VITUTTAA VANHEMMAT, JOTKA VIEVÄT SAIRAITA LAPSIA PÄIVÄKOTIIN!!!
Kommentit (38)
Jos lapsella ei ole kuumetta, ei täällä ainakaan saa lomaa töistä, eli pakko viedä räkäinen lapsi hooitoon, ei kaikilla ole mummoja pappoja tätejä setiä jotka voi lapsia hoitaa ja monet ovat vielä työ elämässä itsekin.
olla töistä pois sairaan lapsen takia, niin sitten sinne kotiin on hommattava joku, joka hoitaa lasta.
En arvosta kyllä yhtään sellaisia vanhempia, jotka vinkuu rahasta silloin kun on sairaasta lapsesta kyse:(
Jos lapsella ei ole kuumetta, ei täällä ainakaan saa lomaa töistä, eli pakko viedä räkäinen lapsi hooitoon
menet yksityiselle erikoislääkärille ja hoidatte sen jatkuvan räkätaudin pois, jookos. Itsekin menisit takuulla jos oma nenä vuotaisi koko ajan, miten se lasten hoitaminen on eri asia?
Suomessa huomasin, että räkänenä, ja yskä eivät tarkoittaa, että lapsi olisi kipeä, tai sairas. Siihen tarvitaan kuume, silloin vasta ollaan kipeitä. Meilläpäin lapsi on kipeä heti silloin, kun nenä vuotaa, yskimisestä puhumattakaan. Täälläkin joku oli sanonut, että lapsi saattaa yskiä monta viikkoa peräkkäin, mutta eikö se johdu juuri siitä, että lapsi on hoidossa, eikä kotona parantumassa tehokkaasti?!? Tiedän, että en ole ainoa ulkomaalainen, jotta tämä tilanne ihmetyttää, ja tilanne on kyllä aika surkea, täysin terveitä lapsia kohti. Itse en vie lapsia edes ulos, jos nenä alkaa esim. vuotaa, vaan silloin ollaan kotona, parannuttaan tehokkaasti, eikä mikään tauti ole meillä kestänyt yli viikon, no ehkä 8 päivää max.
Ei kannata tehdä sellaista paskaduunia, jossa ei yhtään tueta perheiden hyvinvointia!
lapset eivät osaa niistää nenäliinaan. Eivät ainakaan alle 4 - vuotiaat oma-aloitteisesti neniään siivoa.
Kokeilepa itse seuraavan kerran kun nenäsi vuotaa esim. ruokailun jälkeen, ulkoillessa tms. ettet niistäkään. Kyllä on räkää ylähuulella ja näytät tosi säälittävältä.
Mulla on kaksi lasta. Jos olisin aina lapsen kanssa kotona kun huomaan nenän alla räkää, olisin töissä ehkä noin 70 pv vuodessa, kesäaikaan.
Myös yskää on monenlaista, yskäinen lapsi ei välttämättä ole millään tapaa sairas. Jos ei kestä räkää nähdä on syytä pysyä vähän kauemapana päiväkodeista.
Vituttaa vanhemmat, jotka voivat ottaa lapsen pois hoidosta jokaisesn räkätaudin takia, että he ylipäätään pitävät lapsiaan hoidossa.
erikoislääkäritkään kirjoita sairaslomaa sen enempää kuin katsovat tarpeelliseksi, eli +yksi kuumeton päivä. Jos aikuisella vuotaa räkä nenästä, niin jääkö silloin sairaslomalle töistä? Mikä ero lapseen? Nenän vuotaminen ei ole merkki sairaudesta. Täällä ainakin nenä alkaa vuotamaan esim. kylmässä säässä.
pitäisi tehostaa toimintaansa siten, että nuhanenät lähetettäisiin kotiin toisia tartuttamasta.
Siis selkärankaan työntekijöille toivoisin myös, jos on joku vanhempi, joka tuo nuhanenän kouluuun tai päiväkotiin.
mutta tutkivat lapsen.
Ei nyt ollut kyse siitä jos lapsen nenä vuotaa VÄHÄN ulkoilun jälkeen, vaan siitä jos valuu jotain vihreää suurimman osan vuodesta. Kyllähän jokainen ihminen niiskuttaa talvella mutta nuo kroonisessa limataudissa olevat ovat eri asia.
melkein koko talven silloinkin kun olin vielä hoitamassa häntä kotona.
Suomessa huomasin, että räkänenä, ja yskä eivät tarkoittaa, että lapsi olisi kipeä, tai sairas. Siihen tarvitaan kuume, silloin vasta ollaan kipeitä. Meilläpäin lapsi on kipeä heti silloin, kun nenä vuotaa, yskimisestä puhumattakaan. Täälläkin joku oli sanonut, että lapsi saattaa yskiä monta viikkoa peräkkäin, mutta eikö se johdu juuri siitä, että lapsi on hoidossa, eikä kotona parantumassa tehokkaasti?!? Tiedän, että en ole ainoa ulkomaalainen, jotta tämä tilanne ihmetyttää, ja tilanne on kyllä aika surkea, täysin terveitä lapsia kohti. Itse en vie lapsia edes ulos, jos nenä alkaa esim. vuotaa, vaan silloin ollaan kotona, parannuttaan tehokkaasti, eikä mikään tauti ole meillä kestänyt yli viikon, no ehkä 8 päivää max.
Eli korkeasti koulutetut, ja olettavasti siis älykkäät, vanhemmat palaavat töihin nopeammin kuin lähärit yms.
Mä en tiennytkään, että vanhempien älykkyys korreloi lapsen päivähoidon aloittamisiän kanssa.
mutta minä en ainakaan voi olla töistä pois, jos lapsella on nuha! Oli se räkä sitten minkä väristä tahansa... Vaikka haluaisinkin olla töistä pois, niin terveydenhoitajat/lääkärit eivät kirjoita todistusta lapsen sairaudesta tuon vuoksi. Eivät ole kirjoittaneet kipeän korvatulehduksenkaan vuoksi.
mutta tutkivat lapsen. Ei nyt ollut kyse siitä jos lapsen nenä vuotaa VÄHÄN ulkoilun jälkeen, vaan siitä jos valuu jotain vihreää suurimman osan vuodesta. Kyllähän jokainen ihminen niiskuttaa talvella mutta nuo kroonisessa limataudissa olevat ovat eri asia.
Mulla on yli 4200 euron palkka ja mielestäni kunnon työ, mutta meillä ei saa olla pois ilman terveydenhoitajan tai lääkärin kirjoittamaa todistusta. Lapsen kanssa pitää myös käydä paikan pääällä neuvolassa eli ei edes voi valehdella, että lapsi on kuumeessa tms.
Kaikista kunnon töistä saa olla 3 pv pois lapsen sairauden vuoksi ilman lääkärintodistusta. Ei kannata tehdä sellaista paskaduunia, jossa ei yhtään tueta perheiden hyvinvointia!
lähinnä kylläkin aamuisin. Ja lastenlääkärissä on käyty, ja lääkäri tutkinut, että lapsi on päiväkotikuntoinen, kun ei muita oireita ole.
Vähän maalaisjärkeä tähänkin asiaan.
eikö äiti-ihminen osaa käyttää muuta kuin vituttaa-sanaa tunteidensa ilmaisuun.
Heillä on usein jatkuvaa räkätautia ja pikkuflunssaa, siinä se vastustuskyky pikkuhiljaa kehittyy. Jos lapsi syö, leikkii, eikä ole kuumeinen, saa elää ihan normaalisti.
Meillä on kolme lasta ainakin kaikki talvet räkätaudissa, onneksi en ole töissä, ettei nipomammat pääse urputtamaan päiväkodissa. Enhän varmaan ikinä pääsisi töihin, jos joka pikkunuhaa podettaisiin viikkotolkulla kotona. : o
ja sairaan lapsen kanssa ollan tarvittaessa palkattomalla. Päivänselvä asia.