Miten tällaisesta äidistä voisi pitää ov.
On polttanut tauotta 15-vuotiaasta ja ryypännyt koko aikusikänsä. Raskauden aikana veteli kännejä joka päivä kirkkailla ja poltti 2 askia röökiä päivässä.
Lapsensa synnyttyä jätti tämän usein kotiin yksin ja painui baariin jo aamulla heti kun isä oli lähtenyt töihin ja viihtyi siellä yöhön asti.
Yritti myös tappaa ainoan lapsensa useita kertoja mm. hukuttamalla ja työntämällä vaunut sulaan jäähän.
Vanhempana pani lapsensa siivoamaan omia oksennuksiaan. Lapsi mm. sairastui keuhkokuumeeseen jatkuvan sisällä tapahtuvan ketjupolton seurauksena.
Ryyppäsi lapsilisät, ei ollut varaa ruokaan Koko suku tiesi tästä, mutta kukaan ei puuttunut asiaan. Isoäiti vain tuhahti, että ihme , että susta on noinkin terve tullut.
Nykyään äiti on yli 60-vuotias. Kukaan ei ilmoittanut sosiaalitoimeen, vaikka koko suku tiesi asioiden laidan.
Nykyään äiti hamuaa lapsensa isoisältään jättämiä perintöjä itselleen. Pitäisikö tällaista äitiä rakastaa?
Kyseessä mieheni, joka jäi pitkän oikeustaistelun jälkeen väkivaltaiselle isälleen joka hakkasi ja potki tätä joka päivä aikuiseksi asti eikä saanut apua mistään.
Kommentit (33)
Meillä on 2 lasta, Ei kai se ole lapsen vika, jos äiti kaltoinkohtelee lastaan miten huvittaa? Ja tää EI OLE PROVO.
että sai kaikki tuomarit käännytettyä puolelleen, vaikka oli hakannut vaimonsa useita kertoja sairaalakuntoon lapsen ollessa pieni.
Dialyysissä käydään koko elämä ei ne munuaiset itsestään parane, ei mikään muutama kuukaus ihan riitä.
Sitäpaitsi ennen kuin annetaan uudet munuaiset ni tutkitaan tarkasti että kenelle annetaan esim juopolle ei anneta eikä ihmiselle joka elää TODELLA epäterveellisesti ja jos tuo sinun miehesi isoäiti oli tuollainen kun kuvailit ekassa tekstissä sille ei tosissaan uusia elimiä anneta.
Eiks kaikkein tärkeintä ole että jos miehesi voi antaa äidilleen anteeksi ja raksataa sitä ei kenenkään muun tarvitse? Pahempiakin tapauksi on nähty ja aikuisiällä lapset on vanhemmilleen anteeksi antanut ja kaiken sopinut ja välit oikein hyvät.
Ymmärrän kyllä jos miehesi ei halua olla äitinsä kanssa missään tekemisissä eikä hänen tarvitsekkaan..
Isoäitini yritti murhata ukkini myrkyttämällä aikoinaan, muttei kuitenkaan siinä onnistunut.
Mieheni isoisä vietti useita kuukausia sairaalassa tuon myrkytysepisodin jälkeen.
se oli mieheni isoäiti, joka yritti myrkyttää miehensä eikä ukkinsa syyllistynyt siihen.
Ja kaiken sen jälkeen, mitä mies on lapsuudessaan kokenut, mies on ihan normaali ja kaikki sujuu hyvin. Tarinassa on tosi rankka lapsuus, joten vain superihminen ei siitä elinikäisiä haavoja ja traumoja saa. Jos ei ole saanut normaalin kodin mallia, miten voi elää niinsanotusti normaalisti?
Ristiin vetää, sori vaan.
vaan tarkoitin, että miehesi elämä on ollut niin traumatisoivaa, että hän varmasti tarvitsee/on tarvinnut apua pystyäkseen luomaan normaaleja ihmissuhteita ja pystyäkseen luottamaan, käsittelemään vihantunteitaan jne. Tuollaiset asiat siirtyvät helposti eteenpäin jos niitä ei tiedosta ja kääntyvät itsetuhoisuudeksi tai väkivallaksi?
Toivon teille hyvää ja turvallista elämää.
kannattaa pitää mahdollisimman kaukana omasta elämästä.Anteeksi voi yrittää antaa, mutta vaikka kyseessä olis oma äiti, ei hänen kanssaan tarvitse olla tekemisissä jos asiallinen kanssakäyminen (jonka te voitte määritellä omien voimienne mukaan) onnistu.
Me eletään ihan normaalisti, käydään päivittäin lapsen kanssa puistoilemassa jne. ap
Me eletään ihan normaalisti, käydään päivittäin lapsen kanssa puistoilemassa jne. ap
Me eletään ihan normaalisti, käydään päivittäin lapsen kanssa puistoilemassa jne. ap
Älykäs tyttö ja koulunsa priimus. Tuollaisesta lapsuudesta/nuoruudesta ei vaan selvinnyt ilman traumoja. Lahjakkaasta tytöstä tuli narkkari ja on nykyisin vankilassa ties mistä rötöksistä...
Ei tarvitse pitää, eikä tarvitse olla tekemisissä. Eikä lastenlasten pidä antaa tuollaista mummoa tavata. Oman pään hoidossa asioiden käsittely voi olla tarpeen, ja jonkinlainen anteeksiantamisen prosessi, mutta itse olisin sitä mieltä, että se pitäisi tehdä kyllä ammatti-ihmisen tuella.
joko ei ole missään tekemissä, on hiukan tekemisissä esim perhejuhlissa tai antaa anteeksi ja on tekemisissä kyseisen ihmisen kanssa. Aikuiset ihmiset voivat tehdä päätöksen jonka perusteella toimia.
Eikä tarvitsekaan! Hullu akka, ite en vois sietää silmissäni tuollasta sekopäätä! :S