Lestadiolaisuus, tietääkö kukaan siitä mitään ?
Mulla olis kiinnostusta lähteä lestadiolaisten seuroihin, muutenkin tahtoisin tietää heistä lisää. Mitähän mahtavat ajatella jos esim. tälläinen "ulkopuolinen" lähtisi seuroihin, pitääkö seuroihin pukeutua jotenkin tietyn lailla ?
Kaiken lainen tieto on plussaa ! :) Tosin heistä jo jonkun verran tiedän entuudestaankin.
Kommentit (3)
Olen itse vanhoillislestadiolainen.Olet sydämellisesti tervetullut seuroihimme omana itsenäsi. Tavalliset, siistit vaatteet vain. Seuroja on useimmilla paikkakunnilla ke,la ja su. Yleensä ke ja la klo 19 ja su klo 16 ja 18. Ole vapaalla mielellä!
No kaikki ovat toki tervetulleita seuroihin! Tule juuri sellaisena kuin olet. Meillä on aivan normaaleja vaatteita päällä mitä kaupasta saa, sunnuntaina saattaa siistimpää ja muulloin arkista vaatetta.
Usko vaikuttaa siihen että ei pukeuduta vaikkapa liian paljastavasti seuroissa, mutta toki esim nuorilla on usein vahvoja muotivaikutuksia ja se näkyy myös pukeutumisessa.
niin ei ole pukeutumissääntöjä kunhan normi siveellisiin vaatteihin pukeudut. Tervemenneitä ovat sinne kaikki, varmasti ottavat iloisena vastaan jokaisen. (Itse en ole lestadiolainen, mutta uskovainen kylläkin.)