pinoon ennakkoluuloja paikkakunnista
Mun ykkösinhokki on Kerava. En tunne yhtään keravalaista enkä ole käynyt siellä kuin pari kertaa, mutta mielikuva on ankea. Kerava jo nimenä kuulostaa joltain säälittävältä keppanan ja haravan sekoitukselta.
Kommentit (23)
Paikka on täynnä junttimaisia juoppoja, ja miehet siellä edelleen tunkee college-paitaa kivipestyjen korkeavyötäröisten farkkujen sisään kuten 80-luvulla tehtiin tai kuten Matti Nykänen edelleen tekee. Todisteen tästä saa vaikka vierailemalla Sokos Hotelli Vantaalla (tai nykyään kuulemma Sedun putiikissa Jumbossa). Oltiin nimittäin Sokos Hotelli Vantaalla joku aika sitten duunin iltatilaisuudessa ja paikka oli täynnä tälläsiä urpoja. Sitten yhtäkkiä ne katos kaikkia jonnekin? Poke sanoi että Keravan juna lähti just. Että silleen...
toisaalta paperitehdas ei juuri haise, eikä se edes mennyt sellutehdaskaan kyllä mua koskaan häirinnyt.
Yksi pinttyneimmmistä harhaluuloista tuo, että Valkeakoski haisee.
Valkeakoskella on paperitehdas ja se haisee. Mutta sehän on se rahan haju :)
11
minulla esim. Helsinkiä, Espoota, Vantaata ja joitain muita etelän kaupunkeja kohtaan. Sellainen mielikuva on vaan tullut ja jäänyt, että siellä ihmiset on itsekeskeisiä, olevinaan niin paljon parempia kuin muualla asuvat ja muutenkin, en tiedä miksi, mutta en kyllä ihan hevillä lähtisi noihin.
Ehkä sekin pitää yllä tuota mielikuvaa, että moni täältäpäin etelä-suomeen muuttanut, on tullut takaisin, ja sanonut, että ihmiset on siellä niin erilaisia, ettei viihdy.