Olen sosiaalipummi, yhteiskunnan loinen ja hylkiö, kysy mitä haluat niin vastailen
Vastailen parhaani mukaan, tosin en kerro mitään sellaista mistä minut voitaisiin helposti tunnistaa, muut asiat kirjoitan niin kuin ne ovat.
Joten ole hyvä, ja kysy jos jokin askarruttaa, haukkumiset voit tehdä toiseen ketjuun, niitä on täällä jo muutenkin tarpeeksi.
Kommentit (23)
pidämme huolta sinun perustarpeistasi, sinusta välitetään!
oletko omasta mielestäsi sellainen vai haukkuuko sinu joku sellaiseksi?
Millainen on sosiaalipummi, loinen ja hylkiö?
Tulipa vain mieleeni tehdä tällainen aloitus, kun kaikkia köyhiä täällä palstalla usein haukutaan.
Haen töitä, mutta olen lähettänyt kymmeniä ja kymmeniä hakemuksia eikä yhdestäkään ole kuulunut mitään. (Tai no, yhdestä ilmoitettiin että en päässyt jatkoon). Joten ahdistaa päivä päivältä enemmän ja koko ajan tekee mieli jättää hakemukset tekemättä, tekee mieli jättää yrittämättä edes ja vain olla. En päässyt edes haastatteluun kun juuri täsmälleen minun koulutustani ja kokemustani vastaava paikka tuli hakuun, paikka josta olisin ollut todella kiinnostunut ja johon hioin hakemuksen viimeisen päälle. Vähemmästäkin ahdistuu.
Eipä paljoa tunnu siltä että välitettäisiin, työssäkäyvät ja hyvin toimeentulevat ihmiset eivät ymmärrä tilannettani kun "kaikille löytyy töitä"
Täällä ainakin haukutaan sekä sossupummiksi että loiseksi, ja ties miksi. Päin naamaa ei sentään vielä ole sanottu
T:ap
nykyisestä tilanteestasi?Onko lapsesi huostattu?
itsekin olen työtön ollu jo vuoden päivät, mutta valitettavasti tällä paikkakunnalla missä asun ei vaan ole töitä yksinkertaisesti. Sille ei voi mitään. Itsekin hakenut vaikka sun minne, mutta koskaan en ole päässyt!
itsekin olen työtön ollu jo vuoden päivät, mutta valitettavasti tällä paikkakunnalla missä asun ei vaan ole töitä yksinkertaisesti. Sille ei voi mitään. Itsekin hakenut vaikka sun minne, mutta koskaan en ole päässyt!
löytyy siihenkin lääke.. Hommaa toinen koulutus ja muuta työn perässä..
Pitää luoda verkostoja ja tunkea niihin haastatteluihin.
erityisemmin ketään, vaikka lapsuudenkotoa olenkin mukaani saanut erinäisiä henkisiä ongelmia, ja yhteiskunta voisi mielestäni tukea minua paremminkin (enkä tarkoita vain rahallisesti) mutta tilanteeni on vain monen sattuman summa. Lapsia ei ole, ja tuskin heitä huostaan otettaisiin jos olisi, en kuitenkaan ole väkivaltainen, alkkis tai narkkari ja ruokaakin saan laitettua ihan tarpeeksi usein
nykyisestä tilanteestasi?Onko lapsesi huostattu?
jos on sosiaalisesti rajoittunut?
Ja miten ihmeessä haastatteluihin nykypäivänä tungetaan, useimmissa paikoissa ei oteta edes vastaan jos ilman sopimusta menee paikan päälle käymään
on vaikea työllistyä. Tosin, tuskin se rajoittuneisuus näkyy hakemuksissasi.
Itse oikeasti ehdottaisin uudestaan kouluttautumista. Eikä työn perässä muuttaminenkaan pitäisi mahdotonta olla.
jos vain kaikki muuta asiat järjestyisivät myös. Työn perässä olen jo kerran muuttanut, se työ sitten vain loppui yllättäen ja nyt ei ole varaa uuteen muttoon.
on vaikea työllistyä. Tosin, tuskin se rajoittuneisuus näkyy hakemuksissasi.
Itse oikeasti ehdottaisin uudestaan kouluttautumista. Eikä työn perässä muuttaminenkaan pitäisi mahdotonta olla.
Asuinmaassani elaisit joko kadulla tai slummissa. Meilla onneksi on tukiverkkona miehen vanhemmat, joiden luona kenties voisi asua sen aikaa, etta uusi tyo loytyisi tyottomyyden kohdatessa. Ilman tata tukiverkkoa ja riittavia saastoja (saastaminen vaikeaa korkean inflaation ja elinkustannusten vuoksi), voisimme joutua aikamoisiin ongelmiin, jos mies irtisanottaisiin ja uuden tyon loytymiseen menee enemman aikaa kuin irtisanomisraha riittaa kattamaan elinkustannuksia. Moni perhe on taalla pudonnut ja on joka paivainen naky nahda lapsiperheita penkomassa roskiksia.
Joten pliis, lopeta piipitys ja itsesaali, ja nauti elamastasi niilla evailla, joita olet saanut. Olet onnekas.
Kerro miten saa sossusta enemmän rahaa kuin pelkän perusosan? Pitäisi ostaa talvikengät mutta rahat ei riitä.
Pysyttele elossa. Elä alkoholisoidu ja menetä tukia muuten olet koditon ja silloin on vaikeampi nousta ylös!
