jälkee enää ja varsinki jos on riskii johonki veritulppa- tai verenkierto-juttuihin. Siit kierukast en oo ollenkaa innostunu, mua jotenki inhottaa koko ajatus ja nyt on kaveriperheel tulos pikkukakkonen vaikka molemmilla kerroilla on ollu kierukka.
Jotai tarvis kyl keksii ku meiän lapsiluku on tän jälkee ihan varmasti täynnä. Eikä oikee kyl innosta alkaa pelaa minkää kumien kanssa kaa... Mielenkiinnolla siis odottelen kokemuksia muista jutuista ja niistä mini-pillereistä.
Taas jaarittelemassa kävi,
Marlene ja nappula rv 37
Aikasemmin jo yritin kirjoittaa tänne mutta tietty viesti katos jonnekkin...
Neuvolakuulumisia: Painoa tullut viikossa + 1000 g muuten kaikki ok. Ainut mikä alko jännittää oli et th ei löytänyt enään vauvan päätä kun kokeili vatsan päältä siis se on nyt niin alhaalla jotenkin...IIIKK kohta se syntyy :)
Eli siis suppareita odotellessa.
Ei nyt lähden ystävien kanssa ulos syömään ja nauttimaan vapaasta illasta.
Perjantaita, hyviä vointeja ja suppareita kaikille jotka niitä kaipaa
T:L&A 38+4
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=679143f8-de56-11dd-854d-…!
Ei se ole kaukana meillä kenelläkään, ei tarvitse odottaa esim pääsiäiseen tai juhannukseen... vaan se on päivistä/viikoista kiinni :)
Neuvolassa tuli käytyä (nola, paita nurin päin, saumat ulospäin. Huomasin vasta kotona, heh), kaikki ok. Paino oli mennyt parisataa g alaspäin, hassua. sf-mittakin oli tullut vähän alas joten on toivottavasti vähän laskeutunut?
Ehkäisystä... vaikeeta en haluais mitään hormonijuttuja mut pakko kai se on, kun tämä kolmonen on meidän perheen viimoinen... kierukkaa vissiin pitää laittaa ekan kerran elämässäni. On kyllä ollut puhetta että mies menis laittamaan putket solmuun, mut se on aina iso askel. Onko kellään kokemusta *sterilisaatiosta*? Minkälainen toimenpide miehelle fyysisesti ja ehkäpä
myös henkisesti?
Dazka 38+4
Ja ihan ensiksi onnea Kohka + muu perhe pienokaisesta:).
Osalla alkaa olla jo tukalat oltavat (isojen) masujen kanssa. Toivottavasti nyt viikonloppuna ja täydenkuun aikaan kaikki halukkaat pääsevät lunastamaan palkintonsa niin että saadaan me muut sitten lukea pilvin pimein ilouutisia ja synnytyskertomuksia aikamme kuluksi ensiviikon aikana.
Ehkäsyasioista on ollut keskustelua. Meillä mietinnän alla myös miehen meno vasektomiaan. Kaveripiirissä muutamalle miehelle tehty ja hyvin kokemuksin.
Oma napa voi hyvin. Päivät menee vauhdilla nyt kun mies meni töihin ja yötkin nukuttaa hyvin, vaikka voisin kyllä nukkua vieläkin enemmän jos siihen esim. aamuisin olisi mahdollisuus.
Terveydenhoitaja oli eilen sitä mieltä, että seuraavalla ajalla, joka varattiin viikolle 39 ei enää tulla näkemään kun kuulemma sen verran lupaava tilanne nyt on. Itse en kyllä usko millään,että lähtö tästä ihan heti tulisi niin pieneltä nämä minun oireeni tuntuvat ja viikkojakin on vielä vähänlaisesti kasassa. Ensiviikolle on muutenkin sovittuna jos jonkinlaista menoa ja meininkia (mukavaa sellaista), joten ei nyt oikein vielä passaisi vauvan syntyä:).
Viikonloppuna olisi tiedossa ainakin ikkunoiden pesua sillä edellytyksellä, että lämpömittari on todellakin plussalla kuten ennustettu on. Pari pump-tuntia olisi myös aikomuksena mennä ohjaamaan. Muuten ollaan vaan ja tehdään mitä mieleen juolahtaa.
Jaksamisia ja supistuksia kaikille niitä tarvitseville/haluaville.
KainoElvi ja voimallisesti mylläävä kaunokainen 37+0
Petyin raskaasti, sillä kohdunsuun tilanne ei ollut kertakaikkiaan edennyt YHTÄÄN! Eli pehmeät paikat, mutta kanavaa jäljellä ja kiinni. No, lohduttauduin sillä että nopsaa nuo muutkin meidän pienokaiset on syntyneet sitten kun niin ovat päättäneet - esikoiseltakin oli tilanne ihan samanlainen vielä 7h ennen syntymää. Eli avautuminen minun kropalla sujuu ilmeisesti melkoisen sutjakkaasti kaiken kaikkiaan.
Vauvan painoksi arvioitiin nyt 3460g eli pyöristäen 3,5 kg. Ei suostunut lääkäri sanomaan, paljonko se olisi laskettuna päivänä - minusta vähän nuiva oli muutenkin, mitään ei olisi saanut kysyä. Ei sitten suostunut myöskään hoitamaan poskiontelotulehdustani, vaikka kätilölle jo sanoin ja se pantiin koneelle. Ei kuulemma kuulu hänelle! Niinpä sitten otin sairaalan parkkipaikalta puhelun yksityiselle, kun olin päättänyt että sitä asiaa hoitamatta en kotiin lähde ja sinne sain ajan jo tunnin päästä. "Vikalista" ei ollut kovin kiva: molemmilla puolilla poskionteloissa mätää, korvat "melkein" liimakorvat ei ne oikeastaan kipeät ole, mutta tukossa, olisi sekin jos niitä pitäisi alkaa putkittaa...) ja nenäkin tulehtunut. Jipii. Zitromax-kuuria tuli ja suihketta jos minkälaista. Onneksi hoito oli hyvää ja ihan mielellään siitä maksoin 40e enemmän kuin tk-lääkärin arvuuttelusta, kun sain kunnon hoito-ohjeetkin. Ellei ala viikon sisällä hellittää niin joudun punkteerattavaksi :/ mutta lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä, että synnytyksessä pitää olla hyvässä kunnossa ja tämä taudin jo voitettu. Ihan hyvillä mielin ajelin siis kotiin. Ihmetytti kyllä kovasti se, miksei gyne voinut määrätä niitä antibiootteja! Onhan silläkin yleislääkärin pohjakoulutus...
No, nyt isännän kainaloon katsomaan iltauutisia netti-tv:stä. Meidän nykyinen illan kohokohta sen jälkeen kun lapset on saatu nukkumaan...
Viikonloppuun, arvoisat äidit!
eikkuli 38+0
On se kumma, kun ei vaan uni tule, vaikka olisin kuinka väsynyt. Koko päivän olen ollut ihan silmät sirrillään ja ajatellut, että en varmana mene päiväunille, niin saan sitten illalla unta, mutta ei. Nyt on alkanut taas levottomat jalat vaivata, vaikka oli jo hetken vaivaamattakin..:/ Kumma juttu..
Mutta muuten ei ole kyllä mitään muutoksia olotilassa, tukala olo koko ajan ja haluan tästä mahasta jo eroon ja omiin mittoihin.
Nyt menen katsomaan yhden dvd:n, jos vaikka se saisi taottua unta palloon.
Jaksamisia kaikille masuille ja koittakaahan jo jakaantua. :)
Jadmiras ja tyttönen 38+3
Voi mikä pettymysten aamu! En ole ikinä ollut näin kauan raskaana, enkä _yhtään_ varautunut tällaiseen, joten olo on _todella_ pettynyt. Miksei tää nyt voinut syntyä kuten aiemmat? Jos vielä laskettuunaikaan (ti) menee, niin olen varmasti ihan hermoraunio - alan jo miettiä, että minkälaiseksi jättiläiseksi tää ehtii masussa kasvaa, kun aiemmatkin olleet nyt jo 3610g-4110g. Mitään painoarviota en ole saanut mistään (terkat vaihtuu jatkuvasti, lääkärinä englantilainen, jonka kanssa ihan eri aaltopituuksilla). Tuo nelikiloinen teki tarpeeksi tiukkaa, joten en halua siitä isompaa yrittää puskea ulos. Ja leikkausta varsinkaan en halua! Huoh.
Toivottavasti en tartuta muihin huonoa fiilistäni.
Minnikki ♥ tutteri 39+4
Itse täällä sitä vaan ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Maanantaina olis sitten taas neuvola, jospa siellä jotakin uutta selviäis. Maha ei ole edes laskeutunut, eikä muutenkaan minkäänlaista oiretta että olis pian tulossa. Eli eiköhän täällä nyt ainakin siihen laskettuun aikaan mennä ja varmaan ylikin. Voi tätä odottamisen tuskaa. Se on vaikeeta, kun on näin kärsimätön tapaus.
Tänä aamuna oli ekan kerran jalkapohjat turvoksissa ja oli inhottava lähteä kävelemään. Onneksi ne siitä aika pian alkoi tasaantumaan, ehkä liikkuminen auttoi, kun lähdin vaan reipppaasti koiran kanssa ulkoilemaan.
Mies vielä ensi viikon helsingissä töissä ennenkuin siirtyy tampereelle. sekin vielä jännittää, että jos tulee jotakin ja kaipaan henkistä tukea niin oon yksin. Mies on välillä ihan ymmmällään, kun olen normaalisti niin itsenäinen ja ikään kuin riippumaton hänestä ja nyt olen ihan että et menis ja en tahtois olla yksin. Mut onneksi enää viikko sitä yksin olemista ja pian meitä onkin sitten kolme!:)
Hyvää viikonloppua kaikille:)
Mulle iski kertakaikkinen epätoivo viime yönä siinä viiden jälkeen... En tahdo tuonne synnyttämään!!! En ole kohdannut siellä käynneillä kuin yhden ystävällisen ihmisen! No ehkä se yksi mieslääkärikin oli ihan mukava, mutta kun en voinut kunnolla suhtautua häneen kun piti synnytyspelosta alkaa puhua vieraan MIEHEN kanssa.
Miehelleni siinä itkin, että jos tällä kertaa joku menee IHMISISTÄ johtuen taas pahasti pieleen, siis kohtelu on ala-arvoista kuten eka synnytyksessä tms. niin mä en kertakaikkiaan selviä siitä enää ihmiseksi! Mulle saa varata paikan saman tien suljetulta osastolta. Eka synnytyksestä toipuminen on henkisesti vienyt niin kauan, etten halua samaan helvettiin uudestaan. Edellinen synnytyspaikka oli "pehmeitä" käytäntöjä korostava sairaala, ja siellä todella hoidettiin koko ihmistä - ei vain synnytyksiä, kuten täällä ja eka synnytyssairaalassa tuntuu olevan tapana. Käytännöt siis ajavat ihmisen edelle... Kun mitään ei tahtoisi riskeerata, mutta ei itseään tieten tahtoen teuraaksikaan viedä, mutta järki sanoo että 100km eroa matkassa näiden sairaaloiden välillä voi olla liikaa siinä vaiheessa kun synnytys on alkanut!
Että tällaista tänne tänään...
eikkuli 38+1 (esikoinen tuli näillä lukemilla maailmaan)
*eikkuli* tsemiä sulle, toivottavasti kaikki sujuis niin, että jäis hyvä mieli :) Eipä sitä ennen kannata murehtia kun ei tiiä mitä vastaan tulee vaikka tuskin tämäkää kommentti paljo mieltä nostaa...
Ei mulla mitää ihmeellistä, kunha tulin pitää pinoa pystyssä ku on nii hiljasta tällee viikonloppusin. Meil on kodinhoitohuone listoja vaille valmis :) Vai oonko huomannu sanookkaa et isäntä alko eile sitä remppaan!? Maalaus, uus katto ja listat erilaiset. Paljon kivempi nytte ku enne.
Saatii tänää Pleikkari 3 meiä äitilt ja sen miehelt :) Olivat viä ostanu siihe 4 peliiki ja ohjaimii lisää. Nyt mä odottelen et tulee maanantai ja isäntä lähtee töihi ni mä voin alkaa laulaa Singstar pelii ;)
Esikko on rauhottunu neljän päivän kriisin jälkee, luojan kiitos. Se kiristi niin kyllä pinnaa ettei mikää muu. Kolmevuotiaan oma tahto osaa olla yhtä luja ku äitillä ja siitähän niitä konflikteja sitte tulee liukuhihnalla. Onneks nyt alkaa taas hetkeks ainaki helpottaa.
Eile muute neuvolas terkka sano, et haluunko jonkunnäköst painoarvioo sellase vanhan laskennan mukaa, mitä käytettii enne ultrii tai jotai... 3250g sai sen mukaa nyt nappulan painoks. Jotenki tällee: vyötärön mitta+ sf-mitta ja ne jaetaan neljällä...
Ei vaa, mä sai joulukamat kaappeihi ja verhot pois ikkunast ja uudet tilalle. Jos nyt menis kattelee tota pyykkipinoo. Huome vois men luistil taas pojan kans ku ei oo pariin viikkoon oltu. Hyviä viikonloppuja, poksahtelemisiin!
Marlene ja nappula rv 37+1
(.) eile ja tänää ollu kivikova maha vähän välii ja välil nippaillu tuol alhaal, kovenisivat nyt vaan ihan rohkeesti ku kyl nää harjotusversiot jo riittää ;)
Voi hitto sentään! Kävin äsken kattomassa tuolla netanttilan sivuilla ja mitäh?? Se toppahaalari, hanskat, töppöset ja pipo, jotka tilasin hintaan 108e, sai nyt VAAN 75 eurolla!! Kyllä ottaa päähän! Olis pitänyt vaan malttaa odottaa, mutta ei, olin liian hätänen ja nyt saan siitä kärsiä..
Yhtään ei ole vieläkään sellainen olo, että synnyttämään tarttis lähteä, on muuten ihan normaali olo, paitsi että toi maha on tossa. Ihan ku en raskaana oliskaan. Ja kun ei vaan jaksais enään odottaa..
Ja eikkulille mun piti sanoa lohdutukses, että hyvin se menee. :)
En nyt jaksa enempää kirjotella, kun nää sivut herjaa mun viestiä koko ajan. Tuhat kertaa saa lähettää ton, mutta "keskustelut on hetkellisesti pois käytöstä" tai "palvelinvirhe". Raivostuttavaa! Tehnyt tätä samaa jo monta päivää! Ja koko hiton illan olen yrittänyt tätäkin viestiä saada tänne.
Jadmiras ja tyttö 38+3
IirisKukka ilmottautuu maidonheruttamisen välissä:
TYTTÖ SYNTYI 7.1.09
Aamukymmeneltä alkoivat supistukset äitiyspolilla käynnistysharkinta-sisätutkimuksen jälkeen, vauva syntyi klo 23.51. Ihan ite ponnistin.
Keijukaisemme mitat:
4978g
55cm
pää 38cm
Tänään tultiin kotiin.
Huhhuh mitä elämää!
IirisKukka ilmottautuu maidonheruttamisen välissä:
TYTTÖ SYNTYI 7.1.09
Aamukymmeneltä alkoivat supistukset äitiyspolilla käynnistysharkinta-sisätutkimuksen jälkeen, vauva syntyi klo 23.51. Ihan ite ponnistin.
Keijukaisemme mitat:
4978g
55cm
pää 38cm
Tänään tultiin kotiin.
Huhhuh mitä elämää!
Tänne ei tosiaan hirveesti huvita nyt kirjoitella,kun sivut tökkii koko ajan!!!
Mutta toivotaan taas "parempia toimintoja"sivujen suhteen viim. ensi viikolla!
T:kotiäityli + masukki rv37+1
Voi että, onnea vaan IirisKukalle. :) Mutta ihan järkyttävän ison tytön synnytit!! Siitä suuret aplodit sinne! Ite en olis pystynyt.
Täällä taas viettelen unetonta yötä, nyt on hyvä kirjotella, kun sivutkin taas toimii. Voi että mulla meinas mennä aiemmin hermot näitten sivujen kanssa, kun monta tuntia yritin saada aiempaa viestiä tänne laitettua. Välissä tosin kävin kaupassa ja tein muitakin juttuja, mutta aina välillä kokeilin, josko saisin sen tänne tulemaan ja lopulta onnistus.
Mikähän siinä on, että nyt viimesen viikon aikana on palvelin tökkinyt todella pahasti?!
Taas täällä toivon, että tänä yönä tulis lähtö, mutta varmaan ihan turha toivo. Yhtään ei oo sellanen olo..:(
Vitsit kun olis joku 100%:n varma keino, millä sais synnytyksen käynnistymään sillon kun itte haluais. :D
Mä en tahtois tätä mahaa kantaa sinne laskettuun aikaan asti, enään viikko ja 3 päivää aikaa syntyä. :)
Mun äiti sitä ihmetteli tänään kaupassa, kun oltiin jo kassalla ja huomattiin, että maito oli unohtunut, kun mä lähin JUOSTEN sitä purkkia hakemaan. :D Kysy, että eikö oo yhtään hankala juosta, mutta ei vaan oo, niin normaali olo kun vaan voi olla, paitti että maha kasvanut. :)
Muutes, mites ton imettämisen kanssa, että onko siellä sairaalassa pakko imettää? Mulla kun on vaan sellanen olo, että mä en haluais imettää ollenkaan..:/ Tai sitten johtuu siitä, kun kaikki tutut puhunu, miten hemmetisti se alkuun sattuu ja nännit menee ihan verille ja ruville jne. Ni tullu kai jotenki pelko siihen. Ja sit tottunu just, et ku kaikki tutut syöttänyt alusta asti maidonkorviketta tuttipullosta..
Tai toinen vaihtoehto olis, että pumppais aina rintapumpulla maidot, ni ei tarvis imettää, mutta onnistuuko se käytännössä?
Mulla vaan tuntuu aina olevan jotain kysyttävää, mutta koskaan en osaa muiden kysymyksiin vastata..:D
Nyt taas koittaa unta palloon.
Jadmiras ja tytteli 38+4
Onnea Iiriskukalle ja perheelle isosta tytöstä :)
Nyt tulee valitusta ANTEEKSI :
Eilen sit ukko päätti taas vaihteeksi otta vähäsen alkoholia vaikka sanoin ettei käy, ja siinähän sit ei kuunnellut.Valvoin klo 5 asti aamulla kun oli tosi kipeitä suppareita välillä ja ravasin vessassa koko ajan. Sit onneksi nukahdin ja heräsin sit 7.45 poikien kanssa ....
Äsken kävin vessassa vaan mukamas pissalla niin tuli ihan solkena isoahätä eli nyt vaan toivon että supparit tulis takas ja pääsisin hommiin :)
Imetyksestä: Samalla lailla se pumppaaminen tekee nännit kipeäksi kun imettäminen ja silloin ei tuu yhtä paljon maitoa, kun jadmiras kysyi.
Eihän kenenkään ole pakko imettää mutta mun mielestä kannattaa kokeilla se voi olla ihan eri kokemus kun olet ajatellut asiaa jos et ole aikasemmin imettänyt....
Nyt nukkumaan kun ukko nousi.
T:L&A 38+6
Monen monta uutta vauvaa, onnea puhkarhulle, Kohkalle ja Iiriskukalle! Voikauhistus, Iiriskukan tyttö on kyllä ollut aivan hirveän iso.
Täälläkin laskettuaika tänään. Ja valitettavasti ei merkin merkkiä synnytyksestä. Olen jo henkisesti alkanut valmistautua siihen, että tämä menee pari viikkoa yli lasketun ajan ja lopulta synnytys käynnistetään. Vaikka niin kovasti toivoisin, että se synnytys vain käynnistyisi ihan itsestään ja mahdollisimman pian.
Huomenna on taas neuvola. Arvioidaan vauvan kokoa... Verenpaineet, vointi ym. on edelleen hyvä. Odottaminen vain alkaa tuskastuttaa.
