Mua naurattaa toi Danonino-ketju ja noi siunailijat
Siis onko kaikki täydelliset mammat vain eksyneet tälle palstalle vai miten on mahdollista, että ketjullinen porukkaa ihmettelee että miten joku antaa lapselleen jukurttia missä on sokeria.
Anna mun kaikki kestää. Taidan olla melkoisen paska äiti, koska minä tosiaan annan lapsilleni jukurttia. Yleensä ostan kyllä niitä gefilusta sisältäviä, mutta joskus jotain tavallisiakin lastenjukurtteja. Teen myös itse viiliä ja lisään siihen itse sokeria ja annan myös lasten lisätä. Siis ihan kauheeta.
Minä en oikeesti käsitä tätä, että nykyään on syömisistä tehty niin iso numero. Joku ostaa lihapiirakoita kaupasta niin heti joku siunailee, että mitä hän näkikään kaupan kassajonossa - äiti jolla kolme lasta osti ison pussillisen lihapiirakoita, ei meillä vaan syödä sellaisia IKINÄ.
No mutta kuten sanottua niin täällä palstalla on ainakin yksi äiti, jonka lapset saa syödä myös jukurttia ja lihapiirakkaa.
Kommentit (33)
joukkoon Pirkka-pakastemustikoita? Eikös ne mustikat voisi metsästäkin hakea?
toinen:) kohta 13- vuotta näin menty, välillä tosiaan lihiksiä syöty, pitsaa, jugurttia.... ja kaikkea sitä "paskaa"!!!
t: Toinen huono ihminen
toinen:) kohta 13- vuotta näin menty, välillä tosiaan lihiksiä syöty, pitsaa, jugurttia.... ja kaikkea sitä "paskaa"!!! t: Toinen huono ihminen
Joskus "tavallisia" valio-ingman jogurtteja. En ymmärrä minäkään tätä kaksinaismoralismia mitä täällä vouhkataan. Eli, voi olettaa nämä sokeri-siunailijat ei anna lapsilleen jäätelöä, karkkia, keksiä, pullaa, kakkua, kiisseleitä ym ym...
niitä pullukoita. Ja sitäpaitsi tiedättekö ollenkaan mitä lihavuus tuo tullessaan sekä yksilölle että yhteiskunnalle?
lapsilleni välillä lihiksiä, jogurttia ja hui karkkiakin, koska pääsääntöisesti kyllä yritän syöttää puhdasta ja terveellistä ruokaa. En myöskään leiki terveydellä anarkistia ja esittele miten kova ämmä mä oon, kun kehtaan olla huono äiti ostoskärryt täynnä sokeria, lisäaineita ja rasvaa.
lapsilleni välillä lihiksiä, jogurttia ja hui karkkiakin, koska pääsääntöisesti kyllä yritän syöttää puhdasta ja terveellistä ruokaa. En myöskään leiki terveydellä anarkistia ja esittele miten kova ämmä mä oon, kun kehtaan olla huono äiti ostoskärryt täynnä sokeria, lisäaineita ja rasvaa.
Eli, voi olettaa nämä sokeri-siunailijat ei anna lapsilleen jäätelöä, karkkia, keksiä, pullaa, kakkua, kiisseleitä ym ym...
Ensinnäkään meidän viisihenkinen perhe ei ole mitään lihavia. Jokaisella meistä on itseasiassa varaa, jopa suotavaa, nostaa painoaan. Lapsilla on kaikilla painoa vähän suhteessa pituuteen, ovat pitkiä ja laihoja ja samoin minä ja mies ollaan hoikkia. Miehen etenkin pitäisikin itseasiassa nostaa painoaan.
Enkä minä leiki terveydellä ja esittele miten kova ämmä olen vaan me vain eletään ihan normaalisti ilman sen suurempaa jeesustelua syödään sekä kaalia että karkkia.
niitä pullukoita. Ja sitäpaitsi tiedättekö ollenkaan mitä lihavuus tuo tullessaan sekä yksilölle että yhteiskunnalle?
Lapsi 1v2kk, 79cm ja 9,8kg, eli tosi pullukka ;-) ja syo tata syntista ainetta.
eikä ylipainoa kellään ja syödään jopa herkkuja joskus.Liekö sitten nuo ruoan kanssa vouhkaavat äidit syömishäiriöisiä, jos jugurtti tai karkki koetaan niin suurena mörkönä.
Eli, voi olettaa nämä sokeri-siunailijat ei anna lapsilleen jäätelöä, karkkia, keksiä, pullaa, kakkua, kiisseleitä ym ym...
"Onko siinä jotain väärää? Eivät osaa niitä kaivatakaan."
Ihan pienille ei tietenkään tarvitse mitään herkkuja antaa. Mutta kyllä mun mielestäni lapselle on hyväksi saada syödä vähän kaikkea, jos pääpaino on terveellisessä kunnon ruoassa. IHan samalla tavalla kieroutuneesti ruokaan suhtautuvia kasvaa niistä, joille opetetaan, että jotkut syötävät on "pahoja" ja vältettäviä, ja joiden perheissä suhtaudutaan ruokaan jollain tavoin fanaattisesti. Ne muksut on sitten niitä, jotka juhlissa kauhoo kaiken mahdollisen kitaansa.
Mitat lapset 120 cm, 22 kg ja 100 cm 17 kg. Äiti 177 cm 67 kg ja isä 180 cm 82 kg (lihaksikas).
pointti ei ole yksittäiset ruoat vain se ruokavalio. Sen jälkeen, kun peruspalikat on saatu monipuolisesta ruokavaliosta,. saa herkutella, kunhan se ei ole jatkuvaa.
Sokerissa ei ole mitään ravintoaineita. Siitä ei ole mitään hyötyä, mutta haittaa voi olla senkin edestä. Lukekaa karppaus.infoa.
Ollaan perhe, joka syö ihan tavallisten jugurttien lisäksi sekä gefilus- että lastenjugurtteja, mikä milloinkin sattuu ostokärryyn sujahtamaan. Itselleni maistuu myös jugurtit (BMI 20.6) samoin kuin pitkille ja hoikille lapsilleni :)
ja saanut ensimmäiset karkkinsa 5 vuotiaana.
Näkisittepä minkä kokoinen ihminen.
että sitä se teettää, kun ei opeteta että kohtuus kaikessa.