Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKUUN HELMET vk 46

10.11.2009 |

HELMIKUUN HELMET vk 45

LA Nimim Monesko Ikä Synnäri

1.2.10, aurora28, 1, 28, TYKS

1.2.10, Martta , 2, 31, OYS

2.2.10, maria84, 1, 24, K-P KS

2.2.10, Vuma, 3, 35, K-S KS (Jyväskylä)

2.2.10, Lauris77, 4, 32, TYKS

2.2.10, crisantemo, 3, 31, Kättäri

3.2.10, Evian, 2, 24, Kättäri

4.2.10, Eemeli5, 2, 23, NKL

4.2.10. Mare, 2, 36, NKL

4.2.10, Salsatar08, 2, 31,

4.2.10, Ellu-88, 1, 20, NKL

4.2.10, Mandy, 2, 33, SEKS

4.2.10, Matahari, 2, 35, Jorvi

4.2.10, Ronnuli, 1, 30, K-S KS

5.2.10, Saska82, 2, 26, KYS

5.2.10, Helmimasu81,2, 27, OYS

5.2.10, mammali, 2, 32, KYS

6.2.10, Merppe, 1, 27, Jorvi

6.2.10, gozo, 1, 28, Kättäri

7.2.10, Hestia83, 1, 25, K-HKS

7.2.10, Mansikka83, 3,

7.2.10, Sara, 1, 28, K-SKS

7.2.10, Cabriella, 1, 20,

7.2.10, Ötökkä78, 1

8.2.10, helminauha, 3, 30, kättäri

8.2.10, myy85, 4, 24, LAS

9.2.10, Nasuli, 2, 31, Kättäri

9.2.10, 2Nuusku79, 4, 30, LKS

9.2.10, ranskis-vaavi, 1, 25, Meaux Ranska

9.2.10, Marttapantteri, 3, 29,

10.2.10, Anjutska, 1, 32, K-S KS

10.2.10, Iuiu, 6, 30, Oulaskankaan sairaala

10.2.10, Scarlett, 1, 29, TAYS

10.2.10, Krisse81, 3, 29, K-PKS

10.2.10, Gribz, 1, 20

10.2.10, Miraxx, 1, 28, PHKS

11.2.10, Toivo, 1, 29,

11.2.10, Helmimasu88,1, 20,

11.2.10, Nevada, 6,

11.2.10, Hallitus, 1, 24, PKSSK

12.2.10, Miimu, 1,24, KOS

12.2.10, Talvimorsian, 1(kaksoset), 27, Kättäri

12.2.10, Mielikki, 1, 27, K-S KS

12.2.10, Ladybird, 2, 37, NKL

12.2.10, Maurel, 3, 22,

12.2.10, Jiina, 3, TAYS

12.2.10, Taita, 5,

13.2.10, Fanni, 2 , 32, NKL

13.2.10, Iiris2011,

14.2.10, Verna, 1, 31, Naistenklinikka

14.2.10, marim, 2, 25, OYS

14.2.10, Jeanna, 2, 31, Kättäri

15.2.10, Nemotus, 2, 29, KYS

15.2.10, Feonia , 2,

15.2.10, Mirame, 1, 18, NKL

16.2.10, EllaM82, 3, 27, KAKS

16.2.10, Poksi79, 2, 30, OYS

16.2.10, kassu, 3, 31, TYKS

16.2.10, mivva, 2, 22, PHKS

18.2.10, Lumielle, 1, 23, Kättäri

18.2.10, Nasu22, SEKS

19.2.10, Stinna, 2, 26, TAYS

20.2.10, Taateli, 1, 25, K-S KS

21.2.10, a-pa-na, 1 (Kaksoset)

21.2.10, tittuli, 2,

22.2.10, jontsulii,

22.2.10, sagom, 3, OYS

23.2.10, skk-78, 2, 30, Hyvinkää

23.2.10, Niima, 3, 24, OYS

24.2.10, Tuplailo, 3, KOKS

24.2.10, Ihmetys78, 3, 30, Kättäri

24.2.10, Pippuri, 3, Ulkomaat

24.2.10, hetuliini, 1, 35 Mikkelin sairaala

25.2.10, Aliica, 1, 19, TYKS

26.2.10, Matami73, 3, 36, PHKS

27.2.10, Kolmaskerta, 3, 32, ulkomaat

27.2.10, Hania, 3, 31, Kättäri

27.2.10, Jansku75, 3, 33, K-S KS, Jyväskylä

27.2.10, El-liina, 4

28.2.10, hande86, 2, Jorvi

28.2.10, Tyty, 2, 24, Kättäri

28.2.10, Metu, 2, 29, MKS

Viime viikon keskustelut:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1067212/helmikuun_he…

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä tuli hätäsektio - mies ei päässyt mukaan, mutta odotteli sitten vauvan kanssa minua heräämöstä. Miehellä ja esikisella tuntuu olevan ns. spesiaali tunneside, olen potinut johtuukohan se tuosta kun kaksi tuntia ehtivät tutustua toisiinsa ennekuin äiti pääsi paikalle vai onko se vain esikoisen asema?

Toisen lapsen sain täällä Saksassa ja se oli suunniteltu sektio, mies oli mukana ja samoin tämä kolmaskin tulee olemaan sektio enkä ole edes kysellyt tuleeko mukaan kun pidän sitä itsestään selvyytenä.... Suomessa kävimme mieheni kanssa kaikki valmennukset yhdessä läpi, mieheni tuli mukaan jopa imetystunnille ja oli ainoa mies. Muut äidit kadehti, tulivat mulle sanomaan että sullapa on osallistuva mies kun osallistui täänkin, he eivät omiaan saaneet sinne mukaan!

Tänään oli sokerirasitustesti ja voi peeveli, kaikki arvot paukku reippasti yli. ONko täällä muita samassa tilanteessa olevia? Millainen teidän tuomio oli? Mulla on nyt ensi viikolla diabetekseen erikoistunut lääkäri, niin sitten selviää jatkohoitoni. Esikoiselta mulla heitti jonkin verran nuo arvot ja hoidoksi riitti ruokavalio, kakkoselta ei ollut mitään hätää ja nyt meni niin reippaasti yli että huh hah hei!

Pikkukaveri liikkuu ja myllää tosi paljon, tuntuu joskus jpa hieman ilkeälle. On jotenkin nyt sellaisella paikalla, että mua on närästänyt tosi paljon, inhaa! Samoin heräilen paljon öisin, joka on mulle ennenkuulumatonta kun en yleensä herää juuri mihinkään! Aamulla viimeistään kello 7 on päästävä pissalle

Täällä lääkärikäytäntö on erilaista kuin Suomessa eli maksamme itse vakuutuksemme ja lääkäriin pääsee yleensä aina samana päivänä joten erillistä vauvavakuutusta ei tarvita. Kun joskus palaamme Suomeen, niin täytyy sitten katsella tilannetta. Nyt kun on tottunut toimiviin terveydenhuoltopalveluihin, niin voi tulla Suomessa ikvä kun ekan kerran jonotat sairaan lapsen kanssa 4 tuntia lääkärille arvauskeskuksessa....

Rokotusta en ole vielä saanut sikaflunssaan- lääkärini suositteli mulle toista seerumia ja se saapuu seuraavan kahden viikon aikana. Sitten saan rokotteen. Lapset on rokotettu sillä samalla mitä Suomessakin käytetään.

Jahhas, on mentävä hakemaan esikoista Kindergartenista. Kivaa viikonloppua!

Vierailija
22/33 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytykseen. Hollantilaisena han olisi mielellaan kotisynnytyksen ystava, mutta koska suomalainen systeemi ei sita tue, niin vaihtoehtona han ei sita edes ajattele. Pitaisi olla hyva side katiloon ennen ja jalkeen synnytyksen, plus kotisynnytyksiin tottunut "systeemi". Sen sijaan mennaan sitten Jorviin, mika on meilta n. 10min ajomatkan paassa. Miehen 2 aikaisempaa lasta ovat molemmat syntyneet siella. Hanta ei synnytys mitenkaan ole jarkyttanyt ennenkaan, painvastoin han on kertonut olleensa tosi innoissaan ja halunneensa nahda vauvan ensi tupsun mahdollisimman nopeasti. Kuulemma niin erityista, etta siina unohtaa kaiken muun. Normaalisti han on tosi herkkahipiainen, mita tulee mihinkaan eritteisiin tai vereen. Toimenpiteita han kylla pelkaa, mutta ei itse syntymaa tai synnytysta.

Ma olen esikoiseni hatasektiolla, nukutettuna synnyttanyt. Ei mitaan tajua koko tilanteesta. Arpi on muistona.

Sokerirasituksesta - sain eilen omat tulokseni. Kaikki oli kunnossa, paastoarvo oli 4,5 - yhden tunnin arvo jotain paalle 5 ja kahden tunnin arvo taas alle 5.

Toissapaivana oli neuvola. Vatsa on kasvanut silmissa ja sen mittaus osoitti todeksi havainnoksi. Sf-mitta oli kasvanut 9cm sitten edellisen mittauksen ja oli nyt 29 - reilusti ylakayran ylapuolella. Ensi viikolla menen ultraan, joten sitten nakee vahan taas vauvelin vointia (kasvukontrolli, koska esikoinen oli SGA). Aikaisemmissa ultrissa kaikki on ollut kunnossa, taytyy toivoa, etta nytkin.

Jostain syysta mua kylla vahan hairitsee se iso sf-mitta, vaikka ei sen periaatteessa tarvitsekaan mitaan tarkoittaa. Ma vain neuroottisesti mietin sitten kaikenlaista, kuten esim. etta entas jos taa nyt onkin merkki jostain lihassairaudesta, etta vauveli ei niele tarpeeksi lapsivetta tms. No, younia ajatukset eivat kuitenkaan vie.

Ma olen nukkunut enimmakseen aika hyvin, mita nyt esikoiselta olen pystynyt. Kerran tai pari yossa tulee kaytya vessassa, mutta sita teen tavallisestikin. En ma ole kai oikein kahdeksaan vuoteen kuin harvoin koko yota putkeen nukkunut, mutta niin kauan kun unenpaasta saa kiinni, olen ihan pirtea aamulla. Hereilla tulee harvoin onneksi pyorittya.

Hyvaa viikonloppua!

MataHari rv 28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kans tulee mies mukaan on ollu joka kerta ja nyt kun on neljäs niin ei ole kyllä väliks tulisko vai ei kun ei siitä miehestä mitään hyötyä siellä ole =) olenkin miehelleni sanonut että kun vauva syntyy ja jos ei saa muille hoitajaa niin sitten mies jää kotiin. mulla oli neuvola tiistaina ja siihen kamalaan sokeritestiin joudun!!! yök! mutta muuten kaikki hyvin se sf-mitta oli 25cm sentin kasvanu viime kerrasta. eilen kävin sairaalassa kun supisteli ja siellä tutkittiin ja ultrattiin mutta kaikki ok lepoa vaan... nyt oon 3 kertaa kysyny että näkyykö kumpi tulee ja tämä vauva ei näytä joten taitaa pysyä salaisuutena syntymään saakka! =) meillä ei kellään lapsilla ole vakuutuksia eikä nytkään oteta. mä kanssa nukun aika huonosti ja heräilen monta kertaa yössä mikä on tosi ärsyttävää!

vointeja kaikille!!

myy85 rv 27+4

Vierailija
24/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

O ollut edellietkin 2 kertaa- tosin, ei siitä kauheesti jelppiä ole ollut, kun olen istuskellut suihkussa 3-4 tuntia aina sairaalaan päästyäni:) Enkä ole voinut sietää minkäänlaista kosketusta, joten hieromalla tai muuten ei miesraukka ole voinut mun oloani helpottaa.

Nyt toivon siis vesisynnytystä, jos kaikki menee hyvin. Mies tulee luultavasti ammeeseen mukaan- ainakin saadaan juteltua, kun mä en lukkiudu suihkuun vaan pääsen ammeeseen köllimään:) (tai noh, köllimään ja köllimään..;))

Mie on kyllä auttanut kätilöitä sitten ihan ponnistusvaiheessa esim. mun jalkoja pitäen jne. Lähinnä parasta on se fiilis, ettei ole yksin ja että joku on läsnä koko ajan (vaikkei muuta teekään kun antaa vesihörpyn silloin tällöin)

Mä en kykene edelleenkään liikkumaan, eilen köpöttelin Ikeassa ihan puolikuolleena, näytin varmaa siltä, että olisin just lähössä synnyttämään:/ Tais olla vika Ikea-keikka pariin kuukauteen! Kovasti vaan pesänrakennusvietti vaivaa, haluis kovasti jotain uutta ilmettä kotio ja pientä pintaremppaa siinä samassa. Mie ei ole asiasta kovin innostunut.

Mulla särkee öidin lonkkia, kun joudun nukkumaan kyljillä. Tosin joskus huomaan makaavani selälläni- vauva ei liiku silloin ollenkaan. Mutta katkonaista on tuo uni, ei mahda mitään. Valmistaudutaan tulevaan näemmä...

Hienosti jotkut pitäneet painonsa kurissa. Multa ei onnistu, nyt varsinkaan kun liikkumaan tottunut kroppa ei liiku enää. Veikkaan, että olen kerännyt sellaiset 9kg tässä vaiheessa jo. Jei!!

ikaflunssaa ei ole vielä meidän perheessä, siskolla oli tällä viikolla ja jesus, kun olikin kipeenä.

(ps. kirj.virheet johtuu mun paskasta läppäristä)

mukavaa viikonloppua,

ihmetys rv 25+3

Vierailija
25/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä podetaan pientä nuhaa ja yskää, liekö allergista? Joskus on vaan niin vaikeaa erottaa tuleva flunssa ja allergia toisistaan. Täytyy vaan yrittää kestää ja levätä mahdollisimman paljon.

Nyt on alkanut tuntua ankkamaiselta tämä olotila:) Oon alkanut vaappumaan ja kuulemma puhisemaankin lisäksi. Olo on kyllä tosi tukala välillä ja taas välillä on, niin kuin ei ois raskaanakaan. Synnytykseen on vielä hurjan pitkä aika, mutta jotenkin se vaan on "vaaputtava" sinne asti;) Nyt oon jo alkanut odottelemaan äitiyslomaa, kuin kuuta nousevaa! Ihan kiva jäädä taas vähäksi aikaa kotiin!

Ensi viikonloppuna olisi tulevan keskimmäisen 3v.synttärit ja mun 31v.juhlat! Huh, mikä viikonloppu tulossa. On meinaa yllättävän rankkaa vastaanottaa vieraita kaksi päivää ja väsätä kaikki tarjottavatkin. Voi olla sunnuntaina aikas puhki...

Mulla pitäisi nyt olla suoja possunuhaa varten, kun on kohta jo kolme viikkoa kulunut rokottamisesta. Viime viikolla haettiin 3v:llekin rokote ja nyt toivotaan, ettei tauti iske! Hurjalta tuntuu, että koululaisemme saa rokotteen vasta joulukuussa. Oon jotenkin alkanut stressaamaan kovastikin tätä possunuhaa, kiitos median.

Neuvolakäyntejä on ollut tosi vähän, tai ainakin siltä tuntuu. Vantaa vissiin säästää;) Pari viikkoa sitten olin läkärillä ja kaikki on kuulemma hyvin.Sokerirasitukseen en joutunut, vaikka suurinosa kuulemma joutuu. Hb oli noussut itsestään takaisin yli 120, vaikka rautaa en ole edes syönyt.

Ihanaa odotusta kaikille! Nyt täytyy mennä jo sovalle pötköttelemään:)

Vierailija
26/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikainfluenssassa ei täällä olla, mutta tavallisessa flunssassa kylläkin. Se on nyt jyllännyt viikon verran, oon ollut koko ajan saikulla. Vitsi että voi ottaa lujille? Nenä on jatkuvasti niin tukossa että meinaa tulla hulluksi! Yskää on tietty myös. Eilen kävin taas työterveyshuollossa ja sieltä sain nyt sitten antibiootit; poskiontelotulehdusta lääkäri epäili. No toivotaan että ne lääkkeet auttaa! Oon ihan kypsä tähän niistämiseen ja yskimiseen. Kotona makaamiseen myös!

Raskaana sairastaminen on kyllä yllättävän rankkaa! Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tietty se on kun mitään buranaa tai muuta ei voi ottaa niin olo ei hetkeksikään helpota yhtään. Nasolinia oon joutunut nenään laittamaan vaikka se on ehkä vähän epäilyttävää (tosin lääkäri sanoi että voi ottaa). Jos en olisi sitä käyttänyt niin en olisi viikkoon nukkunut edes sitä vähää mitä nyt oon nukkunut.

Kaikista eniten rassaa ehkä ruokahaluttomuus. Koko ajan on kauhea huoli vauvasta, kuinka se jaksaa kun en vaan kerta kaikkiaan pysty syömään samalla tavalla kuin terveenä. Varmaan paino tippuu tän sairauden myötä vähäsen. Toivon vaan ettei se vaikuta mitenkään pikkuiseeni!

Täällä on puhuttu perhevalmennuksesta ja synnytyksestä + tuleeko mies niihin mukaan. Me asutaan Espoossa, ja täällä on 5 perhevalmennuskäyntiä ennen synnytystä ja 5 käyntiä synnytyksen jälkeen. Meillä mies on tulossa kyllä mukaan. Tietty kun eka vauva, niin on innoissaan kaikesta. Itse odotan että tutustuisin muihin äiteihin täältä päin, vielä kun mulla ei ole kovin monia äitituttuja, eka vauva kun on tulossa.

Synnytyksen on myös mies tulossa mukaan. En tiedä millä tavoin hän pystyy olla avuksi ja millainen itse olen synnytyksessä, eka vauva kun on tulossa. Sen näkee sitten vasta kun siellä ollaan. Aika vähän on tullut mietittyä vielä synnytystä, kai se on kun masukin on vielä niin "pieni" ja olo aika normaali niin asia ei vielä tunnu ajankohtaiselta, vaikka kohtahan se on...

Nyt meen tuonne sohvalle yskimään taas...

Toivon kaikille flunssatonta syksyä (ei sikaa eikä tavallistakaan flunssaa)!

Merppe 28+0

Vierailija
27/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut vakuutuket lapsille...onneksi, koska esim. tytöllä oli kaikenlaista vauvana, korvatkin putkitettiin jo 8kk iässä yksityisellä. on todella kannattanut siis ja maksanut itsensä takaisin. myös pojan pelasti Mehiläisen päivystys, josta päästiin suoraan Jorviin myöhään illalla- ei olisi poika jaksanut kunnalisesa jonotella, oli jo niin huonossa kunnossa.

Me ollaan käyty kerran molemmissa raskauksissa neuvolan ja kerran sairaalan valmennuksissa, mies on ollut mukana. Vaikkei siellä mitään ihmeellistä tapahdukaan ja itekin olen alan ihminen, on musta tärkeää ottaa mies mukaan, koska ovat muutenkin kaikesta tästä niin ulkopuolella. Nyt mennään Haikaranpesän valmennukseen Kätilöopistolle ja erityisesti tällä kertaa pidän tärkeenä, että mies on mukana- itse asiassa pakkokin olla, siellä sitä edellytetään ja varsinkin, kun suunnittelen sitä vesisynnytystä.

Meillä poika kuumeilee...toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

ihmetys rv 25+3

Vierailija
28/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI KAIKKI

Hieman lueskelin viime viikkojen pinoja, kun en ole aikoihin käynyt. Äitiyspakkausta en ole vielä hakenut, vakuutus otetaan ensi viikolla. (Meilläkin mies puhui pakkauksen puolesta,itse ajattelin rahana mutta katsotaan nyt vielä.)

Rokotuksenkin hain jo lokakuun puolella, ketään muita ei paikalla ollut. Silloin oli vielä mediassa se epäluulo valloillaan, muuttui jonotusruuhkiksi vasta seuraavalla viikolla.

Onnittelut Ihmetykselle tytöstä. Mansikka83 oli käynyt 4dultrassa myös ja kerroit ryhtyväsi sisustamaan, mutta et sen tarkemmin ;)

Oletteko muut selvittäneet tulevan vauvan sukupuolta?

Me kävimme pari viikkoa sitten ja tyttö on tulossa. Ihanaa, kun tulokas on nyt konkreettisempi ja edes hieman tarkemmin yksilöity. Mukana kun kulkee koko ajan, eikä häntä kuitenkaan tunne. Edelliistä lapsista emme ole halunneet tietää sukupuolta etukäteen, kaksi poikaa meillä siis on.

Hania

Vierailija
29/33 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina oli sokerirasitus ja neuvola.

sokerit ok! ensimmäinen vauva joka ei ole "sokerivauva"

Hb oli 136, jatkan silti raudan syömistä(terv,hoitaja suositteli)

painoa tullut 500g/viikko yhteensä jotain 12kg?

räkätauti ollut koko viikon, pientä lämpöä myös..

nyt on ollut jotain supistus tuntemuksiakin? jotenkin "repii" tuolta alhaalta(Muiden kohdalla en ole tuntenut kuin jotain harjoitus supisteluja?jotka vaan jotain pientä kiristelyä)

lääkärin neuvola vasta 2viikon kuluttua, silloin tiedän koko arviota ja onko paikat edelleen kiinni.

Mies tulee mukaan synnytykseen,jos saadaan lastenvahti! ollut jokaisen kohdalla, tosin "kakkonen" on sektio vauva, ei saanut tulla saliin mukaan(rv35+4) tosin sai vauvan heti hoidettavakseen. hoitikin vauvaa 6-7h ennen kuin pääsivät minua katsomaan, jouduin veren vuodon takia tarkkailuun(oli eteisistukka, joka oli tiukkaan tarttunut kohtuun kiinni, piti repimällä ottaa irti)

Minusta ollut ihan kiva kun mies mukana, onpahan ollut seuraa salissa!ja pääsee heti tutustumaan tulevaan vauvaan..

Tällekin vauvalle otettiin vakuutus, tosin ei ole vielä tullut päätöstä saadaanko?(otettiin eri vakuutusyhtiöstä, kun oma yhtiö myö huonoa vauvavakuutusta?)

Vielä ei olla vauvalle laitettu mitään valmiiksi, ensin kumminkin yhden lapsen synttärit, ja joulu...joulun jälkeen alan laittamaan tavaroita.

kaikille hyvää odotusta!

rv27+2

Vierailija
30/33 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea samoilla viikoilla menevien kokemuksia. Ja samoja asioita mitä itsekin pohtii.

Tuosta raudasta, Taita laitoit, että hb 136 ja rautaa syöt. Minulla ollut alussa 132 ja nyt tippunut 123, ja vielä sanotaan, että hyvin menee. Onko noissa eroja neuvoloittain vai miten katsovat sen raudan tarpeen?

Lepäilen kotosalla nytten, kun on tuota supistelua ollut. Paikat vielä kunnossa, mutta lääkäri arveli, että varmuuden vuoksi hyvä tehdä näin. Vielä kuitenkin on töihinpaluu edessä eli ihan sohvaperunaa ei minusta tule. Onneksi, näin ensimmäistä odottaessa, sitä on kuitenkin niin varovainen.

Hyvää sunnuntaita!

Ötökkä rv 27+4

Vierailija
31/33 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden alussa oli 137

sit 17 viikoilla oli tippunut 119 jolloin aloin syödä rautaa, nyt hieman noussut,terveyden hoitaja suositteli että käyttäisin vielä edelleen.

katsotaan minne nyt kohoaa?

Varmaan on eroja neuvoloiden suhteen...

Vierailija
32/33 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oikeastaan ajattelen, ettei se ole sellainen tapahtuma, jota mitataan vain siltä kannalta, että onko miehestä absoluuttisesti hyötyä vai ei. Se synnytys ei sen enempää maksa, vaikka mies olisikin mukana - siis jos haluaa mukaan.

Kun ajattelen niin, että koska se vauva on aivan yhtä paljon isän kuin äidinkin, niin hänen kantansa tai toiveensa pitää ottaa huomioon. Isä kun ei pysty sitä vauvaa kantamaan 9kk vaikka mitä teksisi, joten siitä syystä evätty pääsy (olen joskus lukenut jonkun olleen niin katkera omasta raskaudesta) on vähän hassu.

Toki mahdollisuudet järkätä lastenhoitoa ovat varsin erilaiset eri perheillä. Joskus on todella paljon kätevämpää, että se vanhempi, joka ei tosiaan synnytä itse ;) on lasten kanssa kotona. Kun sitä synnytyksen alkamistakaan ei ihan ohjelmoida etukäteen voi.

Vierailija
33/33 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tullu noita harjoitussupistuksia tänään oikein urakalla.. maha menee outoon muottiin ja vauva jotenki nousee ihan pintaan ja tuntuu pinkeältä tai oikeastaan sellainen painon tunne siinä kohdassa missä nousee silleen.. erikoista :)

Joo meillä tulee tuo mies synnytykseen mukaan, mut mahdan sanoa ettei kurki sinne alas sitten kun tuskin uskallan itsekään käsiä ojentaa et ottasin sen vauvan vastaan.. hui :D

Muutenkin katsellu joskus noita synnytys videoita ja olinpa pari vuotta sitten kaverin synnytyksessä mukana kans niin on se kyllä vähän hurjaa :)

Tuo mies ollu joka neuvola käynneilläkin mielellään mukana ja ultrissa sun muissa niin kyllä se tulee henkiseksi tueksi synnytykseenkin mukaan.

Keskiviikosta eiliseen asti iskias vaivasi.. Jotenki oli vauva erittäin oudosti ja paino sitä. Ei niinkään selkään käynyt vaan tuonne pakaraan sellainen pistävä kipu ja oikea jalka lähti aina alta etten uskaltanu ees kävellä, mut onneksi ei nyt ollu enää ja toivoa saa ettei tulisikaan!

Seuraavaksi pitäisi mennä joko tänkuun lopussa tai enskuun alussa synnytysvalmennukseen, kun ne neuvolasta ja pelkopolilta sanovat että tulisi sinne mennä.

Eipä vissiin ollu pelkopolista hyötyä.

Alkuviikolla heräsin yöllä omaan itkuun ja itkin ihan hysteerisesti.

Juoksin vessaan itkemään ja mies perässä tuli lohduttamaan, kun näin ihan kauheaa synnytys unta!

Enkä uskaltanu sen jälkeen nukahtaa jos uni alkaa alusta niin valvoin niin pitkään, että yksinkertaisesti "sammuin"..

vissiin piti toiseen kertaan pelkopolilla käydä, mut onko siitäkään sitten mitään apua.

Jeps jeps mutta lähteä syömään iltapala ja sänkyyn pötköttelemään :)

Hallitus rv 27+3