Asuinmaassani elaisit joko kadulla tai slummissa. Meilla onneksi on tukiverkkona miehen vanhemmat, joiden luona kenties voisi asua sen aikaa, etta uusi tyo loytyisi tyottomyyden kohdatessa. Ilman tata tukiverkkoa ja riittavia saastoja (saastaminen vaikeaa korkean inflaation ja elinkustannusten vuoksi), voisimme joutua aikamoisiin ongelmiin, jos mies irtisanottaisiin ja uuden tyon loytymiseen menee enemman aikaa kuin irtisanomisraha riittaa kattamaan elinkustannuksia. Moni perhe on taalla pudonnut ja on joka paivainen naky nahda lapsiperheita penkomassa roskiksia. Joten pliis, lopeta piipitys ja itsesaali, ja nauti elamastasi niilla evailla, joita olet saanut. Olet onnekas.
Nyppiikö sinua se, että joillekin on varsinainen elämän ja kuoleman kysymys tuo että otat tukia vastaan?
Minut on haukuttu monta kertaa netissä siitä että aikoinaan suostuin vapaaehtoisesti lastensuojelun alaiseksi. Oma tilanteeni oli sellainen etten itse ollut syyllinen mihinkään, perheessä oli kuolemantapaus juuri ennen esikoisen syntymää ja koska esikoinen meinasi kuolla synnytyksessä, menin aika sekaisin. Otin siis kiitollisena vastaan niin lastensuojelun kautta saadun kotipalvelun (vahtivat kerran viikossa lasta niin pääsin kävelylle/kauppaan rauhassa) kuin sossusta saadun rahankin. Ketä se muka olisi hyödyttänyt että olisin hokenut jaksavani, kun todellisuudessa olin ihan rikki? Menin myös psykiatrian poliklinikalle keskustelemaan, kun siihen tarjottiin mahdollisuutta.
Nyt 2 vuotta tuon jälkeen oloni on ihan erilainen, parempi. Meidän perheessä kasvaa terve, ihana lapsi jota jaksan hoitaa yksinkin (käy osapäivähoidossa, tosin). Jaksan laittaa hyvää ruokaa, olla kiinnostunut miehestäni jne. Viime jouluna sossu oli järjestänyt lapsellemme lahjan, paketti taisi tulla Joulupuu-keräyksen kautta. Samoin kotipalvelusta saimme satasen lahjakortin ruokakauppaan. Itku pääsi! Meitä on autettu paljon. Toivon että pystyn itsekin olemaan tukena muille sitten kun olen taas terve.
Kaikkea hyvää sinulle ap. Älä välitä ilkeilijöistä, he harvoin "näkevät metsää puilta"!
en ole koskaan sieltä yli perusosan saanut. Kierrä kirppareita ahkerasti, niiltäkin löytyy välillä todella hyväkuntoisia kenkiä
Kerro miten saa sossusta enemmän rahaa kuin pelkän perusosan? Pitäisi ostaa talvikengät mutta rahat ei riitä.
Kyllä se välillä käy ärsyttämään, ilmeisesti joidenkin mielestä olisi parempi, että minäkin olisin tuolla kaduilla ulkona kodittomana kerjäämässä ja räyhäämässä kuin että yritän saada elämäni kuntoon yhteiskunnan rahoilla
Nyppiikö sinua se, että joillekin on varsinainen elämän ja kuoleman kysymys tuo että otat tukia vastaan?
Minut on haukuttu monta kertaa netissä siitä että aikoinaan suostuin vapaaehtoisesti lastensuojelun alaiseksi. Oma tilanteeni oli sellainen etten itse ollut syyllinen mihinkään, perheessä oli kuolemantapaus juuri ennen esikoisen syntymää ja koska esikoinen meinasi kuolla synnytyksessä, menin aika sekaisin. Otin siis kiitollisena vastaan niin lastensuojelun kautta saadun kotipalvelun (vahtivat kerran viikossa lasta niin pääsin kävelylle/kauppaan rauhassa) kuin sossusta saadun rahankin. Ketä se muka olisi hyödyttänyt että olisin hokenut jaksavani, kun todellisuudessa olin ihan rikki? Menin myös psykiatrian poliklinikalle keskustelemaan, kun siihen tarjottiin mahdollisuutta.
Nyt 2 vuotta tuon jälkeen oloni on ihan erilainen, parempi. Meidän perheessä kasvaa terve, ihana lapsi jota jaksan hoitaa yksinkin (käy osapäivähoidossa, tosin). Jaksan laittaa hyvää ruokaa, olla kiinnostunut miehestäni jne. Viime jouluna sossu oli järjestänyt lapsellemme lahjan, paketti taisi tulla Joulupuu-keräyksen kautta. Samoin kotipalvelusta saimme satasen lahjakortin ruokakauppaan. Itku pääsi! Meitä on autettu paljon. Toivon että pystyn itsekin olemaan tukena muille sitten kun olen taas terve.
Kaikkea hyvää sinulle ap. Älä välitä ilkeilijöistä, he harvoin "näkevät metsää puilta"!
Miten sinne haastatteluun oikein tungetaan tilanteessa, jossa yhtä työpaikkaa hakee 200 pätevää ja fiksua tyyppiä ja haastatteluun valitaan vain 5. Suurin osa niistä 200 yrittää tosissaan sinne haastatteluun päästä.
Itse olen vuoden työnhaun aikana päässyt 4 haastatteluun, joista 3:ssa luvattiin töitä. Yksikään noista kolmesta työstä ei kuitenkaan toteutunut. Syynä joko yt:t tai ko. proktin lakkautus. Hekemuksia olen lähettänyt satoja ja soitellut yrityksiin oikeille henkilöille :/
Mitä haet noin provosoivalla aloituksella?