Kiireellinen sektio englanniksi?????????
Hatasektio on emergency caesarean mutta mika on tuo kiirellinen?
Kommentit (9)
"Requiring immediate action" = emergency
Lähde: Oxford Dictionary
Siis kiireellinen.
Urgent on myös kiireellinen.
Kiireellinen niin voi sanoa etta urgent...mutta eikohan toi Emergency Cesarean tarkota myoskin kiireellista, kysehan on hatasektiosta!
Minulle tehtiin suomalaisittain kiireelliseksi luettava sectio ulkomailla, ja papereihin merkittiin sekä lääkärit puhuivat emergency c-sectiosta...
Suomessahan hätäsektiossa vauvan täytyy olla ulkona 10 minuutin kuluttua lääkärin tekemästä päätöksestä ja äiti nukutetaan paareilla jo juostessa leikkaussaliin, ja viilto tehdään pystysuuntaan.
Kiireellinen sektio voidaan tehdä epiduraalissa ja viilto samaan tapaan bikinirajaan kuin suunnitellussa sektiossa. Itse leikkaushan ei kestä kovinkaan kauan, mutta nämä valmistelut sitten vähän enemmän.
Mutta ilmeisesti ulkomailla ei ole käytössä kiireellinen-hätä -erottelua samaan tapaan kuin Suomessa?
ja vauva oli maailmassa 11.54.
Viilto pystysuoraan, nukutuksessa.
Kiireellinen sektio.
Kertasivat viela ettei ollut HATAsektio.
ap
päätös 22.40, vauva ulkona 23.15, viilto pystyyn
päätös 22.40, vauva ulkona 23.15, viilto pystyyn
puhutaan vaan emergency c sectionista, oli sitten kuinka kiire tai hata vaan.
äitiä ei kylläkään nukuteta paareilla leikkaussaliin juostessa, vaan sitten siellä leikkaussalin leikkauspöydällä, missä anestesialääkäri on paikalla ja on monitorit ym. tarvikkeet...
Minulle tehtiin suomalaisittain kiireelliseksi luettava sectio ulkomailla, ja papereihin merkittiin sekä lääkärit puhuivat emergency c-sectiosta... Suomessahan hätäsektiossa vauvan täytyy olla ulkona 10 minuutin kuluttua lääkärin tekemästä päätöksestä ja äiti nukutetaan paareilla jo juostessa leikkaussaliin, ja viilto tehdään pystysuuntaan. Kiireellinen sektio voidaan tehdä epiduraalissa ja viilto samaan tapaan bikinirajaan kuin suunnitellussa sektiossa. Itse leikkaushan ei kestä kovinkaan kauan, mutta nämä valmistelut sitten vähän enemmän. Mutta ilmeisesti ulkomailla ei ole käytössä kiireellinen-hätä -erottelua samaan tapaan kuin Suomessa?
lopulta kiireisella sektiolla ja nyt toiselle luvassa suunniteltu sektio, mutta miksi kutsun tuota sitten taalla laakareille kertoessa?
Sanonko vain hatasektioksi?