Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joille ei koskaan nouse kuumetta?

Vierailija
12.11.2009 |

Kiva olla tällainen tapaus. Tuntuu että tauditkin menis nopeammin ohi jos vain nousisi kuume. :/

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi kuumeita tulla lasten synnyttyä. Aluksi tuli aina jopa tosi korkea kuume, kun esikoinen oli pieni.

Vierailija
2/32 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun sen yli nousee niin olen todella kipeä. Mies ei koskaan usko, että olisin kipeä kun ei ole todistettavasti kuumetta.

Nyt kun sairastin tämän sikaflunssan, niin kuume nousi 39 asteeseen ja se oli aika helvetillinen kokemus. Ei ole koskaan ollut niin kylmä ja koskaan särkenyt jokaista lihasta ja nivelat niin kovasti. Kylmyys oli järkyttävää, ihan kuin olisi ollut ohuessa t-paidassa 30 asteen pakkasessa ja lämpimään pääsystä ei tietoakaan. Olin monen petion alla ja vapisin siitä kylmyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuume ei vaan nouse. Nytkin ollut puolikuntoinen (lihaskipuja, tukkoinen, päätä särkee, kurkku kipeä) jo pari viikkoa mutta ei kuumeesta tietoakaan. Töissä on toistaiseksi jaksanut kuitenkin.

Vierailija
4/32 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume ei nouse. meilläkin koko perhe ollut kuumeessa, minä vain en. Mustakin tuntuu, että kipeyttä ei oteta vakavasti, koska ei kuumetta ole.

Vierailija
5/32 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kova kuume on 37.1!!! mä olen sillon ihan taju kankaalla.....

flunsissa se tosiaan ärsyttää ku ei tunnu ikinä paranevan.

Vierailija
6/32 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ruumiinlämpö 36 asteen molemmin puolin. Jos lämpö nousee lähelle 37, tunnen itseni jo todella sairaaksi. Sairastan tosi harvoin flunssia, mutta jos sairastan (1-2 kertaa vuodessa keskimäärin), niin tunnen itseni todella sairaaksi ja lämpö alle 37. Siksi on vaikea olla töistä pois hyvällä omatunnolla.

Asia alkoi nimittäin askarruttaa, kun valkosolutasoni ovat alakanttiin hieman ja erityisesti neutrofiiliset valkosolut (olleet jo 5 vuotta). Nyt tuli pakit luuydinnäytteeseen, joka hirvittää, mutta hyvä, että asia selvitetään ja toivon mukaan homma on ok. Hemoglobiini on aina ollutkin alakantissa ja trombosyytitkin ihan alarajoilla. Valkosolut luulisi olevan merkittävässä osassa kuumeen muodostuksessa.

Vierailija
7/32 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olenkin flunssassa tai vastaavassa, niin ikinä ei ole kuumetta ollut.

Normaalilämpö pyörii vähän 36:n molemmin puolin.

2x on ollut kuumetta elämäni aikana, enkä kummallakaan kerralla ollut muutoin kipeä.

Ensimmäisellä kerralla, yli 10 vuotta sitten, oli todella kova kuume melkein 2viikkoa. En ymmärrä miksei minua viety lääkäriin, kun kuume pyöri 40:ssä.

Toisella kerralla, joskus vuosi sitten, kuumetta oli 2päivää. Kuume sahasi 35,5-38, tärisin kylmästä ja hikoilin vuoronperää, niveliä särki ja iho oli kipeä. Se oli outoa.

Vierailija
8/32 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut kolme influenssaa (myös sikainf.), vesirokon, keuhkokuumeen ja tulehtuneen ja sitten puhjenneen umpisuolen, kaikki täysin kuumeettomina. : O Keuhkokuumeessa olin todella sairas pari viikkoa, mutta kuume ei noussut lainkaan.

Vierailija
9/32 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisella yleensä terveellä ihmisellä on käsitys, että hänelle 'ei koskaan' nouse kuume. Harvoin aikuinen saa niin vahvan bakteeri- tai viruskontaktin, että se johtaa niin vahvaan elimistön puolustusreaktioon.

Voisin itsekin kokemukseni perusteella luulla näin, mutta tiedän, että vaikkapa kunnon peritoniitti nostaisi minullakin ihan varmati kovan kuumeen.

