Onko suvussasi ketään itsemurhan tehnyttä?
Kommentit (26)
ja sille joka kyseli, että miten selivää:
kyllä sitä jotenkin selviää.. ajan kanssa. oma sisareni kuolemasta on jo monta vuotta. kävin terapiassa, setvimässä omia solmussa olleita asioita ja samalla siskon kuolemaa. ensimmäinen vuosi ja ensimmäinen kuoleman vuosipäivä olivat pahimmat. luulen, että jos ajattelisin asiaa enemmän ja alkaisin vatvoa siskon hukattua mahdollisuutta, menetettyä aikaa yhdessä, omaa syyllisyyttä yms. niin pää hajoaisi aika nopeasti. siksi en ajatttele asiaa usein.
itkettää alkaa kuitenkin nytkin heti ja viime kesänä oli vähän aikaa vaikeaa, kun oma lapseni näyttää mielestäni kuolleelta sisareltani.
ei ole enää missään.
Vai tarkoittaako ap itsemurhaa yrittäneitä, jotka ovat elossa?
vuosia vuosia sitten.
Itse olin tuolloin vielä lapsi ja serkku minua aika paljon vanhempi.
Selvittävä siitä on, ei auta.
En hyväksy itse murhaa mutta ymmärrän kuitenkin isääni. Oli saanut elämänsä aika solmuun alkoholisminsa, masennuksen jne takia. Toki siitäkin olis selvinny hakemalla apua. Mutta tämä oli isäni ratkaisu.
Oli jo vanha mies ja monta sairautta.
sukulaisista ei ole varmuutta. voi olla että oli luonnollinen kuolema tai sitten ei. enpä saa koskaan varmaksi tietää. itsekin olen joskus asiaa miettinyt omalle kohdalle, mutta mietteiksi on vaan jäänyt.
mutta useampi semmoinen henkilö on keneltä sitä vois odottaa. :(
Miehen suvussa taas on useampiakin itsemurhan tehneitä.
Ei suoranaisesti, mutta naimakaupan mukana sukuun tulleita kylläkin.
enemmän ihmisiä itsemurhaan kuin liikenneonnettomuuteen. Joten kyllä meitä omaisia löytyy.
paappa,pappa,vaari, miten nyt tykkää kutsua, hirtti ittensä.
miten olette selvinneet?
t. yhden sisko
Myös toinen enoni kuoli epäselvissä olosuhteissa. En tiedä, oliko itsemurha vai päihteiden muuten aiheuttama kuolema.
enpä ole häntä surrut,minulle tuntematon kun oli.Ikävää toki kun nuori(n.15v)päätyy sellaiseen ratkaisuun
löytyy 4 kpl, tai parin suhteen on hieman epävarmuutta
serkkuni--useita yrityksiä
serkun isä hirttämällä
Mutta toinen veli sai estettyä. Pitkään kävivät tappelua puukosta, jolla veli oli ajatellut itsensä nirhaista. Se oli kamalaa aikaa, koko ajan pelkäsin koska veli kuolee. Kerran hän soitti surullisena, ja vain henkäili puhelimeen, ja olin ihan varma hänen soittavan viimeisillä voimillaan hirrestä. Mutta ei se ollutkaan totta.
Nyt siitä on vuosia ja kaikki suhteellisen hyvin. Yhä huolin, mutten jatkuvasti niinkuin silloin.