Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

17v tyttöni karkasi poikaystävänsä luokse yöksi :(

Vierailija
07.11.2009 |

Voinko soittaa poliisit hakemaan hänet?

Tämä on vastoin ihan kaikkea sitä miten olemme hänet kasvattaneet. Näköjään jossain on tehty iso virhe :( Ovat tunteneetkin vasta kuukauden ja tuosta ajasta enimmäkseen vain soitelleet koska poikaystävä on armeijassa. Nyt on lomilla ja tyttöni oli jo bussiasemalla vastassa ja sieltä olivat lähteneet poikaystävän vuoksi. Arvata saattaa mitä siellä on tapahtunut :( Olen todella ahdistunut ja surullinen, nukkunut en ole viime yönä silmäystäkään.

Äsken sain tytön kännykällä kiinni ja kysyin mitä hän tekee. Sanoi lukevansa kirjaa. Pelkään todella sitä mitä yöllä on ehkä tapahtunut ja millainen tuo poika on. Minulla on kuitenkin vastuu alaikäisen lapseni tekemisistä. Yhden ainoan kerran olen nähnyt tuon pojan ja silloin kilisi hänen repussaan kaljapullot, joten ei vaikuta todellakaan kunnolliselta.

Ahdistaa. Voinko soittaa ne poliisit hakemaan tyttöä? Onko minulla laillinen oikeus siihen, tyttö kun on alaikäinen!

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos siitä on seurauksena abortti niin sitä minä en ikinä hyväksy (ei ap)

Vierailija
2/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista odottaen. Ehkä sä vähän ylireagoit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

17vuotiaana 26-vuotiaan poikaystäväni kanssa:O

Vierailija
4/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin kotoa 16-vuotiaana 200 km:n päähän vanhempieni asuinpaikkakunnasta opiskelemaan. 17-vuotiaana mulla oli poikakaveri, jonka kanssa vietin öitä, mutta söin kyllä e-pillereitä :) Joskus juotiin kaljaa ja väkevämpiäkin. Ihan tavallinen ja vastuullinen aikuinen minusta kuitenkin on tullut. Äitiini mulla on aina ollut hyvät välit, koska HÄN ON TUKENUT MINUA TUOMITSEMISEN SIJAAN. Ei ole tarvinnut kapinoida, koska äiti luotti minun järkeeni ja arvostelukykyyni.

Vierailija
5/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa tässä on tapahtunut? 17v harrastaa seksiä, mitä sitten? itse asuin jo 16 omillani ja harrastin paljonkin seksiä eri miesten kaa ja ihan hyvä ihminen mä tietääkseni oon silti.

Ja miten pelkästään se, että on repussa kaljaa, tekee huonon ihmisen?

Vierailija
6/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotin esikoista 17 vuotiaana ja lapsi oli kyllä ihan harkiten laitettu alulle, ei mikään vahinko:) Omaan asuntoon muutin ekaa kertaa 16 vuotiaana. Mikä siinä nuorena äidiksi tulossa on niin pahaa? Minulla oli paljon tasapainoisempi ja turvallisempi nuoruus äitinä kuin niillä jotka oli vielä ihan pentuja samanikäisenä ja elämän sisältö lähinnä biletys ja kaverien kanssa hengailu.

Vierailija
7/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan minkäs teette, kun olette itse vähän yksinkertaisia.

Todellakin tuo kellonaikavinkki oli aika hyvä...

Vierailija
8/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi hyvänen aika teitä vapaan seksin kannattajia"

sori vaan, mutta 17v ei ole enää täysi lapsi, ja toisekseen sun mielipitees ei siihen vaikuta, olit kannattaja tai et, lapses ihan itse päättää millon menee nussii ketäkin 17 vuotiaana.

Tasan tarkkaan sä et sitä päätä.

Vierailija
9/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 16-vuotias (2kuukautta vaille 17) kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa,tuolloin hän oli 18v. Nyt olen 22v ja mieheni 23v ja meillä on yksi lapsi 6.5kk. Äiti ei ole koskaan kieltäny meidän suhdetta tms eikä kukaan muukaan,päin vastoin, olleet onnellisia. Äitini hommasi minulle e-pillerit, kun aloin seurustelemaan vakituisesti kun tiesi, että seksi tulee joskus vastaan meilläkin. En ymmärrä miksi ap panikoi noin voimakkaasti tilanteeseen, pitäisi joskus ymmärtää että hänenkin lapsestaan kasvaa aikuinen. :)

Vierailija
10/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v. on lapsi ja niin kauan kuin hän asuu

kotona pitää hänen noudattaa vanhempiensa asettamia rajoja ja kodin sääntöjä.

Jos on jo muuttanut pois kotoa saa tehdä kuin haluaa,mutta teinienkin on noudatettava kodin sääntöjä ja toteltava vanhempiaan kotona asuessaan.

Siinä mielessä ap:n lapi on ansainnut rangaistuksen ja toiminut hyvin tyhmästi.

Vai olette te monet oikein WC:ssä kouluaikana nussineet.. hmm... ja varmaan koekäyttäneet

useita eri kaluja.

Sellaisille tytöille oli ihan oma nimityksensä minun nuoruudessani.

Olenkin vissiin hieman vanhanaikainen näissä asioissa.

Vierailija
11/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluaikana? Niin taisi ollakin, yksi oli ainakin hikari. Siellä lukion invavessassa pidin kivaa nykyisen aviomieheni kanssa, joka sattumoisin oli kanssani samalla luokalla ala-asteen ensimmäiseltä luokalta aina lukion viimeiselle luokalle asti. Menimme vihille parikymppisinä ja nyt on ikää jo päälle 30. Minua ei ole kyllä koskaan pahalla tavalla nimitelty enkä osaa hävetä sitä, että olen erittäin seksuaalinen.

t. se joka köyri wc:ssä

Vierailija
12/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluaikana? Niin taisi ollakin, yksi oli ainakin hikari. Siellä lukion invavessassa pidin kivaa nykyisen aviomieheni kanssa, joka sattumoisin oli kanssani samalla luokalla ala-asteen ensimmäiseltä luokalta aina lukion viimeiselle luokalle asti. Menimme vihille parikymppisinä ja nyt on ikää jo päälle 30. Minua ei ole kyllä koskaan pahalla tavalla nimitelty enkä osaa hävetä sitä, että olen erittäin seksuaalinen.

t. se joka köyri wc:ssä

Vierailija
13/64 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seksi kuuluu ihan helposti i] Voi hyvänen aika teitä vapaan seksin kannattajia ja lasten aikaisen seksielämän aloittamisen kannattajia. Iitsellä vasta 6v.,mutta aikanaan ei kyllä rillustele poikien kanssa tuon ikäisenä- ainakaan sänkypuuhiin asti ei sovi mennä. 17v. on ihan lapsi vielä. pitäkää sitten vaikka tiukkiksenaa,mutta poikien kanssa olemisen rajoittaminen on vain hyväksi lapselle. Mitä ap:n tyttöön tulee oisin itse käynyt hakemassa tytön pois sieltä ja tiukat seuraamukset moisesta järjettömyydestä olisi seurannut.

Aina ei elämä menekään ihan suunnitelmien mukaan. Lapsellasi saattaa hyvinkin ilmetä vielä omakin tahto. On se kummallista, että vaikka selkeästi sanot, että näin on ja näin tehdään, niin ei se teini olekaan samaa mieltä ja tekee toisin. Aiotko siis määrätä, miten pitää ajatella, vai annatko arvoa omille mielipiteillekin? Saako puolisosi, äitisi ja työkaverisi toimia toisin kuin sinä haluat?

Ei silti, itsekin toivon, että seksielämä hieman antaisi odottaa itseään, mielellään siihen 17 vuotisikään asti, mutta liian tiukat rajat saattaa vaan pakottamaan rikkomaan niitä rajoja.

Vierailija
14/64 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä asia ap:lle, koska hän ne tyttären lapset joutuu hoitamaan kun vahinko käy. 17-v on alaikäinen ja vanhempiensa vastuulla varsinkin kun kotona vielä asuu.

Vierailija
15/64 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v. on lapsi ja niin kauan kuin hän asuu

kotona pitää hänen noudattaa vanhempiensa asettamia rajoja ja kodin sääntöjä.

Koska hänellä on poikaystävä? Meillä oli yläasteella jo lähes kaikilla tytöillä poikaystävät ja seksiäkin lähes puolet harrastaneet! Luojan kiitos ei vanhemmille kerrottu jos siitä hyvästä kodistaan olisi lentänyt :D

Vierailija
16/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut en usko että poliisit lähtevät mielellään selvittämään tämmöistä asiaa. Kuitenkaan kenelläkään ei ilmeisesti ole hätää eikä kukaan ola vaarassa.

Miten ajattelisit poliisien lähettämisen vaikuttavan sun ja tyttäresi suhteeseen? En usko että se ainakaan mitenkään auttaisi asioiden käsittelyssä. Luulisin että tyttäresi ei näkisi asiaa sinun kannalta lainkaan, vaan olisi vielä jyrkemmin sinua vastaan.

Lapset tekevät varmasti elämässään päätöksiä, jotka saattavat loukata vanhempia. Mutta ei niitä kuitenkaan voi estää eikä päätöksiä voi ainakaan tehdä lapsen puolesta. Tämäkin asia sua satuttaa ja olet surullinen, mutta lapsesi on kuitenkin pian jo täysi-ikäinen etkä voi siinä vaiheessa enää laillisesti puuttua. Suosittelen, että yrität pysyä avoimessa kommunikaatiossa ilman syyttelyä ja draamaa.

Vierailija
17/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tallaista tapahtuu, ei muualla

Vierailija
18/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttösi on lähes täysi-ikäinen, anna hieman liekaa hänelle, muuten kapinoi jatkossa paljon enemän ja pahemmin.

Missä kuussa hän täytti 17v? ajattelepas sitä että menee alle 12kk kun hän on lainkin silmissä ns aikuinen etkä voi estää mitään hänen tekojaan.

Hieman suhteellisuutta peliin.

Vierailija
19/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolaat tyttäresi tosi pahasti ja tuhlaat yhteiskunnan varoja ihan pöhköön asiaan. Se on ihan selvä, että melkein aikuinen tytär haluaa jo tehdä vapaa-aikaansa koskevia päätöksiä ja minun mielestäni on jo ihan ok yöpyä poikaystävän luona.

Luuletko todella, että esim. seksiin tarvitaan yökyläilyä?? Tai juopotteluun? Ei todellakaan..

Jos ap olet ihan tosissasi, mitä epäilen, anna tyttösi nyt olla ja puhu hänen palattuaan kuin aikuiselle, sillä sitä hän kohta on.

Vierailija
20/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivoin, että siinä vaiheessa kun on 18v, niin olemme antaneet hänelle niin hyvät eväät elämään, ettei tällaisia asioita tapahtuisi. Nyt hän on kuitenkin vielä alaikäinen lapsi (ja mielestäni 18v:kin käytännössä vielä lapsi on) ja alaikäisten lasten ei kuulu yöpyä poikaystävän luona.

ap