Vierailija
10/32 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran angiinassa ja kaksi kertaa rintatulehduksen takia. Jokaisella kerralla kuume nousi n. 40 asteeseen. Viime talvena olin neljä viikkoa putkeen todella huonokuntoinen, mulla oli ihan varmasti poskiontelotulehdus, korvatulehdus ja keuhkoputkitulehdus (on ollut kaikkia noita ennenkin samoilla oireilla), mutta kuume ei noussut. En mennyt edes lääkäriin, koska en kuitenkaan olisi kuumeettomana sairaslomaa saanut.

Vierailija
11/32 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin aina lämpö laskee kun olen sairas. Ja kukaan ei ota vakavasti kun kuumetta ei ole.

Vierailija
12/32 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaan se on seuraus pöpöjen taistelusta :) Eli kuumetta ei sinänsä tarvitse haikalla, eikä kuumeen alentamisestakaan ole haittaa.

Vierailija
13/32 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kyllä kuumetta tulee, mutta TODELLA harvoin, ja silloinkin vaan jtoain 37,5. Yritä siinä sitten selittää että on oikeasti kipeä eikä "vaan vähän lämpöä" :P Normaali ruumiinlämpö kun mulla on reilusti alle 37.

Vierailija
14/32 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei nouse kuume koskaan. Kerran mulla oli samaan aikaan keuhkokuume, korvatulehdus ja poskiontelotulehdus ja olin tooooosi kipeä. Mutta lämpöä oli vain 36.8 korkeimmillaan. Ja mun normaali lämpö on 35.6 - 36.2. Juu, ja kilpirauhasarvot on testattu moneen kertaan...

Eli meitä on tässäkin asiassa erilaisia...

Vierailija
15/32 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskee johonkin 36.1 kun olen sairas. Ja kilpirauhasen vajaatoiminta minullakin, liekö sitten syynä.

Vierailija
16/32 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noussut vain muutamia kertoja kuume. Muksuna kerran, aikuisena muutaman kerran. Silloin ei muuta vaivaa ole ollut.

Kerran tosiaan alkoi tuntuu, et nukahdan kohta paikalleni kun alkoi väsyttään niin hirveesti, mittasin kuumeen ja sitä oli 40,9

Nukuin 30h putkeen ja kaikki oli ennallaan.

Vaikuttaako kilpparin vajaatoiminta siihen ettei nouse kuume? Mulla on vajaatoiminta.

Välillä lääkärit ei ota tosissaan kun ei ole kuumetta. Kerran kun mulla oli ollut ripuli 2 viikkoa, en meniannut saada hoitoa kun ei ollut kuumetta, mittasivat sitten crp:n joka oli 150. Sain lääkkeet ja kotiin kun ei ole kuumetta, ei ole paha juttu. Seuraavana päivänä menin takas kun olo vaan huononi, sitä kuumetta vaan jaksettiin jankata. No viimein mittasivat sitten crp:n ja se oli melki 400, sitten olinkin 2 viikkoa sairaalassa. Ja nyt sairaalan papereissa lukee isoilla kirjaimilla, potilaalle ei nouse kuume.

Vierailija
17/32 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En edes muista milloin viimeksi olisi kuumetta ollut. Jos pääsee 37,5 asti, niin silloin alkaa olla jo päätähuimaavat lukemat. :D Mutta eipä se nouse edes siihen, se tasan 37 saattaa tulla.

Vierailija
18/32 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/32 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole vuosikausiin ollut kuumetta. Olen kyllä silti aina saanut flunssaan saikkua vikisemättä.

Vierailija
20/32 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa, koska siinä yleensä normaali ruumiinlämpö on niin alhainen että jo "normaali" ruumiinlämpötila 37 astetta voi olla kova kuume. Itse asiassa itsellä se lämpötila entisestään vain laskee silloin kun tuntuu oikein kipeältä ja kuumeiselta olo. Sinun täytyisi saada epikriisiisi normaalilämpötilasi niin että se on mitattu kun et ole kuumeessa, niin lääkärit ehkä paremmin tajuaisivat. Valitettavasti vain aivan suurin osa lääkäreistä ei ymmärrä tästä sairaudesta mitään, joten eivät usko edes tuota vaikka itse olisivat mitanneet (tästä on ennenkin kinasteltu täällä, keskustelussa mukana myös lääkäreitä). Itse uskon kanssa että pöpöt kuolevat nopeammin ja paremmin jos kuume tappaisi ne. Voimia!