Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidänkö eskarilaisen kotona kun isosisko sairaana (SI)?

Vierailija
08.11.2009 |

tarttuu kotona tai eskarissa...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan hidastaa pandemiaa omilla toimillamme:)

Vierailija
2/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai haluatko että mun lapsi sairastuu siellä eskarissa, kun sun niko-petteri tulee sinne? HALOO!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat aikuiset ovat terveitä emmekä jää molemmat kotiin koska esikoinen sairastaa...

Eli ei tämä nyt ihan niin selvää (kai) ole.

ap

Vierailija
4/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat aikuiset ovat terveitä emmekä jää molemmat kotiin koska esikoinen sairastaa...

Eli ei tämä nyt ihan niin selvää (kai) ole.

ap

jos yksi lapsi perheestänne sairastaa, niin todennäköisesti tartunta on jo muillakin, joten miksi riskeeraat muita lapsia viemällä omasi hoitoon? käsittämätöntä toimintaa! just sellasta omanapaparasnapa-meininkiä, kun ei toisista välitetä tippaakaan! jättämällä kaikki lapset kotiin vähentäisit ehkä tartuntojen määrää, mut jos ei paula tajuu niin olkoon tajuumatta.

Vierailija
5/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei haittaa, vaikka sä tulisit töihin tuomaan mulle sen taudin tarjottimella, mutta jos sun lapses aiheuttas taudin mun lapselleni päiväkodissa, niin.. ennemmin sairastaisin sen itse, kuin että pieni lapseni sen sairastaisi!

ja jos olette aivan varmoja, että lapsellanne on sikainfluenssa, niin eikö kannattas molempien vanhempienkin jäädä kotiin? itse ainakin jäisimme.

Vierailija
6/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme automaattisesti taudin kantajia ja SI "puhkeaa" meillekin, niinkö?

Oletus SI:stä perustuu siihen että lapsen kaverilla oli testein todettu tauti. Ei sitä meilläpäin edes testata ellei jotain erityistä syytä.

Ainakaan miehen työpaikalla eivät ymmärrä jos ollaan kotona kaikki.

Ap

Vierailija
7/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että terveet ihmiset perheessä saavat elää normaalia elämää.

Meillä on minä,mies ja 2lasta sairastettu SI. Kolmas lapsi on edelleen terve vaikka meillä muilla tauti meni ohi jo 2viikkoa sitten.

Jos olisimme myös tuon kolmannen lapsen pitäneet kotona meidän muiden sairastettua olisi hän ollut pois koulusta yli 2 viikkoa,mutta hän kävi normaalisti koulua niinkuin meitä ohjeistettiin.

Vai pitäisiköhän hänet nyt varmuuden vuoksi ottaa pois koulusta ja katotaan sitten vaikka keväämmällä uudestaan paluuta kouluun jos tämä tauti olisi mennyt jo ohi...

Vierailija
8/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi tartuttaa muita jo vuorokautta ennen oireiden ilmaantumista. Sitäpaitsi olet joka tapauksessa ilmeisesti kotona isomman kanssa.

Vierailija
9/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jopa koululaisen pois koulusta, kun siellä alkoi epidemia.

Vierailija
10/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän Nico-Petterin kouluun käsidesin kanssa, vaikka pikkuveljellä on testattu sikainfluenssa. Pohdimme hetken, jääkö neljäsluokkalaisemme kotiin (pikkuveli sairastui kolme päivää sitten), mutta tulimme siihen tulokseen, että tartunta-aika on seitsemän päivää, enkä voi pitää häntä kotona koko viikkoa, ja sen jälkeen hän on itse kipeä seuraavan seitsemän päivää.

Perjantaina koulusta sairastui samana päivänä kaksi muutakin kaveria kuin meidän pikku-nico-petteri. Meidän pikku-nico-petterimme oli sekä koululuokassa että ip-kerhossa sekä omassa harrastuksessaan - eli hän ehti tartuttamaan ennen omia oireita 40 lasta, jos sikseen tulee.

Vierailija
11/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaiken varalta"? Vähän epäilen, että työnantajillakin on sanansa sanottavana. Muutenkin älytöntä touhua. Suurissa perheissä oltaisiin neljän seinän sisällä viikkotolkulla tällä logiikalla!! Sairaat toki kotona, mutta toki terveiden täytyy käydä töissä/koulussa.

ja jos olette aivan varmoja, että lapsellanne on sikainfluenssa, niin eikö kannattas molempien vanhempienkin jäädä kotiin? itse ainakin jäisimme.

Vierailija
12/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan tuollaisen työpaikan!!!

Vierailija
13/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen töitä kotoa käsin 100-prosenttisesti ja mieskin suurilta osin.

Vierailija
14/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti on kohta molemmilla.

Vierailija
15/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen töitä kotoa käsin 100-prosenttisesti ja mieskin suurilta osin.

Vierailija
16/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tartuttavat sitä paljon helpommin kuin aikuiset.

Juuri tällaisten välinpitämättömien ihmisten takia tämä(kin) tauti leviää.

Vierailija
17/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilta vanhemmilta kun lähetit lapsesi tartuttamaan toisia. No, vahinko kiertämään - vai miten tämän itsellesi perustelet.

mutta tulimme siihen tulokseen, että tartunta-aika on seitsemän päivää, enkä voi pitää häntä kotona koko viikkoa, ja sen j

Vierailija
18/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kotona lapset toisistaan erossa. Esim. kipeä omaan huoneeseen kirjojen ja leffojen kanssa, viet ruuat, lääkkeet jne. itse. Peset kädet ja laitat käsidesiä heti kun olet käynyt hänen luonaan.

Vierailija
19/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kotona lapset toisistaan erossa. Esim. kipeä omaan huoneeseen kirjojen ja leffojen kanssa, viet ruuat, lääkkeet jne. itse. Peset kädet ja laitat käsidesiä heti kun olet käynyt hänen luonaan.

Vierailija
20/27 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään, onko tämä fiksua vai ei. Mutta naapurissamme asuu lääkäri ja proviisori ja heidän ohjeiden mukaan toimin, en hysteerikkojen.

11

muilta vanhemmilta kun lähetit lapsesi tartuttamaan toisia. No, vahinko kiertämään - vai miten tämän itsellesi perustelet.

mutta tulimme siihen tulokseen, että tartunta-aika on seitsemän päivää, enkä voi pitää häntä kotona koko viikkoa, ja sen j