Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskausmasennus

Vierailija
11.11.2009 |

onko kenelläkään kokemuksia raskauden aikaisesta masennuksesta?

Odotamme mieheni kanssa esikoistamme..raskausviikkoja on takana 27. Alkuraskaus meni hurjan hyvin henkisesti ja olemme molemmat erittäin onnellisia tästä pikkuisesta ja odotamme kovasti uuden elämän alkua.

Nyt olen kuitenkin aika usein itkeskellyt, ollut huonolla päällä, epäillyt mieheni uskollisuutta jne jne.

Olen ollut aina ihan normaali painoinen eli ennen raskauttani painoin sen 56kg

Nyt kun raskaus on alkanut näkyä, on myös masennus alkanut..koen olevani ruma ja läski...ihoni kukkii vielä enemmän kuin ennen, kun itselläni on vielä akne kaiken hyvän lisäksi, hiuksia ei saa mitenkään, hikoilen, maha kasvaa...

tuntuu ettei mieheni halua minua enää (mikä ei hänen sanojensa mukaan kuitenkaan ole totta)ja olen vain itkuinen lihava p*ska..jos mieheni kieltäytyy seksitä, alan itkeä, koska luulen hänen kieltäytyvän siksi ettei hän koe minua enää seksuaalisesti haluttavana..

mieheni ei kuitenkaan ymmärrä että tämä johtuu vain hurjasti pyörivistä hormoneista vaan huutaa ja suuttuu ja tähän sanon etten tee tätä tahallani.

Olisi mukava kuulla, onko jollakulla ollut sama tilanne, mikä auttanut jne..

raskaudenhan pitäisi olla naisen parasta aikaa...pelolla ajattelen lapsen syntymää ja siitä mahdollisesti seuraavaa masennusta...apua...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koko raskausajan huonovointinen psyykkisesti (ja kyllä fyysisestikin)

Itketti kaikki asiat, tunsin itseni hirvittävän yksiniseksi, loukkaannuin monista asioista ym ym. Kaikki tuntyi ihan p:lta ja mieli aivan maassa.

Kuitenkin vauva oli hyvin odotettu ja toivottu.

Fyysiset vaivat (pahoinvointi, närästys, kivut, turvotus, hikoilu, hiusten rasvoittuminen, lihominen ym ym) vain lisäsivät psyyken pahaa oloa.

Mutta:

kun vauva syntyi (synnytys sujui "nappiin")

kaikki oli hyvin!!! Vauva oli täydellinen ja oma äitiys tuntui ihanalle ja helpolle!

ja mulle sanottiin että jos raskausaika on kamala, ei tule syn.jälk. masennusta!

(Oli muuten niin ikävää tuo raskausaika etten enää halua toista lasta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän