Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna SI-rokotus, pelkään henkeni puolesta :(

Vierailija
10.11.2009 |

Saan huomenna sikanuharokotuksen, olen kroonisesti sairas. Pelkään ihan hirveästi, että kuolen viikon kuluessa rokotuksen sivuvaikutuksiin :( Minulla on kolme lasta.

Pelkään myös kovasti että saan sikainfluenssan ja siksi haluan rokotuksen, pelkään, että jos saan possunuhan niin kuolen kanssa siihen. Nyt vain toivon että selviän hengissä rokotuksesta! :( Arvatkaa pelottaako. Mistä huomaan että olo alkaa olla niin huono, että on lopunhetket edessä? Auttaako silloin vielä ambulanssin tilaaminen? Kauanko se riskiaika on rokotuksen jälkeen? Jos elää viikon sen jälkeen niin jääkö henkiin? Tiedän että vain muutama on kuollut rokotteeseen mutta silti pelkään ihan hirveästi huomista!! :((

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis missä siihen on kuollut ihmisiä? Suomessa? Koko maailmassa pari? Ne on kuitenkin jotain kananmuna-allergikkoja olleet tms.

Hei kamoon, tiedän ettei asioita voi aina ajatella kovin rationaalisesti jos on selittämättömässä paniikissa, mutta ei se rokote ole vaarallinen. Todellakaan. Minä otin sen pari viikkoa sitten, samoin kuin miljoona muuta. Ja kaikki ollaan hengissä ja hyvässä hapessa. Tsemppiä!

Vierailija
2/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä tavaton! Jonkun pitäisi nyt vetää sulle litsarit poskille. Rauhoitu hyvä nainen.

Et sä kuole, et sikaan etkä rokotteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä huolesi kuolla rokotteeseen on huomattavasti pienempi kuin kuolla sikainfluenssaan. Eli hienoa, että saat rokotteen nyt! Älä ole huolissasi, elät kyllä vielä.

Vierailija
4/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siihen tautiin. Jälkitaudit on ne vaaralliset, mutta apua saa kun sitä hakee: ajoissa.

Vierailija
5/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole kananmuna-allergiaa mutta on siihen kuollut ihmisiä. En kyllä tiedä mihin! Mutta jossain luki että viikossa oli kuollut jo neljä rokotuksen jälkeen. Pelottaa että kuulun siihen ryhmään! Pelkään että lapseni jäävät puoliorvoiksi :( Vain sen takia että otan rokotuksen! Mutta jos en ota niin voin kuolla possunuhaan ;( Tai sen jälkitauteihin. Olen keuhkosairas.

Mistä minä huomaan että olo on niin huono että pitää tehdä jotain? Pelottaa etten huomaa ajoissa!!! Täytyy pyytää miestä vahtimaan minua ekan viikon ajan aina kun vaan voi. Päivät hän on kyllä töissä... Milloin ne pahat oireet alkaa? Joku oli kuollut rokotteeseen 4-7 päivää sen jälkeenkin!! :((

Vierailija
6/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhoitu nyt.

Vierailija
7/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden juomiseenkin voi kuolla, enkä silti pelkää sitä.

Vierailija
8/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja kolme lasta, saatiin rokotus viikko sitten.

Vierailija
9/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tuohon rokotteeseen, miten uskallat astua ulos ovesta? Jos olet tuollainen oman navan tuijottaja neurootikko, niin sikalenssu voi olla miehellesi iso helpotus...eli herää!

Vierailija
10/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli faktaa:

Terkkarille jäädään rokotuksen jälkeen puoleksi tunniksi...varmuudeksi. Sanoivat, että hengenvaarallinen reaktio tulee ekassa 10-15 min. ja on lääkärit ja muut paikalla sitä varten jos näin pahasti jonkun kohdalla sattuisi käymään. (Kysyin nämä valmiiksi, sillä pelkään oman lapseni (allerginen) puolesta joka saa myös pian rokotuksen..)

Sitten otin itse rokotteen vähän aikaa sitten, ja voin sanoa, että n. 10h rokotten oton jälkeen tuli vasta oireita, mutta ne oli kai niitä "toivottuja" eli pientä lämpöä, pientä päänsärkyä ja sitten arkuutta pistokohtaan sekä väsymys. Olen astmaatikko. Välillä on ottanut henkeen vähän enemmän kuin yleensä, mutta ellen olisi kuullostellut itse, en olisi varmaan tätä edes huomannut.

Rauhoitu!

Vierailija
11/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä kun astut ovestasi ulos (tai olet astumatta, miten vain) otat suuren määrän riskejä. Rokotus on yksi riski, mutta kokemus on nyt jo osoittanut, että hengen menettämisen riski on käytännössä olematon. Jos sinulle nyt niin sattuisi käymään (mutta ei käy!), niin ei auta muu kuin hyväksyä se mahdollisuus. Joka päivä kun itse lähden fillaroimaan töihin, otan riskin ja ymmärrän, että voin joutua hengenvaaralliseen kolariin. Mutta mentävä on. Elämä on elettävä niin pitkään kuin sitä riittää. Ja kun se sitten joskus loppuu, niin parempi on ollut elää rohkeasti.

Vierailija
12/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koitan pysyä lääkärin lähettyvillä. Kiitos kaikille asiallisista vastauksista! :) En minä niin itseni puolesta pelkää vaan lasteni, en halua että he kokisivat sellaista kuin äidin menetyksen. Mutta toivotaan että huomenna kaikki menee hyvin...

Vierailija
13/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saisit rokotteen jälkeen jonkun reaktion, saatat vaikka pyörtyä kopsahtaa, ja se johtuu erittäin todennäköisesti vain ja ainoastaan siitä, että olet niin paniikissa ja pelkäät jotain tapahtuvan. Ihmisen mieli on kummallinen. Totuus on kuitenkin se, että todennäköisemmin kuolet auton alle matkalla terveyskeskukseen.

Vierailija
14/21 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuulostat samalta kuin minä jokunen vuosi sitten. Minulla oli silloin diagnoosina Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Pääsin siitä pikkuhiljaa eroon, mutta nyt samantyylisiä pelkotiloja on alkanut tulla esiin tämän sikainfluenssan myötä :(

Vierailija
15/21 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vähän Suomalaisia on rokotettu ettei voida sanoa kuinka moni kuolee rokotteeseen. Esim.Ruotsissa 4v lapsi jouduttiin elvyttämään kun sai kohtauksen parin päivän päästä rokottamisesta. Useampia tapauksia jo ollut.

Vierailija
16/21 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkään ymmärrän sinua. Sinulla on rokotusfobia. Jos taas et, unohda tuo, ja ole onnellinen. Toivottavasti käsivartesi kipeytyy hieman ja saat vähän flunssan oireita. Ne tarkoittavat, että immuunivaste on muodostumassa.

Onnea rokotukseen, hieno juttu, että olet saamassa sen.

t. yksi, jota pistettiin viikko sitten. En ymmärrä, miksi tätä piti yhtään miettiä, loistojuttu.

Vierailija
17/21 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä hengissä :) Istuin tunnin rokotuksen jälkeen puhelin kädessä, valmiina soittamaan ambulanssin jos saisin hengitysvaikeuksia tms. Kaikki meni hyvin. Käsivarsi vain kipeytyi mikä on todella harmitonta. Yöllä nukuin kuumemittarin ja kahden puhelimen välissä ja toivoin, että herään jos olo huononee. Mieheni lähti työmatkalle. Aamulla olo oli niin onnellinen kun heräsin, ja hyvinvoivana :) Pelkäsin oikeasti ihan hirveästi. Tiedän, että vielä voi tapahtua jotain mutta ainakin ensimmäinen päivä meni hyvin!

Vierailija
18/21 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä tavaton! Jonkun pitäisi nyt vetää sulle litsarit poskille. Rauhoitu hyvä nainen. Et sä kuole, et sikaan etkä rokotteeseen.

Kyllä litsarit pitäisi vedellä ihan joidenkin provojen poskille tälläkin palstalla. Joskus voisitte olla provoamatta ja ajatella toisia. Ymmärrän niin hyvin ap:n tuntemukset! Omani on myös samanlaiset ja tämä palsta on ihan myrkkyä niille!

Vierailija
19/21 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan parempi pysyä pois täältä palstalta ruoskimasta itseään hurmokselliseen hysteriaan.

hyvä tavaton! Jonkun pitäisi nyt vetää sulle litsarit poskille. Rauhoitu hyvä nainen. Et sä kuole, et sikaan etkä rokotteeseen.

Kyllä litsarit pitäisi vedellä ihan joidenkin provojen poskille tälläkin palstalla. Joskus voisitte olla provoamatta ja ajatella toisia. Ymmärrän niin hyvin ap:n tuntemukset! Omani on myös samanlaiset ja tämä palsta on ihan myrkkyä niille!

Vierailija
20/21 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne jotka haluaa provoilla, menee ihan omille "otsikoille" ja näihin tällaisiin ei tarvi tulla litsareita vetelemään. Eikö olis ihan-kiva-diili??! Tämä on ihan yhtälailla mun tontti kun sunkin. Joskus vaan kannattaa miettiä minkälaista tekstiä tuottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi