Pituus on merkki älykkyydestä ja henkisestä hyvinvoinnista
Lyhytkasvuisilla lapsilla (ja sitä myötä aikuisilla) on kehitysviivästymää ja ongelmia, jotka hidastavat kehitystä.
Koko ihmiskunta on kasvanut sivistyksen myötä.
Lyhyet ihmiset ovat aina jotenkin jälkeenjääneitä ja kuvottavat mua. Niistä ei tiedä puhutellako kuin vertaistaan vai kuin jälkeenjäänyttä.
Mua hävettäisi, jos lapsi olisi lyhyt: kuin kävelevä kyltti huonosta hoidosta ja laiminlyönnistä.
Nainen 174cm
Kommentit (31)
Olet yhden pitkän provosta haukkumassa kaikkia pitkiä tyhmiksi.
Taisit olla ihan yhtä tyhmä kuin ap, kun lähdit mukaan tuohon, sorry.
Ja minä 165 cm, ja Mensan mukaan älykkäämpi kuin 85 % väestöstä... Jospa ne pitkät onkin tyhmempiä, kun luulevat ittestään liikoja ja toitottavat sitä ;) Sydän ei jaksa pumpata tarpeeks verta aivoihin, kun ovat niin korkealla ;)
älykkyyden kanssa- ennemmin as ihmiset ovat hiukan keskimääräistä useammin älykkäitä. Että se siitä Einstein teoriasta lyhyt tollo!
kun et edes selkeitä silmäniskuja ymmärrä. Mutta huumorintajuahan joko on tai sitten ei.
kuka olisi kysynyt tätä Arvo Ylpöltä aikanaan...
arvostettuihin ja yleisesti tunnettuihin tutkimustuloksiin tältä alalta kaipaisin minäkin. En ole moisesta koskaan kuullutkaan - mikä ei minun mitallani ihme tietenkään ole. ;)
vaan yleisesti tunnettua faktaa
---
kiva jos joku kääpiö on sinut itsensä kanssa! Kyse on henkisestä kehityksestä.
Myönnät siis (tai arvostetut tutkimukset vahvistavat?), että myös meillä kääpiöillä on älyllisestä vajavaisuudestamme huolimatta edellytyksiä henkiseen kehitykseen? Paitsi älykkyyden saralla?
Masuun sattuu kun naurattaa niin vietävästi. Päivän hulvattomin provoilija olet! :D :D :D
älykkyyden kanssa- ennemmin as ihmiset ovat hiukan keskimääräistä useammin älykkäitä. Että se siitä Einstein teoriasta lyhyt tollo!
Asperger lasketaan kehityshäiriöihin (aivojen kylläkin, mutta kuitenkin), niinkuin muutkin autismin ilmenemismuodot.
Ja itselläni on pituutta 176cm ja nainen olen. =D
Lyhyt siis en, mutta tollo ehkäpä, ehkäpä. xD
Mutta pitää osin paikkansa. On muistaakseni tutkittu, että miehet jotka pääsevät huippuasemiin yhteiskunnassa ovat ka pidempiä kuin alemmissa asemissa työskentelevät miehet.
Itse olen törmännyt moneen poikkeukseen.
t. luokion aineenopettaja, joka ei ole huomannut minkäänlaista korrelaatiota älykkyyden ja pituuden välillä oppilaissaan eikä tuollaiseen väitteeseen ole koskaan ammattikirjallisuudessa törmännyt
mutta ei tätä kannattaisi ääneen toitottaa, pienet ihmiset kimpaantuu ;)
Mutta täytyyhän täällä jollakin tavalla keskustelua saada aikaan. Muistan kyllä itsekin sen tutkimustuloksen, että keskimäärin pitkät saavat helpommin töitä ja pääsevät parempiin asemiin kuin lyhyet, mutta älykkyydellä - tai sukupuolella - siinä ei ollut mitään tekemistä.
Olen itse 153 cm ja minulla on kaksi akateemista tutkintoa ja olen johtotehtävissä suuressa yrityksessä, 30 alaista. Kuinkahan olen tähän asemaan näin nuorena (31) päässyt, jos ei yhtään ole älliä päässä? No, kaikkihan me jo tiesimmekin, ettei ap:n provossa ollut mitään perää. Saa hän toki itsekseen kaikessa keskenkasvuisuudessaan toki noin ajatella, mutta faktoihin se ei perustu.
minun lyhyyteni muuten johtuu kaksosuudesta - ovatko kaksoset siis tavallista tyhmempiä? sisaruksemme ovat kaikki yli 170 cm.
Ja tosiaan kaipaisin lisänäyttöä Arvo Ylpön typeryydestä, siinä jos missä oli lyhyt mies!
Ja itse olen tyhmä kun tartun tähän, mutta älykkäänä ihmisenä pitäisi tietää että "kääpiö" on yhtä korrekti nimitys kuin "läski".
Jos muuten oikeasti ap on tosissaan tämän väittämän kanssa niin varmasti löytyy muitakin yhtä öhm... älykkäitä mielipiteitä. =D
Jaappas niitä meille tyhmille kun kiinnostaa.
Ja muuten tuosta pituudesta ja kehityshäiriöistä sen verran että esim. Einstainhan sairasti luultavasti aspergerin syndroomaa ja Einstainin pituudeksi sanotaan noin 175cm.