Muita, joille ei koskaan nouse kuumetta?
Kiva olla tällainen tapaus. Tuntuu että tauditkin menis nopeammin ohi jos vain nousisi kuume. :/
Kommentit (32)
Minulla on myös riesana kilpirauhasen vajaatoiminta. Kehon lämpötila on tosiaan alhainen, vaikka sairauteen on lääkitys. Myös omat kuumeiset flunssat ovat kadonneet, flunssaa kyllä muiden oireiden kanssa on edelleen normaalisti.
Mulle ei ole koskaan tullut kuumetta. Ei ole mitään kilpparin vajaatoimintaa tai muuta sairautta, vaan vain äidiltä peritty ominaisuus. Tähän tuntuu liittyvän poikkeuksellisen vahva vastustuskyky kuten äidillänikin: flunssa viimeksi noin 30 vuotta sitten...
Olen vielä pahempi tapaus, minä en sairastu juuri koskaan. Muistan sattumalta viimeisen flunssani, koska jouduin työmatkalle nuhaisena lentokoneella ja jännitin hieman miten selviän siitä. Tuo tapahtui vuonna 1999.
*ituttaa kun muut pitävät töistä sairaslomapäiviä joka kuukausi, mutta minulle niitä ei tule ollenkaan.
Lääketieteeseen ei kannata luottaa näissä asioissa, siellä on tieto aina heikkoa. Kuumejaksot sun muut vaivat eivät yleisesti ottaen johdu ulkoisesta tartunnasta, vaan se sairaus tulee sisältäpäin. Ulkoisia laukaisevia tekijöitä voi olla, mutta ne eivät yleensä ole oireiden pääasiallinen aiheuttaja. Mikrobeja löytyy elimistössä niin paljon, että vaikka söisi 10 vuoden pituisen antibioottikuurin, kaikki pöpöt eivät kuole, ja osa osaa vieläpä suojautua antibiootteja vastaan, ellei sitten vedä niitä nenään useamman antibiootin voimin.
Immuunipuolustus vain sattuu niitä pesäkkeitä löytämään, ja silloin niitä selittämättömiä kuumejaksoja voi tulla kuin tyhjästä. Mikrobien muodostamia biofilmejä löytyy esim. korvatulehduksissa ja puhutaan sydän- verisuonitaudeista, kun biofilmejä on muodostunut verisuonien seinämiin. Ne mikrobit ovat voineet olla elimistössä vaikka kymmeniä vuosia. Parhaat mikrobit osaavat parasitoida myös makrofageja ja muita immuunipuolustuksen soluja, esimerkiksi tuberkuloosibakteeri ja keuhkoklamydia. Joka tapauksessa korkein mikrobikuorma löytyy suolistossa, josta niitä tihkuu verenkiertoon, tai hampaiden taskuista.
Olin lapsena tosi terve, mutta aloin täysi-ikäisenä sairastella jatkuvasti. Lämpö alkoi painua 34-35 asteeseen ja olo oli kuin pahimmassa kuumehorkassa. Lääkärit eivät tuota uskoneet. Kilpirauhasarvot olivat viitteissä, mutta eräs lääkäri suostui antamaan koelääkityksen vajaatoimintaan. Kaikkea muutakin tuohon nimittäin liittyi. Parin annosnoston jälkeen sain ensimmäistä kertaa yli 10 vuoteen korkean kuumeen (39,8). Sen jälkeen en ole toistaiseksi sairastellut yhtään, vaikka olin jatkuvasti sairaana.
mulla on nyt tulirokko ja kuumettakin 41,7 astetta näyttäisi olevan viimeisimmän havainnon mukaan. tuntuu ihan normaalille silti
Kuumeesta ja kuumeettomuudesta mielenkiintoista:
Vierailija kirjoitti:
laskee johonkin 36.1 kun olen sairas. Ja kilpirauhasen vajaatoiminta minullakin, liekö sitten syynä.
Juu, luultavasti. Itselläkin kilpparin vajaatoiminta ja kuume ei ole vuosiin noussut, sekä jatkuvalla alilämmöllä olen. Nyt olen ruvennut ottamaan nestemäistä jodia ja lämmöt on välillä noussut jopa 36,1 yli! Jee! Ihana olo, kun ei ole koko ajan horkassa. Suosittelen muillekin!
Se on yksilöllistä.Sama tila nostaa joillekin kuumeen,joillekin ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen vielä pahempi tapaus, minä en sairastu juuri koskaan. Muistan sattumalta viimeisen flunssani, koska jouduin työmatkalle nuhaisena lentokoneella ja jännitin hieman miten selviän siitä. Tuo tapahtui vuonna 1999.
*ituttaa kun muut pitävät töistä sairaslomapäiviä joka kuukausi, mutta minulle niitä ei tule ollenkaan.
Ei ne sairauslomapäivät mitään herkkua ole ainakaan omalla kohdallani, kun en kuitenkaan voi vapaasta nauttia. Joko olen migreenissä, vatsataudissa tai flunssassa. Migreeniä en toivoisi pahimmalle vihamiehellekään ja kuka nyt oikeasti haluaisi viettää puolet päivästä ripuloiden vessassa? Mieluummin olisin siellä töissä. Flunssassakaan en voi tehdä mitään järkevää, nukun aivan helvetin huonosti kun yskittää ja nenä vuotaa, hengitys ei kulje ja herään puolen tunnin välein siihen kun olen kuolannut tyynyn märäksi. Jos kuume nousee niin sitten maataan vain horkassa sängyn pohjalla vapisten ja kuolemaa odottaen. Jos jaksan olla ''pystyssä'' eli sohvalla telkkarin ääressä, niistän nenää viiden minuutin välein kunnes iho on aivan rikki ja yskin limaklimppejä jatkuvasti. Kuulostaako kivalta lomalta?
Kyllä, todellakin minä olisin tuhat kertaa mieluummin töissä kuin sairaana kotona. Sitten kun palaa töihin, siellä on supateltu miten taas olen ollut saikulla ja olenkohan ollut oikeasti kipeä, enhän vaikuttanut yhtään kipeältä kun viimeksi näimme. Mukavaa.
Up