Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

( . ) TAMMIMASUJEN vko 2 ( . )

05.01.2009 |

*Unetonta yötä leidit isoine masuinenne!*

Aloitin sitten ketjun, kun kuulemma viikko vaihtumassa... Eipä tuolla tunnu paljon merkitystä olevan, kun kotona kuitenkin tulee oltua.. Tai tietenkin mies lähtee muutaman tunnin päästä töihin, niin se ero huomisessa on että päivän vietän yksikseni.. Nuita linkkejä ym en osaa liittää, niin sen saa joku älykkäämpi tehdä :)

Yritin nukkumista, mutta tunnin makoiltuani luovutin ja tulin sohvalle mähöilemään ja surffaamaan netissä. Löysin ihan kivoja kestojen ja villiksien ohjeita ja tilasin itselleni jo imetysliivitkin. Tulee tällä menolla kalliiksi tämä unettomuus...

Flunssa kestäny jo yli viikon ja tympäsee jo ihan kunnolla. Nukun 1-2 tunnin pätkissä ja sitten valvoskelen jonku aikaa. Ei tätä kauaa enää kestä. Nyt sitten en saanu ollenkaan unta, mikä on todella ihmeellistä meikäläiselle. Olen aina ihmetelly unettomia, kun meillä on sukuvikana erityisen sikeät unenlahjat. No näköjään poikkeus vahvistaa säännön ja täällä minäkin nyt sitten unettomana kukun. Mitään ei oikein voi tehdäkään ettei äijä herää.

Kestoilusta ollu melko vilkasta juttua.. Minä sen aloitan (=olen suunnitellut aloittavani/yrittäväni) ihan puhtaasti sen jätemäärän takia. Hirvittää ajatella, kuinka paljon kertakäyttövaippoja tulisi käytettyä ja nakattua kaatopaikalle odottamaan vuotta 2200, jos vaikka silloin olisi edes osa niistä maatunut. Ei kiitos. Muutenkin kierrätän ja suurin osa vauvan tavaroistakin on kierrätettyjä juuri ympäristön takia.

Tehtiin vertailuja ja tilattiin itkuhälyttimeksi semmonen cobran joku lällärihommeli. Oli suunnilleen saman hintanen kun se philipsin halpisjuttu ja kantosäde 5km ja muitakin hienouksia. Mies tietenkin jo suunnitteli ottavansa sen kelkkailuun mukaan kun tulee semmoset korvanapitkin.. Itkuhälytintoiminto kuitenkin löytyy, mikä oli kriteeri ostolle. Ja sitä voi tosiaan käyttää sitten myöhemmin ihan muihinkin tarkoituksiin. Naurettiin,että vois olla kätsy kun toinen menee kauppaan, niin vois sen avulla selostaa ostoslistaa :D

Turvotus sen kun pahenee. Nyt on jo varvas kipeä ja vaikea kävellä, kun nähtävästi niin paljon nestettä kertyny. Jalat ku norsulla ja samoten kädet. Kohta on jo kelkkakengätkin liian pienet (puristaa jo), joten varmaan pitää ottaa käyttöön miehen 45 monot. Mies hiero mun jalkoja, niin oli sitten jo varpaanvälikin hankautunu rikki. Eipä niitä ite enää paljon tutkailla, kun maha edessä. Kunhan mitään pöpöjä ei tuota kautta tule.. Ja lymfaan en edelleenkään flunssan ja yskän takia ole päässy. Toivottavasti pian tästä tervehtyis.

Huomenna monellakin näyttää olevan kokoarvioita. Meillä synnytystapa/ kokoarvio viikon päästä. Saa sitten vauva syntyä, kun mulla riittää nuo raskausmultitabsit ens viikon tiistaille enkä uutta pakettia enää aijo ostaa. Että viikko armon aikaa tulla vauvelilla ulos. :D Nyt on kyllä viime päivinä tullu semmonen tunne, ettei tämä ennen helmikuuta liikahda mihinkään. Ja jos menee ihan viikolle 42, niin voi siis mennä vielä melkein 6 viikkoa!! Apua! Sitten seison jo vaikka päällään,että tulis ulos. On jo nyt niin tukala olo ja haluan nukkua mahallaan ja juoksematta joka välissä vessassa! Toiveajattelua...

Tulee taas niin paljon tekstiä, että parempi kun lopetan tähän. Pitää sitten joku päivä taas tulla tänne urputtamaan teidän iloksenne ;)

Nukkukaa hyvin ja sikeästi! Minäkin tästä sänkyä kohti suunnistan, josko se nukkumatti heittäis hiekat meikäläisenkin silmille ja saisin vaikka neljään asti nukkua yhtä putkea...

Hömppä ja typy 36+3

Kommentit (164)

Vierailija
1/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajunnutkaan, että viikko vaihtu vaikka mies lähteekin töihin :(

Aamupäivällä on neuvola. Saa nähdä mitä terkka sanoo nyt kun laskettuaika on jo ohitettu. Yliaikaisuuteen toki on vielä pitkä matka, mutta varmaan siitäkin nyt sitten jo puhutaan.

Me ostettiin käytettynä itkuhälyttimet, ihan semmoiset tavalliset ilman hienouksia, maksoi 15 euroa. Itse en ole kuin kaksi vaatetta ostanut vauvalle uutena ja eipä kukaan muukaan juuri uusia vaatteita ole ostanut. Jotenkin varsinkin vauvan kohdalla tuntuu turhalta ostaa paljon uutta, kun ne on käytössä vähän aikaa ja eivät kuitenkaan oikein mene miksikään. Vaunut ja hoitopöytä on uusia. Hoitopöydän olisin ostanut käytettynä, mutta sopivaa ei löytynyt, joten päädyin hankkimaan sitten uuden. Tää raskausaika on saanut mun vihreän puolen esille :D Oon miettinyt että mitä järkeä on tehdä lapsia, jos kuitenkin tuhoaa maapalloa minkä kerkiää ja samalla sen lapsenkin tulevaisuutta.

Onnea kaikille kokoarvioihin. Toivottavasti kaikki saavat suunnilleen oikean arvion ja kenenkään vauva ei ole megakokoinen. Innolla jään odottamaan uutisia!

noffetus 40+2

Vierailija
2/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=121273&_…

29.12. tjw---------------28v------1-------Jorvi

2.1. nanna80----------28v------3-------TAYS

2.1. -meea-87----------?--------1-------OYS

3.1. noffetus-----------26v------1--------TAYS

5.1. jasper08----------26v------3-------kättäri

6.1. trio------------------38v------3-------kättäri

7.1. Eno-Elmeri-------35v------2------Jorvi

7.1. uniq-----------------31v------1-------NKL

8.1. döner78-----------30v-------2-------hyvinkää

8.1. duffeli--------------34 v------2--------TYKS

9.1. Tii75----------------33v------2--------KOS

11.1. Anni09-----------31v-------1-------kättäri tai NKL

11.1 Annami-----------31v-------1-------

12.1. tepa84-----------24v-------1--------TAYS

12.1. Lelu----------------?--------1--------NKL

13.1. mae3-------------27v------3-------kättäri

13.1. ela----------------26v-------1--------TYKS

13.1. minnikki---------24v-------4--------SatKs

13.1. puhkarhu--------31v-------2-------LKS

14.1. pineli--------------37v------2-------kättäri

14.1. Ronjakasperi----32v-----1-------Oys

14.1. Niinanii------------34v------2------naistenklinikka?

15.1. 3xäippä74--------34v------5------Seks

15.1. footprint74--------34v------7-------?

15.1. äitiliini2004-------24v------3------kättäri

15.1. amelie-------------21v------1-------Oulu

15.1. Charlie------------32 v------2------ulkomaa

15.1. Sipis--------------41v.-------1------Porvoo

15.1 Uglyduck---------36v--------3------

16.1. IirisKukka--------?----------2--------NKL

16.1. aliisa71-----------?---------1---------NKL

17.1. Pinkspinks------26v-------2--------KOS

17.1. Kohka-------------31v-------2--------Seks

17.1. Laura 1981------26v-------3------tammisaari

17.1. UlMa----------------21v.-----1---------NKL

18.1. kesämamma83--24v------2--------SAS

18.1. winterangel--------31v-----1------------?

18.1. Mehiz---------------29v-------3-------OYS

19.1. Nasu----------------28v------6-------Jorvi

19.1. lootuskukkanen--27v------3------jorvi

19.1. Dazka---------------31v------3------VKS

19.1. Littlestar-----------31v-------1------ulkomaat

19.1. MOELPA-----------??v-------2---------?

20.1. Thilia-thalia-------26v-------1-------KSKS

20.1. Peppi_82----------25v-------3------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------1--------NKL

20.1. penelope77------??v-------?-------SatKs

20.1. basilika5---------32v-------4-------kättäri

20.1. Salsatar----------27v------2--------OYS

20.1. Maaju------------33v-------2--------K-SKS

21.1. Peregriina------25v-------1--------TAYS

21.1. Jadmiras-------19v-------1---------Lohja

21.1. krista_81--------27v------1---------Lohja

21.1. mamti81---------27v------4------KOS

21.1. Salama-78------29v------1------KOKS

22.1. Sinnuli------------31v------1------Naistenklinikka

22.1. maimu------------24v------2------PKKS

22.1. Ahemo------------??v------3-----Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v------1-----Hys

23.1. Ama-riia-----------27v------2------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v------3-------SEKS

25.1. milo84-------------23v------1------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v------7-------PKKS

25.1. Blomma-76------32v------2------Lohja

25.1. raisa78------------29v------2-------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------2------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v------1-------Jorvi

26.1. aino-maaria-----23v-------1--------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------3-------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------1--------HYS

26.1. MamaLady-------26v-------1------- ?

26.1. Shei---------------22v-------3------ulkomailla

27.1. pibii----------------33v-------2-----TYKS

27.1. Ahava---------------?---------2-----Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------27v-------2-----TAYS

28.1. pumpuli85-------23v-------1-------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------2-------NKL

29.1. ukku---------------34v-------3-------TAYS

29.1. curious------------33v-------2-------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------2--------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------3------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------1------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------3-------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------3-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v------5---------?

30.1. Marlene-----------27 v------2-------TYKS

30.1. kotiäityli-----------37v-------3-------Jorvi

31.1. Jaffa76------------32v-------3-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------4-------K-HK

Syntyneet

19.12.2008 (38+2) kimmi, POIKA 2920g, 49cm

23.12.2008 (38+6) ninette98, TYTTÖ 3010 g, 49 cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii, taas uusi viikko! (Aloitan varmaan joka viikko samalla lausahduksella..) Toivottavasti saisin jo viikon päästä tulla kertomaan vauvauutisia, tähtäilen siis siihen 9. päivään synnytystä, viim. 10. päivä! Ja pyrin kyllä edes ihan pikaisesti tulemaan näpyttelemään ainakin strategiset mitat heti kun vaan mahd.! =)

Uskoisin tammimasujenkin, ainakin parin jo poksahdelleen, mutta eivät ole vielä koneelle ennättäneet meille uutista levittämään, onhan jo 5. päivä. Tai sitten taitaa tulla kerralla kaikki tammimasut maailmaan! =D

Esikoinen (poika pian 6v) pitäisi päästää isukin kanssa pilkille.. On ihan täpinöissään, mutta äiti ei.. Ei huvittaisi millään päästää jäälle.. No, on siellä kuulemma jo autotkin ajellu, eli kai se jää sit kestää.. =/ Voisivat mielestäni vaan keksiä jotain muuta, ettei tarvitsisi täällä sydän syrjällä odotella..

Kävin eilen taas läpi pieniä vaatteita. Niitä kun riittää! Esikoisen pieniä vaatteita pitää käydä läpi, ja blokata sieltä kuopukselle (poika pian 2v) sopivia vaatteita. Kuopuksen kaapista taas saa raivata hänelle pieneksi käyneitä vaatteita, ja sitten on keskimmäisen (tyttö 4,5v) pieniä vaatteita.. Ihan pikkuisia noita vaaleanpunaisia olen nyt uskaltautunut neutraalien väristen vaatteiden sekaan hoitopöytään lajittelemaan, joten jos tulokas onkin poika, saa alkaa taas uuden vaaterumban.

Yhdistelmät myös vaihtuivat taas rattaista vaunuiksi, vauvaa odottamaan. Kuopus hiukan ihmetteli äitin touhuja, ja mun kävi pikkuista jo sääliksi.. Vauva tulee ja vie hänen paikkansa.. On meillä tuplarattaatkin, mutta en ajatellut niitä käyttää enää kuopuksen nukuttamiseen, vaan lähinnä reissurattaiksi, että pääsee kuopuskin sitten kyytiin kun ei kuitenkaan kävellä paljoa vielä jaksa. Ovat sellaiset peräkkäin istuttavat, jotka koin välttämättömiksi esikoisen ja kakkosen aikaan. Meillä kun oli ekaks sellaset vierekkäin istuttavat, mutta ei siitä tullut mitään, kun esikoinen (silloin 1v4kk) raapi vauvan naaman ihan ruville (vaikka ei muuten ollutkaan yhtään mustasukkainen/kohdellut vauvaa kaltoin)..

En keksi enää mitään, miten pitäisi valmistella täällä vauvan tuloon.. Tietty siivoominen, siivoominen ja siivoominen, mut eihän siitä koskaan valmista tulekaan. Ruokaakin olisi kiva olla pakkasessa, mutta äh.. en taida jaksaa. Jotain tarjottavaa, edes keksejä, voisi kyllä hiukan kaappiin varata, vauvan katsojia varten (onneksi vieraat eivät ole kyllä meillä käydessään mihinkään suurempiin kahvituksiin tottuneetkaan!).

Villapöksyt muuten onnistuin pesemään ja lanoliinittamaan loistavasti pesukoneessa! Tai siis pitohan on kyllä vielä arvoitus..

Tässä tämän aamun löpinät, minäkin jään innolla odottelemaan muiden kuulumisia painoarvioista! Hiukan olen kateellinen heille, koska itse en mitään painoarviota saa..

Minnikki ♥ tutteri 38+6

Vierailija
4/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen päättäänyt olla stressaamatta :) saa nähdä onnistunko siinä.

Meillä eilen ukon kanssa kauhee riita kun on viikon aikana käynyt 2 kertaa kapakassa ja mä oon yksin kotona sit ollu, ja kun se jännitys koko ajan että koska vauva päättää tulla maailmaan. No saimme sit kuitenkin kaikki asiat keskusteltua ja nyt ukko sano olevansa kuukauden ilman alkoholia.

(.) illalla kaveri pomppas pari kertaa niin että sattu ihan sikana siis jotenkin hassusti tuntu et tulee navasta ulos, liikkuu muutenkin tosi paljon mutta tuo oli kyllä kamala kokemus. Herkkuja tekee mieli koko ajan en muuta ajattelekaan kun mitä ihanaa olisi kaapissa. Mutta pakko hillitä vähäsen. Minulle on tullut nytten 10,2 kg ja siihen olen tosi tyytyväinen ei edes joulun herkuttelut nostanut painoa silloin oli paino ihan pikkasen tippunut..

Istuminen alkaa tuntua pahalta mutta silti pakko tulla koneelle lukemaan muiden kuulumisia..

Taas viikkot paukkuu ja tuleva synnytys mielessä 24/7 nyt siis 38+0 :)

Ja alkaa potuttaa kysymys että joko on syntynyt tai onko mitään tuntemuksia?

Mukavaa viikon alkua kaikille mahakkaille ja mahattomille?

T:L&A rv 38

Vierailija
5/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait tämä voidaan jo loppusuoraksi laskea... tuolta on pitkä matka tultu viime keväältä :)

Tilasin juuri vauvan haalarin - kiitos Jadmirakselle hyvästä linkkivinkistä ;), oikein sopiva poikavauvalle! Minkäslaisia haalareita muut ovat ottamassa käyttöön? Tilasin siis sellaisen 62 cm kokoisen, jonka saa myös makuupussiksi.

Supisteluita tulee harvakseltaan iltaisin, paitsi eilen illalla vain YKSI :) Neuvola on vasta perjantaina- vaikka eipä noissa nyt enää mitään erikoista ole.

Alkaa kans olemaan aika hyvällä mallilla valmistelut vauvaa varten. Rottinkinen vauvansänky on valmis sivuverhoineen ja petivaatteineen.

Kuinkas muilla, joilla on hommattava lapsenvahti laitokselle lähdettäessä - minkälaiset suunnitelmat on? Meillä isovanhemmilla 40 min matka joten on pitänyt sopia kaverin kanssa "hälytystilasta" kiireellisessä tapauksessa :) Ja oma äiti on luvannut tulla joksikin aikaa ensi viikolla paikalle, silloin olisi kätevintä lähteä synnyttämään.

Nonnii - supisteluja kaikille ja muita synnytystä enteileviä juttuja!

Dazka 38+0

Vierailija
6/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille, tosiaan niitä vauvauutisia odotellessa :-) Olis kiva, jos kaikki listalla olijat kävisivät kertomassa edes vauvauutiset, vaikkei muuta jaksais kirjottaakaan. Joulukuisten pinossakin oli vain pieni prosentti syntyneitä verrattuna listalla olleisiin... niin tsempataan me, jookos!

Itse kävin maksakokeissa juuri, jokos Jadmiras on päässyt kokeisiin? Jalkapohjia on alkanut öisin kutittaa, turvotusta on tullut ja painoa tähän asti jo 15 kg, verenpaineet sen kun kiipeää ylöspäin. Alapaine nyt 96 ja olo päässä sen mukainen. Lähete taas laitokselle, katsotaan nyt täytyykö mennä sisään vai aloittaa verenpainelääkitys vai miten.

Vauveli voi kuitenkin hyvin, kohtuu pieni on taas tulossa kun painoarvio oli 2,5kg silloin viikko sitten. SF-mitta edelleen alakäyrällä, nyt noin 30 cm. Vauva kuitenkin liikkuu hyvin ja syketaso jotain 140

Joo ja yöunet on taas olleet mitä on, viime yönä valvoin 01-04, supisteli aika tiukastikin 10 min välein. Ei vielä mitään synnytyssupistuksia, mutta kyllä jo paljon voimakkaampia kuin vain masun kovettuminen.

Emmuli; oikeessa oot kyllä vaan verenpaineen nousu on mulla tietänyt synnytyksen lähenemistä ja niin se taitaa nytkin olla. Eka synty rv 36 ja toka 38. Tuskin tämäkään laskettuun aikaan siis menee.

Kestovaipoista; minäkin ihailen teitä jotka niiden kanssa jaksaa pelata, itse kyllä valitettavasti en jaksa ja kallistun kertisten suuntaa. Muissa asioissa kyllä tulee ympäristötekijät otettua huomioon, mitään uutta en ole vauvalle hankkinut ja kaikki kierrätetään parhaan taidon mukaan.

Synnytyksestä; kyllähän se jo mielessä pyörii. Kaksi ihanaa synnytyskokemusta takana ja kolmatta odotellen. Edessä oleva kipu tietysti pistää nöyräksi! mutta on se niin hienoa luonnonvoimaa se synnytys ja naisen kropan toiminta. Ilman puudutuksia meinaan taas selvitä, hengitellen, liikkuen ja suihkutellen sekä ilokaasulla. Ja jakkaralla ponnistaa. Tää olis sellainen ideaalitilanne jos kaikki hyvin menee.

Yes, mutta ei kun uuteen viikkoon ja jaksamisia kaikille!

T. Jaffa 36+2

Vierailija
7/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin, nyt on käyty kokoarviossa, sf mitaksi saatiin vain 33cm, joten ihmettelen suuresti, miten se neuvolatäti sai siitä väännettyä 38!! Vauvan koko oli mahan päältä katsottuna noin 3.2-3.3kg, ultralla painoarvioksi saatiin 3.1kg, eli ihan turhaan oon ollut huolissani. :)

Katsoi vielä sukupuolen ja tyttöhän sieltä on tulossa. :)) Jee, sitä mä eniten toivoinkin, vaikka olishan se poikakin ollut yhtälailla tervetullut. :)

Sitten kävin samalla siellä verikokeessa, tulokset saan noin tunnin päästä ja sitten saan tietää, joudunko käymään lohjalla huomenna uudestaan tai että joudunko tarkkailuun ja keskiviikkona tai torstaina käynnistykseen. Toivon mukaan. :D

Oon nyt ihan tohkeissani vaan tuosta tytöstä, kun suurinosa vaatteistakin on vaaleanpunaisia (äidiltä saanut suurimman osan vaatteista). :)

Kohdunsuun tilanne ei ollut muuttunut, on siis vieläkin 1cm auki, eikä ollut lyhentynyt enempää viime lääkärikerrasta.

Noh mutta, ei mulla nyt muuta tällä kertaa. :)

Jadmiras ja tyttönen 37+5

Vierailija
8/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, alat ja asat kuulema ihan normaalit, jota ihmettelen kyllä, koska mistäs muustakaan tämä kutina voisi johtua, kun siitä raskaushepatoosista. Ja tosiaan kutina mahaan tuli viikon 30 jälkeen ja koko muuhun kehoon tuli viikon 36-37 välillä. Allerginen en ole millekkään, eikä mulla muutenkaan ole herkkä tai kuiva iho. Kutinan on pakko johtua hepatoosista, mutta miksi sitten arvot ovat normaalit?

Ja tosiaan kun kutina pahenee illan mittaan ja yöllä on kaikista pahimmillaan, ei voi edes nukkua, kun kutisee niin hiton paljon..Ja jos vahingossa saakin unta, niin jonkun ajan kuluttua herään ihan järjettömään kutinaan joka puolella kehoa...

En tosissaan toivoisi tätä edes pahimmalle vihamiehelle!!

Dazka: Hyvä kun löysit kiva haalarin pikkuisellesi. :)

Vierailija
9/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Jadmirasille hyvistä uutisista. Järkevä painoarvio tuntuu varmaan helpottavalta! Ikävä ettei kutinalle ole vielä löytynyt syytä. Oletko kokeillut rasvausta, jos se vaikka on sittenkin ihon kuivumisesta johtuvaa? Ja on ollut mukava huomata, että Pantsakin on palannut kehiin! Pitäisikö meidän luvata olla kyselemättä raskaus/synnytysvinkkejä, jotta pysyt mukana loppuun saakka :-) ?

Aika vähän on tullut vauvauutisia tähän pinoon, saa nähdä tuleeko sitten jossain vaiheessa ruuhkaa... itse taidan perustaa tukiryhmän helmikuussa synnyttäville tammikuun lopun odottajille. Kävin nimittäin loppuraskauden ultrassa ja hyvä ettei lääkäri suoralta kädeltä antanut kontrolliaikaa viikolle 40+10... mitään ei kuulemma ole tapahtunut (vaikka suppareita onkin ollut, toisin kuin edellisessä raskaudessa). Mullahan oli jouluaattoyönä säännöllisiä supistuksia, joiden takia kävin saikulla nestetipassa. Silloin sanottiin, että pitäisi pyhät lepäillä. Ilmeisesti lepäily on siis auttanut. Meinas kyllä masis iskeä, mutta nyt olen yrittänyt olla positiivisella mielellä ja toivoa, että jospa tämä vauva ei veljensä lailla 42 viikkoa masussa köllisi.

Mullakin on kestoilu suunnitelmissa, saa nähdä miten sitä jaksaa. Harsoja mulla on kattava varasto, kuoria on sekä pul-versioina että villapöksyinä. Tänään juuri kävin ostamassa lanoliinia niiden loppusilausta varten. Tein varmuudeksi eri mallisia, saa nähdä mikä on paras. AIO-vaipoista minäkin ajattelin, että voivat olla hankalia kuivattaa, kun ei ole rumpua. Taskuja ajattelin myös kokeilla, olen juuri ommellut niitä itse pari, ja pari on valmiina.

Mulla noiden yöunien kanssa on vuoristorataa: välillä nukun yöni yhdellä tai kahdella vessareissulla nukahtaen heti uudestaan, välillä taas tulee valvottua. Päiväunet olen ottanut mukaan ohjelmaan aina kun siltä tuntuu. Vielä olis pari työjuttua, jotka pitäisi joitaa tässä tammikuun aikana. Pää on kyllä ihan turvoksissa, eikä ajatuksiin oikein mahdu kuin se vauva. Mutta toisaalta ei tunnu kivalta jättää tekemättömiä hommia sinne marraskuulle. :-)

Multa meni tuo haalarilinkkivinkki ohi, saisiko sen uusintana? Edellinen pino oli niin pirun pitkä...

t. Curious 36+6

Vierailija
10/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan omasta navasta nyt: neuvolassa siis kaikki ok: pissa puhdas, verenpaineet ok, vauva lähtökuopissa aivan alhaalla. Vauva nukkui ja syke oli 130. Kilpirauhasarvot eivät vieläkään ihan kohdillaan ole, mutta niille nyt ei enää mitään tehdä. Katsotaan sitten kun vauva on maailmassa, että meneekö tällä annostuksella kovasti liikatoiminnalle. Lapsivettä ilmeisesti on liikaa, kun mun vatsani on aina ihan pinkeä. Sain yliaikaislähetteen ja viimeistään 16.1. meen sitten taysiin tutkailtavaksi, jos poika ei maailmaan kiirehdi.

veikkaan että tällä viikkoa silti syntyy. Nyt ainakin huomaan että alapäähän kohdistuu erilaista painetta kuin aamulla.. ehkäpä tämä tästä :)

Jadmirakselle onnea hyvästä painoarviosta ja tyttö-uutisesta. itsekin tyttöä toivoin, mutta poika meille tulee ja siihen olen kyllä erittäin tyytyväinen myös. Jotenkin tuntuu varmasti selkeämmältä kun tietää kumpi tulee. Mukava myös ettei raskaushepatoosia ollut. itsellä iho on herkempi kaikille kemikaaleille ja esim. kissan astian lähellä seisominen aiheuttaa kutinaa.. En tiedä johtuuko se niistä kuivikkeista vai kissan pissan voimakkaista hajuista tai vastaavista, mutta aina sääret alkaa kutiamaan. Kaikki omat vaatteet tuplahuuhtelen, jotta voin pitää ilman raapimista. Toivottavasti kuitenkin kutinan syy selviää vielä.

Vauvauutisia itsekin olen odotellut ja minä ainakin omat tulen kertomaan kunhan vain kotiin pääsen. En jaksa läppäriä mukaan ottaa ja kännykällä surffaaminen on niin hidasta tälle sivustolle.

noffetus 40+2 (ja taas täällä häiriköimässä)

Vierailija
11/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta rasvaaminenkaan, ja yötä kohden tosiaan pahenee tuo kutina. Aamulla ei ole mitään, mutta päivän aikaan alkaa kutiamaan.

noffetus: Nyt kun sanoit tuosta kissan hiekkalaatikosta, niin mullakin täällä sellainen on tossa vessassa. Mutta en usko, että kuitenkaan koko kroppa alkaisi sen vuoksi kutiamaan?

Sitten ainakin kun oon synnyttänyt, niin jos kutina loppuu sen jälkeen, tiedän, että se oli hepatoosia, muuta selitystä en vaan keksi.

Voiko tuo hepatoosi olla silti, vaikka arvot ei olisi nousseet?

Vierailija
12/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli NetAnttilassa musta (myös vaaleanpunainen) reiman toppahaalari, jonka saa myös pussiksi, 59e. :)

Vierailija
13/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras: Sain tulokset mäkin, myös mulla normaali alat-arvo, eli jalkapohjien yölllinen kutina ei selvinnyt täälläkään. Hyvä tietysti ettei ole sitä hepatoosia. Eli ongelmana nyt vaan nuo kovat paineet ja siitä johtuva "höntti" olo päässä.

T.Jaffa

Vierailija
14/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä ettei sullakaan ole hepatoosia. :)

Mua vaan huolettaa ihan kauheesti se, että jos mulla se onkin, eikä vain näy arvoissa, että miten vauvan käy, jos menee lähelle laskettua aikaa..Ehkä huolin turhaan, ehkä en, mene ja tedä..:/

15/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen yhdessä koossa. Niin ne vaan viikot vierii ja aika kuluu. Meikäläiselläkin viimeisiä viedään ja käynnistys lähestyy. Ja voin jopa sanoa, että muutama supparikin on ollut (hip hurraa!). Ihan semmosia pieniä vaan, joilla tuskin on ollut mitään tehoakaan, mutta on edes ollut. Epäilen nimittäin suuresti, että tämäkään täältä itsekseen älyäisi tulla vaikka kuinka suppailisi, joten käynnistys odottaa. *Jos* nyt niin sattuisi käymään, että olisi älliä tarpeeksi, niin järjestelyjä on jo mietitty, joskaan ei tehty. Kassi odottaa edelleen pakkaamista, vauvanvaatteet odottaa pahvilaatikossa lipastoa, hoitopöytä on täynnä kaikkea muuta tavaraa kuin vauvan hoitoon liittyvää jne... Kaukalo on sentään olemassa ja vaunut, onpa jopa yksi vaippapakettikin hankittuna. Isommille on hoitajaksi viikolla tarjolla mummoa illaksi/yöksi ja tätiä päivällä. Viikonloput onkin sitten mummon heiniä. Toisaalta olis saanut syntyä nyt alkukuusta, kun on isäkin ollut pitkällä lomalla, menee töihin vasta ke, mutta ei niin ei.

( .) on edelleen vähän toispuoleinen ja vilkkaan sorttinen ainakin ilta-aikaan. Ja edessä joka paikassa, vaikka mitä tekisi/yrittäisi tehdä. Eilen tuli ekaa kertaa se olo, että sais jo syntyä. Sais mm. paremmin kumarruttua (esim. siivouksessa ja pukemisessa) ja käyttövaatevarasto laajenisi. Nyt mahtuu kunnolla enää yksi hame ja yhdet housut, paitoja löytyy onneksi useampi. Housuja löytyy pari lisääkin, mutta jäävät mahan alle ilkeästi painamaan, joten ne on sitten äärimmäisessä hädässä...

Lisää kuulumisia varmaan ke, kun on neuvola. Saattaa jopa olla viimeinen, tai ainakin toiseksi viimeinen. Nyt ruuan kimppuun, tuoksuu jo lupaavasti.

Hyvää loppiaisviikkoa kaikille! Ja niitä vauvoja myös!

Terveisin Äippä ja neiti 38+5

Vierailija
16/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ei mitään tietoa synnytyksestä ... plaah, vieläkään. Jonkin verran kohdun supistelua öisin. Sillä tavalla, että koko vatsa menee ihan kovaksi pitkäksi aikaa, mutta ei minkäänlaisia kivuliaita supistuksia. Vointi on omalla kohdallani onneksi vieläkin varsin hyvä. En ole havainnut pahemmin vartalossani turvotusta ja kävelemään pääsee nopeaakin täysin ongelmitta. Kävely muuttuu vasta väsyneenä hiukan hassunlaiseksi ja silloin tulee helposti selkä kipeäksi. Mutta sekin on parantunut tähän mennessä aina yön yli nukkumisella.

Minun masussani ei kyllä pahemmin liikuskella. Se on tässä se suurin huolenaihe onkin. Neuvolasta kuitenkin vakuutettiin, että riittää kun ne sydänäänet kuitenkin kuuluu ja ovat oikeaa tasoa. Pikkuisella vain ei ole enää tilaa liikkua. Yöllä nukkumiset on välillä mitä on, mutta onneksi tässä on pystynyt vielä nukahtamaan aamulla uudestaan ja korjaamaan tilanteen.

Vauvan kokoarvio oli tänään 3400g, neuvolan käsituntumalla siis. Kokoa katsotaan sitten viikon päästä uusiksi, jos ei olla päätetty syntyä sitä ennen. Äidin, äidin siskojen ja oman siskoni esikoisten synnytykset on kaikki menneet yliaikaiseksi ja jouduttu käynnistämään. Joten, jos geeneillä asiaan on jotakin vaikutusta, niin takuuvarmasti menee yliaikaiseksi eikä synny muuta kuin käynnistämällä... Ja kokoakin ehtii tulla vielä kolmessa viikossa aivan hirveästi lisää. Tänne toivotaan siis jo todella niitä supistuksia! Tosin mitä minä valitan, kun olotila on kuitenkin varsin hyvä, kun monella on niin monenlaista vaivaa.

Hyvää loppiaista kaikille ja jaksamista masujen kanssa!

Anni rv 39+1

Vierailija
17/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman sitkeetä porukkaa ollaan kun ei kukaan tahdo päästä synnyttämää asti vaikka kuinka suppailis tai valuis limatulpat :) Ollaan siis hyviä huusholleja oltu vauvoille kun ei ne tahdo muuttaa.

Itellä on tosi masis jo tän olon kanssa. Vaikkei viikkoikaa oo viä ku 37 mut silti... kai se johtuu siit ku normisti on nii pienen kokone ite, et on iha käsittämättömän rankkaa olla isompi. Ja varsinki ku kaikki paikat kremppaa ja vihloo ja muuta... Sais jo syntyy mun puolesta. Kateudesta vihreenä tääl lueskelen kuinka hyvin toiset jaksaa :(

Järjestelyist oli jotai puhetta... Mä en sen enempää oo järjestelly, sanoin vaa meiä äitel et turha alkaa inttää yöaikaa vastaa jos mä soitan et laahaa pyllynsä tänne. Katotaa sitte lähteekö se kuskaamaa mua vai jääkö esikon kanssa ja minkä roolin saa ehkä anoppi... Tämä siinä tilanteessa että isäntä on töissä ja tulee siältä suoraa TYKSii. Toivon kuitenki, et isäntä on kotona sillon ja lähtee mun kanssa sitte tietty samaa matkaa jollon mun äiti jää meille. Nähtäväks jää mitä tapahtuu. Kaikki on meillä niin riippuvaista vuorokauden ajasta ja viikonpäivistä. Et kuka on millonki koto ja töis ja sillai...

Ehkä seki toisaalt aiheuttaa alakuloisuutta ku tietää et oon ehkä yksin sitte lähtemässä ja mitä sitte tapahtuu. Jos on yhtä kipeet supparit ku viime synnytykses ni must ei todellakaa oo sitte enää järjestelee kettää minnekää :( Aamuyöllä aloin itkemään ku mikäki, ku isäntä lähti töihin. Mä niin vihaan, et sen tarvii olla muualla aina... Mut siit saa paremmi rahaa ja yrittäjän pitää olla siä mis ne työtki.

Oliko se Pantsa ku valitteli öljyn loppumista? Meil oli edellises talos sama juttu, ja melkee just joka kerta se loppu keske ja aina kovil pakkasil. Tynnyrit oli käytös sit pari päivää enne tankin saapumista. Mut ne tulee aina nopeemmi ku sanoo et se on jo loppu. Tsemppiä ja villasukkia jalkaa!

Hei onkos muuten Salsattaresta kuulunu hetkeen? Minne on hävinny?

Se eilinen lorahtelu loppu sit muutaman kerran jälkeen joten en viitsiny soitella sit polille. Pissaks ens luulin, mut ei haissu eikä ollu kellertävää (kuten mulla aina). Ehkä se sit oli vaa todella nestemäistä valkovuotoo... mene ja tiedä.

Taidan men laittaa taas toistamisee takkaan tulen. Päiväl jo lämmittelin vähä mut jos nyt yötä vaste enemmä.

*kysymys* (taas)

Miten usei ja millasii on kestoiltaa sitte sellaset kunno supistukset??

(Voi h****tti ku kuulostan tyhmältä). Edellisestä synnytyksestä ei oo epikriisii ja se oli käynnistetty ja olin valmiina TYKSis... Ois kiva tietää vähä et millai pitäs ol lähdös sit joskus ku tarvii, matkaa on kuitenki n. 50 kilsaa ja kelistä riippuen matkaan voi men tuntiki.

mökö mökö, vali vali...

Marlene ja nappula

Vierailija
18/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee sit kuulumisia olan takkaa, koittakaa kestää :)

Neuvolassa pissa ok, sf-mitta huikeat 35 jo, vauvan syke n. 155. Mulla oli kiire painoarvioon, niin oli pikanen neuvolakäynti.. Paineet nousussa ja painoa tullut huimat 1,5 kiloa viikossa :/ Joten terkkaa jäi huolestuttamaan nuo, kun mainitsin vie kovista joka päiväsistä päänsäryistäni :( Joten meen ke mittauttaan verenpaineen sit uudestaan ja jos tulee paha olla, niin sitten suoraan polille!

Sitten pää kolmantena jalkana sinne kokoarvioon bussilla, huoh.. meinas kiire tulla ja kun lähdin ripeästi pysäkiltä, niin piti matkalla pari kertaa pysähtyä, niin meni kovaks vatsa ja oli kipeenäkin, et supistuksii siis..

Virtaukset oli hyvät ultralla ja muutenkin vauva voi hyvin! Kokoa tällä hetkellä siinä 3 kiloa ja keskikäyrällä meni, kasvanut tasaisesti. La:na arvio ois 3,6 kiloa, et ei mikään jättiläinen :)

Mua kans ihmetytti tänään mun isän kysymä, et onko jotain tuntemuksia.. hei haloo, vie on aikaa kolmisen viikkoa ja vie isä, kun kysy, niin hassua :)

*Jadmirakselle* onnea tyttöuutisesta :)

*Anni* : Oon kans kuullut, et geeneillä ois vaikutusta asiaan ja meillä olikin.. esikoinen siis syntyi puolitoista viikkoa yliaikaan kuten minä ja mieskin!

Oman äitin kaa just puhuttiin, kun se oli sitten hyppinyt hyppynarua, kun oli jo niin tuskanen olo, joten sitten mäkin tajusin, et pois pitäis tulla :)

Vauvauutisia kehiin, hep!!

Emmuli rv 36+5 (Tuntuu uskomattomalta, et kolmisen viikkoa laskettuun ja jos syntyis jo 38+ viikoilla, niin ois jo ensviikolla :) Mut niin tuskin käy, yritän asennoitua sinne tammikuun loppuun.. kun pystyis ;))

Vierailija
19/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoarvio on nyt 2760g ja vastaa kuulemma viikkojaan.Kohdunkaula hävinnyt ja sormelle auki, kai..ei nimittäin kunnolla yltänyt kokeilemaan kun on jotenkin takana se kohdunsuu kuulemma. Mutta siihen kohdunsuun "huulille" ylsi ja epäili että olisi sormi varmaan sisään pujahtanut. Kyllä muuten sattui kun se teki sitä sisätutukimusta! Ihme miten kovakouraisesti uskaltaa tehdä. Mutta tosiaan kun se kohdunsuu oli niin takana ja yritti sinne yltää niin kai se nyt sattuu kun melkein koko käsi siellä värkissä on =/.

En yhtään muista mikä tilanne on aiemmissa raskauksissa tässä vaiheessa ollut, mutta jotenkin olis semmoinen mielikuva että aiemmissa raskauksissa olis ollu vielä kaulaa jäljellä yms. Jäin vaan itse mielessäni miettimään että tarkoittaako tuo kohdunsuun tilanne sitä että voisi syntyä jopa ennen laskettua.. Lääkäri antoi vähän ympäripyöreitä kommentteja tuohon asiaan. Ei sillä että tarvitsisi vielä ulos tullakaan kun olo on kumminkin ihan ok ja kokoajan olen kyllä ollut asennoitunut siihen että varmaan lasketuissa ajoissa syntyy niinku kaksi edellistäkin, mutta ainahan sitä tietenkin jää miettimään ja arvuuttelemaan.

Mutta nyt pitää mennä hetkeksi sohvalle lepäilemään kun kävin samalla reissulla vähän shoppailemassa ja nyt olenkin sitten aivan poikki!

Jaksamisia kaikille!

miuwau ja typy rv36+4

Vierailija
20/164 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yllätyin ku ei ollu lissää tullu vauvauutisia... Miten me ollaankin nyt kaikki näin kuuliaisia, eikä synnytetä vasta ku laskettuna aikana... :)

Neuvolakuulumiset tänään....kaikki ok. Oma paino lisääntynyt 600g viikossa ja 10 kg tullut nyt koko raskausaikana. Oli sijainen ja tuli kyllä ikävä omaa tätiä. Olisin halunnu puhua synnytysmietteitä ja siitä, kuinka jo pelottaa se vauvan hoitokin, mut tuo sijainen oli niin liukuhihnatyöläinen ja ei sitä tuntunu edes kiinnostavaan mikään muu kuin se, että "onpas sulla jo iso maha", "onpas tämä iso tää sun sf-mitta(35,5)" ja "täällä ei kyllä mikään pieni vauva ole tulossa". ÄRSYTTÄVÄÄ kun ei kokoarviossa sanottu kaks viikkoo sitten mitään...vauva oli silloin 3,1kg. Pistän nuo koko höpinät nyt ihan vaan sen sijaisen piikkiin.... Onneksi ensi viikolla on jo oma täti...jos selvitään sinne asti, ku 1.1. supisteli jo pari tuntia lupaavasti, mut ne hiipui pois. Mut nyt vauva on kuulemma lähtökuopissa kiinnittyneenä ja oli tuntevinaan olkapään siellä tosi alhaalla jo ja päätä ei kuulemma pystynyt kunnolla edes tunnusteleen, ku on niin alhaalla. Ja mun olo on kyllä kauheen tukala...kaikki liikkeet ja liikkumattomuuskin sattuu ja vihloo ja välillä supistelee... Mut ei mitään merkkejä limatulpasta tai lapsivedestä. Pitkin päivää on kyllä maha tyhjentyny todella kiitettävästi. Mut kuitenkin mun tuurilla menee sinne yli lasketun ajan ja joudun kokoarvioon uudelleen, ku on kuulemma "niin iso vauva". Aargh...anteeksi kauhea valitus. Ärsytti niin vaan se sijaisen suitsutus, ku muutenkin jännittää synnytys niin sitte pelottelee, että sieltä on tulossa joku tosi iso.

Jadmirasko se valitti kutinasta? Mullahan oli kans tai on yhä, ja mulle määrättiin siihen zyrtecciä. Otan sitä jotain 2-4 viikossa ja se on kyllä auttanut siihen pahimpaan kutinaan... Multa testattiin kans maksa-arvot sun muut,mut ei niissä ollu mitään. Kuulemma kutina vain hormonaalista. Rasvailen kans ihan perusvoiteella parin päivän välein, niin oon nyt saanut sentään nukuttua. Arvet jaloissa on kyllä mahtavat.... :(

Siskopuolen vinkki: (se oli saanut sen neuvolasta ku oli mennyt yli lasketunajan) menkää mahdollisimman leveään kyykkyasentoon ja heilutelkaa pepaa siinä asennossa,niin pitäis synnytyksen käynnistyä. Yritin tuota, mut sattuu niin paljon tuollaiset taivutukset, että annoin olla... :D

Koittakaahan jotkut alkaa jo jakaantumaan, että saadaan vauvauutisia. Ja tosiaan, vaikkei mitään muuta käy kirjoittaan synnytyksen jälkeen kuin vauvan koon, niin sekin on hyvä. :)

Amelie ja pikku-ukko rv 38+6