Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiireellinen sektio englanniksi?????????

Vierailija
15.11.2009 |

Hatasektio on emergency caesarean mutta mika on tuo kiirellinen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta kiireisella sektiolla ja nyt toiselle luvassa suunniteltu sektio, mutta miksi kutsun tuota sitten taalla laakareille kertoessa?

Sanonko vain hatasektioksi?

Vierailija
2/9 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Requiring immediate action" = emergency

Lähde: Oxford Dictionary

Siis kiireellinen.

Urgent on myös kiireellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellinen niin voi sanoa etta urgent...mutta eikohan toi Emergency Cesarean tarkota myoskin kiireellista, kysehan on hatasektiosta!

Vierailija
4/9 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin suomalaisittain kiireelliseksi luettava sectio ulkomailla, ja papereihin merkittiin sekä lääkärit puhuivat emergency c-sectiosta...

Suomessahan hätäsektiossa vauvan täytyy olla ulkona 10 minuutin kuluttua lääkärin tekemästä päätöksestä ja äiti nukutetaan paareilla jo juostessa leikkaussaliin, ja viilto tehdään pystysuuntaan.

Kiireellinen sektio voidaan tehdä epiduraalissa ja viilto samaan tapaan bikinirajaan kuin suunnitellussa sektiossa. Itse leikkaushan ei kestä kovinkaan kauan, mutta nämä valmistelut sitten vähän enemmän.

Mutta ilmeisesti ulkomailla ei ole käytössä kiireellinen-hätä -erottelua samaan tapaan kuin Suomessa?

Vierailija
5/9 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva oli maailmassa 11.54.

Viilto pystysuoraan, nukutuksessa.

Kiireellinen sektio.

Kertasivat viela ettei ollut HATAsektio.

ap

Vierailija
6/9 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätös 22.40, vauva ulkona 23.15, viilto pystyyn

Vierailija
7/9 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätös 22.40, vauva ulkona 23.15, viilto pystyyn

Vierailija
8/9 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan vaan emergency c sectionista, oli sitten kuinka kiire tai hata vaan.

Vierailija
9/9 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiä ei kylläkään nukuteta paareilla leikkaussaliin juostessa, vaan sitten siellä leikkaussalin leikkauspöydällä, missä anestesialääkäri on paikalla ja on monitorit ym. tarvikkeet...

Minulle tehtiin suomalaisittain kiireelliseksi luettava sectio ulkomailla, ja papereihin merkittiin sekä lääkärit puhuivat emergency c-sectiosta... Suomessahan hätäsektiossa vauvan täytyy olla ulkona 10 minuutin kuluttua lääkärin tekemästä päätöksestä ja äiti nukutetaan paareilla jo juostessa leikkaussaliin, ja viilto tehdään pystysuuntaan. Kiireellinen sektio voidaan tehdä epiduraalissa ja viilto samaan tapaan bikinirajaan kuin suunnitellussa sektiossa. Itse leikkaushan ei kestä kovinkaan kauan, mutta nämä valmistelut sitten vähän enemmän. Mutta ilmeisesti ulkomailla ei ole käytössä kiireellinen-hätä -erottelua samaan tapaan kuin Suomessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan