Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:pesettekö käsiänne nyt useammin kun on SI-pandemia?

Vierailija
15.11.2009 |

tai käytättekö käsihuuhdetta?

Kävin eilen Hesellä ja istuin käsienpesualtaan vieressä. Itse pesin kädet ennen kuin aloin syömään mutta koko sen puolentunnin aikana mitä siellä olin ei pessyt käsiään kuin 2 lasta. Fiksuja lapsia olivat kun omat vanhemmat ei edes käsiään pesseet. Ja koko ravintola oli ihan täysi koko ajan, kun kaikki ruuat oli -15%

toisella kertaa istuin tk:n aulassa kun käytin kaveriani siellä. Tk:n oven vieressä oli käsihuuhdepullo mutta kukaan ei sitä käyttänyt ei tullessa ei mennessä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni tosi hyvä käsihygienia aina, koska sen avulla voi tehokkaasti välttää monia tauteja.

Vierailija
2/12 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuollaisia paikkoja vältellään.

Ja olen myös tietoisesti kiinnittänyt huomiota, että en julkisissa tiloissa esim. hiero silmiä/nenää/koske kasvoja, koska sitä ei tiedä, miten se käsi on ennen hieromista osunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olen aina huolehtinut käsihygieniasta hyvin.

ravintolakokki

Vierailija
4/12 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kotiin tullessa ekana käsienpesu+huuhde.

Hammaslääkärissä käytiin perjantaina, niin mennessä ja tullessa laitettiin käsihuuhdetta ja näin kahdern muunkin ihmisen käyttävän!

Vierailija
5/12 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja emme käytä.

Vierailija
6/12 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan ostettua kotiin vähän huonoa käsisaippuaa (Dove), kun kuivattaa käsiä kovasti. Käsidesiä käytän siellä missä sitä on. Kotiin en ole ostanut.

Vierailija
7/12 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perhe pesee käsiä usein ja aina kun mahdollista. Esim. kun tulaan kaupasta pois laitamme käsihuuhdetta heti käsiin ja kädet pestään sitten heti hyvin saippualla kun tulemme kotiin. Käsipyyhkeet vaihdamme päivittäin.

Hammaslääkärin odotushuoneessa ei ollut lainkaan käsihuuhdetta ja itse olimme ainoat jotka kävi kädet pesemässä vessassa.

Alle 3v SI-joukkorokotuksessa niin ikään ei ollut käsihuuhdetta enpä huomannut että kukaan meidän lisäksi olisi vessassa käynyt käsiä pesemässä.

Kuinka paljon lievempi tämäkin epidemia olisi jos näin yksinkertaista asiaa noudatettaisiin että pestäisiin käsiä.

Pakostakin tulee miettineeksi että olisiko jonkun uhrin kuolema ollut estettävissä sillä että joku olisi pessyt kätensä?

Vierailija
8/12 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Mekin pestään tai laitetaan käsidesiä.. Ja pyrin olemaan koskematta paljain käsin pankkiautomaatin näppäimiin, hissin nappiin, ovenkahvoihin...

Kaikkensa on tehtävä kun ei voida allergisina rokotustakaan saada.

Vierailija
9/12 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin normaaliin elämään kuuluu perheessämme se, että kädet pestään kun tullaan kotiin, vessakäynnin jälkeen, ennen ruokapöytään tuloa, ruokaa laittaessa - nämä jo ennen sikainfluenssaa.

Nyt SI:n aikaan meillä on käsidesipullo mukana ja esim kauppareissun jälkeen laitan autossa käsidesiä, samoin jos menemme jonnekin syömään, lääkäriin jne. Erityisesti olen puhunut tästä lapsille, esikoisella kun varsinkin eksyy kädet usein suuhun ja nenään. Lapset osaavatkin välttää hyvin ovenkahvoja, rullaportaiden kaiteita ym.

Elämme muuten kyllä normaalia elämää, käymme joka puolella emmekä välttele mitään, käishygienia on vain korostunut nyt.

Vierailija
10/12 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt vieläkin paremmin

vaikeintahan se on lapsille muistaa neuvot ettei koskettele naamaa, joten heidän kanssaan vielä tarkempi on oltava

Vierailija
11/12 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesikin kulkenut käsilaukussa mukana ja liukuportaissa sanottu lapsille, ettei koske siihen kädesijaan jne jne. Ja niin sitä meille silti tuli possutauti...

Eilen olimme Ikeassa tuhannen muun ihmisen joukossa ja kyllä oli KEVYT olo! Ihanaa, ettei tarvitse enää pestä käsiä ja holhota lapsia :-).

Vierailija
12/12 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on jo kauan ollut käsidesi käsilaukussa ja hieraisen sitä käsiin ennen ruokailua hampparipaikassa. Käsienpesu on aina ollut meillä tärkeä asia eikä se ole nyt lisääntynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi