Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat yrittivät saada minua ottamaan lapseni pois virikehoidosta H1N1:n vuoksi!

Vierailija
09.11.2009 |

Oletteko muut törmänneet vastaavaan? Onkohan ihan yleinen käytäntö?

En itse aio lastani pois ottaa. Lapsi tykkää olla hoidossa ja jos esim. olisin töissä niin olisi siellä joka tapauksessa.

Kuulemma joku päiväkodin lapsista oli joutunut sikainfluenssan vuoksi sairaalaan ja ensin yksi hoitaja yritti saada minua hysteeriseksi asian vuoksi ja kohta tuli vielä toinen hoitajakin juttelemaan. Eivät millään meinaa uskoa päätöstäni.

Oma lapseni on perusterve 4v ja en todellakaan näe syytä poistaa lastani hoidosta. Käymme myös mm. kaupassa ja taloyhtiön saunassa ja pesutuvassa. Taudin voi saada mistä tahansa jos on saadakseen. Eikä sairaiden lasten hoitopaikka edes ole päiväkoti.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä jatkan lapseni osapäivähoitoa ihan kuten ennenkin... olen siis äippälomalla kuopuksen kanssa ja 4-vuotias esikoinen käy 3pv viikossa tarhassa. Onneksi on käynyt sellainen tuuri, että kaikki ryhmän hoitajat tosi mukavia, eikä kukaan meitä "syyllistä" (itse en kyllä syyllistyisikään) tästä, että esikoinen jatkaa hoidossa.

Ja ainakaan meidän tarhassa ei ole tullut kukaan ehdottelemaan, että epidemian vuoksi pitäisi lapsi jättää kotiin. Minä en sairasta lasta tarhaan vie -eihän siellä muitakaan sairaita pitäisi olla- joten riski saada se tauti sieltä on varmaan ihan sama kuin näistä "ah, niin mahtavista" kerhoista, joita aina ylistetään maasta taivaaseen. Itse en omaani veisi päiväkerhoon ikinä -olen vähän kuullut yhtä ja toista.

Jos jossain on karjanhoitomeininki, niin kerhossa.

Vierailija
22/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin meidän eskarin pois hoidosta, kun ensimmäinen tautitapaus ilmeni. Päiväkoti on suht pieni n. 30 lasta yhteensä ja epidemia on ohi varmaan muutamassa viikossa. Meille on kotona myös 3 v ja 8 kk vauva, joten en todellakaan halua tauti ehdoin tahdoin meille. Toki mies sen voi saada töissä tai kaupassa, mutta todennäköisyys on kuitenkin aika paljon pienempi kuin tuolla päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä jatkan lapseni osapäivähoitoa ihan kuten ennenkin... olen siis äippälomalla kuopuksen kanssa ja 4-vuotias esikoinen käy 3pv viikossa tarhassa. Onneksi on käynyt sellainen tuuri, että kaikki ryhmän hoitajat tosi mukavia, eikä kukaan meitä "syyllistä" (itse en kyllä syyllistyisikään) tästä, että esikoinen jatkaa hoidossa. Ja ainakaan meidän tarhassa ei ole tullut kukaan ehdottelemaan, että epidemian vuoksi pitäisi lapsi jättää kotiin. Minä en sairasta lasta tarhaan vie -eihän siellä muitakaan sairaita pitäisi olla- joten riski saada se tauti sieltä on varmaan ihan sama kuin näistä "ah, niin mahtavista" kerhoista, joita aina ylistetään maasta taivaaseen. Itse en omaani veisi päiväkerhoon ikinä -olen vähän kuullut yhtä ja toista. Jos jossain on karjanhoitomeininki, niin kerhossa.

Kerhoissa keskitytään lasten kanssa puuhaamiseen ei perushoitoon,kuten päiväkodissa. Kerhot kestävät muutamia tunteja ja niistäkin voi olla pois sikaflunssa aikana. Turhaan lohdutat ítseäsi väärillä tiedoilla. Päiväkodit eivät ole tutkimusten ja realismin mukaan tällä hetkellä pienelle lapselle hyväksi. Olet sen valinnut, hyvä niin, mutta ei lapselle paras.

Infektiot leviävät päiväkodeissa erittäin tehokkaasti lapselta lapselle. Itämisaika 1-7pv, jolloin lapsi usein on hoidossa ja levittää jo oireettomana. Tottakai myös kerhoissa sama juttu. Siksi kannattaakin vähän miettiä mitä tällaisena aikana tekee lastensa kanssa. Ja miettiä lapsen parasta eikä itseään.

terveisin alan ammattilainen

Vierailija
24/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taas näin.

10v sairastui torstaina.perjantaina oli vielä koulussa.

lauvantaina nousi kuume.

torstaina sairastui myös toinen poika pelkää yskää.

tänään toinen poika meni kouluun vaikka meillä sikatautia mutta kun ei ollut muuta un yskää niin ei estettä kouluun menolle.

3v alkoi tänään.

käytiin viikonloppuna lääkärissä.

oireet on ollut kovia mutta ei sairaala hoitoa vaativia.tauti ei ole sen pahempi kun ausi infulenssaa pahempi.

lehdet vaan paisuttelee niitä.on älytöntä ottaa lapset pois hoidosta tai linnoittautua kotiin tautia pakoon.se tulee jos on tullakseen.jos ei sitä sairasta nyt ja tulee toisena alltona se voi olla pahempi.karkuun sitä ei pääse kukaan.

Vierailija
25/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa

Joissakin tapauksissa, ikävä kyllä, on todellakin lapsen edun mukaista olla päivähoidossa, sen sijaan että olisi kotona vanhempansa kanssa. Jotkut vanhemmat jopa tajuavat tämän, ja vievät lapsensa virikehoitoon. Vähintä mitä nämä vanhemmat voivat tehdä. Toivottavasti ymmärtävät myös olla tekemättä lisää lapsia.

Vierailija
26/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse kotona. Pojan ryhmässä 14 lasta, on siis kielellinen pienryhmä.

Kukaan ei ole ehdottanut, että ottaisin lapsen pois hoidosta.

Tosin en edes ottaisi, koska kyseinen flunssa ei ole saanut minua mitenkään pelokkaaksi.

Yksi kuollut terve tyttö ja muut kuolleet on ollut vakasti sairaita muutenkin.

Melko tavallinen influenssa ja sille en voi mitään, että jotkut on hysteerisiä.

Pojan tarhassa on järkeviä hoitajia ja ei siellä kukaan ole hysteerinen.

Meillä poika ollut viimeksi 3v. takaperin sairaana, joten en usko että tauti uhkaisi häntä ensimmäisenä.

Vierailija
27/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika ollut viimeksi 3v. takaperin sairaana,

Vierailija
28/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja usko tai älä, sinun lapsesi parasta ajattelevat. Päiväkodissa epidemia tarttuu tosi helposti!

Vierailija
29/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökuntaa sairaana ja sijaisia ei saada.

Vielä ei ole diagnosoitua sikainfluenssaa.

Hoito ei ole niin tasokasta tällä hetkellä, että kannattaa tulla virikehoitoon.

Vierailija
30/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökuntaa sairaana ja sijaisia ei saada.

Vielä ei ole diagnosoitua sikainfluenssaa.

Hoito ei ole niin tasokasta tällä hetkellä, että kannattaa tulla virikehoitoon.

... henkilökuntaa alkaa tipahtelemaan (sijaisia ei saa ottaa). Minnekäs ap laittaa sitten virikehoitolapsensa???

Vierailija
31/31 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sitä, että lapsemme virikepäiviä lisättäisiin tai siirrettäisiin epidemian ajalle, ettei hoidossa olisi niin "tyhjää"... En ajatellut tehdä muutosta.

Toivottavasti te virikehoidon arvostelijat ymmärrätte sen, ettei kaikissa (etenkään pienissä) kunnissa ole kerhoja tai muuta alle eskari-ikäiselle virikkeeksi sopivaa toimintaa. Meillä tilanne on käytännössä tällainen. lukuunottamatta iltaisin olevaa kansalaisopiston tarjontaa, johon ei kulkuyhteyksien puuttuessa päästä. Asumme sen verran syrjässä, että lähimmät toiset lapsiperheet on 6 km:n päässä. Ei ole leikkikenttää, hiekkalaatikoita tms. missä tavata ikätovereita (paitsi päiväkodin pihassa olevat).

Ainakin meillä kohta 6-vuotias on äitiyslomani ajan 2 pv/vko osapäiväisessä virikehoidossa, vaikka olen vauvan kanssa kotona. Näin siksi, ettei hän tippuisi ennen syksyllä 2010 alkavaa eskaria pois ikäisestään, päivähoidossa tutuksi tulleesta kaveriporukasta ja ettei koulun aloitus siten olisi vaikeaa. Päivähoito, jossa lapsi oli 3 pv/vko ennen äitiyslomaani, oli ihan tarpeellinen työssäolon takia. Miksi siis rikkoa lapsen tutut ja turvalliset rutiinit ja kaveripiirikokemus?

Miksi te ette voi tajuta, että kaikki virikehoitolapset eivät ole ns. lusmujen vanhempien lapsia? Tai sosiaalitapausperheistä? Ainakin meillä virikehoidon taustalla on aito välittäminen siitä, että lapsen arkeen ei tulisi outoa, vajaan vuoden pituista säröä juuri ennen koulun alkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi