Ärsyttää kun sikainfluenssaisia lapsia viedään hoitoon!
Sikainfluenssa tarttuu 7 vrk oireiden alkamisesta. Kuitenkin jopa vain kolmen päivän sairastamisen jälkeen pieniä lapsia tuodaan päiväkotiin, vaikka lääkärit suosittelevat 10 vrk kotihoitoa.
Omani ovat jo taudin sairastaneet, mutta mietityttää että kuinka itsekkäitä ihmiset voivat olla?! Eivätkö yhtään ajattele edes omaa lastaan ja hänen mahdollisia jälkitautejaan, saati vieraita lapsia ja heidän tartuttamistaan?!
Kommentit (51)
Kuka ajattelee sen sairaan lapsen kannalta? Olkoon vaikka kuumeeton päivä, mutta jos kova yskä jatkuu, lapsi on edelleen väsynyt ja toipilas, niin kuinka ihmeessä hän jaksaa olla hoidossa kovassa menossa mukana. Mä ainakin katson asiaa just ja vain lapsen kannalta. Hoitoon menee vasta sitten kun oikeasti jaksaa. Töissä ollaan molemmat, mut sit on vaan yritettävä järjestää asioita, limittää työntekoa yms. Lopulta vaikka palkatonta, jos muu ei auta.
jos niin nopeasti toipuu vana ihan muuta flunssaa
toi on niin arsyttävää toi ainainen selitys, että voi tulla
mistä vaan, ettei sitä voi välttää. Todellakin voi välttää, jos ihmiset ajattelisivat muitakin kuin itseään.
NIinpä - voihan se tulla "mistä vaan", mutta varmemmin kai se tulee jos on painoissa jossa on paljon ihmisiä eri paikoista (kuten koulu, päiväkoti jne)
nyt ne lapset on tärkeimpiä, eiks vain?
Oikeesti kannattaa olla lapsen kanssa vaikka sitten pari ylimääräistä päivää kotona, koska tämä tauti voi tulla uudestaan pahempana, siis ne jälkitaudit.
Se muutama vuosi mikä teillä menee lapseenne ei voi olla niin kamalaa, ettei työt voisi odottaa....
Että lapsen pitää olla pois koulusta viikon. Kuumetta oli 40 astetta. Kuume hellitti, mutta pidettiin koko viikko ohjeiden mukaan kotona.
Eli tällainen ohjeistus meillä.
että jos viet sen SI:n sairastaneen takaisin päiväkotiin parin päivän jälkeen ja lapsesi tartuttaa jonkun joka vaikka KUOLEE SI:n jälkitauteihin?
En nyt halua maalailla piruja seinille, mutta toi on ihan hyvin mahdollista.
Oliko sitten SUN TYÖT tärkeämpiä kuin jonkun pikkuisen ELÄMÄ?
omat menee hoitoon heti kun mahista.
mitenhän ois mun lapsen käynyt jos en olisi hoitovapaalla lasta hoitamassa vaan työelämässä. Nyt ollut putkeen 5 viikkoa flunssaa ja yskää... No eipä olis vuokraa maksettu eikä ruokaa ostettu...mut mitä välii...olisinhan ollut palkattomalla viisi viikkoa ja todennäköisesti saanut potkut. Mut hei, mitä siitä, täällähän kaikki olis valmiita siihen. Kylläpä mä olen itsekäs....mikä tuuri että olen hoitovapaalla.
todellkaan voi jäädä kotiin 7-10 vuorokaudeksi. Ongelmahan on se, että ei voi varmuudella tietää mikä on sikainflunessa ja mikä ei. Monet SI-tapauksista ovat hyvin lieviä, 15.11. Aamulehden tietojen mukaan puolella sairastuneista ei ole edes oireita!
"Lapsen tulee olla poissa päivähoidosta, kunnes kuume on poissa ja muut oireet vähenemässä. Myös muita kontakteja perheen ulkopuolelle tulee välttää. "
http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/…
kun Nico-Petteri on sikainfluenssassa kun tarhakaverit tartutti