Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä on hankala/vaikea teini ja mies ei ymmärrä mistään mitään.

Vierailija
14.11.2009 |

Siltä ei löydy asian suhteen minkäälaista ymmärtämystä. Tuntuu että mä oon tän asian kanssa ihan yksin. Niiden välit on tosi etäiset nykyään, molemmat tuntuu inhoavan toisiaan. Lapsen käytöksen vielä jotenkin ymmärrän, mutta en miehen. Se välillä taantuu itsekin samalle tasolle, teinin tasolle. Suututtaa!!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen teini teilä on?

Meillä toisinaan samantapaista, vaikka teini on vasta esisellainen, 12v. Tilannetta hankaloittaa se, että meillä on uusperhe ja teini minun lapseni. Lapsi itse tuo raivonpuuskissaan esiin sen, että mieheni ei ole hänen isänsä, vaikka onkin ollut lapsen arjessa sata kertaa enemmän läsnä kuin biol. isä. Minulla taas nousee ristiriitatilanteissa aina karvat pystyyn; liiankin herkästi tulkitsen miehen "ymmärtämättömyyden" johtuvan siitä, että lapsi ei ole hänen (vaikka ei varmaan ole kyse siitä).

Tsemppiä!

Vierailija
2/6 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan kuuluu asiaan. Jaksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perhe ei tuota iloa jäsenilleen, on silloin katsottava peiliin.

Arki ilman yhteistä tekemistä ja kivaa yhteistä aikaa on vain muiden sietämistä. Yhteisen tekemisen aikana ona mahdollista jutustella mukavaia. Siitä yleensä kipuilevammatkin asiat aukenee, jos niihin heikkoihin signaaleihin tarttuu. Teinikin on vielä lapsi ja hän haluaa kertoa asioistaan vanhemmilleen. Hän haluaa, että hänen tekemisistä ollaan kinnostuneita ja häntä ihmisenä arvostetaan.

Teinin kuuluukin kasvaa irti vanhemmistaan ja se voi olla aika kivuliasta, mutta jos yhteistä aikaa ei koskaan ole, kokee teini jääneensä yksin kasvamaan. Menkää porukalla pelaamaan (ihan mitä vaan peliä tai lautapeliä), mökille, leffaan... Kyllä tekemistä löytyy, mutta se pitää itse keksiä.

Vierailija
4/6 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perhe ei tuota iloa jäsenilleen, on silloin katsottava peiliin. Arki ilman yhteistä tekemistä ja kivaa yhteistä aikaa on vain muiden sietämistä. Yhteisen tekemisen aikana ona mahdollista jutustella mukavaia. Siitä yleensä kipuilevammatkin asiat aukenee, jos niihin heikkoihin signaaleihin tarttuu. Teinikin on vielä lapsi ja hän haluaa kertoa asioistaan vanhemmilleen. Hän haluaa, että hänen tekemisistä ollaan kinnostuneita ja häntä ihmisenä arvostetaan. Teinin kuuluukin kasvaa irti vanhemmistaan ja se voi olla aika kivuliasta, mutta jos yhteistä aikaa ei koskaan ole, kokee teini jääneensä yksin kasvamaan. Menkää porukalla pelaamaan (ihan mitä vaan peliä tai lautapeliä), mökille, leffaan... Kyllä tekemistä löytyy, mutta se pitää itse keksiä.

Kyllä me tehdään asioita yhdessä edelleen ja mä olen kiinostunut teinin asioista ja elämästä. Kyllä minä tiedän mitä tässä nyt käydään läpi ja yritän parhaani. Tosin kyse ei ollutkaan siitä vaan siitä miten mies ja teinin isä käyttäytyy!

Vierailija
5/6 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOeta keskustella miehesi kanssa, koska luutavasti yrittää mennä eteenpäin omasta perheestä opitulla tavalla. Saat todella vääntää teinin ongelmia miehellesi rautalangasta ja olla ohjaajana miehesi ja teinin välisissä "keskusteluissa". Elämä on välillä sellaista, mutta perheneuvolastakin voi kysyä neuvoa, jos umpikuja lähestyy ja tekisi mieli heittää hanskat tiskiin. Noin äkkiseltään kommentoin.

Vierailija
6/6 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä ja teini otetaan useimmiten yhteen. Luojan kiitos teinillä on harrastuksia, ei juo eikä polta eikä notku öitä missään, mutta muuten esim. jättää sovittuja asioita tekemättä, huutaa vastaan ja kuittailee jne. Mua ärsyttää suunnattomasti, että lupaukset ei pidä ja samasta asiasta joutuu sanomaan kymmeniä kertoja. Koulussa ei myös jaksais keskittyä, kavereiden jutut kiinnostaa enemmän kuin opettajan, läksyjen lukeminen on pakkopullaa...