Kuinka moni jää terveen lapsen kanssa huomenna kotiin tartuntapelossa?
Kommentit (34)
juuri nyt saada. Yerv sh joka seuraavat viikot rokottelee ja hoitaa sika-potilaita
Missä aiotte lapsenne loppuvuoden pitää? Se tauti voi tulla ihan mistä vain: kylään tulijoilta, kaupan kassalta, isältä töistä, mummolta, kummilta, naapurista... Ei se vain siellä päiväkodissa se tauti asu. Nyt on kyllä jo hysterian piirteitä! Meillä ekaluokkalaisen luokalla on jo sikaflunssaa, pitäisikö ottaa lapsi loppuvuodeksi kotiin, kun on vielä terve? Häh?
lapset ovat ensi viikon pois eskarista ja kerhoista. Eli kun rokote antaa paremman suojan palaavat. Tauti voi silti tulla, mutta olen ainakin yrittänyt ettei tulisi.
joulukuun alussa aikaisintaan (Vantaalla, terve 7v. lapsi). Joten sinne asti pitäisi pois koulusta pitää... Ja itse jäisin kotiin ja mies jäisi töistä ja...
Meillä pestään käsiä ja toivotaan tietenkin, ettei tautia tule. Ja jos tulee, tulee lievänä. t. 22
Missä aiotte lapsenne loppuvuoden pitää? Se tauti voi tulla ihan mistä vain: kylään tulijoilta, kaupan kassalta, isältä töistä, mummolta, kummilta, naapurista... Ei se vain siellä päiväkodissa se tauti asu.
Nyt on kyllä jo hysterian piirteitä!
Meillä ekaluokkalaisen luokalla on jo sikaflunssaa, pitäisikö ottaa lapsi loppuvuodeksi kotiin, kun on vielä terve? Häh?
ettei edes yritä vältellä tautia, jota ei missään nimessä halua. Sitten ei tarvitse ihmetellä olevansa kipeänä.
Taudin voi saada mistä tahansa - kyllä. Mutta voit itseksesi laskea vaikka todennäköisyyslaskelmilla, saako sen helpommin 10-30 pienen lapsen (jotka eivät osaa yskimishygieniaa, kaivavat nenäänsä, syövät sormiaan ja leikkivät samoilla leluilla keskenään) ryhmästä, vai aikuisen kummitädin luota.
Mulle on ihan sama, mitä muut asiasta ajattelevat, mutta todellakin pidän paljon pienempänä pahana oleskella kotona ja rajoittaa sosiaalisia kontakteja muutaman viikon ajan, kuin ottaa suosiolla joka paikassa riehuvan possuflunssan koko perheelle. Ei tarvitse lukea kuin pari sairaskertomusta, niin tämä valinta on helppo tehdä. Ja vähän olla tietoinen ympäristön tapahtumista, niin huomaa, että tauti leviää kulovalkean tavoin lapsiperheiden keskuudessa juuri nyt. Vaikkei tauti tappaisikaan tai veisi teholla (jota se ikävä kyllä voi myös tehdä), se on usein pirullisen inhottava tauti.
Missä aiotte lapsenne loppuvuoden pitää? Se tauti voi tulla ihan mistä vain: kylään tulijoilta, kaupan kassalta, isältä töistä, mummolta, kummilta, naapurista... Ei se vain siellä päiväkodissa se tauti asu.
- mutta lapset levittävät viruksia aikuisia tehokkaammin, ja lisäksi lapset mm kaivavat nenäänsä + aivastelevat ja yskivät muistamatta laittaa nenäliinaa/hihaa eteen jne jne. Jatkuva lähikontakti n 20-30 tenavan kanssa tuo paljon enemmän mahdollisuuksia saada tartunta kuin kauppareissu/aikuiskontakti.
Isompi mahdollisuus saada mikä tahansa tauti päiväkodista kuin kauppareissulta.
Mies lomautettu ja lapset pitää paikkaa tarhassa ettei tartte uuteen mennä kun miehen työt jatkuu.
Ja nyt lapset on kotona tartuntavaaran vuoksi, rokotukseen pääsevät viikon ja kahden kuluttua. :(
itse sain rokotteen pari päivää sitten mutta lapset rokotetaan vasta 1-2 viikon kuluttua.
Onpahan edes jotain hyötyä siitä perhanan lomautuksesta.
toivottavasti et ainakaan ole mun työpaikalta. Tai siis toivon, ettei joku mun hysteerinen työkaveri rahtaa lapsiaan työpaikalle tautipelossaan. Mitä, jos kaikki toimisivat kuin sinä...ja siellä aikuisten työpaikallahan nämä sikaflunssat eivät leviä jep jep. Vai onko sulla sellainen työ, jossa ei ole ketään muita ihmisiä?
Paniikki ei ole mikään hyvä syy tehdä ratkaisuja...
jäädä kotiin. Enkä käsitä, miten sellainen onnistuisikaan. Minä käyn töissä ja lapsi päiväkodissa. En voi yhtäkkiä töihin ilmoittaa, että en tule sinne vaan hilloan tervettä lasta kotona. En usko, että työnantaja katselisi hyvällä...
Tekisi mieli ottaa lapsi pois hoidosta rokotukseen asti, kun se kerran on mahdollista. Ehkä viikon kuluessa on tauti täälläkin.
En vain halua sitä tautia lapsilleni, se on riittävä syy. Tosin on mahdollista, että se tulee koululaisilta, heidänkin puolestaan pelkään.
En usko, että täällä sellaista (possunuhan pelko) hyväksyttäisiin poissaolon syyksi. Jäisi ainakin kovasti muista jälkeen oppiaineissa.. Itse en joutaisi kotiopetusta hirveästi antamaan.
ovat olleet jo 3 viikkoa. Ovat saaneet jo rokotukset,nyt odotellaan että vastustuskyky paranee.
En ymmärrä miksi tälläistä ratkaisua pidetään liioitteluna?
Yhtälailla tämä on etu niille lapsille jotka hoidossa vielä ovat. Mitä enemmän ihmiset ottaisivat lapsia pois hoidosta sitä vähemmän sairastumisia olisi.
Eikä tuo tauti tartu vain lapsiin vaan myös päiväkodin henkilökuntaan, mitä vähemmän lapsia on hoidossa sitä vähemmän tarvitsee henkilökuntaa eli ei tarvitse outoja sijaisia ottaa päiväkotiin tai tehdä mitään poikkeusratkaisuja jos henkilökuntaakin alkaa sairastua.
ovat olleet jo 3 viikkoa. Ovat saaneet jo rokotukset,nyt odotellaan että vastustuskyky paranee. En ymmärrä miksi tälläistä ratkaisua pidetään liioitteluna? Yhtälailla tämä on etu niille lapsille jotka hoidossa vielä ovat. Mitä enemmän ihmiset ottaisivat lapsia pois hoidosta sitä vähemmän sairastumisia olisi. Eikä tuo tauti tartu vain lapsiin vaan myös päiväkodin henkilökuntaan, mitä vähemmän lapsia on hoidossa sitä vähemmän tarvitsee henkilökuntaa eli ei tarvitse outoja sijaisia ottaa päiväkotiin tai tehdä mitään poikkeusratkaisuja jos henkilökuntaakin alkaa sairastua.
No mihim helvettiin te ylipäätänsä sitten tarttette sitä hoitopaikkaa,kun on kerran mahdollisuus hoitaa kotona itekin lapset!!!????
Etkö sä ymmärrä että töissä vaan on käytävä ei sieltä pois voi olla siksi että on hysteerinen. Töistä ollaan pois vasta sitten kun sairastutaan. Huh huh... kaiken moisia sitä onkin:(
jotta rokote ehtii vaikuttaa. Kyseessä riskiryhmään kuuluva lapsi ja olen itse kotona, joten ei ole isokaan juttu meille. Kahtena päivänä olisi vaan hoidossa joka tapauksessa.
Nyt on kyllä jo hysterian piirteitä!
Meillä ekaluokkalaisen luokalla on jo sikaflunssaa, pitäisikö ottaa lapsi loppuvuodeksi kotiin, kun on vielä terve? Häh?