Kun 1v. vauvalle pitää antaa rypsiöljyä se 2 tl
niin minkä kanssa/joukossa/miten annatte sen? Olen ihan hukassa sen kanssa, miten saisin sen annettua?
Kommentit (11)
Meillä samanikäinen lapsi, enkä ole antanut öljyä, kun en ole tiennyt.
sitten myöhemmin vaihtui rasvattomaan maitoon.
sitten myöhemmin vaihtui rasvattomaan maitoon.
ja jättää rypsiöljyn pois?
sitä ei automaattisesti tarvitse antaa. Jos lapsi on pullukkainen tai edes normaalipainoinen, niin ei tarvitse antaa. Jos laiheliini, niin sitten... :) Pehmeitä rasvoja saa terveellisestä ruoastakin. Kevytmaidossa ei ole pehmeitä rasvoja.
sitä ei automaattisesti tarvitse antaa. Jos lapsi on pullukkainen tai edes normaalipainoinen, niin ei tarvitse antaa. Jos laiheliini, niin sitten... :) Pehmeitä rasvoja saa terveellisestä ruoastakin. Kevytmaidossa ei ole pehmeitä rasvoja.
Tyttö on mieletön touhuaja eli ilmeisesti kuluttaa myös aika paljon. Syö ateriansa hyvällä ruokahalulla ja on mielestäni aikamoinen laiheliini. Ehkä on tullut äitiinsä. Meille ei kyllä ole suositeltu kasvirasvoja. Annan toki silti aina raasteen mukana vähän rypsiöljyä. Eiväthän ne rasvaliukoiset vitamiinit muuten hyödytä lasta.
Ja ihan hoikkia mun lapset oli vauvana, ja ovat vieläkin. Koskaan ei kukaan sanonut, että öljyä pitäisi antaa. Puurokin on varmaan ällöttävän makuista, jos siihen öljyä pistää. Salaattiin sitä voi laittaa, jos sitä on pakko johonkin laittaa.
kasvis-lihasoseisiin. Vastaaviin ruokiinhan me itsekin käytetään jotain rasvaa joko paistamisessa tai muuten, joten musta se on sopinut niihin parhaiten.
Meillä siis vielä alle vuoden ikäinen, eikä syö samoja ruokia muun perheen kanssa.
yäk, mieti ite, tosi kiva rasvakalvo suussa ja vettä vielä päälle ehdotti joku, justiinsa joo.
Enpä ole ennen minäkään kuullut moista soopaa.
lusikalla olen kuule sen öljyn suuhun laittanut ja maitoa päälle, eikä siihen kukaan ole vielä kuollut...ruokaankin sen saa toki sekoittaa... öljy ei maistu millekään...
lusikalla olen kuule sen öljyn suuhun laittanut ja maitoa päälle, eikä siihen kukaan ole vielä kuollut...ruokaankin sen saa toki sekoittaa... öljy ei maistu millekään...
pihvin rasvatta ja tarpeelliset rasvat lusikalla suuhun. enemmän kuin outoa
vaan suuhun, ei se millekään maistu. perästä annat sit juomista...