Miten voi hautunut iho haista
rintojen alla kuvottavalle? Minulla on isot tissit ja on ennenkin aluset hiostuneet. Talkki on auttanut eikä tällaista lemua ole ennen ollut. Mikä tähän auttaa?
Kommentit (12)
Pese iho happamalla pesuaineella (ainakin Lactolinea saa marketeista). Tavallinen saippua on emäksistä ja tukee siksi vääränlaista bakteerikantaa iholla. Voit myös käsitellä ihon laimennetulla etikalla. Voiko sun rintsikat pestä 60 asteessa?
Se on fermentoitunut tuo tissisi takapuoli.
Voi olla myös hiivaa, pesu haalealla vedellä,ja saippualla,itse käytin myös kortisonia alkuun
Vierailija kirjoitti:
Pese iho happamalla pesuaineella (ainakin Lactolinea saa marketeista). Tavallinen saippua on emäksistä ja tukee siksi vääränlaista bakteerikantaa iholla. Voit myös käsitellä ihon laimennetulla etikalla. Voiko sun rintsikat pestä 60 asteessa?
Voi pestä. Aika paljon kotona olen ilman rintsikoita ja laitan jonkun ilmavan kankaan tissien alle.
Ap
Aika raju keino, mutta toimii. Pesun jälkeen käsidesiä ennen hoitovoidetta. Alkaa helpottaa muutamassa päivässä.
Siellä on hiiva tai jokin muu sieni
Infektio?
Nestemäistä eritettä?
Googleta hautuman hoito-ohjeita
Bakteerit ne siellä haisevat likaisella iholla. Pese ja kokeile sinkkivoidetta. Se pitää kuivana, parantaa ja rauhoittaa ihoa. Vauvallekin sitä käytetään punoittavaan takapuoleen. Vauvan sinkkivoide sopii aikuisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile deodoranttia(kuivata hyvin). Jos harrastat liikuntaa, niin pesu ja kuivaus huolellisesti.
Tarkoitat varmaan antiperspiranttia. Deodorantti ei estä hikoilua
Itse huuhdon pelkällä vedellä rinnanaluset aina, jos on hikoillut ja kuivaan varovasti taputtelemalla.
Kokeile deodoranttia(kuivata hyvin). Jos harrastat liikuntaa, niin pesu ja kuivaus huolellisesti.