Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat yrittivät saada minua ottamaan lapseni pois virikehoidosta H1N1:n vuoksi!

Vierailija
09.11.2009 |

Oletteko muut törmänneet vastaavaan? Onkohan ihan yleinen käytäntö?

En itse aio lastani pois ottaa. Lapsi tykkää olla hoidossa ja jos esim. olisin töissä niin olisi siellä joka tapauksessa.

Kuulemma joku päiväkodin lapsista oli joutunut sikainfluenssan vuoksi sairaalaan ja ensin yksi hoitaja yritti saada minua hysteeriseksi asian vuoksi ja kohta tuli vielä toinen hoitajakin juttelemaan. Eivät millään meinaa uskoa päätöstäni.

Oma lapseni on perusterve 4v ja en todellakaan näe syytä poistaa lastani hoidosta. Käymme myös mm. kaupassa ja taloyhtiön saunassa ja pesutuvassa. Taudin voi saada mistä tahansa jos on saadakseen. Eikä sairaiden lasten hoitopaikka edes ole päiväkoti.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita tällaisen "ihanan" sivuseikan, että jos olisin ottanut isomman lapsen pois päivähoidosta äitiyslomani ajaksi, olisi kunta katkaissut hoitosopimuksen ja olisin siis joutunut jonottamaan hänelle paikkaa päiväkodissa uudelleen töihin palatessani. Jonot ovat tällä hetkellä ½-1 vuosi, eli takuita hoitopaikan jatkumiseen tutussa ja kunnan ainoassa päiväkodissa ei olisi ollut. Ainoa keino säilyttää hoitosopimus oli jatkaa minimimääräisessä virikehoidossa.

Vierailija
2/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaamme arvoa jokaiselle valinnalle tuomitsematta heti! Itse kyllä otin lapseni pois päiväkodista epidemian ajaksi/kunnes saa rokotuksen, kun voimme helposti hoidon järjestää muuten.

En ole hysteerinen mutta en kyllä käsitä virikehoitoa tällaisena aikana, mutta todellakin joillakin lapsilla on parempi olla hoidossa kuin kotona:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks olet noin tyhmä et et tajua?sinä olet kotona nii sillo otat myös lapsen koti hoitoon ja varsinki nyt kun on tätä kamalaa tautia...ihan totta...

Vierailija
4/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos hoitajat muuta suosittelevat. En siis pidä epidemian aikana virikehoidossa AKTIIVISESTI oloa ehdottomana, mutta en näe, että epidemia olisi myöskään mikään ehdoton syy pitää siitä taukoa.

Meillä vanhin lapsi on jo koulussa (jossa jo ollut sikainfluenssaa), joten voi se tauti tulla meille myös sitä kautta. Ja lisäksi mies on työssä, jossa altistuu jatkuvasti tartunnalle "asiakkaiden" fyysisen käsittelyn kautta, mutta ei näköjään kuulu ensinenässä rokotettavien piiriin kuten esim. sairaanhoitohenkilöstö. Joten riski saada tartunta on silti olemassa ihan oman perheen sisällä, vaikka yksi lapsista ei virikehoidossa olisikaan.

t:25

Vierailija
5/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"virikehoitolaisia" jos henkilökuntaa on paljon kipeänä, samaten voivat lyhentää aukioloaikaa.

Vierailija
6/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökuntaa sairaana ja sijaisia ei saada. Vielä ei ole diagnosoitua sikainfluenssaa. Hoito ei ole niin tasokasta tällä hetkellä, että kannattaa tulla virikehoitoon.

... henkilökuntaa alkaa tipahtelemaan (sijaisia ei saa ottaa). Minnekäs ap laittaa sitten virikehoitolapsensa???

jos äiti ei "jaksa" omia lapsiaan, niin se on lastensuojelu ilmoituksen paikka.

Vierailija
7/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtien kotona. SI ei ole vielä täällä, mutta kohta on. Oma lapseni voisi myös tartuttaa sen ryhmään, koska perheessä on myös koululaisia, joita ei voi ottaa pois koulusta.

Vierailija
8/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virikehoito on muutenkin moraalitonta. Mitä itse päivät teet? Lusmuat?

T: opiskelija, joka laittaa opintonsa lähes jäihin, jotta lapsi voi olla pari vk kotona.

Vierailija
9/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko vähän vajaa, kun et keksi lapselle virikkeitä kotona??!

Vierailija
10/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa tai muussa paikassa käyntiä verrataan toisiinsa.

Kaupassa ollaan 20 minuuttia ja sen jälkeen voi pestä kädet. Jos joku aivastaa kasvoille, kohtalo on sinetöity, mutta muuten riski on aika kohtuullinen.

Päivähoidossa ollaan seitsemän, kahdeksan tuntia, ollaan lähekkäin, leikitään leluilla, kosketetaan kirjoja ja pöytiä, syödään vierekkäin, halaillaan, tapellaan...

Vierailija
11/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siella turhaan niin ajattelivat paasta helpommalla kun yksi hoidettava vahemman

Vierailija
12/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siella turhaan niin ajattelivat paasta helpommalla kun yksi hoidettava vahemman

ap

Vierailija
13/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli päiväkodin hoitajien kanssa puhetta lapsen hoitamisesta kotona epidemian ajan. Itse aloitin tuon keskustelun. Hoitajat suosittelivat lapsen hoitamista kotona, jos se vain mahdollista. Eivät siis painostaneet, vaan suosittelivat. Minusta ihan asiallista. Jokainen tekee sitten päätöksen itse.

Me on ajateltu pitää lapsi mahdollisuuksien mukaan kotona. Ja jos siltä näyttää, että päivähoitoa tarvittaisiin, niin sitten taas viedään päivähoitoon. (Kyseessä on erityislapsi, joten välillä voi joutua viemään lapsen päivähoitoon, jotta saa hoidettua asioita, siivottua jne.)

Vierailija
14/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virikehoito on muutenkin moraalitonta. Mitä itse päivät teet? Lusmuat? T: opiskelija, joka laittaa opintonsa lähes jäihin, jotta lapsi voi olla pari vk kotona.

Kerhoja, muutama tunti parina päivänä viikossa kannatan, äidin jaksamisen vuoksi, ja lapsen kaverisuhteiden.

Ehkä teillä työntekijöitä tai heidän lapsia sairaana? Ja yritetään vähentää lapsia sieltä mistä voidaan? Tai sitten ajattelevat teidän perheen parasta, ettette saisi tartuntaa, jos voitte olla kotonakin?

Vierailija
15/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät lastasi hoidossa,jos hän voi sairastua? En ymmärrä mikset halua lapsesi parasta vaan syyllistät hoitajat, jotka sitä ehdottivat. Minusta ajattelet äidiksi hyvin itsekkäästi. Vaikka lapsesi ei kuolisi si-influenssaan tai joutuisi teholle, se on kuitenkin ikävä tauti, jolta voit lapsesi mahdollisesti säästää hoitamalla hänet itse kotona, joka muutoinkin varmasti olisi välillä kivaa.

Vierailija
16/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muut törmänneet vastaavaan? Onkohan ihan yleinen käytäntö? En itse aio lastani pois ottaa. Lapsi tykkää olla hoidossa ja jos esim. olisin töissä niin olisi siellä joka tapauksessa. Kuulemma joku päiväkodin lapsista oli joutunut sikainfluenssan vuoksi sairaalaan ja ensin yksi hoitaja yritti saada minua hysteeriseksi asian vuoksi ja kohta tuli vielä toinen hoitajakin juttelemaan. Eivät millään meinaa uskoa päätöstäni. Oma lapseni on perusterve 4v ja en todellakaan näe syytä poistaa lastani hoidosta. Käymme myös mm. kaupassa ja taloyhtiön saunassa ja pesutuvassa. Taudin voi saada mistä tahansa jos on saadakseen. Eikä sairaiden lasten hoitopaikka edes ole päiväkoti.

Vierailija
17/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin tapauksissa, ikävä kyllä, on todellakin lapsen edun mukaista olla päivähoidossa, sen sijaan että olisi kotona vanhempansa kanssa. Jotkut vanhemmat jopa tajuavat tämän, ja vievät lapsensa virikehoitoon. Vähintä mitä nämä vanhemmat voivat tehdä. Toivottavasti ymmärtävät myös olla tekemättä lisää lapsia.

Vierailija
18/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ja kun yksikin tapaus tulee tyttömme eskarissa, voi olla että tyttö jää kotiin joksikin aikaa.. Meillä kuitenkin helppo järjestää kun kuopus vielä kotona myös, itse käyn vain osittain töissä silloin kun miehellä vapaata.

Esikoisemme oli myös 4-5-vuotiaana ns. virikelapsi kolmena pv:nä viikossa, että en ole mikään "virikehoitovastustaja". Mutta täytyy sanoa että varmasti olisin teidän tilanteessanne ottanut esikoisen kotiin pahimman epidemian ajaksi, ainakin siihen asti että olisi saanut rokotteen.

Tuskin hoitajat ilkeilläkseen ehdottivat, vaan nimenomaan ajatellen lapsen ja perheen parasta...

Vierailija
19/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudin voi saada mistä tahansa jos on saadakseen.

Ikinä en näitä järjen jättiläisiä ymmärrä.

Vrt. mitä sitä laittamaan aurinkorasvaa, melanooma tulee jos on tullakseen.

Vierailija
20/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommoista äitä voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän