Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni ottaa ihan rennosti tämän si-asian?

Vierailija
07.11.2009 |

Tuntuu, että joillain on ihan paniikki päällä ja toiset osaa ottaa rauhallisesti.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tätä hysteriaa esiintyy täällä, näitten hiukan muutenkin epäbalanssissa olevien AV-mammojen keskuudessa.

Vierailija
2/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ja anoppini panikoivat, niillä ei ole muutenkaan kaikki inkkarit kanootissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn kauppakeskuksissa, tänään menen keilaamaan ja loppukuusta hartwall areenalle tuhansien ihmisten tartutettavaksi.. Tunnen niitäkin jotka ei halua edes kauppaan mennä..

Vierailija
4/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan kyllä uutisointia ja keskusteluja - ensinmainittua saadakseni tietoa ja jälkimmäistä ajankulukseni - mutten tunne minkäänlaista paniikkia tai paloa tämän asian tiimoilta.

Vierailija
5/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kun on aiheellista. En etukäteen murehdi koska se on loputon suo, vaikka huolissani olen tästä niinkuin monesta muustakin; vaikka lapsen pyöräily ilman kypärää tms. olis huolta herättävää.

Mutta ei elää voi järkeä hukkaamatta jos pelkää etukäteen.

Vierailija
6/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jos on tullakseen ja käy miten käy. Ei tämä SI nyt mikään musta surma ole.

Vierailija
7/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin rennosti mutta silti voi olla realisti!

Tässä nyt ihmetyttää että miksi ei voida sairaaloissa jakaa päivystyksen porukkaa odottamaan eri tiloihin (epäilty si/muut),jakaa kasvosuojia ja käsidesiä. Jos oikein pahaksi menee niin sulkea kouluja yms. hetkeksi...Muutenkin tuntuu että koko varautuminen on nyt jätetty siksi ettei vaan lietsottaisi mitään pelkoa. Kun oikeasti voitaisiin säästää ne muutamat henget jotka si:n saa pahana ja ne kroonisesti sairaat jolle tauti on paha kun yritettäisiin edes estää leviämistä. ja tietty ne riidellyt rokotukset, jos niistä ei kieltäydyttäisi siksi että mitä pahaa nyt flunssassa on...kun ne jotka ovat sairastaneet kausi influenssankaan pahana, tietävät että sekin tauti voi olla tarpeeksi kurja. Mutta ei, nyt kun pitää vaan kaikkien olla niinkuin ennenkin ettei turhaan hätäillä...

Vierailija
8/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ostamassa reilusti särkylääkkeitä ja täytettä pakastimeen; saa siis flunssat iskeä, olemme valmiina:)

Vierailija
9/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"""1976 -rokotuskampanjan perusteella on arvioitu H1N1 -rokotteeseen liittyvän riskejä. Yksi sadastatuhannesta rokotetusta voi kuolla. Eli Suomessa, jos kaikki rokotetaan, niin 50 ihmistä menehtyy rokotteeseen. Siis viisikymmentä ihmistä kuolee, jos pyritään estämään tätä Puskan hypoteettista lukua. Asiahan olisi matemaattisesti ihan ok, jos rokote antaisi 100 %:n suojan, mitä se ei valitettavasti anna. Rokotteen tehosta ei tiedä kukaan, mutta tavallisesti se on 30 – 70 %:n välillä. Myös osa rokotetuista voi kuolla itse tautiin, jolloin tämä mahdollisuus tekee tuon edellisen matematiikan monimutkaiseksi. Tämän hetken tiedon mukaan USA:ssa olisi menehtynyt 1000 ihmistä tähän mennessä. Luku Suomeen suhteutettuna tekee runsaat 16 ihmistä. Jos tähän mennessä Suomessa on kuollut 2 ihmistä, voi sanoa, että olemme pärjänneet erinomaisesti. Lukuja voi tulla lisää, ja aika näyttää miksi asiat muuttuvat, mutta edelleenkin kyseessä on lievä tauti. Mikään ei osoita muuta."""

