Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluasiaa.

13.11.2009 |

Olen ajatellut tänä vuonna panostaa joulutunnelmaan. Hankin uusia koristeita ja laitan valoja sinne tänne yms. Ajattelin jättää kaikki leipomiset ja ruunlaitot ja ostaa kaiken syötävän valmiina. Luuletteko mammat, että lapsille jää traumoja, jos jäävät vaille piparinpaistoa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen voi tehdä valmistaikinasta. Meillä piparit leivotaan viimeistään itsenäisyyspäivänä ja silloin ei valojen ja kynttilöiden lisäksi ole pahemmin koristeita esillä.

Vierailija
2/7 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan piparitaikina äärettömän hyvää...

Ja sitäpaitsi joulussa on parasta juuri sen piparitaikinan kiehauttaminen... ihana tuoksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin toisenlaista tunnelmaa. Tietenkin piparintuoksu on mitä parasta joulutunnelmaa. Meillä on yleensä ollut aika vähän joulukrääsää, koristeita ja sellaista. Joulukuustakaan ei ole ollut. Viime jouluna ei ollut juuri mitään, kun pyhät meni muuttohommissa. Siksi ajattelin tänä vuonna panostaa tuohon kodin koristeluun ja hankkia jopa sen kuusen kaikkine koristeineen. Ruokapuolestakaan en tingi, mutta ostan valmiina kaikkea.

Vierailija
4/7 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä piparien leivonta on melkeinpä se ainoa juttu, mitä lapset haluavat joulun alla tehdä itse. Minä teen taikinan ja tyttö kaulitsee ja muotittaa melkein koko taikinan itse. Poika vähän on leipovinaan, mutta ehdottomasti haluaa osallistua.

Mitäs jos ostat yhden pakastetaikinapakkauksen ja leivotte sen lasten kanssa? Osta loput piparit sekä muut jutut sitten valmiina.

Jännä muuten, minusta se joulun tunnelma tulee nimenomaan siitä leipomisesta ja ruokien laitosta. Koristeet on aina olleet vähän niin ja näin.. Niin erilaisia me ollaan! Tee toki sinä sellainen joulu, millaisen haluat.

Vierailija
5/7 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan sitä taikinaa vaikka valmiina, jos se on liian suuri homma.

Vierailija
6/7 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paineita ja se ruoka ei ole niin tärkeää.

Meillä taas paljon ulkona valoja ja lyhtyjä.

Koristeet on meille tärkeitä.

Kummallekkin pojalle joku piparitalo ja torttuja tehdään.

Ei ole tressiä ja se vasta tunnelmaa parantaa.

Meillä ei pojat kinkkua ja laatikoita edes syö.

Vierailija
7/7 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mihin on tottuneet. Itse kun odotin kuopusta ja oksensin tyyliin 6 kertaa vuorokausta, niin esikoinen ei antanut yhtään armoa vaan kaikki oli tehtävä piparitaikinaa myöten alusta... ei kuulema ole muuten hyvää. Ja sitäpaitsi joulussa on parasta juuri sen piparitaikinan kiehauttaminen... ihana tuoksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän