Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen ulkoilu

Vierailija
10.11.2009 |

miten te vanhemmat käytte lastenne kanssa ulkona?

päivittäin?

olen vähän huolissani ystävästäni. hänellä on vuoden ikäinen poika, jota ei käyttänyt juurikaan pihalla tai vaunulenkeillä kun oli pienempi. nykyään käy lapsen kanssa kerran viikossa tai kerran pariin viikkoon ulkoilemassa. eikö se ole hyvä että lapsi saisi päivittäin raikasta ilmaa? ei sillä että asia minulle kuuluisi mitenkään, mutta vähän mietityttää, että onko tämä nyt oikein. heillä perheessä hilseilevä kissa ja todella sotkuista ja haisee kämppä ummehtuneelle. minulle ilmoittaa asioista aina mitä tekevät yms. mutta sanookin sitten tekosyyksi kun sataa vettä, tuulee hieman, on liian kuuma/liian kylmä, vettä vähän ripsii ettei voikaan mennä pihalle ja sitten myöhemmin ilmoittaa ettei häntä oikein kiinnosta tai ei jaksa.

tyhmästä asiasta ehkä nyt aiheen nostin ylös mutta tuli mieleeni miten te vanhemmat yleensä lapsianne käytätte pihalla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoillaan päivittäin. Taitaa olla kaverisi masentunut.

Vierailija
2/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä minulle ilmoittelee mitä touhuaa ja hyvissä väleissä ollaan mutta ei koskaa masennuksesta puhunut mitään. voihan toki olla että kun hänellä aika vähän kavereita on siellä missä asuu ja miehensä käy etelässä töissä ja voi viipyä 2-3 viikkoa ennenkuin kotiin tulee vain viikonlopuksi käymään niin voi tuo masennusta toki olla, mutta minulle ei siitä sanonut mitään. huolestuttaa vaan kun kyseinen poika on kuitenkin minun kummipoikani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoillaan päivittäin. Taitaa olla kaverisi masentunut.

Toisaalta raitis ilma tekee toki hyvää, mutta tuskin lapsi tuossa tilanteessa yksin ulkoilun puutteesta kärsii. Muuten mietin, miten keksii tekemistä ja jos on masentunut niin se on uhka enemmän kuin raittiin ilman puute.

Vierailija
4/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylensä talvella käydään aamupäivisin ja kesällä koko päivä, sisällä vaan syödään ja käydään nukkumassa.

märemmillä keleillä sitten saattaa olla sisäpäiviä tai jos lapset viihtyy niin leikkivät katetulla terassilla

joka tapauksessa yritän lapsia käyttää ainakin sen 1xpvä ulkona ainakin sen tunnin ajan, muuten koen olevani huono äiti ja en pidä huolta lapsistani heidän vaatimalla tavalla.

Vierailija
5/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverilleni aiheesta? voisin toki kysäistä onko hänellä kaikki hyvin..

ap

Vierailija
6/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ikäeroa vuosi, toinen on ihan vauva ja toinen nyt reilu 1v. emmekä mekään käy ulkoilemassa kuin ehkä 1-2 kertaa viikossa. 1 -vuotias leikkii mielellään kotona sisällä ja nukkuu vielä kahdet päiväunetkin, eikä osaa oikein nukahtaa vaunuihin, varsinkaan vauvankopan viereen. Ja helposti vaunulenkillä 1v. ja vauva saattavat vuorotellen pitää toisiaan hereillä niin että kukaan ei nuku...

Meillä on kyllä viimisen päälle siisti koti, ja tilaakin on hyvin, ja tuuletan joka päivä reippaasti että ilma vaihtuu eikä ole ummehtunutta, mutta ymmärrän kyllä äitejä jotka eivät käy kahden tunnin vaunulenkeillä joka päivä...

Mutta ystävästi tilanne kuulostaa masennukselta, mielestäni sinun kannattaa jutella hänen kanssaan, mutta ilman syyttävää sävyä - hän saattaa herkästi ymmärtää sinun syyttävän häntä huonoksi äidiksi, kun kyselet ulkoilusta ym.

Vierailija
7/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan jaksanut enkä halunnut, saatoin olal vähän masentunutkin

sitä hiukan ihmettelen että miksi hän kokee tarpeelliseksi keksiä sinulle verukkeita miksei ulkoile?

Vierailija
8/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole kavereita oikein sillä paikkakunnalla niin lähettää minulle päivässä sen viisikymmentä viestiäkin jopa. hän kertoo kaikki tekemiset sun muut minulle ja tämän takia varmaan kertoo myös noista miksei ulkona käy. tiedän hänen päivärutiineistaan kaiken, koska hän kertoo minulle aina kaiken.

ap

Vierailija
9/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen poissaolo ja yksinvetovastuu perhe-elämässään. Tätä harmitustaaan hän sitten purkaa valittamalla sinulle kaikista ihan pikkuasioistakin tekstiviestitse ja puhelimitse. Saattaapa vähän liioitellakin elämänsä vaikeuksia. Ja ei vahingossakaan kerro niistä hyvistä jutuista joita päivän mittaan on sattunut. Hyvä että voit olla ystäväsi tukena ap, mutta suosittelen, että mene paikan päälle ja "raahaa" se ystäväsi ja hänen lapsensa pihalle ja vie johonkin kivaan paikkaan. Ulkonahan on nyt märkää, kylmää ja sottaista joten ihan lätäkköön seisoskelemaan ei sinne viitsi 1-v kanssa lähteä.

Vierailija
10/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinka paljon käy ulkoilemassa ja jaksaako vetää kolmen tunnin vaunulenkit joka päivä?????

Vierailija
11/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päikkäritkin 1 vee ulkona ja olen aina ollut säällä kuin säällä aamulla ja illalla ulkona!

Ystävälläsi tuntuu olevan yös muita ongelmia? tarvitseehan se lapsen äitikin raitista ilmaa? Nykyisin hyvät ulkoiluvarusteet, niin silloin on ulkolmeminenkin suht helppoa. Itse lähden työpäivän pääteeksikin ulos, vaikka ulkona pimeää ja sataa vettä:) Vanhemmat näyttävät lapselle esimerkkiä!

Vierailija
12/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos on huono keli niin ei tulisi mieleenkään lähteä ulos. En ymmärrä miksi se on ongelma jollekin muulle eikä se todellakaan ole mikään äitiyden mittari.

Vierailija
13/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä tulisin hulluksi jos oltaisiin vaan sisällä. Lapset on 3v ja 1,5v. Pitkät sairausjaksot tekee mut hulluksi... Ei sillä, että itse siitä ulkoilusta niin nauttisin, mutta lapset saa purettua energiaa ulkona paremmin kuin sisällä ja unetkin nukkuvat paremmin, kun on aamupäivällä ulkoiltu.

Vierailija
14/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltaisin päivähoidon jälkeen en mene heidän kanssaan koskaan ulos, enkä edes viikonloppuisin. Silloin kun olin kotona lasten kanssa, ulkoiltiin pääsääntöisesti kerran päivässä, mutta jos oli muuta menoa tai huono sää, ei menty ulos sitä kertaakaan. Kesällä saatettiin olla ulkona vaikka koko päivä.

Vierailija
15/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä ulkoillaan, arkisin 2xpv ja viikonloppuisin kerran, meidän lapset rakastaa ulkoilua ja lähipuistoa kavereineen. Musta on kyllä tod. outoa jos ulkoillaan 1-2xvk, en käsitä, pidän sitä yhtä tärkeänä kuin terveellistä ruokavaliota, lapsi saa paremmin liikuntaakin.

Vierailija
16/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo siistä syystä ettei lapsi sielä varsinkaan talvisin niin hyvin viihtynyt. Oli vähän turhauttavaa ensin pukea 10min, seistä tassut ojossa pihalla 25min, ja taas sisään riisumaan. Enimmäkseen sitten tein 2-3krt viikossa itse lenkkejä rattaiden kans. Nyt 2-v kun jo tekeekin sielä pihalla jotain niin toki päivittäin pihalle lähdemme. Mutta itse olen sen verran mukavuuden haluinen että sateeseen EN lähde. eli syksyllä ei kauhiasti sitte ulkoiltu :D

Vierailija
17/27 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo siistä syystä ettei lapsi sielä varsinkaan talvisin niin hyvin viihtynyt. Oli vähän turhauttavaa ensin pukea 10min, seistä tassut ojossa pihalla 25min, ja taas sisään riisumaan. Enimmäkseen sitten tein 2-3krt viikossa itse lenkkejä rattaiden kans. Nyt 2-v kun jo tekeekin sielä pihalla jotain niin toki päivittäin pihalle lähdemme. Mutta itse olen sen verran mukavuuden haluinen että sateeseen EN lähde. eli syksyllä ei kauhiasti sitte ulkoiltu :D

Vierailija
18/27 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vein esikoista 3 kertaa viikossa ulos ja tunsin syylisyyttä, kun en vienyt useammin.

Syynä on yleensä laiskuus ja se ettei tykkää olla ulkona kökkimässä paikallaan.

Kaikki muut on tekosyitä ja lapsen on päästävä ulos ulkoilemaan.

Ehkäpä ystäväsi muuttuu, kun teet lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
19/27 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa raitista ilmaa ihan riittävästi.

Käyvät kenties kaupassa, asioilla, ulkoiltua tulee siinäkin.

Ei todellakaan ole kovin palkitsevaa tönöttää 1v kanssa ulkona. Ja jos ei itse tykkää käydä kävelyllä, niin ymmärrän tilanteen täysin.

Vierailija
20/27 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vein esikoista 3 kertaa viikossa ulos ja tunsin syylisyyttä, kun en vienyt useammin.

Syynä on yleensä laiskuus ja se ettei tykkää olla ulkona kökkimässä paikallaan.

Kaikki muut on tekosyitä ja lapsen on päästävä ulos ulkoilemaan.

Ehkäpä ystäväsi muuttuu, kun teet lastensuojeluilmoituksen.

Siivous on hänelle todella kova urakka ja ei aina jaksakaan aloittaa tekemään mitään.

Monet kerrat siellä olen käynyt ja se poika ressu on niin siinä kissan karvan peitossa myös.

Hänellä oli pojan syntymän jälkeen joku perhetyöntekijä, joka kävi kerran viikossa häntä auttamassa, mutta sitten ykskaks ei enää tätä halunnutkaan heille.

Sanoi tyyliin, että kyselee liikaa asioista..yms.

Tupakkaa poltti raskauden aikana ja sen verran käy pihalla että pystyy sen röökinsä polttamaan, mutta muuten he ovat kotosalla aina melkein.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän