Huomio! 2-vuotias sai sikainfluenssa rokotteen
eikä saanut mitään oireita. Näin olen kuullut useimmiten käyvän. Itselleni tuli vähän pistoskohta araksi, ei muuta.
Kommentit (82)
VAuvasi reagoi voimakkaasti rokotuksiin, mutta silti on turhaa paskaa tngettava pikkuiseen?
Se helkkarin flunssa meni jo ja jos toinen aalto tulee, tolla rokotteella ei ole mitään vaikutusta, vaan tarvitaan taas uusi rokote kaikille idiooteillle, jotka haluaa osallistua tähän leikkiin.
tästä on näköjään kadomnnut aika lailla vietejä?
Useammalla pistoskohta arkana muutaman päivän. Näin myös tytölläni. Mutta todellakin kukaan ei ainakaan ollut pois koulusta rokotuksen jälkeisinä päivinä.
Faktatiedoilla en tarkoita sinun tekstiäsi.
meillä pojat 3 ja 7v. sai rokotukset jo muutama viikko sit. Ei minkäänlaisia oireita kummallekkaan näistä, ei edes pistokohta kipeänä:)
Muutama oireili useammankin päivän
olkavarsi ja kuumeinen olo seuraavana aamuna (ei silti ollut kuumetta)
Lasten 7 ja 6 v. reaktiot: ei mitään muuta kuin kädellä painaessa aavistuksen arka pistoskohta
Parasetamolin on tsekkiläisessä tuytkimuksessa todettu alentavan joidenkin, mutta ei kaikkien, rokotteiden tuottamien vasta-aineiden määrää. Tässä tutkimuksessa parasetamolia annettiin kohtalaisen suurella annoksella ennaltaehkäisevästi pikkulapsille ennen rokotteiden antoa ja sen käyttöä jatkettiin vielä rokottamisen jälkeen. Tutkimuksessa ei käytetty sikainfluenssarokotetta, eikä tutkituissa rokotteessa ollut sikainfluenssarokotteessa olevaa vasta-aineiden tuotantoa tehostavaa adjuvanttia. Siksi tutkimustuloksia ei voi suoraan yleistää Suomessa käytössä olevaan sikainfluenssarokotteeseen.
Ennen rokotusta annettavasta rutiininomaisesta särkylääkkeen käytöstä on syytä luopua, mutta rokotusta seuranneita voimakkaita paikallisia oireita ja kuumetta saa lääkitä ibuprofeenilla, naprokseenilla tai parasetamolilla. Ennaltaehkäisevää lääkitystä ei ole syytä antaa, muille kuin kuumekouristuksiin taipuvaisille lapsille. On lisäksi huomattava, että lääkkeen vaihtaminenkaan ei sinänsä poista ongelmaa, sillä vaikka muita särky- ja kuumelääkkeitä ei vastaavissa tutkimusasetelmissa ole tutkittu, on varsin mahdollista, että niillä on vastaava vaikutus.
Meillä 1-vuotias tyttö sai possurokotteen maanantaina ja illalla nousi 40C kuume, Burana ja Panadol supoilla kuume hieman laski, mut ei paljoa..Ke aamuna ja pvällä edelleen 40C. Torstaina 39C ja tämän kaiken lisäksi vielä tiistaina alkoi ripuli! :(
Monta kertaa mietin, että kannattiko ottaa rokote, mut olen sitä mieltä et kannatti, koska eihän sitä tiedä kuinka pahana se itse tauti sitten tulisi jos olis tullakseen.
Itse sain rokotteen myös ja mulla ei pahemmin oireita. Pistos kohta arka ja käsi kipeä ja myös lihakset, lähinnä hartiat ja alaselkä.
ku se tauti ois saattanut olla paaaaljon lievempi.
Jos etes ois saanut sitä.
Meillä 1-vuotias tyttö sai possurokotteen maanantaina ja illalla nousi 40C kuume, Burana ja Panadol supoilla kuume hieman laski, mut ei paljoa..Ke aamuna ja pvällä edelleen 40C. Torstaina 39C ja tämän kaiken lisäksi vielä tiistaina alkoi ripuli! :(
Monta kertaa mietin, että kannattiko ottaa rokote, mut olen sitä mieltä et kannatti, koska eihän sitä tiedä kuinka pahana se itse tauti sitten tulisi jos olis tullakseen.
