Olen sosiaalipummi, yhteiskunnan loinen ja hylkiö, kysy mitä haluat niin vastailen
Vastailen parhaani mukaan, tosin en kerro mitään sellaista mistä minut voitaisiin helposti tunnistaa, muut asiat kirjoitan niin kuin ne ovat.
Joten ole hyvä, ja kysy jos jokin askarruttaa, haukkumiset voit tehdä toiseen ketjuun, niitä on täällä jo muutenkin tarpeeksi.
Kommentit (23)
(anteeksi, en tiedä paljonko perusosa on)
siviilisäätysi?
ja minä saan 333,96 eli alennettuna koska on "oma vikani" etten saa muuta tukea (takana mm. paljon lyhytaikaisia sairauksia jolloin en päässyt sairaslomalle mutta en voinut ottaa töitä tai työkkärin kursseja vastaan)
Se summa minkä saan vaihtelee kuitenkin joka kuukausi, sillä välillä on paljon lääkeostoksia yms. joista sossu korvaa reseptilääkkeet ja terveyskeskusmaksut yms. Myös sähkölaskun maksavat ja sen osuuden vuokrasta mikä jää asumistuen jälkeen maksettavaksi
Tuosta perusosasta maksan itse ei-reseptilääkkeet (joita niitäkin menee melko paljon), puhelimen ja netin (vajaa parikymppiä kuussa yhteensä), ruoan, vaatteet ja kaiken muun "ylimääräisen".
T:ap
Ap, tsemppiä sulle. Mä myös olen yhteiskunnan loinen kun saan kotihoidontukea eikä mulla ole töitä odottamassa. Minusta tuntuu kauhelata, ettei yhteiskunta tarvi mua mihinkään jollen ole töissä - mun arvo ihmisenä riippuu siis siitä, miten pääsen sijoittumaan työelämään. Vaikka teen vapaaehtoistyötä ja opiskelen iltaisin, niin onhan se ihan selvää, ettei noilla millään ole merkitystä töihin verrattuna. Mä en tajua tätä yhteiskuntaa. Onko joskus ollut aika, että ihmistä ei mitattu pelkän rahan ja yhteiskunnallisen aseman kautta? Kuitenkin koko meidän yhteiskunta viimekädessä pyörii just sen varassa, että ihmiset pitää huolta perheestään ja toisistaan - silti tuntuu ettei sitä arvosteta.