"""Lääkäri Hannu Vierolan mielestä suomalaisten D-vitamiinin puute alkaa olla hälyttävällä tasolla. Ruokavaliosta tai ympäristöstä kesällä saatu vitamiinimäärä ei riitä syksyllä edes isänpäivään saakka.

Iisalmelaislääkäri Hannu Vierola on työnsä kautta päätynyt tutkimaan potilaidensa D-vitamiinin määriä. Tulokset ovat olleet hälyttäviä, esimerkiksi 15-vuotiaista tytöistä joka viides on lähestulkoon riisitaudin partaalla. D-vitamiinin vajaus koskee kuitenkin myös kaikkia muita ikäluokkia ja molempia sukupuolia. Kriisiryhmiä ovat nuoret ja vanhukset sekä laktoosi-intoleranssia ja keliakiaa potevat.

D-vitamiinin puute aiheuttaa lukuisia puutostiloja. Matala D-vitamiini lisää Vierolan mukaan mm. syöpäriskiä, luun haurastumista, diabetesta, verenpainetautia, MS-tautia ja influenssaa.Vitamiinin lisääminen ruokavalioon vähentää nivel- ja lihassärkyjä, kohentaa lihasvoimaa, mielialaa ja karkoittaa väsymystä."""

Lainaa

Vierailija
10/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kyllä pelästytti se Torniolaistyttö, kuvittelin siihen asti ettei perusterveet kuole ko tautiin

Vierailija
11/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita tauteja ja vaivoja

ja kausi-influenssaankin aina menehtyy jokunen

kuten niin moneen muuhunkin sairauteen, kuten esim.aivokalvontulehdukseen.

Itse olen sairastanut aivokalvontulehduksen: kaksi ja puoli viikoa sairaalassa, joista ensimmäisen tajuttomana, sairaalainfektiona tuhkarokon, sikotaudin, vesirokon, rauhaskuumeen ja esikoisen synnyttyä olin vuotaa kuiviin: menetin 3,3l verta.

En ole ennenkään hötkyillyt etukäteen tauteja, en ole koskaan ottanut aikuisena muita rokotuksia kuin jäykkäkouristuksen pidän voimassa, enkä ole traumatisoitunut edellämainituista kokemuksista.

Olen raskaana ja minun vuoroni saada rokotus on ensiviikolla, kuopuksen seuraavalla, alakoululaisillani sitä seuraavalla ja yläkoululaisilla joulukuun puolella. Lukiolaisen rokotuspäivää ei ole vielä ilmoitettu ja, koska mieheni on perusterve yli kolmekymppinen niin hän saanee sitten joskus keväällä, jos silloin enää edes rokotetaan.

Nyt olen ollut reilun viikon jossain lensussa: iltaisin on lämpöä ja keuhkoja kuumottaa, aamuisin nenä tukossa ja maha sekasin, eiköhän tuo viikossa parissa tokene.

Leppoisaa isänpäivä viikonloppua kaikille!

Vierailija
12/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se välillä mielessä käy, koska epidemia on päällä ja rokotuksistakin jo meidän kunnassa alkaneet riskiryhmien piikitykset.

Mutta eletään silti tavallista arkea, jossa taudin pakoilulla ei todellakaan ole se ensimmäinen sija - sekin otetaan huomioon jos pitää vaikka massatapahtumiin lähtöä miettiä. Mutta eipä paljon kummempaa. Kaikkea muuta suht dramaattista omassa ja suvun elämässä on hiljan tapahtunut, ja mietittävää riittää ilman kauhistunutta jossitteluakin tosi paljon.

Vierailija
13/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka olisi paniikissa,

tuntemillani ihmisillä on ihan tervettä järkeä päässä.

Vierailija
14/14 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa sikainfluenssa, tänne vaan;) Nöyränä otan vastaan. Kiehuttaa tämän asia ympärillä pyörivä hysteria.... Sitä en voi sanoa, ettenkö miettisi asiaa lasteni kannalta, mutta niin tai näin, aivan älytön mediamylläkkä. Tavalliseen influenssaan kuolee ihmisiä enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä