Pari kysmystä 4 kuisesta vauvasta.
Kuinka kauan muiden vauvat jaksaa olla mahallaan? Mun ei jaksa olla ku ihan pari sekunttia ku alkaa sätkimään tuskisaan. Ei ihan hengästy, mutta niin sitä kai voi kuvailla.
Onko ihan normaalia, että maidon juonnin aikaan kuuluu kauhee "rätinä" ja maidot tulee nenästä ulos. Vauva on flunssassa nyt.
Kommentit (5)
ollenkaan, vasta joskus 8kuisenä pötkötteli niinkin päin. Hän oli kovin pullea, ja lisäksi refluksi vaivasi, joten arvatenkaan ei ollut mukavaa olla masullaan.
tukkoinen nenä joskus haittaa syömistä, koita laittaa keittosuolatippoja tai nasolin-tippoja nenään ennen ruokailua.
Ja vauvat tosiaan on erilaisia, jotkut viihtyy masullaan, toiset ei. Kun oppii itse kääntyilemään, löytää vauvakin varmaan sen parhaimman asennon ihan itse.
muuten kyselis, kun on rasittavaa käännellä koko ajan :) Tiedän, että nuha haittaa syömistä ihmettelen että miksi maidot tulee nenästä, ei ole ennen ollut tällaista. ap
tarkoitin kun oppii itse kääntymään sekä mahalta selälleen että toisinpäin.
Ja kun sitä limaa on siellä (nenä)nielussa niin maidot menee vähän minne sattuu.
lääkäriin.
Varsinkin jos syöminen on hankalaa.
Me ihmiset ollaan erilaisia: joku rakastaa olla mahallaan ja joku vihaa. Ehkä lapsi tykkää jos makaa mahallaan sun mahan päällä, eikä lattialla?
Maidon ulostuleminen yleensä merkitsee joko liian täyttä mahaa tai sitä että hotkii ruuan, tai maito menee liian kovalla nopeudella (tähän taas pari vaihtoehtoa: joko rintasi on liian täynnä, maito suihkuaa liian kovaa suuhun tai lapsi ei jaksa syödä entiseen tahtiin).
Sinuna soittaisin neuvolaan ja kertoisin lapsen tilanteesta, saattaa olla että joudut käyttämään lasta lääkärissä.