Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut voi olla täysimetyksestä näin tarkkoja?

Vierailija
12.11.2009 |

Minä pidän itseäni täysimettäneenä, tyttö saanut vain tissiä ekat 6kk, tosin yhden vuorokauden aikana sai lypsettyä maitoa pullosta, koska minä olin sairaalassa. Tuli tuosta täysimetyksestä juttua parin ystävän kanssa, kertoivat itse täysimettäneensä 3-5kk ja minä kerroin täysimettäneeni 6kk ja mainitsin myös, että yhden vuorokauden ajan tyttö sai tissimaidon pullosta pakon edessä. Heiltä sainkin sitten kuulla, etten ole täysimettänyt. Onko se oikeasti niin, ettei voi sanoa täysimettäneensä, jos vauva saanut pullosta tissimaitoa pakkotilanteessa? Minulle on oikeastaan ihan sama mitä muut ajattelevat, omasta mielestäni olen täysimettänyt. Ihmettelen vaan, miksi tuossa jotkut on noin tarkkoja...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olet kuitenkin lypsänyt itseltäsi sen maidon, niin omaa tuotostahan sekin on. Ei ole siis saanut lainkaan korviketta.

Minusta täysimetystä on myös se jos puolen vuoden aikana antaa vaikka muutamankin korvikepurkin. Jos muutoin imettää.

Kuulosti vain siltä, että sinun ystäväsi halusivat päteä jollain ja se oli sitten tuo imetysjuttu. Imetys on joillekin niin maailman tärkein asia, että sen suhteen ollaan niin varpaisillaan. Omaa näkemystä puolustetaan henkeen ja vereen.

Pyh sanon minä. Olen imettänyt omat lapseni,mutta minua ei ole koskaan kiinnostanut antaako joku kaverini lapselleen korviketta vai tissimaitoa.

Vierailija
2/24 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maitoa tuli runsaasti ja sitä pakastettiin. Tarvittaessa vauva sai sitä pullosta. En kuulemma ole täysimettänyt...no ei kai sitten nekään, jotka antavat vauvoille d-vitamiinia, relaa, cuplatonia, mallasuutetta =D rintamaidon ohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai lisämaitoa jo sairaalassa, kun paino laski 10%, ja mun maidonnousu oli todella hidasta. sitten kun maito oli noussut, ei vauva saanut 5kk:een muuta kuin rintamaitoa suoraan tissistä.

mielestäni olen silti täysimettänyt 5kk, sanokoot muut mitä sanovat.

Vierailija
4/24 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ärsyttänyt kun leuhkit (??) täysimetyksestäsi, joka onnistunut paremmin kuin heillä. Niin pakko heittää jotakin ilkeetä takaisin. Vaikka kyllähän sä olet täysimettänyt, hallelujaa, miten se voi olla niin tärkeää sinulle? Et sitten kerran kertaa raaskinut miehesi antaa syöttää vauvaa?

Vierailija
5/24 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten myös mielestäni minäkin olen, kaikkia kolmea 6kk, jokaiselle on sen 6kk aikana hörppyytetty mukista omaa rintamaitoani, mutta minä en saa väkisinkään mietittyä miten ihmeessä se tarkoittaisi, ettei vauvat ole olleet täysimetyksellä, milläs he on sitten ollut? :D

Ihan ihme vauhkoamista, ja pätemistä, jos täysimetykseksi lasketaan vain, jos vauvan suuhun ei ole laitettu mitään muuta kuin tissi ensimmäiseen 6kk aikana :D

Ja omasta puolestani voin sanoa, että mies on kyllä ehtinyt ruokkimaan lapsiamme ihan riittämiin, vaikka he eivät eka vuoden aikana ole mitään muuta maitoa, kuin rintamaitoa saaneet. Minusta imetys vaan oli helpoin, ja kätevin tapa, eikä miestä hirveästi haitannut, että minä hoidin yösyötöt, lykkäsin vauvan röyhtäytettäväksi ja kuiviin vaihdettavaksi miehelle, ja jatoin unia, imetyskin onnistuu puoli-unessa, ei kovin rankkaa..

Vierailija
6/24 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysimetys on vain ja ainoastaan sitä, että lapsi saa vain ja ainoastaan tissistä maitoa. Jos kerrankin saa edes lusikallisen suuhunsa muualta, ei ole enää täysimetetty. Hiusten halkomista minusta, luulisi että olennaisinta on se MITÄ saa suuhunsa, ei MITEN.

Minä pidän itseäni täysimettäneenä, tyttö saanut vain tissiä ekat 6kk, tosin yhden vuorokauden aikana sai lypsettyä maitoa pullosta, koska minä olin sairaalassa. Tuli tuosta täysimetyksestä juttua parin ystävän kanssa, kertoivat itse täysimettäneensä 3-5kk ja minä kerroin täysimettäneeni 6kk ja mainitsin myös, että yhden vuorokauden ajan tyttö sai tissimaidon pullosta pakon edessä. Heiltä sainkin sitten kuulla, etten ole täysimettänyt. Onko se oikeasti niin, ettei voi sanoa täysimettäneensä, jos vauva saanut pullosta tissimaitoa pakkotilanteessa? Minulle on oikeastaan ihan sama mitä muut ajattelevat, omasta mielestäni olen täysimettänyt. Ihmettelen vaan, miksi tuossa jotkut on noin tarkkoja...

Vierailija
7/24 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli omaa maitoasi. Eri asia olisi, jos siellä olisi ollut korviketta.

Tää ei oo kilpailu...

Vierailija
8/24 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuorin lapseni on nyt 6-vuotias ja vaikka täysimetin häntä 6 kk niin arvaa huviksesi kuinka monta kertaa mies on siitä huolimatta saanut häntä syöttää?

Mun miehelle oli tärkeää, että hänen lapsiaan imetettiin joten hän ei todellakaan käyttäytynyt kuin pikkukakara, jonka pitää saada kans syöttää.

Et sitten kerran kertaa raaskinut miehesi antaa syöttää vauvaa?

Vierailija
9/24 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän täysimetyksenä sitä, jos vauva saa ainoastaan äidinmaitoa, tuli se sitten tissistä tai pullosta. Toki ymmärrän, ettei se pullon antaminen ole imetystä, mutta mielestäni se on sivuseikka.

Vierailija
10/24 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ap on leuhkinut, jos ovat asiasta keskustelleet niin lienee normaalia, että ap kertonut kauanko on täysimettänyt.

Minä olen törmännyt samaan ystävieni keskuudessa, heistä vauva ei ole täysimetetty, jos saa kerrankin maitoa muualta kun tissistä. Meillä minä olisin mielelläni antanut miehen hoitaa syötöt välillä vaikka pullosta lypsetyllä maidolla (kokisin silti täysimettäneeni), mutta meidän lapset eivät ole kelpuuttaneet pulloa, nokkamukia tmv, jotta mies olisi syötöt voinut hoitaa. Hän sitten kyllä röyhtäytti vauvan ja vaihtoi vaipan tarvittaessa yöllä ja päivisin toki teki muutakin lasten kanssa.

on ärsyttänyt kun leuhkit (??) täysimetyksestäsi, joka onnistunut paremmin kuin heillä. Niin pakko heittää jotakin ilkeetä takaisin. Vaikka kyllähän sä olet täysimettänyt, hallelujaa, miten se voi olla niin tärkeää sinulle? Et sitten kerran kertaa raaskinut miehesi antaa syöttää vauvaa?

Vierailija
11/24 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran pullosta korviketta. Kumpikaan ei ollut pakon edessä, en vaan jaksanut tuntea painetta täysimetyksestä, joten "mokasin" sen tahallani. Lapseni ovat siis pullovauvoja ;)

Vierailija
12/24 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajatelkaapa niitä hunsvottiäitejä, jotka antavat lapsilleen d-vitamiinitippoja lääkepullosta 2 viikon iästä alkaen! Tai vaikka cuplatonia/disflatylia lusikalla tms. Voi niitä lapsiparkoja, kun niitä ei täysimetetä!

Vierailija
13/24 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissimaitoa pullosta/hörppyyttämällä/nokkamukista. Tai vielä d-vitamiineilla!? Hävytöntä!

Vauvaparat!

Hohhoijjaa..Mä en vaan jaksa ymmärtää moista niuhotusta ja pätemistä, pitää olla paljon ylimääräistä aikaa, että ehtii moisia edes ajatella :D

Vierailija
14/24 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolivuotiaaksi. Muutaman kerran saivat korviketta tilanteesta johtuean, mutta olen siis täysimettänyt.

Vierailija
15/24 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolivuotiaaksi. Muutaman kerran saivat korviketta tilanteesta johtuean, mutta olen siis täysimettänyt.

No tuo nyt ei ihan oikeasti ole täysimetystä jos ovat KORVIKETTA saaneet.

Vierailija
16/24 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan lapseni ovat olleet TÄYSimetyksellä. Mitä merkitystä sillä on mihinkään? Jekovitit on aloitettu ajallaan.

Kaikki viisi lastani ovat saaneet vain rintamaitoa rinnasta vuosikkaaksi, muutoin sitten on hörpytetty nokkamukista vettä ja mehua, kun ikää on tullut ja lusikkaan on tartuttu joskus kolmen kuukauden rajapyykin jälkeen, en ole päivämääriä kirjannut, on saanut maistaa isiltä herkkuja esim. omenaa vaikkei vielä varsinaisesti ole aloitettu kiinteitä. Terveiden lasten kanssa ei ole niin pilkunpäälle.

Kaipa ne pilkunviilaajat ovat syyllistäneet omat äitinsäkin, kun nuo ohjeistuksetkin ovat muuttuneet moneen kertaa viimesen 40:n vuoden aikana. Minäkin olen saanut neuvolan ohjeen mukaan tuoremehuja jo kolmeviikkoisesta, hedelmiä kaksikuisesta ja muita kasviksia kolmekuisesta eteenpäin, eli olen ollut TÄYSimetyksessä kokonaiset kolme viikkoa: en ole allerginen millekään ruoka-aineelle, eläimille jne ja olen ihan yhteiskuntakelpoinen, fyysisesti ja psyykkisesti terve sosiaalinen naisihminen.

Muistaakseni asiaa ei kysytty edes työpaikkahaastattelussa, eikä se ollut este avioliitollekaan.

Vierailija
17/24 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on voiko sanoa täysimettäneensä ja minkä määritelmän mukaan. Sillä on merkitystä, että lapsi saa ruokaa ja kasvaa.

Vierailija
18/24 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni määritelmän ryytimaan blogista (imetystukiryhmän aktiivinen jäsen). Joku kertoi hänelle antaneensa 2 lusikallista vettä vauvalle. Ryytimaa totesi, että sorry, et ole siis enää täysimettäjä.

Tämä on siis imetystukiryhmän virallinen määritelmä.

Vierailija
19/24 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on siis tosi tarkkoja onko täysimettänyt vai ei, vaikka eihän sillä nyt sinänsä ole merkitystä. Minusta on täysimettänyt, vaikka vauva olisi saanut muutamia kertoja lypsettyä maitoa tai korviketta pullosta. Osittain imetyshän on kyseessä vasta sillon kun vauva saa koko ajan korviketta tissimaidon lisäksi.

Meillä vauvat saaneet tissimaitoa välillä isin antamana mukista hörppyyttämällä kun pullo ei ole kelvannut. Olen myös saanut parilta tutulta kuulla, etten ole täysimettänyt ja ovat syyllistäneet, etten voi tätä termiä käyttää. Minulle on ihan sama mitä muut ajattelee, mutta itseäni ainakin ärsyttää, että pitää syyllistää ja päteä tällaisella asialla. Eikö heillä oikeasti ole omaa elämää. Veikkaan, että ap:takin enemmän ärsyttää tuo arvostelu, tietää en voi

Vierailija
20/24 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi sai kerran maistaa banaania, ennen ku tuli 6kk täyteen ja koen että olen täysimettäny. Banaanit tuli suusta ulos.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan