Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään tullut sikainfluenssarokotteesta hengenahdistusta?

Vierailija
06.11.2009 |

Olen astmaatikko ja n.3h rokotteen ottamisen jälkeen alkoi henkeä ahdistaa. Otin rokotteen tiistaina ja vieläkin joudun joka päivä ottamaan avaavaa lääkettä. Eilen tuli flunssainen olo, päänsärkyä, nenän tukkoisuutta ja lievää kurkkukipua ja samalla ahdistus on pahentunut. Todennäköisesti tuosta rokotteestahan nämä flunssaoireet ovat tulleet. Kuinkahan kauan lie nämä haittavaikutukset kestää?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rokoteen keskiviikkona ja illalla alkoi ihan samat oireet jotka viestissäsi kuvailit. Minulla ei ole astmaa, olen raskaana viikolla 35. Nenä tukossa, pääkipeä ja henkeä ahdistaa. En ole varma onko tämä rokotteesta vai olenko saanut ihan oikean flunssan. Oireet siis nyt toista päivää. Rokotuskäsi tosin jo paljon parempi kuin eilen.

Vierailija
2/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotus ti jolloin kipeytyi käsi ja ke kova päänsärky ja hengenahdistus, myös nenä hieman tukkoinen. Nyt pe avaavaa tarvin edelleen mutta ehkä hieman eilistä parempi päivä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk:ssa sanoivat, että flunssaoireet kestävät yleensä pari-kolme päivää. Ajattelin jo, ettei mulle tullut niitä ollenkaan, mutta pari päivää rokotuksen jälkeen sitten iski. Ja aika erilaisen tuntoinen on tämä kurkkukipu mitä normaalisti flunssassa, ei mitään tavallista kipua vaan sellainen jännä kipu/ärsytys ja tukkoisuus tuossa kurkun suulla. Toivotaan, että menee ohi piakkoin. Ja parempi kai kärsiä se näin, jos tällä voi välttää kunnon taudin!

Toisaalta "helpottavaa" kuulla, että muillakin on ollut hengenahdistusta oireena, ei sitten varmaan ole mikään poikkeuksellinen reaktio.

Vierailija
4/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen astmaatikko ja sain rokotteen keskiviikkona. Käsi kipeytyi ja vähän on ollut "lämpöinen" olo, ei tähän asti muuta. Tänään iltapäivällä kuitenkin alkoi yhtäkkiä päässä tuntua vähän raskaalta ja juuri äsken ilmestyi omituinen palan tunne kurkkuun. Semmoinen polttavan ja kipeän välimuoto, vähän niin kuin olisi juossut veren maku suussa ja keuhkoihin sattuisi. Henkeä ei kuitenkaan varsinaisesti ahdista. Kuulostaa aika samanlaiselta kuin edellisen kirjoittajan vaivat. "Kiva" tosiaan kuulla, etten ole ainut.

Vierailija
5/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, ilmeisesti hyperventilaatio pukkaa päälle.

Vierailija
6/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika erilaisen tuntoinen on tämä kurkkukipu mitä normaalisti flunssassa, ei mitään tavallista kipua vaan sellainen jännä kipu/ärsytys ja tukkoisuus tuossa kurkun suulla.

Minulle kun tuli hyvin pian rokotuksen jälkeen sellainen "polte" kurkkuun ja rintaan. Vähän kuin olisi närästänyt, mutta normaalia ylempää. Se meni onneksi ohi parissa tunnissa.

t. raskaana oleva

Vierailija
7/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa just luin englanniksi jutun netistä jossa oli että se rokote voi olla 'vaarallinen' (eli sivuvaikutuksia enemmän) ihmiselle joilla esim- asthma. sitä kun ei ole tarpeeksi tutkittu...

Vierailija
8/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve.

Vierailija
9/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti tuossa kurkun päässä. Ikään kuin siinä olisi limaa, joka ei irtoa. Eilen sain rokotteen ja yön käsi oli niin kipeä, että eipä juuri voinut nukkua. Kipeytyi vasta useiden tuntien jälkeen rokotuksesta. Kuvittelin jo selviäväni ilman oireita. Tänään olen koko päivän lämpöillyt ja kärsinyt tuosta inhottavasta tunteesta kurkussa.

Terv. Astmaatikko myös

Vierailija
10/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin ottamassa, illalla oli nenä tukossa ja pientä hengenahdistusta. En ole astmaatikko, mutta heinille allerginen ja kesäisin joudun toisimaan ottamaan hengitettävää astmalääkettä. Toisaalta olen nyt raskaana 31+ ja alkaa jo kohtukin painaa keuhkoja, joten en tiedä onko hengenahdistus sitten oikeastaan siitä vai rokotteesta.

Vierailija
11/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ota, mitä enemmän näitä juttuja lukee

Vierailija
12/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli saanut aamupäivällä rokotteen ja mulla ei ole astmaa,mutta siitepölyallergiaa on

Vierailija
13/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ota, mitä enemmän näitä juttuja lukee

Saattoi johtua rokotteesta tai sitten ei. Enpä olisi sen takia jättänyt rokotusta väliin.

Vierailija
14/16 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen siivoillut ja puuhastellut lasten kanssa noista pienistä oireista (kts. viesti #5) huolimatta. Rokotteen ottaminen ei siis kaduta - ainakaan vielä.

Vierailija
15/16 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä eli rokotetta ei ole tutkittu eikä kellään ole mitään varmuutta mitä sen lisäaineet voi ihmisillä aiheuttaa.tämä tieto ihan erikoislääkäriltä kuultu.ei siis otettu rokotetta.

media paisuttaa asiaa ja rahastaa samalla.

Vierailija
16/16 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui silmään tämä pari viikkoa sitten jättämäni viesti, kun oli nostettu uudestaan esille. Aika samanlaisia oireita on tuntunut olevan muillakin. Mulla kesti oireet n. viikon rokotteesta ja suurimapana oli tuo hengenahdistuksen tunne. Ja yhden päivän oli juuri tuollainen polttava tunne kurkussa ja keuhkoputkissa, ihan kuin olis tulta niellyt. Samana iltana oli myös lämpöä, jota oli parina iltana. Mutta tosiaan oireet meni ohi n. viikossa ja sen jälkeen ei ole mitään ollut. Tyttömme sai rokotteen maanantaina ja yhtään mitään oiretta ei hälle tullut. Joten varmaan johtui tuosta astmasta minun oireet. Ja edelleen ajattelen niin, että kannatti rokote ottaa, olisin varmaan paljon ahtaammalla itse taudin kourissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi