Elämä on joskus niin epistä :( Nyt mun mies sitten tahtookin vauvan!
Minä olisin vuosia tahtonut toisen lapsen. Asia oli minulle todella rankka, mies kun ei halunnut. Mies sanoi olevansa varma, ettei enää koskaan tahdo lasta. Surin, itkin, raivosin ja lopulta hyväksyin asian.
Mutta nytpä onkin meidän ainokainen 4v ja risat ja NYT mies sanoo, että tahtoo sittenkin toisen lapsen. Tämä on niin syvältä. Minä olen antanut pois kaikki esikoisen vanhat vaatteet, tarvikkeet. Käynyt pitkän henkisen tien hyväksyäkseni asian ja lopulta hyväksynyt. Ja nyt, kaiken tämän jälkeen, mies sittenkin tahtoo toisen lapsen!!! :( Mä en todellakaan tiedä mitä tekisin. Koska aina halusin kaksi lasta tai enemmänkin, mutta nyt olen kaiken tämän jälkeen sopeutunut ja sopeuttanut elämäni niin että enempää lapsia ei tule.
Kommentit (11)
olisi syytä keskustella ennenkuin mennään naimisiin?
Aika isoja ja lopullisia päätöksiä olette tehneet lyhyessä ajassa.
Eipä tuossa nyt kovasti vuositolkulla olla kättä väännetty.
Ja mikä se ongelma on, ne tavarat vai? Tavaraahan on kaupat täynnä.
Oot vaan taitanut itse mielesi muuttaa. Nyt mieti haluatko sitä toista lasta vai et, oikeasti.
Yhdyn edelliseen. Aika lapsellista molemmilta olla asiassa noin ehdoton. Ainakin me keskustelemme lasten hankkimisesta vähän pitemmällä aikavälillä ja siihen tyyliin " ei nyt ainakaan tällä hetkellä" jne. Ei lapsiluku ole asia joka päätetään jämptisti ja ehdottomasti, kun lapsentekoikää on kuitenkin sellaiset 20 vuotta. Olet varmaan suhteellisen nuori? Maailma ei ole mustavalkoinen. Miehesi ei minusta ole tehnyt mitään värää. Ensin hänestä tuntui, että ei VIELä halua ja nyt haluaakin. Mitä sinä haluat? olisit iloinen. Vai yritätkö nyt vain peritaatesyistä ja kostoksi rangaista häntä. Mieti oikea motiivisi ja ole rehellinen itsellesi.
etukäteen. Asiat muuttuvat. Tilanteet muuttuvat, ihmiset muuttuvat. Nyt sinulle on annettu mahdollisuus saada se, mitä aikaisemmin halusit. Ota lahja vastaan, jos ajatus tuntuu hyvältä.
Puhuttiin mahdollisesti jopa neljästä, mutta MOLEMMAT sanoi silloin että no, katsotaan nyt kunhan se ensimmäinen syntyy ja päätetään sitten kunnolla mitä tehdään. Koska eihän sitä voi varmasti TIETÄÄ millaista se on, ennen kuin kokee sen. No, minusta meidän vauva-aika ei ollut hirveän rankka, mutta miehellä vissiin oli ollut turhan ruusuiset kuvitelmat. Hän sanoi jopa ettei olisi lapsia halunnut jos olisi tiennyt miten paljon elämä muuttuu jne jne. Näistä oltiin etukäteen puhuttu, mutta mies ei ollut kuitenkaan ymmärtänyt. Minä olisin tahtonut toisen jo heti siihen perään, mahdollisimman pian. Mies oli todella ehdoton ja sanoi ettei tahdo enää ikinä lapsia. Mm. synnytys oli miehelle shokki, hänen mielestään ketään naista ei pitäisi saattaa siihen tilaan... Sitten valvomiset ym. yllättivät myös mieheni rankkuudellaan. No, itse olisin voinut synnyttää jo kohta uudestaan ja kerroinkin sen, sanoin ettei miehen tartte olla toisessa synnytyksessä mukana, mutta silti oli ehdoton. Ei tahtonut enää ikinä lapsia ja sanoi, että päätös on pitävä. Hän on varma asiasta. Yritin puhua ja painostinkin, mutta mies pysyi kannassaan.
No nyt on vuoden sisään syntynyt todella paljon vauvoja miehen kavereille ja ehkä sen seurauksena miehen mieli on muuttunut.
Suututtaa. Näinhän voi käydä, mutta ottaa päähän kovasti.
ap
Sinänsä hassua, koska tahdoin sitä niiiin paljon, että olisin voinut mitä tahansa antaa/tehdä että olisin saanut. Mutta nyt olen psyykannut itseni siihen tilaan, ettei vauvakuumeista ole tietoakaan ja olen täysin sinut yksilapsisuuteni kanssa, näin ollut ehkä vuoden verran. JOS mies olisi osannut sanoa, että ehkä tulevaisuudessa tahtoo toisen lapsen, niin tilanne olisi nyt eri. En olisi käynyt näitä asioita tällä tavalla läpi ja psyykannut itseäni 1-lapsiseksi. Ikäkin alkaa kohta tulla eteen, olen jo 34v. Ura ym. sillä mallilla että toinen lapsi nyt muuttaisi kaiken, meidän vaivalla valitsemaamme, ostamaamme ja remppaamaamme asuntookaan ei sovinnolla mahtuisi enempää lapsia.
ap
etukäteen. Asiat muuttuvat. Tilanteet muuttuvat, ihmiset muuttuvat. Nyt sinulle on annettu mahdollisuus saada se, mitä aikaisemmin halusit. Ota lahja vastaan, jos ajatus tuntuu hyvältä.
aktiivista lisääntymisikää. Joten mikään lopullinen tilanne tämä ei vielä ole. Mutta jos et halua lapsia lisää, et halua. Miehesi selvästi haluaa niitä lisää.
Sinähän saat nyt sen mitä haluat? Itse en kannata ollenkaan pieniä ikäeroja lasten välillä, joten 5 vuotta on ihan pätevä ikäero, monilla on isompiakin.
Minusta on ihan selvää, että sen puolison ehdoilla mennään, joka lapsia VÄHEMMÄN haluaa. Nyt miehesi on muuttanut mielensä ja sinä tunnet jotenkin häviäväsi hänelle taistelun, jos nyt annat periksi, niikö?
ja huomata, että elämässä ei ihan aina saa ihan kaikkea mitä haluaa. Että joskus joutuu hyväksymään elämän tosiasioita.
Ja jos nyt tosiaan on näin, että jouduit odottamaan sitä toisen lapsen yrittämistä pari vuotta, niin onko tuo susta tosiaan noin kamala asia?
Vaikutat todella joustamattomalta tyypiltä. Koitapa opetella muuttamaan suunnitelmiasi vähän ripeämmin.
ette kai kuitenkaan elä miehen mielihalujen mukaan?