Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahistaa olla tutti!

Vierailija
08.11.2009 |

Mä oon tainnut opettaa vauvani käyttään tissiä tuttina. Ilman sitä ei nuku, jos yöllä vähänkin havahtuu, pitää heti saada tissi suuhun. Oikea tutti ei kelpaa. Miten tästä pääsis, alan olla ihan loppu, kun en saa itse nukuttua ja tulee jännityspäänsärkyä kun voi nukkua vain imetysasennossa. Päiväuniltakin havahtuu heti jo äiti-tutti lähtee vierestä. Isä ei ole kuvioissa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi tutti;) Olen molemmille pojilleni ollut öisin tutti (ja aika paljon päivisinkin...). Alussa tuli niska kipeäksi ja päänsärkyä mutta aika pian totuin nukkumaan vauva kainalossa kyljelläni. Siitä oppii nauttimaan ja kun muistaa kuinka hyvän alun elämälle vauva saa kun saa nukkua imeä äitin rinnalla niin se oma epämukavuus vähän unohtuu. Mutta jos kärsit todella pahasta päänsärystä niin täytyisi varmaan joko ruveta venyttelemään ja fysioterapiassa käydä, mutta muista että tämä vaihe menee ohi. Ainakin minun pojat aika aikaisin alkoivat nukkumaan kokonaisia öitä minun vieressäni. Muista että olet tärkeä "tutti" mutta myös rakastavana ja huolehtivana äitinä, jonka terveys ja jaksaminen on myös tärkeä asia. Mutta jos isä ei ole kuvioissa niin suosittelisin tuota "perhepetiä" (jos ei jo ole) ettei ainakaan tarvitse keskellä yötä nousta...Lopulta sitä oppii nukahtamaan lapsi rinnalla. Muutenkin suosin itse makuulta imettämistä juuri siitä syystä että itsekin sain helposti päänsäryn jos yritin painavaa lasta istualta imettää. Päivisinkin kun vaan voi, niin kannattaa maate imettää. Jaksamista sinulle - teet maailman tärkeintä työtä!

Vierailija
2/6 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi siihen liittyi ylensyöntiä ja oksentelua. Osasin sitten toisen ja kolmannen kohalla antaa tutin heti käyttöön ja laitoin sen aina suuhun vaikka he sitä aluksi hyljeksikin. Oli molemmat tyytyväisiä vauvoja ja äitikin jaksoi paremmin. En kyllä tiedä onnistuuko tuttiin opettaminen enää isomman vauvan kanssa mutta kyllä sitä yrittää kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse enää tuttia. Eli imemisen tarve ei ole enää pahimmillaan yleensä 6kk jälkeen. Itse opetin vauvan olemaan öisin ilman tuttia/ rintaa puolivuotiaana. Eli klo 6.00 oli aikaraja, jonka jälkeen sai vasta tissiä öisin. Jos jaksat vaan valvoa 3 yötä putkeen lastasi välillä sylissä heijaten, niin neljäntenä yönä ei enää vaadi tissiä, vaan tyytyy kohtaloonsa, ja nukkuu levollisemmin. Minä ja monta ystävääni todennut saman. Jossain myöhemmässä vaiheessa saat totuttaa sitten lapsen myös siihen että öisin ei enää oteta syliin, vaan vain paijataan ja rauhoitellaan sanoin. Mutta parasta kun ensin oppii olemaan ilman tissiä/tuttia yöt. Tsemppiä!!!

Vierailija
4/6 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2kk vanha poika. Ja tuttina toimin minäkin ja oma jaksaminen on kohta nollilla. Tuttia ei huoli saatikka pulloa. Nälässähän nyt ei kuitenkaan voi pitää. Olen yrittänyt kastaa tuttia omaan maitoon, dee tippoihin ja vaikka mitä. Aina vain kakomis refleksejä ja melkein oksentaa. Yöt nyt menee ihan ok, vieressähän tuo nukkuu. Mutta pitäisi alkaa opettamaan omaan sänkyyn, en pidä perhepedistä, se ei ole minua varten. Mutta vielä sen verran pieni että jospa jaksaisin muutaman kuukauden. Jos en, laitan pulloruokinnalle koko muksun. Sillä edellytyksellä että saan syömään pullosta.

Vierailija
5/6 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepedissä nukutaan. Vauva ei ole enää mikään vastasyntynyt, vaan 5 kk. Kai tuossa puolen vuoden iässävoisi opettaa ettei enää nukuta tissi suussa. Kyllä mä tästä pääasiassa nautin, välillä vaan ottaa koville, just noiden päänsärkyjen takia (mulle tulee vaikka maaten imetetään) ja siksi ettei voi edes vauvan päiväunien aikana olla vapaasti. Maailman rakkain pieni tämä on!

ap

Vierailija
6/6 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasi 2kk on vielä ihan älyttömän pieni, ja on ihan normaalia, että on tississä kokoajan, koska tässävaiheessa vielä imemisellä "nostattaa" maidon määrää ja herumista. Kun jatkat imettämistä, niin tulevaisuudessa lapsi syö paljon nopeammin, ja saa nopeammin myös mahansa täyteen. Jos yöt menee hyvin niin hienoa, eli syö mahansa täyteen päivällä, mikä tarkoitaa päivisin tiheämpää syömistä. Suosittelen että jatkat imettämistä, se on todella kätevää, ja terveellistä vauvalle ja myös itsellesi. Teillä molemmilla nyt hyvä vastustuskyky, imettäminen suojaa nimittäin myös sinua nyt infektiotaudeilta, sekä vahentää rintasyövänriskiä myöhemmin huomattavasti. Tilanne helpottaa huomattavasti jo parin kuukauden päästä:)