Itse sain rokotteen myös ja mulla ei pahemmin oireita. Pistos kohta arka ja käsi kipeä ja myös lihakset, lähinnä hartiat ja alaselkä.
...eikä kumpikaan kuulu mihinkään erikoiseen riskiryhmään, kun sitäkin joku kyseli... Muutakun siis ikänsä puolesta...
Tyttö sai torstaina rokotteen ja nyt yli 39 astetta kuumetta. Mikä lie sitten vaarallisempaa?
Pienemmälle tuli hiukan lämpöä seuraavana päivänä (37,4) mutta saattoi kyllä johtua hampaistakin, kun teki samaan aikaan..
Isompi sanoi illalla että pipi ei vielä ollut kokonaan mennyt laastariin.. eli jalka oli vähän kipeä, mutta ihan samaan malliin remusi kuin muutoinkin. En antanut kummallekaan särkylääkkeitä, kun eivät kiukutelleet yhtään.
Mutta eihän näitä sitten enää pitkän ajan päästä edes osata yhdistää tähän rokotteeseen!!!
Ja muutenkin - monet rokotusreaktiot on tulleet vasta päivien tai viikkojenkin päästä. (Esim. se Ruotsissa tajuttomaksi mennyt pikkupoika.)
Mutta sitten näitä
Miten sen tajuttomuuden todettiin johtuvan annetusta rokotteesta? Miten se siis todennettiin?
Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn kun en ole tollasesta tapauksesta kuullutkaan.
Mitään oireita ei tullut, paitsi 2,5 vuotiaan jalkaa rasvatessa vähän aristeli. 9kk ikäisellä alkoi nenä valumaan lauantaina ja on nyt aika nuhainen, en ole varma johtuko rokotteesta..
ei muuta oiretta kuin hirveä kiukkuisuus mutta en tiedä johtuiko rokotteesta...
7 vuotiaalla pari päivää kuumeen ja lämmön rajamailla, pari päivää poissa koulusta, ei pahasti kipeä kuitenkaan.
1 v sai rokotteen käsivarteen kun joku kertoi että jalka oli tullut 2,5 vuotiaalla kipeäksi..
Meillä 2v sai samana iltana 40 asteen kuumeen, toisena iltana 39, nyt neljäntenä päivänä ilman lääkkeitä enää 37,4. Kotona parannellaan. Yskä tuli nyt sitten tänään. Mutta silti pidän rokotetta pienempänä pahana. Lapsi on taipuvainen hengitystietulehduksiin.
Meillä 2-vuotias nosti myös 40 kuumeen ja oli pakko ottaa kaikki tropit kehiin (parasetamoli+Pronaksen).. Rokotuksesta oli tosin kulunut jo 12h tässä vaiheessa. Mietityttää vaan, kun nyt on vaahdottu siitä lääkken tehoa heikentävästä vaikutuksesta. Mutta PAKKOHAN tuollainen kuume on saada alas.
ennen rokutusta, rokotuksen jälkeen ei haittaa??!
Hain eilen possunuharokotteen juuri 6 kk täyttäneelle pojalleni, joka on reagoinut kaikkiin saamiinsa rokotuksiin. Tavallisista rokotuksista on noussut rokotuspäivänä aika nopeasti jopa 39 asteen kuume, seuraavana päivänä on ollut jo kuumeeton, mutta vähän reppana ja kolmantena päivänä ihan oma itsensä jo.
Tästä possurokotteesta kuume nousi vasta myöhään illalla, yöllä oli tosi kuuma ja aamulla vielä 38,2 C. On arka ja kärttyinen, ruoka (rinta) ei oikein kelpaa. Eroa aikaisempiin rokotuskokemuksiin on siis tämä korkean kuumeen jatkuminen. Pistoskohta ei vaikuta olevan arka, mutta muuten saattaa olla jotain lihassärkyä tms.
SILTI otan mieluummin rokotuksen ja sen sivuvaikutukset kuin varsinaisen taudin.
Neuvolasta sanottiin, että särkylääkettä (meillä Panadol) saa antaa, koska aiemmin kerrotut tutkimustulokset särkylääkkeen vaikutuksista näihin rokotuksiin eivät pidä paikkaansa: tutkittu rokote oli eri ja särkylääkettä oli annettu ennen rokotusta ja "jatkuvasti" sen jälkeenkin.