lapsen ulkoilu
miten te vanhemmat käytte lastenne kanssa ulkona?
päivittäin?
olen vähän huolissani ystävästäni. hänellä on vuoden ikäinen poika, jota ei käyttänyt juurikaan pihalla tai vaunulenkeillä kun oli pienempi. nykyään käy lapsen kanssa kerran viikossa tai kerran pariin viikkoon ulkoilemassa. eikö se ole hyvä että lapsi saisi päivittäin raikasta ilmaa? ei sillä että asia minulle kuuluisi mitenkään, mutta vähän mietityttää, että onko tämä nyt oikein. heillä perheessä hilseilevä kissa ja todella sotkuista ja haisee kämppä ummehtuneelle. minulle ilmoittaa asioista aina mitä tekevät yms. mutta sanookin sitten tekosyyksi kun sataa vettä, tuulee hieman, on liian kuuma/liian kylmä, vettä vähän ripsii ettei voikaan mennä pihalle ja sitten myöhemmin ilmoittaa ettei häntä oikein kiinnosta tai ei jaksa.
tyhmästä asiasta ehkä nyt aiheen nostin ylös mutta tuli mieleeni miten te vanhemmat yleensä lapsianne käytätte pihalla?
Kommentit (27)
ulkoillaan lämpimänä vuoden aikana melkein koko ajan, kun ei nukuta, mutta toppahaalari sesonkiaikana todella vähän. Kumpikaan lapsista ei nauti ulkoilusta kylmällä kelillä. Vihaavat toppavaatteita, ja vauva joka pääsee kotona hyvin liikkumaan, joutuu ulkona olla monikerrokisessa paketissa sylissäni. Ja vaunuissa hän ei vain nuku päiväunia, pinniksessa kyllä.
Ärsyttää kyllä kotimaisetn päiväkotien tapa ulkoilla säällä kuin säällä, siis silloin kun omat lapset sinne joskus joutuvat.
ulkoillaan lämpimänä vuoden aikana melkein koko ajan, kun ei nukuta, mutta toppahaalari sesonkiaikana todella vähän. Kumpikaan lapsista ei nauti ulkoilusta kylmällä kelillä. Vihaavat toppavaatteita, ja vauva joka pääsee kotona hyvin liikkumaan, joutuu ulkona olla monikerrokisessa paketissa sylissäni. Ja vaunuissa hän ei vain nuku päiväunia, pinniksessa kyllä.
Ärsyttää kyllä kotimaisetn päiväkotien tapa ulkoilla säällä kuin säällä, siis silloin kun omat lapset sinne joskus joutuvat.
Itse kun olen ollut töissä tai työharjoittelussa oikeastaan päiväkodeissa useastikin niin aamulla 7-8 aikaan ovat tunnin tai kaksi pihalla lasten kanssa ja pakkasta voi olla sen 20 astetta.
Itselle teki tiukkaa siellä pomppia niin uskon että osalla lapsistakin on ollut tympeää olla.
Ap
päivärutiineita heillä on ?
Nyt kun tiedät tilanteesta velollisuutesi on puuttua siihen ,jotenkin. Tälä pojalla ei ole ehkä ketään muuta joka hänestä huolehtii! Tuo perhe ei voi hyvin, eikäe äiti taida olla halukas muuttamaan sitä itse. Kuulostaa tod surulliselta. Pliis, tee jotain.
puuttuu varmaan perus arjenhallitsemistaidot,että miten koti pidetään puhtaana, ulkoillaan, syödään tervelisesti jne. En usko että kuvaamisesi perusteella hän olis muutenkaan kovin hyvin pojalle läsnä?
Mikään näistä itsessään ei tee hyvää/huonoa äitiä, mutta kaikki tälläiset asiat yhdesä muodostaa esim. kodin ilmapiirin ja se vaikuttaa poikaan varmasti lähtemättömästi. Ei kuulosta hyvältä.
lapsi on nukkunut vain yhdet päikkärit.. onko se normaalia?
siis silleen että aamulla herää 8-8.30 ja ruoka9.00 ja 10.00 syönti ja 10.30 päiväunet ja 13.00 ylös ja en muista muita syöntejä mut sit nukkumaan 18.30 ja aamulla taas ylös...
sit jos lapsi itkee niin hän väittää aina olevan kyse hampaiden tulosta ja siksi työntää suppoa pyllyyn.
Yhteen aikaan se oli huolestuttavaa kun jatkuvasti oli suppoa laittamassa, mutta onneksi ei nyt ole vähään aikaan sitä tehnyt.. ei vissiin jaksanut sitä kun tämä lapsi huusi joka asiasta niin aina oli syynä että on sairas ja siksi tulee laittaa suppo.
Kerron toki lisää kun tässä tulisi nyt mieleen..
AP
se kun tuntuu menevän pojan edelle välillä ja se myös huolettaa..
Esim. ei voi pojan sänkyä jo pistää omaan huoneeseen, kun ei halua vielä vierottaa sitä itsestään ja sitten kun kissa pomppii pojan sängyllä.
Siihen olen sanonut et laittaa itkuhälyttimen vaikka ja oven kiinni ettei kissa mene sinne niin ei voi ovea kiinni laittaa kun raapii ovet muuten..
kissa juo lattiakaivoista, syö ruokapöydässä ja pomppii pöydillä..
oli huolestuttavaa kun laps oli pieni niin tutista ja silmistä ja joka paikasta löytyi kissan karvoja.
Joku kaunis päivä sattuu vahinko, kun lapsi niin vikkelä että ehtinyt jopa kissan hiekka astialle ja kissan kakkaa pyöritellyt käsissä ja repinyt kissaa hännästä niin joku päivä se kissa siitä suuttuu kyllä vielä.
Sitten kyseinen kissa merkkaa reviiriänsä..
lapsi kun syntyi niin pissasi sen sänkyyn ja vaatteille.
Ap
kun möi jo vaunutkin. Ei hänen poika ole nukahtanut pihalle kuin muutamia kertoja pienen elämänsä aikana, kun poika oli ihan pieni, koska kuulema hänen poikansa on erilainen ja hän ei vaan nukahda muualle kuin omaan sänkyyn.
Sitten ne päivärutiinit on jotenkin muutenkin aika erikoisia mistä olen silleen ohimennen maininnut tai kysynyt
Ap