Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautisalushousujen hygienisyys (pesusta)

Vierailija
16.05.2025 |

Noissa on miltei kaikissa pesuohje 40 astetta. Ja kalliita ovat kuin mitkä, joten ei viitsisi ostaa, jos menevät pilalle 60 asteen pesussa. Miten 40 asteen pesu voi riittää? Eikö menkkaveressä kuitenkin ole aika paljon bakteereja...

Jossain oli selitetty, että nuo on käsitelty niin, että hylkivät bakteereja ja siksi 40 asteen pesu riittää. Mutta ei kai tuollainen käsittely hyödytä mitään enää ensimmäisen pesun jälkeen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tollaset, alkoi haisemaan parin käytön jälkeen hirveesti raudalle vaikka pesin ohjeen mukaan. Roskiin menivät.

Vierailija
2/12 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tollaset, alkoi haisemaan parin käytön jälkeen hirveesti raudalle vaikka pesin ohjeen mukaan. Roskiin menivät.

Pesit siis 40 asteessa? Eli se ei tosiaankaan riitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllymuksuilla taitaa olla 40-60. Eli osta sieltä? toki varmaan monet muutkin tuon 60 kestävät, ottavat vaan varman päälle

Vierailija
4/12 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne imee verta. Kun ne pesee, niin ne imee sen ekan pesuveden, eikä sen jälkeen enää mitään. Eihän niitä voi saada puhtaiksi. 

Vierailija
5/12 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myllymuksuilla taitaa olla 40-60. Eli osta sieltä? toki varmaan monet muutkin tuon 60 kestävät, ottavat vaan varman päälle

Sieltä ostinkin yhdet ja ovat kestäneet (toistaiseksi) 60 asteen pesun. Ovat vain erittäin kalliita, siksi katselin muita vaihtoehtoja (ja kaikissa pesuohje 40 astetta).

Onko joku kokeillut pestä 60 asteessa pesuohjeen vastaisesti, ovatko kestäneet?

Ap

Vierailija
6/12 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/12 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/12 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi kannattanut kokeilla pestä 60 asteessa ennen kuin heitit ne pois?

Vierailija
9/12 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pestävät kuukautissiteet pestään 60 asteessa.

Vierailija
10/12 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pessyt omiani aina 60 asteessa ja hyvin ovat kestäneet. On useammalta eri valmistajalta pöksyjä.

Vierailija
11/12 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen menkkapikkarit 60 asteessa, on kestäneet ja tulevat puhtaaksi. Tosin usein huuhtelen ennen pesua.

Vierailija
12/12 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensin liuotetaan housut kylmässä vedessä. Ja sitten pestään pesokoneessa 40 asteessa. Ja lopuksi kuivaushuoneseen kuivumaan. Eikä kyllä haise millekään.