Avaatko aina oven ovikellon soidessa? Minä en...
Kommentit (31)
Mä en avaa. Tapa lähti opiskeluajoilta, kun ei ollut tv-lupaa. Sit sitä hoksas, että oven voi tosiaan jättää avaamatta ihan hyvällä omallatunnolla. Ja itse asiassa se on vaan reiluakin, jos ei tosiaan halua osallistua kevätkukkakeräykseen, ostaa kontillista vessapaperia tai kuulla Jeesuksesta. Säästyypähän oven takana seisova turhalta keskustelutuokiolta siinä samalla kuin minäkin.
Samasta syystä en myöskään vastaa tuntemattomiin numeroihin. Kerran viikossa käyn ne läpi ja katson kuka on soittakin. Vielä kertaakaan ei ole tullut soittoa yksityishenkilöltä, vaan kaikki on jotain puhelinmyyjiä. Tänä päivänä jokainen, jolla on asiaa, laittaa tekstarin joka tapauksessa, jollei heti saa puhelimella kiinni. Niin minäkin aina teen.
vain silloin jos lapset on kotona niin avaan, koska siellä todennäköisesti on lasten kavereita. Mutta jos olen yksin kotona niin en avaa jos en ketään odota.
Yleensä joku lapsista ehtii avaamaan ennen minua.
Jos olen yksin kotona, avaan aina. Ei kukaan huvikseen meidän ovikelloa soittele.
Yleensä, kun meille tulee (ok-talo) pihaan, huomaa kyllä ollaanko kotona. Vähintäänkin joku kakaroista kyylää ikkunassa.. =0) Olis se noloa sitten olla avaamatta..
Vaikka olisi minulle tuntematon, tulija on todennäköisesti mieheni firman nykyinen tai tuleva asiakas, eli syytä olla kohtelias.
Meillä ei avata, jos ei tiedetä kuka on tulossa. Meille pitää soittaa ensin.
Lisäks jos yöllä soitetaan, niin siellä on ne Strangers-elokuvan murhaajat... katottiin se elokuva ja kas, heti yöllä klo 3 soitettiin ovikelloa. Herättiin siihen ja maattiin jäykkinä kauhusta. Ei avattu. En uskaltanut katsoo edes ikkunasta!
ehka jossain alahikialla voi avata, mutta ei taalla missa me asutaan. Se voi olla ihan kuka vaan sekopaa, kay viela niinkuin esim Denise Lee'lle kavi.
Me asutaan maalla, eikä omisteta edes ovikelloa. Kaikki lampsii suoraa sisälle. Huudellaan vaan päiviä! Ovikaan ei ole koskaan lukossa...
ehka jossain alahikialla voi avata, mutta ei taalla missa me asutaan. Se voi olla ihan kuka vaan sekopaa, kay viela niinkuin esim Denise Lee'lle kavi.
siis alahikiällä??
Eikä vielä koskaan ole ollut ei-toivottu soittelija oven takana, vaikka AINA joku meidän perheestä meneekin avaamaan.
Ehkä ne murhaajat ja muut kummajaiset ei jaksa kavuta tänne yläkerroksiin. :D :D :D
Hervotonta...
tai kurkkaan ikkunasta, mutta en avaa jos en tunne ja olen yksin tai lasten kanssa kotona. Täällä on käyty niin monesti "tarkistamassa" paikkoja. En osta mitään eikä ole asiaa kellään :)
usein katson ovisilmästä kuka oven takana on, jos on joku tuntematon niin en avaa. Aina en edes vaivaudu katsomaan kuka siellä on jos en odota ketään tulevaksi. Kyllä tutut soittavat ovikelloa useamman kerran, ja jos olisi esim naapuri hädässä niin eiköhän se sitten hakkaisi kunnolla ovea :)
te lukkojen takana piileskelevät ihan tervepäisiä?? Jotenkin sairaalta kuulostaa. Huumediilereitä? Etsintäkuulutettuja rikollisia?