Huomio! 2-vuotias sai sikainfluenssa rokotteen
eikä saanut mitään oireita. Näin olen kuullut useimmiten käyvän. Itselleni tuli vähän pistoskohta araksi, ei muuta.
Kommentit (82)
että rokote toimii ja immunisaatio on alkanut.
saivat rokotukset viime torstaina. Molempien pistoskohta oli pari päivää arka ja punainen. Muita oireita ei ollut.
ja kummallekkaan ei ole tullu mitään oireita :) ja laitettiin kerralla molemmat influenssa rokotteet.
ettei saa antaa panadolia, vaan burana-suppoja.
pääkipu, vatsakipu, lihaskipu (niska ym.) lämpöä, jne.
panadolia ei saa ottaa ennen rokotetta. Rokotuksen jälkeen saa ottaa ihan mitä vaan.
Ainakaan vielä ei sivuvaikutuksia näkyvissä..
ettei saa antaa panadolia, vaan burana-suppoja.
sekä apteeksita että sairaalasta että vain parasetamolia sisältävää saa antaa eli buranat yms täysin kiellettyjä. ei meinannut suostua myymään edes mulle itselle buranaa vaikken edes rokotetta ottanut koska on niin haitallinen...
Nuoremman suurin tuska oli se että jalkaan laitettiin laastari, sitä jaksoi murehtia vielä nyt illallakin.
Ja suurin ongelma on tällä hetkellä tuo laastari. Sitä EI saa ottaa pois, siihen EI saa koskea. Välillä valittaa että jalkaan sattuu, mutta saattaa osoittaa ihan väärää jalkaa... Ei ole kovin luottaminen tuohon diagnoosiin ;)
Influenssarokotteen tehohan on ainakin pikku lapsilla tosi huono, alle 40 %. Itse asiassa, kaikki tehdyt tutkimukset näyttäisivät, että influenssarokotuksista ei olekaan ollut mitään hyötyä :( Millaiset prosentit sikainfluenssarokotteella on todettu tutkimuksissa olevan? Lääkärimme sanoi, ettei tiedetä vielä. Eikö hän tiennyt, vai eikö kukaan tiedä? Ihmeissäni olen ja mietin edelleen ottaako vaiko eikö.
Ne on ihan lapsille tarkoitettu ja niitä saa kyllä käyttää.
Toki jos teho on edes tuon 40%, se on tyhjää parempi, ainakin jos se 60% saa lievemmän taudin kuin muuten saisi. Pelottaa kyllä, että ihan pienillä teho on suunnilleen 0% ilman tehosterokotusta. Ihmetyttää vähän, ettei tästä puhuta, eikä tiedoteta.
mietityttää että voikohan vanhimmalle pistää kun oli vkl kuumeessa ja nyt vähän räkänen ja valitteli huonoa oloa.... lämpöä oli äsken 37,3!
THL:n sivuillakin todteaan, että tehosterokotteita harkitaan edelleen joillekin ryhmille, joten myönnetään, että pikkulapsille ei välttämättä tuo yksi rokotuskerta anna suojaa (näin arvelee myös WHO). Haluaisin todellakin kuulla miten joku THL:n edustaja kommentoi esim. täälläkin siteerattua laajaa tutkimusta, jossa alle 2-vuotiaiden influenssarokotuksilla oli sama vaikutus kuin plasebolla.
Pahoinvointia, mahaan koski ja pyörrytti.
Ainoastaan käsivarsi kipeä ettei autoa voinut edes ajaa. Saikulla olin pari päivää ja kipulääkkeen kanssa neljäntenä päivänä menin töihin vaikka olisi hoitajalta saanut vielä lisää lomaa.
Perjantaina käsi oli jo aika kivuton.
Tuo ei ole mikään syy ettenkö lapsiani aio minäkään rokottaa. Voihan käden teloa vaikka kaatumalla jäällä.
Mutta jos rokotteen ehtii saamaan ja sillä säilyy taudilta -ja minua ainakin niiltä pelottavimmilta jälkitaudeilta niin VÄHÄLLÄ pääsee jos käsi on kipeä tai nousee kuume.
Minun lapsilla lähes aina on rokotteista noussut kuumetta, lapsi on ärtynyt tai kuumeinen jokusen päivän. Joten eiköhän nämä "oireet" ole ihan normaaleja.
Pistoskohta oli jälkeenpäin vään kipeä, ei muita oireita.
Neideillä ikää 1v9kk ja 4,5v. Nuoremman suurin tuska oli se että jalkaan laitettiin laastari, sitä jaksoi murehtia vielä nyt illallakin. Muuten ei mitään oireita. Isommalla tuli nyt illalla jalasta pistoskohta kipeäksi, joten annoin Pronaxenia. Itsellä olkavarressa kipeä kohta, ei muuta.
Ottakaa hyvät ihmiset se rokote, vaikka tulis pahojakin oireita. Olen itse sairastanut yhden A-virus kausi-influenssan joskus kymmenen vuotta sitten. Sain hoidoksi Relenza-inhalaattorin noin 5 tuntia oireiden alusta, mutta siitäkin huolimatta tauti oli niin kamala etten toista kertaa moista välittäisi sairastaa enkä missään tapauksessa haluaisi sitä lapsilleni.