Hyviä vointeja kaikille!
Anni 40+0
Hattua sulle nostan niin ylös ku kykenen, sillä ite en ois ehkä moiseen pystyny :)
Lootuskukkanen: Voit hyvinki päästä jo synnärille! Eikös sinne tupata lähtemään aina sillon jollei oo saanu yhtää nukuttua tai on joku kauan odotettu juttu niinku parturi tai jotai ;)
Jadmiras: Aika suoritus tollain juosten liikkuu. Toiset ne vaa pystyy. Ite en kykenis enää ollenkaa ku seinii myöte saa muutenki liikkuu ku liitokset tuntuu olevan melkee irti...
Mä oon varmaa viikon jo nukkunu melkee koko yön, nii et kerran tai kaks käyn pissal. Tunteina tulee nukuttuu noin 10h/yö ja silti mä oon koko päivän iha väsyny. Ehkä mä nukun liikaa...
Tänä aamuna harmitti taas ku heräski omast sänkyst. Toivoisin nii, et vois lähtee sinne synnyttää tällee loppuviikol ku isäntä on koto eikä toispuol Suomee. Eihä se tietty nii helposti voi sujuu... Ja miten tuo maha on voinu jo kaks päivää harjotel ihan kivikovana vähän väliä ja välil nippailee tuol alhaal mut mihinkää "hurjempiin" ei lähe, höh! Siivous, kolaaminen tai sekstaaminen ei auta. Tarvii tänää koittaa saunoo viä lujasti.
Kaikille kaikkea toivon mitä haluatte, esim. suppareita tai hyviäunia!
Marlene ja nappula rv 37+2
En vieläkään muista sitä tummennusta, yleensä kirjoitan niin lyhyesti ettei sitä tarvita, mut nyt tarvittaisiin.
MEHIZ: Kumpa meilläkin joku söisi pullat ja sämpylät pakasteesta! Jäätelö on ainut, joka pakkasesta pois liikkuu. En tiedä halusitko kuulla synnytyksen jälkeen minipillereiden syömisestä vai muuten kokemuksia. Eka tulossa, joten imettämisestä en tiedä, mutta mulle ne sopi älyttömän hyvin. Oli ihanaa kun ei pitänyt pitää taukoja popsimisessa, eikä menkkojakaan ollut koko aikana kun minejä söin. Päänsärky pysyi poissa (yhdistelmistä ja renkaasta päänsärkyä ja oksentamista joka kuukausi). Mielialassa ei ailahteluja. MUTTA edes teininä ei oo ollu naama sen näkönen kun 1,5v minipillereiden syömisen jälkeen ja TOISEKSEEN hiuksia joutui pesemään jokaikinen päivä. Painoon ei vaikuttanut. Mutta ehkäisyjutut vaikuttaa kaikkiin niin erilailla, joten kokeilemalla se vain selviää.
EHKÄISY: Meillä lähdetään kumilla liikkeelle. Mulla on ehkä vähän naivi ajatus, mutta jos kaikki menee hyvin, niin toivoisin että seuraava lapsi syntyisi jo ensivuonna ennen kesää.
NEUVOLA: Painonnousu tasaantunut yht 15kg tullut, verenpaineet noussu reilusti nyt 122/79, sf pienentynyt nyt 33 (vauva oli laskeutunut), syke 150, rt. Liikkeet vähentyneet huomattavasti, mutta useinmiten nukahdan kesken liikelaskennan.
Huippua oli se, että terkka piti meille 15min esityksen kestovaipoista kaikkine rekvisiittoineen! Kurjaa oli se, että varattiin neuvolaajat 29.1 asti, mä niin toivoisin ettei tarvis käydä siellä enää montaa kertaa.
TÄMÄN HETKEN TILANNE: Kropassa ei mitään merkkejä siitä, että asukas haluaisi poistua asemistaan tai että kroppa olis siihen edes valmis.
Jo syntyneet on syntyneet keskimääräisesti viikolla 38: 38+6, 38+3, 38+5, 38+2 ja ?. Siis ihan normaaliaikaisena, mutta kuitenkin aiemmin kun ajattelin.
Marie 37+4