Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi saa aikuisvuosinaan vanhemmilta kaikkiaan 26 000 euroa

Vierailija
12.11.2009 |

Briteissä on tutkittu, että keskiverto aikuinen vanhempi antaa lapselleen (sen jälkeen kun lapsi on täyttänyt 18 vuotta) vuosien ja vuosikymmenten saatossa rahaa noin 26 000 euroa.

Vielä 70-vuotiaista briteistä noin puolet tukee säännöllisesti aikuisia lapsiaan, jotka siis ovat työelämässä ja jopa 50-vuotiaita.

Summassa ei ole mukana perintö, jonka vanhemmat jättävät kuoltuaan, vaan ainoastaan heidän elinaikanansa antama taloudellinen tuki.

Vanhemmilta saavat eniten tukea ne, joilla itselläänkin on hyvät tulot. Eniten vanhemmat tukevat esim asunnon ja auton hankinnassa. Luvussa on mukana myös esim ulkomaanmatkat, joita monet maksavat aikuisille lapsilleen, kun nämä lähtevät mukaan lomalle.

Mun mielestä summa voi hyvinkin pitää paikkansa myös Suomessa. Kyllä mua on ainakin tuettu taloudellisesti tosi hyvin vanhempien taholta. Olen 38v ja naimisissa, kaksi lasta, työelämässä. Mutta silti. Kyllä vielä vanhemmilta tihkuu rahaa ja kaikkea tavaraa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tunnen vain sellaisia, jotka eivät tarvitse rahaa vanhemmiltaan.

Minä juttelen kavereideni kanssa myös raha-asioista. Sen olen huomannut, että jos vanhemmilla on rahaa ja vanhempiin on hyvät välit, rahaa tulee. Se, miten itse pärjää, ei vaikuta siihen saako sitä rahaa vai ei.

Eli ei tosiaan riipu siitä, etteikö pärjäisi. Jos ei ole hyvätuloinen, ehkä on perinyt tämän pienituloisuuden vanhemmiltaan, jotka tuskin pystyvät auttamaan taloudellisesti.

Mulla kavereissa on akateemisia, hyvin toimeentulevia, jotka alvariinsa reissaavat ulkomailla vanhempiensa rahoilla. Ja ikää näillä kavereilla on 35v-40v. Ja tasan tarkkaan olis itselläkin varaa maksaa.

Jos esim isä tai äiti täyttää pyöreitä tai 65v, niin helposti juhlivat jossain etelässä ja ottavat aikuiset lapset perheineen mukaan. Mulla just yks kaveri tuli isänsä maksamalta etelänmatkalta, jonne eläkeläisisä halusi lapsestaan seuraa. Otti (hyvinpalkatusta) työstään vapaata ja lähti viikoksi veke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi