Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuiset 2005 joulua kohti

10.11.2009 |

Nyt tänne loppuvuoden kuulumisia!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viime viikot menneet sairastelujen nimiin. Itse asiassa syyskuusta lähtien on melkein koko ajan ollut joku kipeänä. Pääasiassa erilaisia nuhia, kuumeita ja yskiä. Vesirokon kanssa meni melkein pari viikkoa, sitten itselleni nousi kuume muutamaksi päiväksi ja nyt on taas pienin yskinyt keuhkojaan pihalle pari päivää. Tarhassa on ilmeisesti jonkin sortin influenssaa liikkeellä, koska lapsia on tosi paljon poissa. Eskariryhmästäkin kuulemma tänään yli puolet kotona.

Onkos Pippandiille jo syntynyt kuopus? Muistelen, että näihin aikoihin heidän perheeseen oli odotettavissa lisäystä.

Meillä vietettiin hiljan kaksivuotissynttäreitä, ja siitä lähtien lahjaksi saatu lelupora on surissut lähes tauotta. Maalistyttö on ihan yhtä innokas poraaja kuin pikkuveikka. Ja yleisestikin ottaen paras lelu tuntuu olevan se, joka juuri sillä hetkellä on sisaruksen kädessä.

korvapuustit

Vierailija
2/5 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona kaksin maaliksen kanssa. Tiistaina haettiin SI-rokote ja eilen nousi kuume, joten lepäillään tämä päivä. Muuten ollaan terveitä oltu, ainakin toistaiseksi.

Vauhdikas syksy takana. Melkein jo lasken päiviä joululomaan.

Huomenna illalla ekat pikkujoulut. Vaatteet "yllättäen" tuottaa ongelmia. Kun ei ole mittään mitä pukisi päälleen........tehän tiedätte tilanteen!

Lapset rustaavat lahjatoivelistoja -> pukki taitaa tulla meille täysperävaunurekalla sitten kun on saanut lottovoiton.

Joulua odottelee Sengi

Lisäys vielä: ekat joulutortut on tehty ja syöty ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kulunut kauan, kun viimeeksi olen täällä käynyt. En edes muista..

No, työpaikkoja on tässä vaihdeltu ja olen nyt pimujen kanssa samassa pk:ssa. Ollaan oltu viime viikkoihin saakka terveenä, kunnes ihan tavallinen sitkeä flunssa sairastutti ensin tytöt ja sitten minutkin. Olen ollut to saakka saikulla, keskiviikoksi meinaan töihin mennä. Joulujuhlia on huomenna kaksin kappalein, ja oman ruhmän juhlat sitten ke iltana. =) Niisk, jo herkistyttää valmiiksi.

Remonttia on tehty edelleen. Siinähän kävi niin, ettei tule uutta motskaria vaan tulikin kylppäri ja saunaremppa. Kaksi viikkoa oltiin ilman pesumahdollisuuksia, mutta siitä selvittiin. Nyt puuttuu enään eteisestä hiukka tapettia ja valmista on...toistaiseksi. Sitten joskus laitetaan vessa ja makkarit.

Miulla muuten epäillään käsissä rannekanavan oireyhtymää, tai sitten kivut on hermoperäisiä ja tulevat niskasta. Niitä on tässä sivussa nyt hoidettu. Lääkäri ei laittanut saikulle sen takia, mutta kyllä tämä lepo on tehnyt käsillekin hyvää.

Joulua vietetään papalla. Tullaan jo joulupäivänä kotia, kerrankin viihdytään kotosalla. =) Toivetta on ollut jonkinlaista, parit lelut saavat, sitten lähinnä tarpeellista vaatetta, lakanaa, liukuria, lumikolaa yms.

Mie tein ruokavalion muutoksen tuossa reilu kk sitten. Mie jätin viljat pois, ja maha ja olo muutenkin koheni kummasti. Vältän siis turhia hiilareita. Mies taas rupesi kasvissyöjäksi, alkoi vaan etomaan kaikki liha, ei edes oikein kankaan uppoa.. joten ruokapuoli on vähän hakusessa. ;)

Oikein Hyvää Joulua kaikille, ja yrittäkäämme pitää sivustoa yllä =)

Tuulia

Vierailija
4/5 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole kirjoitellut pitkään aikaa.

Koulu rupee olemaan loppusuoralla,huomenna on arviointikeskustelu viimeisestä harjoittelusta ja ensi maanantaina sitten olisi valmistujaispäivä.Sitten vaan töitä kyselemään.

Juusolla on taas vaihteeksi! uhmaa päällä oikein olan takaa. Ja ompa poitsu hoksannut aikuisten kasvatustaktiikkaakin...pyrkii kiristämään ja uhkailemaan varsinkin minua tilanteilla ja minähän en tietenkään moiseen juttuun mukaan lähde.Kaksi kovapäistä vastakkain, tänäänkin tunti väännettiin asiaa, kunnes Juuso huomasi ettei äipältä huomiota heru ennenkuin muuttaa omaa käytöstään.Nätisti osaa kyllä sitten anteeksi pyytää.

Minuakin kiinnostaa kovasti, joko Pippandii on vauvan saanut ja kumpi tuli???

Tällaista meille. :)

Ankka81 ja Juuso

Vierailija
5/5 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistinhan minäkin vihdoin vierailla täällä. Aina välillä on ollut mielessä, mutta jotenkin on aina muka niin kiire...

Minulla on nyt eka opetusharjoittelu takana. Meni tosi ihanasti, olen viihtynyt hirveän hyvin ja opetushommat tuntuvat tosi kivoilta. Tuntuu siis siltä, että oikea alanvalinta tuli tehtyä :) Harjoittelu jatkuu sitten kevätpuolella, mutta nyt on vielä yksi tentti (torstaina) edessä ja sitten ihanan pitkä joululoma!

Lapsille kuuluu hyvää. Nuutti päättää kohta ensimmäisen koulusyksynsä. Hyvin on mennyt, välillä pientä kuohuntaa ja "miks läksyjä pitää tehdä"-marinaa, mutta pääosin ihan ok. Kotona on ollut välillä tosi väsynyt ja kiukkuinen, mutta se taitaa kuulua asiaan.

Saana on oma tuittupäinen itsensä. Päikyssä ihan enkeli, kaikkien hoitajien suosikki - kotona sitten itse piru aina välillä, toki välillä sitten mitä ihanin neitonen. Ihmettelen aina välillä kotona, kenestä lapsesta ne siellä päikyssä puhuvat... ;) Saana on nyt kiinnostunut laskemisesta, laskee kovasti helppoja yhteenlaskuja (5+7 jne.). Samoin kirjaimet ovat alkaneet kiinnostaa (vihdoinkin - veljensä osasi tässä vaiheessa jo kaikki kirjaimet...), ja minun pitää sitten kirjoitella kaikenlaisia sanoja ja kirjaimia malliksi.

Joulua vietetään perinteisesti minun vanhempieni luona (asuvat tässä lähellä). Ollaan siellä aatto ja joulupäivä, välillä varmaan roudataan lahjoja kyllä tänne meille kotiin, mutta pääosa ajasta ollaan mummulassa. Tämä on siis meillä jo yli kymmenvuotinen perinne, joten tiukasti noudatetaan samaa linjaa ;)

Nyt pitää lähteä nukkumaan. Hyvää joulun odotusta kaikille!

Terhi&lapset

Ps. Pippandiin uutisia odotellaan...