Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 36v mies, joka on ollut 10v työttömänä

Vierailija
28.11.2009 |

saada ikinä enää työpaikkaa?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se valmistui 92 ja sillä ei ole varmaan kuin vuosi puoltoista kokemusta rakennusalasta. On kyllä hakenut rakennushommiin apupojaksikin, mutta ei oo kukaan perään kysellyt.

ap

No ei varmaan ole kysellyt tänävuonna, mutta jos 10 vuoden aikana ei ole saanut töitä, jos on aktiivisesti kysellyt, mitä kyllä epäilen tapauksessanne vahvasti. Jos miehesi on ollut 10 vuotta yhtäjaksoisesti työttömänä, eihän hän saa mitään rahaa mistään, korkeintaan toimeentulotuen.

Itse olen valmistunut keväällä amk:sta ja hakenut töitä aktiivisesti, vähintään hakemus/viikko yleensä enemmän, enkä siltikään ole päässyt töihin. Eli tällä haluan sanoa, ettei kenenkään perään todellakaan kysellä, vaan on itse tehtävä töitä saadakseen ehkä töitä...

Vierailija
2/55 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehelläsi on joku oppimishäiriö, niin hän voisi silti oppia hyvin tekemällä työtä käytännössä. Oppisopimuskoulutuksessa näin olisi. Samalla hän saisi jo vähän palkkaakin. Työpaikan saantikin voisi helpottua, sillä oppisopimuskoulutettavan palkka on vähän vähemmän kuin valmiiksi koulutetun ja työnantaja saa siitä myös tukea - toki työnantajalla on myös velvollisuuksia ja pitää sitoutua koulutukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaa sinä työtön varsinais-suomalainen sitten etsit? siis minkä alan työtä?

toimistoalan hommia ainakin saa heti. nytkin alkaa kurssi joulukuussa josta työllistyy.

Vierailija
4/55 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalla tohon 10 vuoteen mahtuu todella ylikuumenneet rakennusvuodet kun miehiä on roudattu ties mistä Baltian maista tänne rakentamaan. Ja nyt kun on lama niin mietit saako töitä?

Ei tää oo totta.

Vierailija
5/55 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oma asenne ennen kaikkea: jos on apaattinen eikä kiinnostu mistään, ei varmaan oikein työtkään suju, ja kuka työnantaja sitä katselisi? En siis väitä että töitä saa asenteella, vaan että vaikka kaikki muu eli asuinpaikka ja ala olisivatkin kohdallaan, niin työnantaja ottaa taatusti mieluummin sellaisen työntekijän joka on motivoitunut tekemään töitä. Onko miehesi masentunut?

Vierailija
6/55 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi,hitto, mikä pummi!

Vierailija
7/55 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä duunarihommaa, mihin tunnen tuttujen misten kouluttautuneen.

Vierailija
8/55 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pala työttömyyskorvauksetkin jo vuoden jälkeen.

Vierailija
9/55 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pala työttömyyskorvauksetkin jo vuoden jälkeen.

ap:n miehellä ei tainnut olla. Hän on siis perusväpivärahalla ja kyllä se juoksee kunnes työttömyyeläke saapuu.

Oppisopimusta minäkin pidän parhaana menettelytapana. Jollei mies siihenkään pysty, hänen ehkä kannattaisi hakeutua lääkärin/psykologin puheille ja miettiä, mistä kiikastaa. Onko hän ehkä työkyvytön jonkun sairauden takia? Auttaisiko kuntoutus? Onko mahdollisuus eläkkeeseen?

Vierailija
10/55 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole 10vuoteen mitään työtä saanut. Olen itse työni puolesta ottamassa meidän firmaan kahdesti vuodessa puoleksi vuodeksi työkkärin kautta työntekijän (jolle firma siis ei maksa palkkaa) ja edes tähän ilmaistyöhön en ottaisi sellaista jolla on joku katko työnteossa. Yleensä ihmisillä kyllä on aika tiivis työ-, koulutus- ja kurssihistoria. Olen kymmenien ihmisten hakemuksia vuosien saatossa plärännyt ja jos yksi kahdestakymmenestä on sellainen jolla on yksi välivuosi papereissa, niin tuskin sen enempää.

Ei tietenkään edellytetä, että palkkatyötä olisi koko ajan tehnyt, mutta että on nyt tehnyt edes JOTAIN. Ja ehdottomasti on annettava itsestään sellainen kuva, että pitkästyy jos ei ole mitään tekemistä!

Eli en kyllä tuota sun miestäsi palkkasi, aika onnettomalta reppanalta kyllä vaikuttaa, sori vaan...

Vierailija
11/55 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois sit selittää että työkyky oli aiemmin huono syystä että... mutta että nyt olen paremmassa tilanteessa ja työhalut on kovat.

Tälleen työllistyisi ehkä vähän paremmin kuin jos syy työttömyyteen on vaan se ettei napannut hakea mitään töitä.

Vierailija
12/55 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä tulee vielä kelpo työntekijä matalapalkka-alalle. Tulee lähinnä lusmuille sopivia töitä mieleen siivooja, vartija, varastomies valtiolla, kunnalle "miesten töihin" tms.

Kotoa ei tosin tulla hakemaan, eli sen verran tarttis tehdä ite. Siivoojiksi ja vartijoiksi ainakin pääsee kunhan käy kurssin ekaks. Ja kurssikin on vain aikuiskoulutuskeskusten rahankeruuta varten, eli ei tarvi kummoistakaan muistia.

Vierailija
13/55 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... Siivoojan työ sopii lusmuille? Olen opiskeluaikana siivonnut, eikä se mielestäni sovi laisinkaan lusmuille. Vaatii kuntoa ja motivaatiota tehdä aliarvostettua työtä paskapalkalla. Ja aikataulut ovat tiukat ja useat firmat laistavat palkastakin. Arvostakaa niitä, jotka sitä työtä suostuvat tekemään!

Vierailija
14/55 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusuinen kuva ihmisillä työllistymisestä.

Tässä kans vähän näkökulmaa.

Otetaan tuo sama 10vuotta. Olen sen aikana ollut YHTEENSÄ, 3 vuotta töissä.

Siis miettikää ny, vaan 3vuotta! Työttömyysjaksot oon aktiivisesti etsinyt töitä jne. blaablaa. Yritin itsepäisesti työllistyä viestintäalalle, jossa ei todellakaan ole työvoimapula. Lopulta ymmärsin niellä ylpeyteni ja kouluttauduin täysin eri alalle. Heti toisella hakemuksella pääsin töihin. Tosin vain määräaikaiseen, mutta tästä se lähtee.

Eniten ärsyttää selitellä omaa historiaansa työhaastatteluissa, kun sillä ei ole enää merkitystä nykyisten tehtävien kanssa(täysin eri alan töitä).

Ai mikä on tarinan opetus? Että ei saa luovuttaa ja jossain vaiheessa kannattaa miettiä olisiko sittenkin jotain muuta mitä vois tehdä työkseen.

Vierailija
15/55 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/55 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on todellakaan tarkoita mitään työkkärin muutaman kuukauden motivointi-askartelupaskartelu-leikkiopiskelukurssia.

Vierailija
17/55 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua opiskella kun sillä on niin huono muisti. Hoitamaton oppimishäiriö varmaan.

ap

Vierailija
18/55 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koulutettuja motivoituneita tekijöitä on jonoksi asti hakemassa yhtä paikkaa.

Ei elämässä mitään saa ilmaiseksi, itse pitää yrittää ja se omaisuuskin useimpien omin ponnistuksin hankkia.

Vierailija
19/55 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun työnantajaa varmasti kiinnostaa, mitä mies on tehnyt viimeiset 10 vuotta. Jos hän kouluttautuu alalle, missä työntekijöille on paljon kysyntää, tuskin tuijotellaan niin tarkkaan viime vuosien työhistorian puutetta.

Vierailija
20/55 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä se ei ole päässyt edes työkkärin orjatöihin, että saisi edes 8e/vrk lisää.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä