ET-LEHTI!
Kommentit (31)
Miehistä näkökulmaa etsii kysymykseensä.
luen ja olen vasta 31v. Äidin luona käydessä luen ja saan myös monesti nipun kotiin.:) Hyvä lehti on.
Siinä on ihan nyviä juttuja, ei mitään pelkkiä mummoasioita.
t, 40-v
katso vaikka kysymys-vastauspalstat....
Toisaalta olen kuullut myös, että olisi lyhennys Eläkeläistieto. Tiedä häntä.
Eläkeläisten Täpinät
Ei Tuoretta
Eiliset Tytöt
Ehtiikö Tavata?
Elonkorjuu Tietosanomat
Elvikset Tädit
lyhenne tulee elämntaidosta. Mutta otapa puhelin käteesi ja soita lehden toimitukseen. Kyllä sieltä kerrotaan. Tule meillekin sitten sanomaan.
Järkytyin kun postilaatikossa oli kyseisen lehden mainos. Siis olenko mä, 39v, jo kohderyhmää?
lyhenne "enemmän tarinoita". Elämäntaito on. Usko vain.
Siinä on ihan nyviä juttuja, ei mitään pelkkiä mummoasioita.
t, 40-v
lyhenne "enemmän tarinoita". Elämäntaito on. Usko vain.
enemmän tarinoita silti tarkoita sitä, että nimi alunperin olisi tullut siitä. Ei taatusti ole.
Laittakaa nyt joku postia et:lle ja kysykää niin saatte mielenrauhan! :)
on ilmeisen joustava tarkoittamaan ihan mitä tahansa, mitä tuossa aiemminkin on ehdotettu. Luulen kuitenkin, että alunperin lyhenne ET ei tule noista kahdesta sanasta. Niin kauan kuin muistan on lehdestä tuttavapiirissäni puhuttu elämäntaitona/eläkeläistietona. Kukaan ei koskaan ole puhunut enemmän tarinoita -lehdestä. Lopullista totuutta en tiedä. Kysykää lehden asiakaspalvelusta.
nuorempaan kohderyhmään voisi olla EVVK-lehti
En kyllä muista mitä se tarkoitti. Selailin eilen lehtitarjouksia ja löyty hyvä ET-lehti tarjous. Piti heti tilata. :) Muistaako kukaan minkä ikäisille lehti on suunnattu? Olen itse 46-vuotias.
En tiedä mistä ET-Lehden nimi tulee mutta olen kyllä sitä lukenut jo monia vuosia ja taas jatkoin tilausta!
ET-lehden päätoimittaja Tarja Hurme toimittaa lehteä joka on monille lukijoilleen paljon enemmän kuin aikakauslehti: ”Pääkohderyhmämme on plus viisikymppiset. Ryhmä on pirstaloitunut työhön tai eläkkeelle, pohjoisesta etelään, monella tapaa. Viihteen lisäksi tarvitaan erilaista tietoa, niin terveydestä kuin eläkemahdollisuuksista, aivan kaikesta.”
ET-lehdellä on pitkä historia. ”Monet iäkkäämmät lukijat puhuvat vieläkin Eläketieto-lehdestä, jo pitkään lehti on ollut pelkkä ET. Eläkeläisiä lukijoista on noin kolmasosa, 50-64-vuotiaita kolmasosa ja alle 50-vuotiaita saman verran. Lehtihän perustettiin jo 1931. Nykyisessä aikakauslehtimuodossa on menossa 31:nen vuosikerta. Historiaa ja perspektiiviä siis riittää.”
”Kun lukijoista kaksi kolmasosaa on yli 50-vuotiaita näkyy se tietysti lehden aihevalinnoissa ja sisällössä. Toisaalta, yli viisikymppiset eivät todellakaan ole mikään yhtenäinen ryhmä, lehden pitää olla koko ajan mahdollisimman laaja-alainen ja monipuolinen. Kyllä tässä riittää päänvaivaa ja mietittävää toimitukselle. Keskeisin syy ET:n menestyksen on ammattitaitoinen ja innostunut toimitus, joka näkee ET:n muunakin kuin pelkkänä lehtenä. Näin tuntevat myös monet lukijat. Saamamme palaute osoittaa, lehteä odotetaan ja lehti on monella tavalla läheinen lukijoilleen. Vuorovaikutus on jatkuvaa ja hyvin tärkeätä, olennainen osa myös lehdentekoa, päätoimittaja Tarja Hurme sanoo.
”ET haluaa valottaa aikuisten ihmisten erilaisia tarinoita, elämäntapoja, ongelmia, ilonaiheita, olipa sitten eläkepäivillä, työttömänä tai työelämässä. Tästä syntyy rikkautta ja uutta tietoa ja myös elämyksiä. Jos ajatellaan kuinka erilaisissa elämäntilanteissa ja eri puolilla maata ihmiset elävät, on tärkeätä valottaa koko Suomen arkea. Teemme artikkeleja paljon myös Helsingin ja Etelä-Suomen ulkopuolelta, ovathan lukijammekin ympäri Suomen,
”Ikäihmisiä on yhä enemmän. Ja kun jokainen ihminen on oma yksilönsä, miljoonan tarinan määrään tulee yhä uusi elämäntapoja ja tarpeita. Kun koko yhteiskunta on muutoksessa, kyllä se koetaan myös suurena haasteena ET:n toimituksessa.”
”Useat yli 65-vuotiaat eläkkeelle päässeet matkustavat ja harrastavat enemmän kuin monet nuoremmat, saati menneet sukupolvet. Ihmisten elinikä on kasvanut roimasti. Kun tähän otetaan alueellinen ja ammatillinen hajanaisuus ja myös elämäntapojen kirjavuus ei voida puhua mistään yhtenäisestä ryhmästä. Tällaisessa tilanteessa ET:n kaltainen lehti voi tavoittaa muuten hajanaisen ryhmän, ja antaa paljon sellaista tietoa ja myös viihdykettä joka muuten olisi melko tavalla mahdotonta.”